Spel som tränar svenska?

Permalänk

Spel som tränar svenska?

Mina kusiner ska få ett spel till deras mac som tränar deras svenska (det ska inte vara våldsamt). Spelet behöver inte kretsa kring det svenska språket men ha menyer och kanske svenskt tal? Tips någon? (kusinerna är 8 respektive 12 år gamla amerikanska pojkar)

Permalänk
Avstängd

Många av EA games spel går väl att installera på svenska ?

Permalänk
Medlem

Nåt skönt RPG eller liknande (läsa uppdrag dialoger osv) som man kan installera på svenska?

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk
Medlem

Battlefield 2 finns på Svenska.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindgren92:

Battlefield 2 finns på Svenska.

Skulle inte vara våldsamt.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Ett riktigt roligt "barnspel" är "Atlantis - det försvunna riket"
Finns upp till sex sånna spel tror jag.

Dock kan det vara lite problem med att få igång det på nyare datorer.

men kanske ändå värt att kolla på:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Atlantis:_Det_f%C3%B6rsvunna_rik...

Visa signatur

Om ni vill ha svar får ni Citera mina inlägg =)

Permalänk
Medlem

MAGICKA!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Efta:

MAGICKA!!

Om detta går att installera på svenska så är det ju ett skitbra alternativ

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk

Magicka innehåller ju blod, kropsdelar & annat sånt.

Visa signatur

|Asus P8P67 PRO REV B3 | i5 2500K @ 3,3GHz | Noctua NH-U9B SE2 | Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB | 16 GB Corsair XMS3 | Corsair SSD Force Series 120GB | 1TB Western Digital Caviar Black | Cooler Master HAF X |

Permalänk
Medlem

Trafikskolan

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk

The Sims? I dunno.

Visa signatur

Citera gärna för svar.

Permalänk
Medlem

Sims känns ju bra! BF2 är ju annars inte fullt så våldsamt...

Permalänk

Kör något RPG där de måste chatta med andra splare på svenska

Permalänk
Medlem
Skrivet av sirnicke:

Sims känns ju bra! BF2 är ju annars inte fullt så våldsamt...

Han sa att dom var 8 coh 12, skulle aldrig rekommendera spel med 15års gräns till någon annans barn, och om jag hade egna skulle dom endast få spela spel jag först spelat och kännde mig bekväm med. Föräldrar som köper våldsamma spel till barn som är för unga är ett av spelindustrins störsa problem och grunden till det mesta av den kritik brancshen utsätts för i media...

Med det sagt så är väl 7-15 den svårtaste åldern att hitta bra spel för. Jag skulle rekomendera simulator spel ie. The Sims, Simcity och liknande. Lite dåligt med talat språk i dom men alltid något.
Om jag kommer på något bra spel med mer tal i så återkommer jag!

Permalänk
Medlem

http://www.discshop.se/spel/pc/agent_hugo_hula_holiday/P69545 Tog bara första bästa. Fast figuren på omslaget har ju något slags vapen.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem

Det står ju att det ska vara på MAC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orgondor:

Han sa att dom var 8 coh 12, skulle aldrig rekommendera spel med 15års gräns till någon annans barn, och om jag hade egna skulle dom endast få spela spel jag först spelat och kännde mig bekväm med. Föräldrar som köper våldsamma spel till barn som är för unga är ett av spelindustrins störsa problem och grunden till det mesta av den kritik brancshen utsätts för i media...

Med det sagt så är väl 7-15 den svårtaste åldern att hitta bra spel för. Jag skulle rekomendera simulator spel ie. The Sims, Simcity och liknande. Lite dåligt med talat språk i dom men alltid något.
Om jag kommer på något bra spel med mer tal i så återkommer jag!

Glöm bara inte att BF2 är rekommenderat från 13 i USA. Åldersgränser är dessutom enligt mig grovt överdrivna, även om de definitivt har viss grund (men fortfarande är för höga för att tas seriöst) när det gäller spel med överdrivet, obefogat våld - såsom GTA.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haglund:

Det står ju att det ska vara på MAC.

