Permalänk
Medlem

Liten tävling i högsta klock?

Skulle någon vara sugen på det?
Dvs begränsat till en typ av kylning och sockel.
Med pris i form av en liten slant, t.ex någon hundring?

!! Den som är intresserad. Skicka ett kortfattat PM till mig. !!

Självfallet inofficielt. Dvs inget som SWEC står för utan jag personligen.
Ser för lite av detta på sidan och känner att det börjar bli dags att ni visar vad ni går för

Skriv bara i tråden om du är intresserad. Efter 30+ intresserade så kan man börja tänka på datum då detta skall äga rum osv.
Förslag får gärna titta fram!

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem

Om det begränsas till en viss CPU och socket av snorbillig modell (typ 500kr totalt inköpspris) så är jag väldigt gärna på

Visa signatur

PC:

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk
Medlem

Frågan är ju om någon skulle vara sugen på att köpa nya prylar?
Priset kan ju ligga mellan 500-1000:-

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk

Kommer bara upp i 4,1Ghz om det ska vara 24/7 det handlar om???

Permalänk
Avstängd

Kan man inte tävla om vem som kan klocka minst, dvs 1mhz och starta windows?=)

Permalänk
Medlem
Skrivet av silicon111:

Kan man inte tävla om vem som kan klocka minst, dvs 1mhz och starta windows?=)

Detta är i regel lättare än att klocka högre. T.ex låg FSB och.multiplier.

Mina krav kommer vara CPU-Z och en runda superpi, sen något extra.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guteklockaren:

Kommer bara upp i 4,1Ghz om det ska vara 24/7 det handlar om???

Nejdå. Max överklock för 3-5 minuter ungefär är tanken. Sugen?

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk

Beroende på vilka regler som gäller så är jag intresserad, på tiden att gamla bettan för klockas över 4,0 igen.
Volten skenar iväg bara =(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guteklockaren:

Beroende på vilka regler som gäller så är jag intresserad, på tiden att gamla bettan för klockas över 4,0 igen.
Volten skenar iväg bara =(

Då förutsättningarna är så olika beroende på vad man har för CPU osv så kommer jag få försöka klura ut ett system som gör det rättvist för alla.

Det lättaste skulle vara att fråga om Inet kan ordna rabatt på ett gruppköp av en celeron (s775) och deras billigaste moderkort. Att kunna få båda sakerna för 500:-.

Men då blir det surt för dom som inte vinner om vinsten skulle ligga på t.ex 1000:-.
Så lättast är att välja en sockel och sedan gå på den.

Man kan alltid göra fler tävlingar. Men om jag ska behöva slänga ut 1000:- varje gång så kan man ju inte göra en tävling i veckan förstås.

Så alla som är intresserade kanske skulle ta och skriva ner vad för sockel dom använder. Så kan man sedan bara gå efter det.
Skulle ju vara surt att t.ex låta en 2500K/2600K tävla mot en Q6600 CPU som börjar bottna vid 4.5GHz på vatten t.ex där en K CPU gör 4.5 på luft.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Avstängd

Kan man inte bara klocka på som vanligt. och sen utses en vinnare av en komite. klocka en ny i5 på 1000mhz ger inte lika mkt creds som att klocka en c2d som har original hastighet 2.0ghz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av silicon111:

Kan man inte bara klocka på som vanligt. och sen utses en vinnare av en komite. klocka en ny i5 på 1000mhz ger inte lika mkt creds som att klocka en c2d som har original hastighet 2.0ghz.

Det skulle gå. Så jämför jag bara resultaten hos varje person.
Skulle du isf vara intresserad?

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem

kommer det inte bli jävligt mycket fusk där folk söger att dom överklocka utan att ha gort det?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonte234:

kommer det inte bli jävligt mycket fusk där folk söger att dom överklocka utan att ha gort det?

Skickades från m.sweclockers.com

Krav blir validering i CPU-Z. Så fusk är jag inte rädd för. Samt att jag vet själv om något verkar unket. Är ganska insatt förstås.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem
Skrivet av XrOo:

Krav blir validering i CPU-Z. Så fusk är jag inte rädd för. Samt att jag vet själv om något verkar unket. Är ganska insatt förstås.

gött då kanske jag e på:) beror lite på när tävlingen är.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonte234:

gött då kanske jag e på:) beror lite på när tävlingen är.

Skickades från m.sweclockers.com

Så fort det finns iaf MINST 20st intresserade.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem
Skrivet av XrOo:

Så fort det finns iaf MINST 20st intresserade.

hoppas det blir innan söndag:)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Alla dom är intresserade kanske kan skicka ett PM? Något kortfattat bara. Räcker med rubrik. Så kan jag editera första inlägget imorgon när jag vaknar. Så ser vi ställningarna helt enkelt

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem

Låter skoj! Det finns ju dock en liknande superpi tråd med ett gäng olika processorer: http://www.sweclockers.com/forum/2-kylning-och-overklockning-...

