Permalänk
Medlem

Nytt bord och stol!

Tjenare, vet inte riktigt om jag har kommit rätt, men jag ska iallafall köpa ett nytt bord och en ny data stol.
Bordet ska vara mellan 120 - 150 cm, och stolen, ja man ska kunna luta sig bakåt, den ska vara skön och ska kosta under en tusenlapp

Kom med förslag!

Visa signatur

Citera!

Permalänk

IKEA Riktigt bra grejor (dom gör ju till företagskontor med). Så det ska inte vara allt för dålig kvalité

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Annars föreslår jag dig denna stol (http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50178859#/50178859...) för 600-900 kr mer och att istället få tag på ett bord på blocket. Brukar skänkas/säljas billigt.

Visa signatur

Asus P8P67 Deluxe B3 | Intel i7-2600k@3,4GHz | 16 GB Corsair Vengeance LP 1600Mhz CL9 | Asus GTX 580 Matrix@900Mhz | Corsair Force GT 120GB | WD Caviar Black 1TB | Corsair 850 AX | Fractal Design R4 | Dell u2410 | Qpad MK-80 | QPad 5K

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem

Skaffa en bra stol med en gång, din rygg kommer tacka dig.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

IKEA Riktigt bra grejor (dom gör ju till företagskontor med). Så det ska inte vara allt för dålig kvalité

Tack ska kolla!

Skrivet av Lillem4n:

Annars föreslår jag dig denna stol (http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50178859#/50178859...) för 600-900 kr mer och att istället få tag på ett bord på blocket. Brukar skänkas/säljas billigt.

Tack för tipset, men den var för dyr, och såg inte så skön ut

Skrivet av Ctrl:

Skaffa en bra stol med en gång, din rygg kommer tacka dig.

Behöver inte än, har bara min macbook pro atm, så sitter i soffan / sängen. Men när jag beställer min nya dator ska jag köpa nytt bord och stol!

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Rekordmedlem

Köp riktiga möbler begagnat tex på konkursauktioner https://www.netauktion.se/ du får inte nån ny bra stol för 1000kr , kolla även på secondhandbutiker, de brukar ha kontorsmöbler, åtminstone i Trollhättan dyker det upp sånt ibland.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Köp riktiga möbler begagnat tex på konkursauktioner https://www.netauktion.se/ du får inte nån ny bra stol för 1000kr , kolla även på secondhandbutiker, de brukar ha kontorsmöbler, åtminstone i Trollhättan dyker det upp sånt ibland.

Ne fyfan, köper inte begagnade möbler eller på second hand. tack ändå

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Skrivet av faitz:

Ne fyfan, köper inte begagnade möbler eller på second hand. tack ändå

Varför inte? man får ofta tag på Kontorsstolar värda upp till/över 10 000kr för dryga tusenlappen på konkursauktioner!

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edasvangen:

Varför inte? man får ofta tag på Kontorsstolar värda upp till/över 10 000kr för dryga tusenlappen på konkursauktioner!

Nej jag vill bara inte ha möbler där andra människor har suttit och ruttnat på, vill ha en ny och fräsch stol. Det är inte stolar värda 10 k jag söker, vill ha en skön data stol för drygt en tusenlapp. Och ett bord

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Rekordmedlem

Nu är det ju så att en budgetstol kostar kanske 3-4000kr och bra modeller 7000-25000kr (och från ca 1000kr beg) så att du ska få nått bra för 1000kr nytt kan du glömma, du kan få en köksstol eller en ranglig stol utan justermöjligheter ny för 1000kr, jysk o ikea har halvdana stolar som inte går att justera eller inte håller, men det är knappt att de har nått i den prisklassen om det ska vara armstöd o lite möjlighet till justering, ett manuellt höjdjusterbart datorbord kostar 50-200 kr beg och från 4000 nytt, ska det vara elmanövrerat så lägg på 2000kr , men el är inte så nödvändigt hemma.
Men det är upp till dig, jag hade utan tvekan köpt beg , tex kinnarps , vilket jag även har hemma, ångrar mig inte, mycket bättre än ikea på alla sätt, tom billigare eftersom bord o stol var beg

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Föreslår att du åker till Ikea och provar.

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk

Måste bara komentera om kvalite.

Jag har haft en RH-stol i 17 år och efter 15 år behövde jag byta ut tyget, fortfarande inte en snudd på glapp i konstruktionen.
Det är det man får för det dyrare priset, enligt mig värt allt.

