KAOS Cooler Master 212 plus > MSI 870A-G54 HJÄLP

Permalänk
Medlem

KAOS Cooler Master 212 plus > MSI 870A-G54 HJÄLP

hallå, sitter lite i skiten. Har precis tagit ut modekortet och börjat installera hyper 212.

Detta är mitt modekort http://www.inet.se/artikel/1901909/msi-870a-g54-am3

När jag ska sätta i denna :

så funkar de inte! Hur jag än vänder på den så passar den antingen inte i längden eller bredden.

Jag testade bara nu innan jag satte på pastan men jag kan verkligen inte fästa dem..

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Har du monterad backplaten riktig ?

http://www.hardwaresecrets.com/fullimage.php?image=23949

Det är intel monteringen menar jag, om du vänder på det så skal det fungera för amd.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Inaktiv

Skruvarna har tre lägen, har för mig de ska vara i mittersta läget för AM3.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gnuggen:

Skruvarna har tre lägen, har för mig de ska vara i mittersta läget för AM3.

Skickades från m.sweclockers.com

japp det var tydligen det fast jag uppfattade de som längst bak på deras video

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av €ric:

japp det var tydligen det fast jag uppfattade de som längst bak på deras video

Lätt hänt, drog på min igår och det är lite småknivigt. Hur låter din förövrigt? För min låter riktigt mycket faktiskt...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gnuggen:

Lätt hänt, drog på min igår och det är lite småknivigt. Hur låter din förövrigt? För min låter riktigt mycket faktiskt...

Skickades från m.sweclockers.com

Öronbedövande. Jag har beställt nya fläktar men jag måste dra ner den som kom med i speedfan, annars får man ju på allvar problem med hörseln.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Standardfläkten till Hyper 212+ låter kass på höga varv, men om ni har ett moderkort med inbyggd fläktkontroller så ni får ner den till ca 1000rpm så är den iallafallh hyfsad... Men jo, nog blir det tystare om man byter fläkt!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Standardfläkten till Hyper 212+ låter kass på höga varv, men om ni har ett moderkort med inbyggd fläktkontroller så ni får ner den till ca 1000rpm så är den iallafallh hyfsad... Men jo, nog blir det tystare om man byter fläkt!

På 1000 låter den fortfarande mer än mina andra haha. Men jag kör speedfan tills jag får min andra fläkt, funkar utmärkt. Drar ner till 40-50% när jag inte spelar så är de OK.

Visa signatur

Citera för svar