Permalänk
Medlem

Bra jobbat att fortsätta efter missödet, ser fint ut! Lycka till!

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | Noctua NH-D15 | Asus Prime X370-Pro | 32 GB G.Skill 3200 MHz CL16 | Asus GeForce RTX 3080 TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1 TB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Fractal Design Define C
Alienware AW3423DW QD-OLED 3440x1440 175 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av NiklasN:

Bra jobbat att fortsätta efter missödet, ser fint ut! Lycka till!

Man tackar och jag har faktiskt märkt att jag är ännu mer noga med mina mätningar och annat så det blir perfekt så jag tror det skall gå vägen

Visa signatur

Project [Mac G5]: ReBoot
Stationär: i7 2600k @ 4,4 GHz | CoolIT ECO PnP| EVGA z68 sli atx | EVGA 580 SOC SLI | Corsair 16GB VENGEANCE | OCZ Vertex3 120gb x2 Raid 0 | Corsair AX 850W
Laptop: Acer 5820gt
Dyslektiker så har svårt med stavning och meningsuppbyggnad!

Permalänk
Hedersmedlem

Som du nog såg så har du ju fått ett nytt namn på tråden
Men varför har jag inte följt detta projekt innan.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

Som du nog såg så har du ju fått ett nytt namn på tråden
Men varför har jag inte följt detta projekt innan.

Jo jag tackar jag tackar
Sedan vet jag inte varför du inte följt det faktiskt men kul att du börjar följa det nu iaf

//S.Jr

Visa signatur

Stationär: i7 2600k @ 4,4 GHz | CoolIT ECO PnP| EVGA z68 sli atx | EVGA 580 SOC SLI | Corsair 16GB VENGEANCE | OCZ Vertex3 120gb x2 Raid 0 | Corsair AX 850W

Permalänk
Medlem

Update time! 20 Aug!

Hej allihopa,
nu är det tid att vissa vad jag har hunnit med igår och idag.

Det som har gjort är att jag har borrat ut alla hållen som hade lim i sig för att få baksidan, och jag kan säga att detta var riktigt riktigt segt jag satt i cirka 3 timmar och borrade ut varje hål men vill man ha något fint får man stå ut eller?

Sedan när alla hålen var klara så tänkte jag börja spackla men efter som jag är så påhittig/korkad och impulsiv så tog jag fram en burk och började spreja för att jag skulle veta vart jag skulle behöva mest spackel.
men som jag kom på efter att jag gjort det var jävligt korkat då jag egentligen innan visste att jag skulle behöva spackla överalt där jag har limmat.

Sedan efter detta så skulle jag prov montera fast I/O plåten och märkte då väldigt snabbt att det blev en springa på ungefär 1,5mm och det funkar ju verkligen inte.
Så det vara bara fram med glasfiber spackel och fylla upp.

Efter att glasfibrer torkat så slippade jag ner det till en så jämn linje jag kunde:

Tyvärr sedan när jag borrade ut hållen till I/O plåten så lossnade en liten bit men skall fylla i den i senare tillfälle.

Och här är bilder på det färdiga resultatet på baksidan, och jag har även spacklat för att man inte skall se att det är något ditt limmat.

Men nu till ett betydligt tråkigare sak som man måste ta hand om ibland när man har gjort mycket som smutsar ner och när man inte riktigt har hunnit orkat fixa med, städning och här är lite bilder på hur det såg ut när jag var klar för dagen med chassiet:

Och efter:

Och nu när dagens arbete är klart så skall jag ut i solen och njuta av några öl från mitt och pappas senaste projekt som på gick i ungefär 3 månader:

Ha en det bra nu allihopa

//S.Jr

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ser sjukt härligt ut! Kommer följas!

Visa signatur

Citera för svar!
Har jag hjälpt dig? Klicka på Gilla!
[Galleri]XBMC på Raspberry Pi [GUIDE] XBMC på Raspberry Pi
i7 930 @ 4GHz, 6950, Asus P6X58D-E, Corsair HX750W, 2st Corsair SSD 60 gb

Permalänk

Lite törstig blir man allt!

Permalänk
Proffsmoddare

Istället för att göra en ny frontpanel kan du koppla in den befintliga knappen och USBn.
Jag får däremot inte mitt uttag att fungera.. Men knappen och PLEDen funkar fint!

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk

Får man fråga vad det är för innehåll i den gamla "romflaskan" på toppen av den röda läskbacken?

Visa signatur

Corsair AX750W > Lian Li PC-V354B > ASUS Maximus III Gene > i5 750 @ 3.8 ghz > Corsair H70 > Corsair 8GB (4x2048MB) > 5970 Quadfire > Corsair Force series 120gb

Permalänk
Medlem

Riktigt ballt sprit förråd haha !

Permalänk
Medlem
Skrivet av flIpz0R:

Ser sjukt härligt ut! Kommer följas!

Tack tack

Skrivet av KaptenKosk:

Lite törstig blir man allt!

Jo fan det är sjukt värt att komma ner efter jobbet och unna sig något gott

Skrivet av timez:

Istället för att göra en ny frontpanel kan du koppla in den befintliga knappen och USBn.
Jag får däremot inte mitt uttag att fungera.. Men knappen och PLEDen funkar fint!

Jag fick inte med något av dem till chassiet. och jag hade inte använt dom ordinarie sakerna i fronten i alla fall då det skall bli ett upphottat G5 case men ändå vara cleant

Skrivet av DynamitHarry:

Får man fråga vad det är för innehåll i den gamla "romflaskan" på toppen av den röda läskbacken?

Det är 8år gammalt vin som vi håller på att lagra, haha men det ser riktigt skabbigt ut

Skrivet av Cubebenq:

Riktigt ballt sprit förråd haha !

Kul att du gillar det haha
Roligt oxå att det inte är någon kommentar om chassiet från dig eller DynamitHarry utan bara om Vin-källaren haha

//S.Jr

Visa signatur

Permalänk

Vi gillar spriten bättre:) Nejdå riktigt snyggt, just keep tha flow goin!

Visa signatur

Corsair AX750W > Lian Li PC-V354B > ASUS Maximus III Gene > i5 750 @ 3.8 ghz > Corsair H70 > Corsair 8GB (4x2048MB) > 5970 Quadfire > Corsair Force series 120gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av DynamitHarry:

Vi gillar spriten bättre:) Nejdå riktigt snyggt, just keep tha flow goin!

Hahaha jo det är ju faktiskt sant dom flesta av mina polare diggar mer vin-källaren än vad dom gillar min dator haha

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det börjar likna något igen
Jobbigt med allt spacklande osv, men är ju redigt värt det
Och fy fan! Lite alkoholhaltigt i den där källaren!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Stark.Jr:

Ha en det bra nu allihopa

//S.Jr

Riktigt nice! skönt att det löste sig med krashen!
Min goda vänn -=|ZetaExtreme|=- har ju också byggt ett G5 chassi och måste säga, fyfan va de är snygga!

Hoppas allt går bra härifrån!

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KRQKAN:

http://www.youtube.com/watch?v=_J6-3l3hCm0

Riktigt nice! skönt att det löste sig med krashen!
Min goda vänn -=|ZetaExtreme|=- har ju också byggt ett G5 chassi och måste säga, fyfan va de är snygga!

Hoppas allt går bra härifrån!

Haha jag undrar vad som hände med -=|ZetaExtreme|=- hans bygglog verkar inte vara riktigt klar och man vill ju se hur det går för honom

//Stark.Jr

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stark.Jr:

Haha jag undrar vad som hände med -=|ZetaExtreme|=- hans bygglog verkar inte vara riktigt klar och man vill ju se hur det går för honom

//Stark.Jr

har sätt datorn irl, tror den är färdig, men han har flyttat till gtbrg så han har nog glömt ladda upp bilderna, ska påminna han när jag pratar med han nästa gång :D:D

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

Hur går det med projektet? Jag tror jag ska börja ganska snart med mitt om det är ett godkänt projekt som Projektarbete i 3:an.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KRQKAN:

har sätt datorn irl, tror den är färdig, men han har flyttat till gtbrg så han har nog glömt ladda upp bilderna, ska påminna han när jag pratar med han nästa gång :D:D

JA säg till honom man vill ju se

Skrivet av Normano:

Hur går det med projektet? Jag tror jag ska börja ganska snart med mitt om det är ett godkänt projekt som Projektarbete i 3:an.

ja jag håller just nu på att klurar hur jag skall göra med min front för att inte behöva modda den för mycket då föra ägaren tog usb, firewire och ljudhonon så jag skall bara komma på en lösning
Jag har även klurat ut en liten idee hur jag skall göra insidan snygg och clean så måste mer börja jobba med sakerna än planera.
Men lite har jag gjort lite som inte är helt klart och som jag inte tänkte vissa för än jag är klar med projektet eller börjar närma mig faktiskt

//S.Jr

Visa signatur

Permalänk
Medlem

du borde använda dig av kemisk metall! inte glasfiber då det kan spricka, speciellt när det ligger på alu och plåt ...

Permalänk
Medlem

Dax för en uppdatering! 18 Sep

Tja alla!

Nu är det väl tid för en liten uppdatering tycker jag.
Jag har inte kommit så långt då jag har haft väldigt dåligt med tid och jag råkade ut för en skada i arbete för drygt en månad sedan.

Men nu har det blivit bättre och jag känner att jag är redo för att börja jobba med projektet igen så här är lite vad som har hänt det senaste.
Först så började jag med att fixa med sladden för nättaget som jag själv blev lite missnöjd över placeringen med.

Men jag vet inte riktigt kanske blir bättre sedan när jag får ditt fläkt kontrollen

Jag har även gjort hållet för 360mm radiatorn i botten:

Efter att jag fick ditt radiatorn märkte jag ju självklart ett problem med placeringen direkt,

Men detta gick ju att fixa väldigt enkelt och bara göra samma sak på den fläkten som jag skall använda.

Detta var den lilla uppdateringen jag hade att komma med men jag hoppas ni gillar den.

//S.Jr

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stark.Jr:

Text och bild

DAAAAAAMMMN, bra djupt. Hoppas det läkte till sig.

OnT: Det ser bra ut!

Visa signatur

CITERA OM DU VILL HA SVAR! :)

Permalänk
Medlem

De kommer bli så jävla bra!!!

Visa signatur

Citera för svar!
Har jag hjälpt dig? Klicka på Gilla!
[Galleri]XBMC på Raspberry Pi [GUIDE] XBMC på Raspberry Pi
i7 930 @ 4GHz, 6950, Asus P6X58D-E, Corsair HX750W, 2st Corsair SSD 60 gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stark.Jr:

Tja alla!

Nu är det väl tid för en liten uppdatering tycker jag.
Jag har inte kommit så långt då jag har haft väldigt dåligt med tid och jag råkade ut för en skada i arbete för drygt en månad sedan.
http://www.mischiefblog.com/uploads/2008/10/steak1.jpg

Men nu har det blivit bättre och jag känner att jag är redo för att börja jobba med projektet igen så här är lite vad som har hänt det senaste.
Först så började jag med att fixa med sladden för nättaget som jag själv blev lite missnöjd över placeringen med.

http://img163.imageshack.us/img163/796/img1226l.jpg

http://img851.imageshack.us/img851/5486/img1244g.jpg

Men jag vet inte riktigt kanske blir bättre sedan när jag får ditt fläkt kontrollen

Jag har även gjort hållet för 360mm radiatorn i botten:
http://img546.imageshack.us/img546/8144/img1234pc.jpg

http://img191.imageshack.us/img191/9852/img1241pr.jpg

http://img831.imageshack.us/img831/2171/img1238no.jpg

Efter att jag fick ditt radiatorn märkte jag ju självklart ett problem med placeringen direkt,
http://img225.imageshack.us/img225/2340/img1236bw.jpg

Men detta gick ju att fixa väldigt enkelt och bara göra samma sak på den fläkten som jag skall använda.
http://img834.imageshack.us/img834/2097/img1237te.jpg

Detta var den lilla uppdateringen jag hade att komma med men jag hoppas ni gillar den.

//S.Jr

Aj, ser ut som skärsår:( Ser ut att göra ont.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Manneh:

DAAAAAAMMMN, bra djupt. Hoppas det läkte till sig.

OnT: Det ser bra ut!

Skrivet av flIpz0R:

De kommer bli så jävla bra!!!

Skrivet av Broken-arrow:

Aj, ser ut som skärsår:( Ser ut att göra ont.

Det gjorde jävligt ont, men den ända kommentaren jag fick av mina arbets kamrater sa att skall man bli golvläggare så skall man minst ha haft tio stora skär sår på jobbtid

Men det har läkt ihop fint då det var så fint snit som det var

Och ont
Tack så mycket för kommentarerna och skall försöka fixa med chassiet i veckan om jag hinner

//S.jr

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stark.Jr:

Det gjorde jävligt ont, men den ända kommentaren jag fick av mina arbets kamrater sa att skall man bli golvläggare så skall man minst ha haft tio stora skär sår på jobbtid

Men det har läkt ihop fint då det var så fint snit som det var

Och ont
Tack så mycket för kommentarerna och skall försöka fixa med chassiet i veckan om jag hinner

//S.jr

Fick en sån chock, att jag glömde säga hur snyggt det blev

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Hej!

Tjusigt bygge måste jag säga, dock har jag en fråga.

Råkar du veta, eller om du skulle kunna mäta, hur långt det är från moderkortet ut till sidoplåten?
Har själv införskaffat mig ett G5 chassi och vill veta om min Noctua NH-D14 får plats på höjden. Den är 16cm hög med fläktar.

Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Hej!

Tjusigt bygge måste jag säga, dock har jag en fråga.

Råkar du veta, eller om du skulle kunna mäta, hur långt det är från moderkortet ut till sidoplåten?
Har själv införskaffat mig ett G5 chassi och vill veta om min Noctua NH-D14 får plats på höjden. Den är 16cm hög med fläktar.

Tack!

Tack tack
jag kan säga att det bör få plats då chassiet är 20cm brett har jag för mig och jag har sätt andra som har haft Noctua fast 120mm istället och då har det funnits mer plats

//S.Jr

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ser Bra ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stark.Jr:

Tack tack
jag kan säga att det bör få plats då chassiet är 20cm brett har jag för mig och jag har sätt andra som har haft Noctua fast 120mm istället och då har det funnits mer plats

//S.Jr

Mätte precis mitt, och chassit är nästan 20cm från moderkortsplåtsbotten (utan distanserna) tills där sidolocket ska sitta.

Alltså har jag en marginal på 4cm att fästa moderkortet, och sen vill man inte heller att kylaren ska sitta så de precis slår i sidan.

Blev kluven nu om jag ska genomföra mitt projekt eller inte. Jag älskar min NH-D14 och vill inte göra mig av med den