Ja, det har du rätt i. Missade det, då är det ju värre.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Skrivet av sirnicke:

Glöm bara inte att BF2 är rekommenderat från 13 i USA. Åldersgränser är dessutom enligt mig grovt överdrivna, även om de definitivt har viss grund (men fortfarande är för höga för att tas seriöst) när det gäller spel med överdrivet, obefogat våld - såsom GTA.

Sen är USA landet där var och varannan person växer upp med en pistol, medan ett par bara kvinnobröst anses hemskt.
Jag skulle verkligen inte rekommendera BF2 till 8-12åringar. Kanske inte är inälvor som flyger åt alla håll, men spelet går ju för sjutton ut på att döda andra människor.

Permalänk
Medlem

Köp Assasins creed:Brotherhood. Dock är det våldsamt men jag tror inte det har stor betydelse så länge du lär dem att det bara är ett spel och inte okej att göra sånt IRL. Själv spelade jag GTA spelen när jag var runt 6-7år gammal och jag blev ju endå helt okej

Visa signatur

I5 9600K | 16GB CORSAIR | AORUS MASTER-CF | 1TB SAMSUNG 970 NVME | CORSAIR 850W | PHANTEKS ENTHOO | msi g241, xtrfy k4, xtrfy m4, xtrfy musmatta, logitech g533.

Permalänk
Medlem

Ännu ett tips: Minecraft! Låt de spela på en online server med svenska spelare så lär de sig fort

Visa signatur

I5 9600K | 16GB CORSAIR | AORUS MASTER-CF | 1TB SAMSUNG 970 NVME | CORSAIR 850W | PHANTEKS ENTHOO | msi g241, xtrfy k4, xtrfy m4, xtrfy musmatta, logitech g533.

Permalänk
Medlem

du kan ju ta ett spel som kräver teamplay osv och låta dem spela med svenskar över skype ex:)

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Generalkyckling:

Sen är USA landet där var och varannan person växer upp med en pistol, medan ett par bara kvinnobröst anses hemskt.
Jag skulle verkligen inte rekommendera BF2 till 8-12åringar. Kanske inte är inälvor som flyger åt alla håll, men spelet går ju för sjutton ut på att döda andra människor.

Så länge det är ett spel (som innehåller väldigt ografiskt våld dessutom) ser jag inte riktigt problemet med det hela.

Permalänk

Tack för alla bra tips, kör nog på minecraft, det funkar till MAC?

Permalänk
Medlem

Vet att black & white (första) kom med svenskt tal. Osäker på om det var så på mac däremot, sen är det kanske svårt att hitta ett så gammalt spel nu förtiden... Nedrigt att mac är begränsningen, finns många riktigt bra lite äldre spel som fanns med svenskt tal. T.ex. Dungeon Keeper(och en hel del andra bullfrogspel).

Permalänk
Medlem
Skrivet av LilaCreaper:

Tack för alla bra tips, kör nog på minecraft, det funkar till MAC?

Det ska det göra, men då jag kör Windows får du googla hur då jag inte vet

Visa signatur

Citera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LilaCreaper:

Tack för alla bra tips, kör nog på minecraft, det funkar till MAC?

Ja, Minecraft fungerar på Macs. Se bara till att efter man köpt det att ladda hem Mac installern och inte den för Windows.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

oj va farligt och spela spel med våld osv när man är 12? :S fan kollat på Actionfilmer sen jag var 3 år, spelat diverse spel som innehåller blod etc ungefär lika länge och hur farligt var det? inte farligt alls skulle jag påstå

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Medlem
Skrivet av LilaCreaper:

Tack för alla bra tips, kör nog på minecraft, det funkar till MAC?

Spore

Edit: Minecraft kan ju också vara våldsamt man kan ju döda kor, grisar, kycklingar mm

Visa signatur

Man kan göra allt en gång.