Innan jag kom över RH-stolen så hade jag 3 stycken IKEA som totalt var mycket dyrare för den korta tid de höll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Nu är det ju så att en budgetstol kostar kanske 3-4000kr och bra modeller 7000-25000kr (och från ca 1000kr beg) så att du ska få nått bra för 1000kr nytt kan du glömma, du kan få en köksstol eller en ranglig stol utan justermöjligheter ny för 1000kr, jysk o ikea har halvdana stolar som inte går att justera eller inte håller, men det är knappt att de har nått i den prisklassen om det ska vara armstöd o lite möjlighet till justering, ett manuellt höjdjusterbart datorbord kostar 50-200 kr beg och från 4000 nytt, ska det vara elmanövrerat så lägg på 2000kr , men el är inte så nödvändigt hemma.
Men det är upp till dig, jag hade utan tvekan köpt beg , tex kinnarps , vilket jag även har hemma, ångrar mig inte, mycket bättre än ikea på alla sätt, tom billigare eftersom bord o stol var beg

Vad i helvete snackar du om? Upp till 25k? En bra stol kostar max 5 k, men det finns bra stolar på Ikea, som går och justera, har precis provat en kompis stol som han köpte från ikea för 700. Du är ute och cyklar.

Skrivet av Mordarosten:

Föreslår att du åker till Ikea och provar.

Vet redan vilken jag ska köpa :3

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Rekordmedlem

Jag märker att det är du som är ute o cycklar, på hal is också, en standardstol för normalt kontorsarbete kostar ca 7000-7500 + moms om du kollar på tex kinnarp 9000 serien, Malmstolen är lite dyrare, kanske hamnar på drygt 10000+moms, det är ju lite beroende på vilka funktioner man ska ha på stolen, en stol som är tänkt att användas dygnet runt för sittande arbeten kan hamna uppemot 20000+moms
Du kan ju kolla på någon butik , tex här http://www.ergoff.se/rh-stolar/344-rh-logic-400.html där har du en normal grundstol, 6037+ moms för en stomme... Jag har tidigare arbetat med ergonomi och kollat en hel del på stolar också, och jag vet att man kan få volymrabatter om man köper större mängder men jag antar att det i det här fallet rör sig om styckpris och inte 100 eller 1000 priser ? Man brukar även kunna få vilka färger o klädseldesigner man vill, sånt kan också påverka prisbilden, men vill du matcha stolarna mot företagets färger eller logor så brukar det gå att ordna.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av faitz:

Vad i helvete snackar du om? Upp till 25k? En bra stol kostar max 5 k, men det finns bra stolar på Ikea, som går och justera, har precis provat en kompis stol som han köpte från ikea för 700. Du är ute och cyklar.

Vet redan vilken jag ska köpa :3

En BRA och HÅLLBAR stol får du inte för 700 kr ^^ Visst den kanske är mjuk och skön men inte fan behöver den vara bra o hållbar för det.

Jag hade en del sköna stolar förut som gick sönder och blev nersuttna efter ett tag och ergonomin va inte bra över huvud taget. Efter att jag fick musarm så började jag tänka mer på ergonomin än innan (för vem känner inte att sånt skit händer bara alla andra kryckiga jävlar?) och bestämde mig att jag skulle spendera lite mer pengar iaf på en lite bättre stol för 3000kr (fortfarande ingen höjdarstol som min morsa har som är helt underbar att sitta i men som också går på 10 000 där man kan ställa in minsta lilla lutning i ryggen etc ). Denna stol HÅLLER och blir inte nersutten så mycket som de andra billiga stolar jag haft och då jag haft lite problem med ryggen själv förut pga diverse idrotts skador så blev jag lite förvånad att bara byta stol till en med bättre ergonomi kunde göra så pass stor skillnad!

Men köp du din billiga stol som du tror är skön bara för du inte testat en ordentlig stol som faktiskt hjälper kroppen istället för att förstöra den

Visa signatur

Speldatorn: Asus P7P55D EVO | Intel Core i5 750@3,5GHz | 4Gb 1333MHz | 5850 CF | 3x BenQ 2222HDL @ 5760x1080
Servern: ASRock FM2A85X | AMD A8-5600K @3,6GHz | 8GB 1866MHz Corsair Vengeance LP | 8TB Lagring

Permalänk
Medlem

Bra stol för 700?
Allt är relativt.

Permalänk
Medlem

http://www.jysk.se/120/122/3699303/a/catalog köp en sån har själv en skitskön, de brukar ha dem på rea ganska ofta för 1000 kr.

Visa signatur

Wiiiiiiiiiiii

Permalänk
Medlem
Skrivet av faitz:

Vad i helvete snackar du om? Upp till 25k? En bra stol kostar max 5 k, men det finns bra stolar på Ikea, som går och justera, har precis provat en kompis stol som han köpte från ikea för 700. Du är ute och cyklar.

Vet redan vilken jag ska köpa :3

I lol'd IRL. Om du tror att du får en bra stol för 700 så är du ju och seglar i La-La land... Jag har en Markus från Jysk, den kostade 500:-. Den var okej i början, men nu önskar jag att jag hade 3-5000 att köpa en BRA stol för. Mrqaffe har rätt, det kostar med bra stolar, men det verkar ju inte du ha fattat. Att sedan din budget är 1000:- betyder inte att du får en bra stol och att han har fel.

Sen om du redan vet vilken du ska köpa, varför frågar du ens och är dryg mot folk som försöker hjälpa dig? Korkat...

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av faitz:

Tack ska kolla!

Tack för tipset, men den var för dyr, och såg inte så skön ut

Behöver inte än, har bara min macbook pro atm, så sitter i soffan / sängen. Men när jag beställer min nya dator ska jag köpa nytt bord och stol!

Dom är INTE sköna, det kan jag säga på en gång.:P Undvik:D

Skrivet av faitz:

Ne fyfan, köper inte begagnade möbler eller på second hand. tack ändå

Skrivet av edasvangen:

Varför inte? man får ofta tag på Kontorsstolar värda upp till/över 10 000kr för dryga tusenlappen på konkursauktioner!

Skrivet av faitz:

Nej jag vill bara inte ha möbler där andra människor har suttit och ruttnat på, vill ha en ny och fräsch stol. Det är inte stolar värda 10 k jag söker, vill ha en skön data stol för drygt en tusenlapp. Och ett bord

Precis: är ju inte kul och sitta på någon stol där man inte vet *vad* som kan ha skett eller inte skett.xD Inte kul och sitta på någon annans älskog liksom.:D

Ett bord på IKEA kan du skaffa "utan risk" så att säga: http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S19852113 så skulle jag ta detta för det är rätt så skönt att ha 80 cm. i bredd istället för 60 (med tanke på alla dataprylar man slänger omkring sig:D).

När det kommer till stolen skulle jag välja: http://www.fyndfirman.se/bo/kontorsstolar/kontorsstol-svart-l... denna stolen. Jag köpte denna och den är väldigt bekväm.:)<3 Dessutom har den Dubbel klädsel på sittdel vilket jag tycker är en fördel när det är en datorstol som man sitter mycket och länge i!:)

My humble EnKrona.:)^^

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Hade trådskaparen skrivit i rubriken redan vad han var ute efter hade ju många inlägg inte behövts skrivas 700:- jag tar mig för pannan och kan kallt konstatera att troll hittar man på dom flesta ställen

Permalänk

Köpte nya grejor för ett tag sen en bordskiva från Ikea (Galant) med fem svarta ben sammanlagt 435 kr tror jag allt i svart. Sen köpte jag också en stol (moses) för typ 300, det finns även en dyrare stol med samma sköna sits kommer dock inte ihåg va den hette men den har ett längre ryggstöd

Mycket bra grejor måste jag säga riktigt nöjd!

Visa signatur

| NZXT S340 Elite | i5 6600K @ 4.6Ghz | Vengeance LPX 16GB |
| ASUS 1070 @ 2.1Ghz | Z170 Pro Gaming | Samsung 850 pro 250GB |
| Western Digital Blue 1TB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

*MASSA TEXT*

Hur är det att beställa ifrån Fyndfirman.se?
Har funderat på att köpa därifrån, men är lite osäker.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Jag märker att det är du som är ute o cycklar, på hal is också, en standardstol för normalt kontorsarbete kostar ca 7000-7500 + moms om du kollar på tex kinnarp 9000 serien, Malmstolen är lite dyrare, kanske hamnar på drygt 10000+moms, det är ju lite beroende på vilka funktioner man ska ha på stolen, en stol som är tänkt att användas dygnet runt för sittande arbeten kan hamna uppemot 20000+moms
Du kan ju kolla på någon butik , tex här http://www.ergoff.se/rh-stolar/344-rh-logic-400.html där har du en normal grundstol, 6037+ moms för en stomme... Jag har tidigare arbetat med ergonomi och kollat en hel del på stolar också, och jag vet att man kan få volymrabatter om man köper större mängder men jag antar att det i det här fallet rör sig om styckpris och inte 100 eller 1000 priser ? Man brukar även kunna få vilka färger o klädseldesigner man vill, sånt kan också påverka prisbilden, men vill du matcha stolarna mot företagets färger eller logor så brukar det gå att ordna.

förstår ej varför du är ute å dillar om kontors prylar för 25k , jag har haft budget skit från Jysk flera år och det funkar alldeles utmärkt. det är inte alla som köper en DATORSTOL för 25k då folks datorer inte ens kostar det eller hälften i vissa fall..... sedan skrev han ju klart och tydligt i inlägget under 1000kr ....

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem
Skrivet av faitz:

Tjenare, vet inte riktigt om jag har kommit rätt, men jag ska iallafall köpa ett nytt bord och en ny data stol.
Bordet ska vara mellan 120 - 150 cm, och stolen, ja man ska kunna luta sig bakåt, den ska vara skön och ska kosta under en tusenlapp

Kom med förslag!

Kan bara rekommendera kinnarps men de e långt över din budget ja kan rekommendera 8000 serien skit skön ergonomisk och hållbar

Visa signatur

Gaming Rigg: Intel i9 12900k, Mobo: ASUS TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 GPU:Gigabyte Geforce RTX 3080 Ti 12GB AORUS MASTER, RAM: Kingston Fury 32GB (2x16GB) 3200 Mhz CL16, SSD: Samsung 980 PRO 1TB, Kingston NV1 2tb, PSU: Corsair AX860i 80+ Platinum, Case Coolermaster CM700P
Skärmar: Samsung Odyssey C49G95, Mission SG MF34144UWQHD

Permalänk
Medlem

Visst, man kan hitta en helt "ok" stol för 1000 kr ny. Den är antagligen skön och sitta men chansen är att den inte är ergonomisk. Ska man sitta i en stol i 8-10 timmar om dan i ett antal år, så är det väldigt viktigt med ergonomi och kvalité.

Permalänk
Medlem
Skrivet av brajonk:

förstår ej varför du är ute å dillar om kontors prylar för 25k , jag har haft budget skit från Jysk flera år och det funkar alldeles utmärkt. det är inte alla som köper en DATORSTOL för 25k då folks datorer inte ens kostar det eller hälften i vissa fall..... sedan skrev han ju klart och tydligt i inlägget under 1000kr ....

Köper man en stol för 25k kan man ha den livet ut, och du slipper problem med nacke, axlar, rygg, musarm osv.
Stolen jag har nu kostade 12k~ när farsan köpte den för 10år sen, syns inte ens på den att den är så gammal.

En dag på en ikea stol och man får boka tid hos den lokala kiropraktorn.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av THEBADGUY:

Hur är det att beställa ifrån Fyndfirman.se?
Har funderat på att köpa därifrån, men är lite osäker.

Är jävligt lugnt skulle jag vilja påstå.:up: Dock bör du vara mycket *noggrann* med att - i ordern - se till att skriva din adress korrekt, annars så skriver bara Posten (det är företagssidan och de är inte lika noggranna som på den privata sidan), "Ej läsbar adress" (eller motsvarande) och skickar det du beställde till närmsta postcenter och du får då lära dig innebörden av att släpa en tung stol mellan terminalen (som brukar ligga utanför staden oftast) och ditt hem.:P INTE en het upplevelse.:P

Min leverans tog lite tid, men det var för att de inte hade stolen i lager. Så vill du ha stolen snabbt, bör du förvissa dig om att den är i lager. Min beställning tog ca. 2 veckor. Kanske för att de skickar från Nederländerna (och de kanske "väntar in" att fler paket ska till Sverige vad vet jag?) men jag tycker det är värt det, dels för att kvalitén är bättre än från IKEA, dels för att frakten är billig i jämförelse med IKEA.:)^^

Känns helt säkert att handla därifrån tycker jag.:)

My EnKrona.:)^^

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Rekordmedlem

Jag tycker att man ska köpa en begagnad riktig stol, och har man fobier om klädseln så byt den eller tvätta den, bilrekondfirmor brukar ha utrustning att tvätta dynor, det är i princip ingen skillnad från ett bilsäte så en ång/skumtvätt går bra.
Man kan få en bra stol för 1000 beg, men inte en ny!
Tex fyndfirmans stol verkar ju inte ha några andra justeringar än sitthöjd, det är knappast nått som duger nån lägre tid............
En bra stol är nått som kan göra att man slipper problem, jag har sett en del skräckexempel på ungdomar som sitter hemsk dåligt, så jag tror att fysiska problem kommer att bli betydligt vanligare om 15-20år, sitter dålig, har en laptop i knät , surfplattor, dålig belysning, det finns mycket dumheter ergonomisk........

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Nu måste vi ju ändå skilja lite på kontorsstolar för professionellt bruk och hemmastolar..

EDIT: Anledningen till att företag tillhandahåller riktiga stolar är ju att det skadar dem om man blir sjukskriven.. Därför safear de.

Permalänk
Rekordmedlem

Vad är skillnaden mellan hemma eller jobb? Många använder datorplatsen hemma under längre tid än de gör på arbetet. Det finns 2 saker du använder mer än det mesta annat, datorplats och säng.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.