Permalänk

Mariabingos reklam på kanal 6

Tänkte yttra mitt hat mot denna reklam som går på kanal 6. Mariabingos reklam.

Efter att ha sett den flera gånger, om och om igen på TV ser jag bara en kvinna med ett grovt spelberoende. Att "frysa" sin man för att spela, att dölja det för personen man delar sitt liv med. Detta är enligt mig den dummaste reklam som gjorts, att uppmuntra till att dölja sitt spelberoende. Man ser kvinnan sucka åt sin man och le mot skärmen.

Finns det någon som tycker det är en "bra" reklam?

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk
Avstängd

Korkade reklamer finns det ju gått om, ett bra exempel är ju Comhems senaste med de 2 bäbisarna som står och skriker till varandra, får sådan huvudvärk av den att jag byter kanal så fort den kommer. Vill absolut inte köpa något av comhem (vilket reklamen skall få mig att vilja)

Permalänk
Medlem

All reklam nu för tiden är skit. Det är skillnad från för, nu mer tycker jag allt man ser är aggressiv marknadsföring:
Köp dittan, köp dattan - annars finns risken att du drabbas av "detta" bla. bla... Det ska målas upp bilder som inte existerar.

Tröttsamt är vad det är! Och alla dessa jävla poker/spelreklamer - man blir ju galen på det!!

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Ingen reklam är bra, kollar jag på tvn för ovanlighetens skulle byter jag givetvis kanal när det är reklam.

Lite synd om de som faller djupt ner i skiten och blir beroende, måste kunna jämföras med heroin missbruk nästan.

Permalänk
Skrivet av trollhattan:

Korkade reklamer finns det ju gått om, ett bra exempel är ju Comhems senaste med de 2 bäbisarna som står och skriker till varandra, får sådan huvudvärk av den att jag byter kanal så fort den kommer. Vill absolut inte köpa något av comhem (vilket reklamen skall få mig att vilja)

Jo den är ju hemsk! Den är på tok för lång och väldigt högljudd!

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fritjof92:

Tänkte yttra mitt hat mot denna reklam som går på kanal 6. Mariabingos reklam.
http://www.youtube.com/watch?v=nY8W3qymhoQ

Efter att ha sett den flera gånger, om och om igen på TV ser jag bara en kvinna med ett grovt spelberoende. Att "frysa" sin man för att spela, att dölja det för personen man delar sitt liv med. Detta är enligt mig den dummaste reklam som gjorts, att uppmuntra till att dölja sitt spelberoende. Man ser kvinnan sucka åt sin man och le mot skärmen.

Finns det någon som tycker det är en "bra" reklam?

Fattar inte vad dom vill få ut av reklamen, patetiskt.

Sen är nästan all reklam så j--la dålig gjord, dubbade och ologiska. T.ex. Alpro Soya, när hon säger "Och så får jag spring i benen" och så skuttar hon iväg. Man skäms nästan när man ser det.

Permalänk

Nej, bra reklam är det inte och comhems är den mest irriterande just nu utan tvekan. Hur tänkte de egentligen? Men visst finns det några bra/lustiga reklamklipp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MammaMumin:

Nej, bra reklam är det inte och comhems är den mest irriterande just nu utan tvekan. Hur tänkte de egentligen? Men visst finns det några bra/lustiga reklamklipp.

Dom fortsätter på sin devis att ta youtubeklipp.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Att inspireras av youtubeklipp är väl ändå det värsta av allt. Inte nog med att de som gjort reklamen har dålig fantasi, de verkar ha fått för sig att man närmar sig kunden genom att säga att "vi tittar också på Internet".
Som att någon skulle göra reklam på sweclockers med ett videoklipp på en brinnande dator och någon gubbe som hurtigt säger "ohohoho, vad överklockat det var HÄR då!".

Nej, ICA-reklam ska det vara, en gång och aldrig mer. Jag handlar på konsum.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk

Och bolagen undrar varför och blir irriterade över att folk tankar sina tv-serier

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Det är dom störande reklamerna som fastnar i huvudet, tyvärr har dom lärt sig det

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

Det jag tycker är roligt med den här reklamen är att om det vore en man som tystade ner sin fru så skulle all helvete i aftonbladet och alla andra blasktidningar bryta ut samtidigt som feminist partiet skulle göra revolter på stan men när det är en kvinna som gör detta då är det plötsligt lugnt och all snack om jämlikhet och könsroller osv verkar vara som bortblåst

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

Tycker denna reklamen är ganska oskyldig och bra mycket mindre irriterande än alla som kör med "trick" för att få den att fastna, t.ex. att uttala något ord fel/konstigt eller ha en fånig krystad liten melodi som dom ska säga namnet på produkten/företaget till. Här har dom ju iaf tagit en riktig låt!

