Jobbdator (ej spel) max 6000:- (Inkl. tangentbord, mus och OS)

Permalänk
Medlem

Jobbdator (ej spel) max 6000:- (Inkl. tangentbord, mus och OS)

Tja,

Vill ha tips på en bra jobbdator, den ska ej användas till spel, ej heller filmer etc.

Budget: Max 6000:- (Skärmen köps separat sen för ca 2000:-)

Ska användas till:

- Surfa på internet
- Lite bildredigering till en simpel hemsida, ej prestandakrävande
- Jobba med Microsoft Office (Word, Excel osv.)

Krav:
- Tyst midtower chassi
- 1 st DVD-läsare
- 1 st DVD-brännare
- Inkl- tangentbord och mus
(- Windows 7 64-bit)

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X | Moderkort: ASUS P8P67 WS Revolution B3 | CPU: i7 2600K @ 4.5GHz | CPU-kylare: Noctua NH-D14 | RAM-minnen: G.Skill Sniper 8GB (2x4GB) PC3-14900 1866MHz | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX OC | Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ GOLD | HDD: Samsung 840 Pro, OCZ Vertex3 120GB MAX IOPS + Western Digital 1TB | Kringutrustning Windows 7 (64-bit), Fläktkontroll Scythe Kaze Master, Warthog Hotas, Razer Mamba, TrackIR5.

Permalänk
Permalänk
Permalänk
Medlem

Varför finns det inget grafikkort med i Inet varukorgen?

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X | Moderkort: ASUS P8P67 WS Revolution B3 | CPU: i7 2600K @ 4.5GHz | CPU-kylare: Noctua NH-D14 | RAM-minnen: G.Skill Sniper 8GB (2x4GB) PC3-14900 1866MHz | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX OC | Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ GOLD | HDD: Samsung 840 Pro, OCZ Vertex3 120GB MAX IOPS + Western Digital 1TB | Kringutrustning Windows 7 (64-bit), Fläktkontroll Scythe Kaze Master, Warthog Hotas, Razer Mamba, TrackIR5.

Permalänk
Skrivet av King D:

Varför finns det inget grafikkort med i Inet varukorgen?

Moderkortet lär ha ett grafikkort i sig som är tillräckligt om du inte ska spela eller se på film, fast jag gissar bara.

Permalänk
Skrivet av alanjonto:

Moderkortet lär ha ett grafikkort i sig som är tillräckligt om du inte ska spela eller se på film, fast jag gissar bara.

Bortsett från att grafikkortet här finns i processorn och inte på moderkort så gissar du helt rätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fqvarfort:

Bortsett från att grafikkortet här finns i processorn och inte på moderkort så gissar du helt rätt.

Tror ni det grafikkortet räcker då? Vad kan man använda det inbyggda grafikkortet till, ge mig lite exempel så jag vet hur kraftfullt grafikkortet är.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X | Moderkort: ASUS P8P67 WS Revolution B3 | CPU: i7 2600K @ 4.5GHz | CPU-kylare: Noctua NH-D14 | RAM-minnen: G.Skill Sniper 8GB (2x4GB) PC3-14900 1866MHz | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX OC | Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ GOLD | HDD: Samsung 840 Pro, OCZ Vertex3 120GB MAX IOPS + Western Digital 1TB | Kringutrustning Windows 7 (64-bit), Fläktkontroll Scythe Kaze Master, Warthog Hotas, Razer Mamba, TrackIR5.

Permalänk
Skrivet av King D:

Tror ni det grafikkortet räcker då? Vad kan man använda det inbyggda grafikkortet till, ge mig lite exempel så jag vet hur kraftfullt grafikkortet är.

Det räcker många enklare spel som league of legends, harpan, world of Warcraft. Jag har t.om spelat bad company 2 på låg grafik med i5 2500k's integreade krets. Så det räcker till det du ska pyssla med.

Skickades från m.sweclockers.com