Den stora tråden om Windows Phone

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Någon som kan gissa lite varför det tar sån tid? För det har ju redan kommit telefoner med Mango och många har ju fått mango genom att lägga in själv. Är det ofärdiga varianter av mango eller vad?

Ja säg det men när NoDu skulle komma tog det flera månadet extra,,,

Men jag tror och hoppas att alla inte behöver vänta så länge.

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk

Heee mig Mango, ska det vara så jävla svårt... :/

Permalänk
Medlem

Ser man på, det går med lite vilja

Det jag gjort är att jag lagt in en version speciell för Samsung Omnia 7 "manuellt" (ej via Zune) som jag hittat på nätet - det är dock en tysk version som endast har engelska, tyska, spanska, franska och italienska som display-språk.

Den är dessutom "brandad" med tyska T-Mobile och har diverse bloatware, men detta går enkelt att ta bort.

Ska testa lite, men vill givetvis ha den vanliga svenska versionen när den väl dyker upp.

Permalänk
Medlem

Det är de förbannade operatörerna som av någon anledning inte kan hålla deadlines.

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Skrivet av holmberg:

Det är de förbannade operatörerna som av någon anledning inte kan hålla deadlines.

Påverkas vi som inte köpt via ex telia utav detta också?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av holmberg:

Det är de förbannade operatörerna som av någon anledning inte kan hålla deadlines.

Nu är det ju så att den 15:e inte var någon deadline utan bara ett rykte!

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

En fråga: när "officiella" Mango dyker upp kommer den väl ha svenskt meny-språk som val ?

Har nämligen hittat ett sätt att "mixtra" ytterligare med min Mango-installation och då fått in "Nordic Retail" som bla innebär att jag har inställningar för alla nordiska operatörer och slipper "Branding"

Svenska fungerar då lite överallt i telefonen inklusive Marketplace (med svensk live-konto) dock har jag inte svenska som meny-språk.

Inställningsfilen "Nordic retail" som jag använder är dock pre-Mango, så jag misstänker att svenska kommer med den officiella uppdateringen ?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

my advice is simple: steer clear of bootleg updates and homebrew tools.

Äh, trams

Permalänk
Medlem

SÅ nu ÄNTLIGEN såverkar det vara dags för mango (iallafall för AT&T):

http://www.wpcentral.com/ATT-begins-mango-update-program-sept...

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pulver:

En fråga: när "officiella" Mango dyker upp kommer den väl ha svenskt meny-språk som val ?

Har nämligen hittat ett sätt att "mixtra" ytterligare med min Mango-installation och då fått in "Nordic Retail" som bla innebär att jag har inställningar för alla nordiska operatörer och slipper "Branding"

Svenska fungerar då lite överallt i telefonen inklusive Marketplace (med svensk live-konto) dock har jag inte svenska som meny-språk.

Inställningsfilen "Nordic retail" som jag använder är dock pre-Mango, så jag misstänker att svenska kommer med den officiella uppdateringen ?

http://goto.glocalnet.net/images/4.jpg
http://goto.glocalnet.net/images/5.jpg

Vad jag fattat blir menyspråket inte på svenska när man uppdaterar från nodo. Då krävs en omflashning.

Personligen saknar jag inte svenska menyer. Översättningar tenderar att bli...konstiga.

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem

Ok, har nu flashat tillbaka till en äldre version av windows phone (pre-nodo) och zune uppdaterade då till nodo.

Det innebär att jag utan att vara orolig kan gå till min "special-version" av Mango och sedan gå tillbaka för den officiella Mango-versionen när den släpps.

Svenska som menyspråk är visserligen inte nödvändigt - men trevligt som ett alternativ, och man kan ju alltid välja engelska eftersom det finns som alternativ i alla språkpaket.

Sedan tror jag att svenska är nödvändigt om Windows phone ska slå i Sverige - fram tills Mango har ju WP varit lite "skumt" för den breda massan: att ändra landsinställning på live-kontot för att komma åt marketplace är alldeles för komplicerat för mr. Svensson.

