AOC i2353Fh – ultratunn IPS-skärm med LED-belysning och 1080p

Permalänk
Skrivet av Haziza:

120Hz är så otroligt mycket skönare än IPS.

Beror på vad du har för prioriteringar.

Enligt mig är IPS otroligt mycket skönare än 120Hz.

Visa signatur

Mina inlägg kan innehålla spår av ironi och/eller sarkasm.
加油!

Permalänk

Så länge de envisas med att stoppa elektroniken i fucking foten finns det INGET som tilltalar mig med alla "tunna" skärmar och tv-apparater.

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mnex:

Jepp om man är blind.

Jag har antagligen inte samma smak som dig.

Permalänk
Medlem

Hmm... vilken typ av IPS är det? Börjat dyka upp en hel del E-IPS som jag fattar det. Som jag lyckats reda ut verkar IPS panalerna vara i denna ordningen kvalitetsmässigt.
e-IPS, S-IPS, AS-IPS, IPS-Pro and H-IPS. Där e-IPS är den sämsta av IPS panelerna, fast gissar på att det slår en TN alla dagar i veckan ändå.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Jag har antagligen inte samma smak som dig.

Har inte med smak att göra men 10ggr är ändå att överdriva!

Visa signatur

ASUS Maximus Gene V -//- Intel Core i5 3570K 4,2GHz -//- 24GB Corsair Vengeance DDR3 1600MHz
ASUS Geforce GTX 970 STRIX -//- 256+128GB ADATA SSD / 3+2TB WD Black -//- Silverstone Temjin TJ08

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mnex:

Har inte med smaka att göra men 10ggr är ändå att överdriva!

Smaken är som baken delad!

Jag gillar den, men den bör komma i svart med!

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon127948:

Förutom IQ befriade upplösningen kan någon förklara vad är meningen med en tunn skärm? Hur många hänger den på väggen så att tjockleken kan spela någon som helst roll? De flesta använder den med foten och den tar bra mycket mer utrymme så vad är det man tjänar med tunn skräm? Kunna skryta om det till resten av sina 3 år gamla kompisar?

23tum och 1920x1080 upplösning är väl optimalt som allround datorskärm? Det är klart att det är en födel med tunnare skärmar, vikt och estetik. Är den fri från ghostning,bleeding, pixelfel och andra konstigheter och bilden är bra är det ett kanonköp, jag hade gärna betalat lite mera för 120hz.

Visa signatur

Core i5, gtx660

Permalänk
Medlem
Skrivet av anton_mjor:

Så länge de envisas med att stoppa elektroniken i fucking foten finns det INGET som tilltalar mig med alla "tunna" skärmar och tv-apparater.

Jag ser det som en fördel så man får ner tyngdpunkten och skärmen står stabilare samt riktigt skönt att ha knapparna på foten och slippa kladda på skärmen osv.

Permalänk

Helvete, precis när jag bestämt mig för att slå till på en Dell U2312HM (efter en abusrd mängd läsning) så kommer denna! Nu är frågan om den här skärmen är skräp eller om det skärmarnas motsvarighet till ZTE Blade...

Permalänk
Medlem

VESA-fäste
1920x1200
Displayport

så hade detta varit ett givet köp gånger 3.

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför alla hackar på 1920x1080 då det är 23tum blir pixlarna skapligt små http://www.firebird-group.com/en/products/computers/lcd/aoc/i... Det blir ett givet köp för mig även om det vore kul med 120hz och 3dstöd.

Visa signatur

Core i5, gtx660

Permalänk
Medlem

Den saknar displayport, så inte intressant för min del.
sRGB? Färgrepresentation? Portrait-mode? Utan att veta det, nej tack!
Den är 6bit va?

Permalänk
Skrivet av leafbranch:

Jag ser det som en fördel så man får ner tyngdpunkten och skärmen står stabilare samt riktigt skönt att ha knapparna på foten och slippa kladda på skärmen osv.

Den fördelen är så gott som död när du tänkt skaffa ett monitorfäste för att fria upp plats på skrivbordet.
Dessutom har jag aldrig haft problem med att en skärm har haft för hög tyngdpunkt

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk

Är det bara jag eller var den här plågsamt lik samsungs gamla klassiker P173?

http://www.google.se/search?hl=sv&q=samsung+173p&um=1&ie=UTF-...

Eller så är det bara jag som är gammal...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zax89:

Förstår inte varför alla hackar på 1920x1080 då det är 23tum blir pixlarna skapligt små http://www.firebird-group.com/en/products/computers/lcd/aoc/i... Det blir ett givet köp för mig även om det vore kul med 120hz och 3dstöd.

För mig har det enbart med att 1080 pixlar vertikalt är för lite.

Visa signatur

Ryzen 3700x, ASUS PRIME X370-PRO, 32GB ram, RTX 2080, Acer XN253Q 240Hz, MSI G241 IPS 1080p 144Hz, Varmilo VA88M (MX Brown), Cooler Master MM710.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zax89:

Förstår inte varför alla hackar på 1920x1080 då det är 23tum blir pixlarna skapligt små http://www.firebird-group.com/en/products/computers/lcd/aoc/i... Det blir ett givet köp för mig även om det vore kul med 120hz och 3dstöd.

Man hackar på det eftersom att det är en efterbliven upplösning. Det är en upplösning som gör att man förlorar pixlar på höjden. Man hackar på det eftersom att det är ett bildförhållande som TV-apparater använder men som av någon random anledning skulle inkräkta på monitormarknaden också, och till råga på allt bli en standard som gör det i många fall omöjligt att hitta en 16:10 skärm med 1920x1200. Dessutom bidrar det till att man kan få letterbox i PC-spel (!) som inte stöder(!) 16:10, t.ex. The Witcher 2 (var så vid release iaf).

Permalänk
Skrivet av Sir_Poisonblade:

Helvete, precis när jag bestämt mig för att slå till på en Dell U2312HM (efter en abusrd mängd läsning) så kommer denna! Nu är frågan om den här skärmen är skräp eller om det skärmarnas motsvarighet till ZTE Blade...

Köp en Dell 2711 på Dustin nu innan dom försvinner istället. Löjligt bra skärm för det priset.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Synd att kontakterna sitter i foten. En tunn Displayport och strömkontakt i underkant på skärmen skulle höja vill-ha faktorn något enormt.

Visa signatur

. Computing happiness.

Permalänk
Skrivet av Mnex:

Har inte med smak att göra men 10ggr är ändå att överdriva!

Men om man nu inte anser att Dell-skärmen är snygg så blir det ju 10*0 så vilken multipel man använder är ju meningslös!

Skrivet av anton_mjor:

Den fördelen är så gott som död när du tänkt skaffa ett monitorfäste för att fria upp plats på skrivbordet.
Dessutom har jag aldrig haft problem med att en skärm har haft för hög tyngdpunkt

Då har du aldrig haft en gammal HP-skärm. Foten gick sönder så att den bara kunde luta maximalt framåt eller bakåt. Båda dessa lägen gjorde att skärmen välte.

Själv uppskattar jag kontakterna i foten. Det går lättare att dra kablarna snyggt om man som jag inte har skrivbordet mot en vägg. Verkar mycket intressant men det står väl drygt hundra saker längre upp på önskelistan.

Visa signatur

Netbook: ASUS Eee 1001PX w/ Intel Atom N450 | 1TB Western Digital i extern docka | 22" BenQ V2220 LED-LCD

Har blivit spelsugen så en speldator är på gång. Håll utkik! Det kan dyka upp något i galleriet...

Permalänk
Medlem
Skrivet av bennyfax:

För mig har det enbart med att 1080 pixlar vertikalt är för lite.

I webläsaren kan det var mer överskådligt, men våra ögon ser mera widescreen, jag personligen sätter inte en 16:10 på mitt skrivbord.

Visa signatur

Core i5, gtx660

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zax89:

[...]men våra ögon ser mera widescreen

Kan du utveckla detta påstående? Låter som något i stil med att "ögat kan minsann bara uppfatta xx FPS!!!".

Permalänk

du upptäcker sakerna på sidorna om dig lättare än vad du gör ovanför och nedanför dig.
Gammal utveckling, våra faror kom från sidorna och inte längst nerifrån marken eller dykandes ner mot oss från luften.

Permalänk
Medlem

Budgeteyefinity med 3 IPS-skärmar som dessutom har en väldigt slimmad ram. <3

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Skrivet av Nattmannen:

du upptäcker sakerna på sidorna om dig lättare än vad du gör ovanför och nedanför dig.
Gammal utveckling, våra faror kom från sidorna och inte längst nerifrån marken eller dykandes ner mot oss från luften.

Titta bara på våra egna ögon. Vi kan vinkla ögonen betydligt mer åt horisontellt än vertikalt. Det är därför man aldrig ser glasögon som är högre än de är breda, däremot tvärtom.

Visa signatur

Netbook: ASUS Eee 1001PX w/ Intel Atom N450 | 1TB Western Digital i extern docka | 22" BenQ V2220 LED-LCD

Har blivit spelsugen så en speldator är på gång. Håll utkik! Det kan dyka upp något i galleriet...

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som stör mig på alla dessa 1080p 16:9 skärmar?
16:10 var överlägset bäst och nu är de så sällsynta att man får gräva ordentligt genom internet för att få tag på dem. 1920x1200.
Förr fanns det även fler skärmar som hade högre upplösning än 1080p, men nu verkar även dessa högupplösta varianter vara svåra att få tag på. Ta till exempel alla 27" skärmar som säljs. Man förväntar sig en högre upplösning än t.ex. en 24". Men så visar det sig att det är 1080p och därmed lägre upplösning än min 24" 1200p skärm.
Fram med lite utveckling! HD-hypen har verkligen dragit tillbaka utvecklingen på vissa fronter bland skärmarna.
[/rant]

OT: Tjusig skärm.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3950X | Asus Crosshair VIII Hero | 64 GB DDR4 3200MHz | MSI GeForce RTX 3090 Suprim X 24GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Haglund:

Man hackar på det eftersom att det är en efterbliven upplösning. Det är en upplösning som gör att man förlorar pixlar på höjden.

Vadå förlorar pixlar på höjden?
Beror ju på vilken upplösning du jämför med. Den absoluta majoriteten av alla har lägre upplösning än 1920x1080 så det blir för de allra flesta en uppgradering. Om du nu inte tycker att det är tillräckligt så köp en skärm med högre upplösning.

Skrivet av Haglund:

an hackar på det eftersom att det är ett bildförhållande som TV-apparater använder men som av någon random anledning skulle inkräkta på monitormarknaden också, och till råga på allt bli en standard som gör det i många fall omöjligt att hitta en 16:10 skärm med 1920x1200. Dessutom bidrar det till att man kan få letterbox i PC-spel (!) som inte stöder(!) 16:10, t.ex. The Witcher 2 (var så vid release iaf).

Fast folk köper ju 1920x1080 för att slippa dessa problem eftersom de flesta av dagens spel även till PC är anpassade efter konsol och därmed TV-upplösning.

Permalänk
Inaktiv

Värt att köpa en sån här skärm till gaming?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zax89:

I webläsaren kan det var mer överskådligt, men våra ögon ser mera widescreen, jag personligen sätter inte en 16:10 på mitt skrivbord.

Ja, vårat synfält är brett men 1080 pixlar är inte mycket arbetsyta, har inget emot 16:9 i sig.

Visa signatur

Ryzen 3700x, ASUS PRIME X370-PRO, 32GB ram, RTX 2080, Acer XN253Q 240Hz, MSI G241 IPS 1080p 144Hz, Varmilo VA88M (MX Brown), Cooler Master MM710.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av xXMickeXx:

Värt att köpa en sån här skärm till gaming?

Avvakta och se vad den presterar. Bra att se hur snabb den är och vad den har för input lag.

Tills vidare är Dell U2311H den bästa IPS spelskärmen runt 2000:-.