Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Ok. Jag tänker inte tjafsa mer Det är samma produkt man får i slutändan iaf

Jag tycker däremot om att tjaffsa lite, och vill därför flika in min kommentar nedan mot Ixos, to stir it up.

Skrivet av Ixos:

Du missade hela min poäng. Att det är ingen digital nyckel om den kommer från en fysisk produkt.

Din poäng är inte intressant, eftersom ditt digital or not-snack inte hade något med hans budskap att göra. Det var du som klämde in det i diskussionen. Det är däremot trevligt att du upplyser. Men det blir 1-0 till ozo64 i poängutdelning.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evra:

Din poäng är inte intressant, eftersom ditt digital or not-snack inte hade något med hans budskap att göra. Det var du som klämde in det i diskussionen. Det är däremot trevligt att du upplyser. Men det blir 1-0 till ozo64 i poängutdelning.

Öh nej. Det var creed (och ozo64) som "klämde in" det ämnet i diskussionen när de påstod att man kan köpa en digital nyckel från någon annan än Blizzard...

Det var för övrigt ozo64 som startade vår argumentation genom att svara på vad jag skrev först, inte tvärt om.

Enda anledningen att jag svarar i den här tråden ö.h.t. är för att folk inte verkar veta vad en digital nyckel är. Huruvida du tycker det är intressant eller inte har faktiskt inte speciellt mycket relevans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Öh nej. Det var creed (och ozo64) som "klämde in" det ämnet i diskussionen när de påstod att man kan köpa en digital nyckel från någon annan än Blizzard...

Det var för övrigt ozo64 som startade vår argumentation genom att svara på vad jag skrev först, inte tvärt om.

Enda anledningen att jag svarar i den här tråden ö.h.t. är för att folk inte verkar veta vad en digital nyckel är. Huruvida du tycker det är intressant eller inte har faktiskt inte speciellt mycket relevans.

De använde fel ordval, holy crap. Du hakade upp dig på att reda ut begreppet medans du fullkomligt missade budskapet. Det hör inte till ämnet. Det är däremot en god upplysning, vilket jag redan poängterat (fast blev lite tröttsamt efter tjatet). Tråden handlade om var man har störst chans att få en kopia av spelet vid release. Det är inte svårare än så.

Och anledningen till att jag skriver i denna tråd är för att mothugga arroganta typer.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Personligen har jag ett CE bokat på Webhallen. Hämtar i butik på releasedagen eftersom jag inte har några problem att ta mig dit fysiskt. Blir inget nattköande för min del.

Gör nog samma som du, orkar inte nattköande som jag gjort med WoW expansionerna.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Det som länkades till ovan är ingen digital nyckel, sådanna siter säljer inskannade/kopierade nycklar från fysiska kopior.

Battle.net och Blizzard har somsagt monopol på digitala nycklar.

Inga Blizzardspel har någonsin släpps för digital distribution utanför battle.net (eller på steam) såvitt jag vet.
Men du kanske kan hitta var jag köper Blizzardspel på steam?

Menade givetvis att man får köpa på Battle.net, det borde väll gå att förköpa där också? Förutom att man kanske inte kan preloada det.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

Menade givetvis att man får köpa på Battle.net, det borde väll gå att förköpa där också? Förutom att man kanske inte kan preloada det.

OK. Starcraft 2 så var den enda anledning att köpa på Battle.net just preload. Det gick inte att köpa förens release men gick att ladda ned därifrån innan. Blizzardspel numera är ju värdelösa utan en giltig nyckel.

Minns att jag tankade det men jag tvärvägrade när det släpptes och det gick att se att de tänkte ta 60€ för det.