Permalänk

Är det någon här som kan skriva på m.sweclockers.com från sin wp7 telefon jag har inte lyckats iaf inte med orginalbrowsern.? (jag kör ej mango än)

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Är det någon här som kan skriva på m.sweclockers.com från sin wp7 telefon jag har inte lyckats iaf inte med orginalbrowsern.? (jag kör ej mango än)

Nej det funkar inte för mig heller med IE8.

Visa signatur

Main: Corsair 330R, MSI X99 SLI PLUS, Intel Core i7 5820 @ 4,2GHz, Noctua NH-U12P SE2, HyperX Fury 32 Gb, Gigabyte GTX 970 4 Gb
Server: Fractal Design R4, Asrock Extreme4 Z77, Intel Core i5 3570k, Noctua NH-U12P SE2, Corsair Vengeance 8Gb, Adata SP550 120GB , 3x 3TB WD Red
Bärbar: Dell XPS 13 i5, 8Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Är det någon här som kan skriva på m.sweclockers.com från sin wp7 telefon jag har inte lyckats iaf inte med orginalbrowsern.? (jag kör ej mango än)

Fungerar med Mango i Explorer - skriver detta därifrån

Permalänk
Medlem
Skrivet av marre671:

Nej det funkar inte för mig heller med IE8.

Fungerar fint för mig, inte mango än...

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Är det någon här som kan skriva på m.sweclockers.com från sin wp7 telefon jag har inte lyckats iaf inte med orginalbrowsern.? (jag kör ej mango än)

Det är för att pre-Mango browsern är IE7 typ. D.v.s. den suger.

Permalänk
Skrivet av Sir. Haxalot:

Det är för att pre-Mango browsern är IE7 typ. D.v.s. den suger.

Hmm får ta o testa de andra webbläsarna men inte hittat någon som inte käns som sirap när man zoomar osv. Någon som har tips på snabba och bra webbläsare. Opera verkar ju inte ha lanserat ännu Fast mango kommer ju snart så det spelar la ingen roll .

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Hmm får ta o testa de andra webbläsarna men inte hittat någon som inte käns som sirap när man zoomar osv. Någon som har tips på snabba och bra webbläsare. Opera verkar ju inte ha lanserat ännu Fast mango kommer ju snart så det spelar la ingen roll .

Problemet är att alla webbläsare som finns nu bara är skal till Internet Explorer typ.

Permalänk

Okej det var ju inte så bra. Men det är la inte så farligt klarar mig ju i övrligt med den webläsarn jag har.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Och antagligen ännu billigare:

ZTE Tania

Permalänk
Medlem

Windows Phone
What's the best surprise you've gotten lately?

Från Facebook... undrar om mango är på G nu!

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Hedersmedlem

Det hoppas jag verkligen. Har väntat i över en månad nu och vill ha in Endomondo appen i telefonen!

Visa signatur

» Don't argue, I am programmed to beat you.

Permalänk
Skrivet av Jeddan:

Windows Phone
What's the best surprise you've gotten lately?

Från Facebook... undrar om mango är på G nu!

Ja dom har ju sagt att det är bara veckor bort Fast är detta för sverige vet jag ej.

Skrivet av twinlight:

Det hoppas jag verkligen. Har väntat i över en månad nu och vill ha in Endomondo appen i telefonen!

Jag har haft den appen länge och jag kör ej mango

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Nu har svenska Windows Phone webbsidan uppdaterats:
http://mango.microsoft.com/windowsphone/sv-se/default.aspx

Rätt smidigt att kunna ta Reinstall på appar man har köpt/installerat och sedan tagit bort via webbsidan.

Permalänk
Medlem

Windows phone på facebook "The Windows Phone 7.5 update starts rolling out today."
http://windowsteamblog.com/windows_phone/b/windowsphone/archi...

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Min Samsung Omnia 7 verkar uppdatera till mango nu! Inga tricks eller någonting!

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Min Samsung Omnia 7 verkar uppdatera till mango nu! Inga tricks eller någonting!

Grattis!!
Min HTC Trophy har inte fått något än!

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra