Obsidian 800, Ingen intern högtalare?

Permalänk

Obsidian 800, Ingen intern högtalare?

Har precis fått in allt i ovanstående chassi och letade som en galen efter den lilla högtalarkontakten/ högtalaren, men hittade ingen,
kollade manualen men där nämns det inget om en sådan heller.
Har dom rationaliserat bort den, saknar det korta pipet under POST trots allt.

Mvh

Permalänk
Medlem

Kan inte komma på att jag sett någon sådan på något chassi alls jag sett de senaste åren. Har ett 800D och där finns det i alla fall inte

Permalänk
Skrivet av Troberg:

Kan inte komma på att jag sett någon sådan på något chassi alls jag sett de senaste åren. Har ett 800D och där finns det i alla fall inte

Det är så illa alltså, då blir det nog till att meka lös en ur en gammal låda och koppla in.
Känns så tomt utan pipet, visst det blinkar en hel massa på moderkortet, men då måste jag böja mig ned för att se.

Mvh

Permalänk
Medlem

Haha, förstår dig lite Dock tycker jag det faktiskt är mer skönt att inte ha högtalaren för jag blir lätt irriterad på små ljud då jag hör otroligt bra vilket då kan skära lite i öronen, haha

Men lycka till och hoppas du är nöjd med chassit

Permalänk
Medlem

är det inte så att det ska följa med moderkortet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burks:

är det inte så att det ska följa med moderkortet?

Nej, det är inbyggt i chassit redan.
Precis som med USB och On/Off knappen osv.
Den tillhör de "små" sladdarna du kopplar in längst ner till höger på moderkorten

Permalänk

Jag vet att fractal design inte skickar med högtalare med sina Define-chassin, då det ska vara ett tyst chassi. Mycket möjligt att andra tillverkare inte heller gör det.

Permalänk
Medlem

den högtalaren försvann för ett bra tag sen generellt sett men kan nuförtiden hänga med på vissa moderkort istället alternativt så finns leds.

Permalänk

Förklara för en okunning, är det den som låter när man trycker in shift 5 gånger t.ex.??? Längesen jag hörde det pipet

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk

japp, det är då du aktiverar senil tangenterna.

Permalänk
Avstängd

Nej det är inte den som låter när du trycker in shift 5 gånger lolz.

PC speakern försvan för läääänge sen, inte haft sådan i något chassi på gud vet hur många år

Och thank god for that ;>

Aldrig sett att sådant "följt med" moderkort, låter väldigt idiotiskt om dom skulle skicka med en PC speaker ;>