Permalänk
Medlem

Tackar! Gallret är köpt på bauhaus och har målats svart

Skrivet av og900turbo:

snyggt byggt vart fick du gallret från ?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crunked:

Lite för budget för min smak

Menar det

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Bland det snyggaste jag sett ! Riktigt bra gjort hörru !

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cubebenq:

Bland det snyggaste jag sett ! Riktigt bra gjort hörru !

Det tackar jag så hjärtligt för!

Permalänk
Medlem

Riktigt fint bygge! Är det tyst eller är det jetplan som gäller?

Visa signatur

i5 2500k@4,4| NH-D14 |GTX 780| ASUS VG248QE | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic DT 990 | Dali Zensor 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holm01:

Riktigt fint bygge! Är det tyst eller är det jetplan som gäller?

Tackar! Den är väldigt tyst får jag säga den låter ju mycket mindre nu än med originalfläktarna. Då brummade den på ganska bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Var har du fått dem gröna fläktarna ifrån , färgat själv eller köpt så ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweetgamer:

Var har du fått dem gröna fläktarna ifrån , färgat själv eller köpt så ?

Spraymålat. Står i bildtexten

Permalänk

Varför kopplar du inte in en 200mm Rad i fronten ?

Visa signatur

Burk: Asus Maximus XI z390, i7 9900ks @5100mhz, cache 4800mhz, Corsair Platinum ddr4 3600mhz @4400mhz quad 16gig (18-22-22-44 2t), 1st Asus Strix 1080ti + EK @2070/12000mhz, Samsung 840 pro 240 gig x2 raid0, 1 tb 2.5" WD Red, Skärm: Acer x34p, TJ07 custom water, Ljud: HiFiman X v2 + EONE MK2 Muses

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt gjort, gillar verkligen "looken" men vad är det för tjocklek på de vita slangarna?

Visa signatur

Stay cool..watercooled...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bad Habit:

Varför kopplar du inte in en 200mm Rad i fronten ?

Har funderingar på detta Kanske även ny färg på slang då också.

Skrivet av Kidlord:

Riktigt snyggt gjort, gillar verkligen "looken" men vad är det för tjocklek på de vita slangarna?

Tackar! Det är 10/16 slang

Permalänk
Medlem

Hur funkar det med färgen i ressen då? Påverkar den något? Låter som en billig idé till mitt vattenbygge

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tyran26:

Hur funkar det med färgen i ressen då? Påverkar den något? Låter som en billig idé till mitt vattenbygge

Hur menar du? att den färgar av sig? det vet jag inte än ska ta isär hela system så fort jag får min 200x200mm radiator, så får vi se då om det färgat av sig

Permalänk
Medlem
Skrivet av epizk:

Hur menar du? att den färgar av sig? det vet jag inte än ska ta isär hela system så fort jag får min 200x200mm radiator, så får vi se då om det färgat av sig

Tänket om det skadar loopen lr blocken på något sätt?

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tyran26:

Tänket om det skadar loopen lr blocken på något sätt?

Ska ta isär allt idag o kolla igenom det Det ska in en 140mm rad till i loopen. 200 rad va svåra att få tag på återkommer med resultat.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Hur fick du tag på gallret på sidoplåten? o kan man sätta dit fler fläktar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av gollawolla:

Hur fick du tag på gallret på sidoplåten? o kan man sätta dit fler fläktar?

Gallret är köpt på Bauhaus och spraymålat svart. Fick bonnemecka dit det på originalramen runt hålet (den som plexit var fäst i). Det går väll att sätta dit så många fläkar du får plats med. 4x120 får ju garanterat plats iaf. Det blir dock fula märken när man drar skruvar genom gallret så man får ha skruvar med stora skallar.

Permalänk
Medlem

Sååååå mycket snyggare med vita slangar! Annars ett riktigt grymt bygge (=

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av onYYx:

Sååååå mycket snyggare med vita slangar! Annars ett riktigt grymt bygge (=

blir nog vita slangar igen så fort jag får dit ett nytt grafikkort med vattenblock på

Permalänk
Medlem
Skrivet av epizk:

blir nog vita slangar igen så fort jag får dit ett nytt grafikkort med vattenblock på

Tycker jag verkligen! Vita slangar drar verkligen till sig blicken, riktigt nice med en snygg slangdragning då

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av epizk:

Gallret är köpt på Bauhaus och spraymålat svart. Fick bonnemecka dit det på originalramen runt hålet (den som plexit var fäst i). Det går väll att sätta dit så många fläkar du får plats med. 4x120 får ju garanterat plats iaf. Det blir dock fula märken när man drar skruvar genom gallret så man får ha skruvar med stora skallar.

Grallret finns det att köpa online ?

mvh jocke

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gansberg:

Grallret finns det att köpa online ?

mvh jocke

kollade lite snabbt men hitta inget direkt bra.. biltema har men de är kassa mått, typ 120x30 och liknande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av epizk:

kollade lite snabbt men hitta inget direkt bra.. biltema har men de är kassa mått, typ 120x30 och liknande.

ahhh tack. Ska kolla det i morgon, kan återkomma med mått
mvh jocke

Permalänk
Medlem

Var du tvungen att modda för att få två 120 mm fläktar i fronten, eller är det skruv hål där?

Visa signatur

i5 2500k@4,4| NH-D14 |GTX 780| ASUS VG248QE | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic DT 990 | Dali Zensor 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holm01:

Var du tvungen att modda för att få två 120 mm fläktar i fronten, eller är det skruv hål där?

nej det finns inga hål förutom de för 200mm fläkten. Fäste 2x120 i gallret. Det satt alltså inga skruvar alls högst upp på den över samt inga underst på den undre fläkten.

Permalänk
Medlem

vart bor du? kan tänka mig lägga några hundra emellan på mitt referens sparkle 580 kort i bra skick om du kan få det till kalmar/växjö/nybro, har tyvärr ingen lust att skicka dock:)

Visa signatur

2600k @3,8 med stockkylare, msi p67-gd55, sparkle gtx580, FD newton r2 650w, nzxt phantom, seagate baracuda 7200rpm 500gig, xms3 1600mhz 4gig, episk doftgran!
Kringutrustning: Packard-Bell Viseo 240DX, Razer Deathadder, Sidewinder X6, SteelSeries QcK Iron.lady(budget..),SteelSeries Siberia V.2 blå, Kenwood KRF-V6100D, Proson Libra 653(x2), MDS FSB300(x2), sunkiga fronthögtalare(x2), sunkig center. kolla gärna här

Permalänk

fyFanVadSexigt.

Visa signatur

Citera gärna för svar.

Permalänk

Ståtligare dator var det länge sedan jag skådade

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyrenberg:

fyFanVadSexigt.

TackSåMycket

Skrivet av _MmattiasS_:

Ståtligare dator var det länge sedan jag skådade

Ojoj det tackar vi för!

Permalänk
Medlem

varför tog du bort den mysiga mattan i datorn?

Visa signatur

| Temjin TJ08B-E | Asus Xonar Essence STX | i5 2500K @ 4GHz | Asus 1070 | Asus Gene-Z | Dominator 8GB 1600mhz | Samsung 250GB + WD 2TB | RM750W | Cooler Master V8 utan plastkåpa, + Enermax-fläkt | Asus 144Hz | Logitech Vertical | Filco Minila MX Brown |