Passar H100 i Fractal Design Arc?

Permalänk
Medlem

Passar H100 i Fractal Design Arc?

Skulle vilja veta ifall Corsair H100 Funkar att ha i Fractal Design Arc

Ska beställa en ny dator men vågar inte förns jag vet ifall de funkar me kylningen

Tack för svar

Permalänk
Avstängd

bara du har två 120mm platser bredvid varandra så ska det gå bra

Permalänk
Medlem

Kolla sweclockers recension, tror t.o.m det va arc som va gjort för att ha större radiatorer i taket?

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Skrivet av Knifen:

Passar H100 i Fractal Design Arc?

ja

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

okej tack

Permalänk
Medlem

känner en som har arc och en h100, så det ska allt passa ska du se;)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

känner en som har arc och en h100, så det ska allt passa ska du se;)

Har han monterat 4 st fläkt i radiatorn?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knifen:

Har han monterat 4 st fläkt i radiatorn?

det vet jag inte, vet bara att han köpte en ny dator med både h100+arc:)

Kan kolla upp om du vill?:)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

http://www.sweclockers.com/galleri/6005-galleri-amd_pera

Lite längre ner i galleriet har pera bild på H100 i Push n' pull så det ska nog gå

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av onYYx:

http://www.sweclockers.com/galleri/6005-galleri-amd_pera

Lite längre ner i galleriet har pera bild på H100 i Push n' pull så det ska nog gå

Okej nice frågan är bara om passa me mina minnen som jag tagit http://www.inet.se/artikel/5315126/corsair-8gb-2x4096mb-cl8-1...
för på bilden så har han http://www.inet.se/artikel/5308685/corsair-8gb-2x4096mb-cl9-1...

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

det vet jag inte, vet bara att han köpte en ny dator med både h100+arc:)

Kan kolla upp om du vill?:)

Okej, vet du vad han har för minnen, om dom är låga eller har lite högre flänsar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knifen:

De vågar jag dock inte svara på, men det går även att flytta radiatorn "utåt" så den ger mer plats för minnen.

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av onYYx:

De vågar jag dock inte svara på, men det går även att flytta radiatorn "utåt" så den ger mer plats för minnen.

Jo de är sant, men skulle ju vara plågsamt ifall jag tar dom minnena o sen är dom för stora för Push n' pull

Så är de någon som vet ifall de funkar me push n' pull me vanliga corsair Vengence minnen i arc så hojjta gärna

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

det vet jag inte, vet bara att han köpte en ny dator med både h100+arc:)

Kan kolla upp om du vill?:)

faster then lighting, svar innan fråga )))

Skrivet av Knifen:

Jo de är sant, men skulle ju vara plågsamt ifall jag tar dom minnena o sen är dom för stora för Push n' pull

Så är de någon som vet ifall de funkar me push n' pull me vanliga corsair Vengence minnen i arc så hojjta gärna

kan säga så här, har h100, med xms3 å 2 stk fläktar, men det ligger min 4 cm över flänsarna, så det kommer helt klart att fungera

Visa signatur

¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knifen:

Okej, vet du vad han har för minnen, om dom är låga eller har lite högre flänsar?

han svarade själv, så jag skippar fråga:)

Skrivet av Ozzix:

faster then lighting, svar innan fråga )))

kan säga så här, har h100, med xms3 å 2 stk fläktar, men det ligger min 4 cm över flänsarna, så det kommer helt klart att fungera

haha, alltid snäppet snabbare;)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzix:

faster then lighting, svar innan fråga )))

kan säga så här, har h100, med xms3 å 2 stk fläktar, men det ligger min 4 cm över flänsarna, så det kommer helt klart att fungera

Okej sweet