Permalänk
Medlem

Är nog på, dock helt beroende på budget. Har aldrig "tävla" lr så i överklock men det som skulle vara lättast är ju vi kanske är säg 20pers som kollar med inet, komplett etc om vi kan få spons/rabatt på moderkort och processor alla fall. Behöver ju inte vara dyra grejer. Dock hur ska man göra med minnen? Budget modeller är ju ddr2 antar jag så det har nog alla hemma och det behöver ju inte vara värsting minnen om bara cpu skall klockas? Sen hur skall man tävla menar får man använda vilken kylning man vill eller ska man tävla inom vatten/luft etc?

Jag är lätt på om det inte bli för dyrt!

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mögel:

Låter skoj! Det finns ju dock en liknande superpi tråd med ett gäng olika processorer: http://www.sweclockers.com/forum/2-kylning-och-overklockning-...

Mjo fast roligare om alla sitter och försöker knåpa samtidigt? Lite roligare med lite press i ryggen

Skrivet av Tyran26:

Är nog på, dock helt beroende på budget. Har aldrig "tävla" lr så i överklock men det som skulle vara lättast är ju vi kanske är säg 20pers som kollar med inet, komplett etc om vi kan få spons/rabatt på moderkort och processor alla fall. Behöver ju inte vara dyra grejer. Dock hur ska man göra med minnen? Budget modeller är ju ddr2 antar jag så det har nog alla hemma och det behöver ju inte vara värsting minnen om bara cpu skall klockas? Sen hur skall man tävla menar får man använda vilken kylning man vill eller ska man tävla inom vatten/luft etc?

Jag är lätt på om det inte bli för dyrt!

Jag ska ringa dem imorgon och höra. Blir det för dyrt (500+) så får man använda det som finns.
Jag kan lätt se om en e6600 står sig högre än en 2600k i 4.0ghz. Så det blir rättvist ändå

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem

Tycker det låter som en bra idé!

Om det blir tillräckligt många intresserade kanske man kan kolla med någon återförsäljare som vissa föreslagit om ett "sweC" erbjudande under någon vecka, typ moderkort/cpu/ram-minnen av billigaste typen för ett bra pris.

Vad vinner man? Alla dom andras små klockningssystem kanske

Permalänk
Medlem
Skrivet av XrOo:

Mjo fast roligare om alla sitter och försöker knåpa samtidigt? Lite roligare med lite press i ryggen

Jag ska ringa dem imorgon och höra. Blir det för dyrt (500+) så får man använda det som finns.
Jag kan lätt se om en e6600 står sig högre än en 2600k i 4.0ghz. Så det blir rättvist ändå

Låter bra dock verkar dem billigaste moderkortet jag hittat http://www.webhallen.com/hardvara/135618-msi-socket_775-micro... 400kr sen är det med VGA så grafikkort behövs ju inte heller.

Lycka till med ringadet

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Medlem

Man kanske kan kolla med inet om dom kan göra ett SweC erbjudande under en vecka eller några dagar med tex detta paket.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/873446/2011-09-15

Kanske så man får det för 600kr eller något? Självklart måste dom tjäna på det osv, men dom skulle ju kunna göra lite reklam och ha något pris, typ en lite bättre processor eller något, eller presentkort eller dylikt. Skulle ju vara ganska bra reklam!

Permalänk
Medlem

Super att ni kommer med förslag
Hade tänkt slänga över en 1000:- till vinnaren. Vid mindre antal intresserade så får det bli en 500:-.

Problemet blir just om man ska köpa hårdvara. Det blir dyrt för den som förlorar. Och det är ju inte tanken. Så lättast blir om vi kör på det som finns hemma

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem

Jag hade gärna varit på

Alltid velat klocka en värdelös cpu (typ sempron eller celeron)

har en s478 pentium (HP mobo så..glöm oc) annars...

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Alla som vill vara på, skicka PM. T.ex en Pentium 1 133mhz@400mhz är betydligt mer givande än att se en 2500k på 4.0. Jag baserar allt på listor. Dvs nuvarande statistik.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem
Skrivet av XrOo:

Alla som vill vara på, skicka PM. T.ex en Pentium 1 133mhz@400mhz är betydligt mer givande än att se en 2500k på 4.0. Jag baserar allt på listor. Dvs nuvarande statistik.

Det gäller även AMD processorer?

Permalänk
Medlem

Har några gamla p4 or dock inga moderkort till dem. Men som sagt lättast om alla ha samma system, vore mest optimala.

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Medlem

Kan höra med komplett och inet imorgon vad det finns för möjligheter. Så får vi planera ihop något efter vad dom har eller inte har att erbjuda

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tyran26:

Har några gamla p4 or dock inga moderkort till dem. Men som sagt lättast om alla ha samma system, vore mest optimala.

Tycker jag med Om vi ponerar att tex Inet eller Komplett eller dylikt går med på en deal, som gör att SweC medlemmar får ett erbjudande, samt att Inet/komplett sätter tex en 2500K eller 560TI eller liknande i potten. Det skulle ju vara bra reklam, och om det går vägen kanske det kan bli en stor tävling!