Asus tar sig an Alienware med den stationära gamingmaskinen ROG CG8565

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RazerBlader:

Jadu, det är tur att vi har olika smak, för det där påminner mig om något chassi man skulle ha på ett tråkigt kontor, men jag anar att du vill ha det strikt och stilrent överallt, då är det nog tur att du inte har sett mitt rum, här är det flower power som gäller(inklusive de chassin som jag har )

Nej då, här hemma är det långt ifrån stilrent. Här finns gamla oljelampor, byråar och skrivbord från 1800 talet och diverse andra "konstiga" saker som enarmade banditer från en svunnen tid (20 till 40 tal )

Men när det kommer till design på chassin så tycker jag nog att more is less så att säga. Om man nu kan säga det om ett Lian-Li chassi. Men en himla tur att folk har lite olika smak, annars skulle det bli väldigt tråkigt.

Jarl: Finns exempelvis på webhallen för ca 3700 SEK ink moms. Dock verkar de bara ha den svarta för tillfället men går säkert att beställa det i silver med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hund:

Vågat att sätta en prislapp på 27 500 kr. Jag trodde Apple hade patent på att ta överpriser, nu kanske Apple stämmer Asus också.

haha +1 / Burken är grymt ful

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

"Finns exempelvis på webhallen för ca 3700 SEK ink moms. Dock verkar de bara ha den svarta för tillfället men går säkert att beställa det i silver med." Tack bingobelle (blev ett svart)

Visa signatur

LianLiPC-V355bequiet!E9-480W-MSIB350M-MortarW10-WD-BlackSN750Ryzen7™2700MSI RX6500XTSONY-65"TV-ZD9
Övriga datorer ej i drift

Permalänk
Avstängd

Kul! Har också beställt ett igår men eftersom jag prompt skulle ha det i silver så skulle det ta ca 4 månader då pcb allaredan hade beställt en bulkorder från Lian-Li. Men de var hjälpsamma och fick tag i ett via Tyskland så får nog mitt om några veckor. Skriv gärna vad Du tycker om chassit då Du fått det. Ditt borde ju komma denna eller i början utav nästa vecka.

Permalänk

För dyrt, men den var ialafall riktigt kraftfull Ganska bra jobbat av ASUS...

Permalänk
Medlem

Glöm inte att det är slutet vattenkylning i det här systemet.
Jag kan väl inte vara den enda som inte vill börja med vattenkylning själv med ett dyrt system?
Kan tänka mig att Asus ger någon sorts garanti för vattenkylningen.
Det bådar väldigt gott för de som inte har tid, ork eller lust att bygga, speciellt med vattenkylning men kan tänka sig ge några extra tusen lappar för att säkra sig om att allting fungerar med garanti.