Permalänk
Medlem

inte så jättefarligt precis men lite små störande detalj i norrlandsguld med anden..han säger att dom får tre önskningar..han önskar tre öl..det är ju första önskingen bara..dom andra två då?

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk

Jag gjorde rätt i att sluta kolla på TV då. Kors i äggvispar vad reklam nuförtiden gör en irriterad.

Visa signatur

Hej, hur mår du?

Permalänk
Medlem

Ptja dom lyckas ju iaf då du har länkat till reklamen. Sägs vara mycket effektivt att få folk att länka runt reklamfilmer på youtube eftersom de då klickar på länken med en nyfikenhet

Dock skönt att jag inte har en TV längre, inte kollat aktivt på tv sen 06 lr liknande.

Reklamen på internet är inte särskilt nice den heller. Tänk dig om du tittade på ett tvprogram och hade massa reklambanners runt den rörliga bilden. Nåja, tur det finns lösningar där.

Permalänk
Medlem

TS är ju alldeles uppenbart en av dom!
http://en.wikipedia.org/wiki/Guerrilla_marketing

Permalänk
Medlem

Jag håller med trådskaparen, den kan ju tolkas helt galet.

Off topic:
Även jag har varit utan tv en längre tid, närmare tre år nu tror jag. De gånger man är hemma hos någon med TV och ska kika på något så blir jag alltid grymt irriterad.

Visst kikar jag lite på t.ex. tv4play, men där har jag fördelen att kunna se exakt när det är dags för reklam, vilket är praktiskt då jag kan planera in toabesök, hämta ölpåfyllning eller ta en rökpaus på minuten, så det är något mildare.

Annars är det SVTplay, dvd-boxar för serier och filmer som gäller. Då kan jag också se 100% exakt vad jag vill och när jag vill. Det gör livet lite enklare och man riskerar inte att hamna i tv-soffan och slötitta på sånt man egentligen aldrig annars skulle se.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk

Jag ser inte på tv men nu när jag skaffat bil så är det radio. Där är det en riktigt jobbig reklam, det är någon som börjar prata och sen börjar det lagga/hacka i pratet, sen säger en tjej något i stil med "har du problem med reklamen skaffa blabla"

Någon som vet vilken reklam jag pratar om ?

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk

Jag tycker reklamklippet hade passat bättre för en datingssida typ match.com, där man enkelt kan leta efter en ny partner utan att ens nuvarande vet om detta.

Annars tyckte jag musiken var trevlig och reklamen var kort, så denna var inget jag störde mig på.

Jag ser för heller inte på tv, dels för att jag inte äger någon, men främst att det inte går något där som tilltalar mig. (och att jag inte kan se det på datorn)

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk

Jo det där klippet väcker en hel del funderingar utöver reklambiten..
Men det är alldeles för mycket reklam idag.. känns som SweC börjar bli mera drabbat då reklam trycks in mellan första och andra posten i en tråd här och där! Kom upp typ en reklamvideo rakt upp på framsidan en gång som man var tvungen att kryssa ner! Drygt är det :S

Men det värsta är helt klart företag som skapar en "sång" eller melodi av det de säljer.. och att folk från klassen samt ibland brorsorna börjar sjunga med den är ju bara pinsamt! Hjärntvätt? :S

Visa signatur

2500K + Noctua NH-U12P | ASRock P67 Extreme6 | Corsair XMS 2*2GB | Radeon 3870 512mb | Samsung 160GB + 1TB | Fractal R3 | Corsair AX750 | Samsung T220

Jag kan ha helt åt skogen fel, du är varnad!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lopphunden:

Jo det där klippet väcker en hel del funderingar utöver reklambiten..
Men det är alldeles för mycket reklam idag.. känns som SweC börjar bli mera drabbat då reklam trycks in mellan första och andra posten i en tråd här och där! Kom upp typ en reklamvideo rakt upp på framsidan en gång som man var tvungen att kryssa ner! Drygt är det :S

Men det värsta är helt klart företag som skapar en "sång" eller melodi av det de säljer.. och att folk från klassen samt ibland brorsorna börjar sjunga med den är ju bara pinsamt! Hjärntvätt? :S

Sen så har vi alla dessa ''vänta 15 sekunder reklam'' innan videoklippet kan börja. Något av det mest fruktansvärda som finns på Internet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fr1dd:

Sen så har vi alla dessa ''vänta 15 sekunder reklam'' innan videoklippet kan börja. Något av det mest fruktansvärda som finns på Internet.

Dessa kan ju oftast blockeras med adblock, funkar bra på streamingsidan för southpark m.fl

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1