Asrock tar till storsläggan – kallar Gigabytes moderkort "fejk" i annonskampanj

Permalänk

Skön så många fanboys som gråter här ni bli väl fint lurade av ny svenskar också eller ?:)

Visa signatur

CPU: Amd Phenom 955 4.1 ghz | MODERKORT: ASrock 970 | Chassi: Corsair Carbide 500R |
GFX MSI 280X 1200/6400 | RAM Corsair och Adata 8GB | Nätagg Corsair TX 850 |

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2247296

Permalänk
Medlem
Skrivet av DAoG:

Vilken beteende, rena rama sandlådenivån, lämna ASrock på dagis för fan =P

Håller med dig!

Permalänk
Medlem

Jag kan inte ens se att Asrocks "reklam" är direkt riktad mot Gigabyte...

Missar jag något?

Fo3

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Skrivet av Palme_570:

Varför inte köra hårt på de när de även har stöd för ivybridge? Du kan köpa ett morgondagens moderkort redan idag och slippa byta ut de när nya generationen väl kommer? Om man uppgraderar idag finns de ingen anleding att inte välja ett mobo med ivy och pcie 3.0 stöd.

Om man skulle köpa ett nu och sen funderar på att uppgradera till ivy-bridge så får jag känslan att man kanske vill uppgradera någonting mer i datorn. Nya funktioner och komponenter kommer, tycker då man kan vänta och köpa ett DÅ när man kan se vilka som är bra. Då vill man ju även köpa ett nytt grafikkort och troligtvis så kommer dagens gen3 moderkort inte stödja alla funktioner på dem.

Jag tycker man kan vänta och se hur framtiden blir

Visa signatur

BenQ XL2420T | NZXT H440W | Corsair AX1200 | Maximus VIII Hero | i7 6700K | FD Kelvin s24 | 32gb DDR4 | R9 390 Nitro | Windows 10 64bit

Permalänk
Skrivet av MrAdde:

Va ? De enda som använder falsk marknadsföring är Gigabyte. Fuck'a you Gigabyte.

Jag tycker att det är fult gjort av gigabyte men det är ändå onödigt att asrock lägger sig i när gigabyte redan har erkänt men iför sig så är det bra att msi avslöjade gigabyte.

Känns ändå lite tråkigt att man inte kan lita på gigabyte då de gör bra moderkort

Visa signatur

http://ninite.com/
Riktigt nice sida efter man installerat om datorn tex.
Finns de flesta program man behöver för att komma igång :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markthegreat:

Eftersom det aldrig nämns att det är ett Gigabyte moderkort, så ja.

Precis, men tittar man närmare så ser man att det står gigabyte lite utsuddat. (och stilen ser ju ut som gigabyte också)

Visa signatur

Citera så svarar jag!

Permalänk
Skrivet av FatherOfThree:

Jag kan inte ens se att Asrocks "reklam" är direkt riktad mot Gigabyte...

Missar jag något?

Fo3

Dem hav väl inte skrivit något namn på bilden men det går att se att det är ett moderkort från Gigabyte

Visa signatur

BenQ XL2420T | NZXT H440W | Corsair AX1200 | Maximus VIII Hero | i7 6700K | FD Kelvin s24 | 32gb DDR4 | R9 390 Nitro | Windows 10 64bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av FatherOfThree:

Jag kan inte ens se att Asrocks "reklam" är direkt riktad mot Gigabyte...

Missar jag något?

Fo3

Eftersom designen påminner om gigabyte och det står gigabyte på moderkortet (visserligen utsuddat men det går att tyda) så ja, du har nog missat det

OT: Skön reklam

Visa signatur

Citera så svarar jag!

Permalänk
Medlem

Asrock är inte seriösa, de skriver att deras LAN och USB är så grymt över hela 500 ggr snabbare i latency (svarstid) än standard grejor. lol.

Visa signatur

Gaming: CM storm sniper, FSP Aurum 750W, Asrock X370 Taichi, Ryzen 5 1600, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz, ASUS Radeon RX Vega 56 ROG Strix, Soundblaster ZBrandvägg: SUGO SG13B-Q, Corsair SF450 450Watt, Noctua NH-L9x65, Xeon e3-1220L 1,1Ghz, 2xSAMSUNG 4GB DDR3L ECC RAM, 2.5 HDD WD AV-25 320GBLab Server:Yeong Yang yy-0221, antec signature 650W, TYAN S2469, 2xOpteron 2600 Noctua NH-U9DO, 8x1GB ECC REGHTPC: Silverstone GD09, AsRock Killer x370, Ryzen 2400g, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av icx98:

Eftersom designen påminner om gigabyte och det står gigabyte på moderkortet (visserligen utsuddat men det går att tyda) så ja, du har nog missat det

OT: Skön reklam

ungefär som att nån från porsche skulle släppa en bild där de står och bankar på en ferarri , fast de har ryckt bort alla ferrarri dekaler och emblem.

inget säger att det är en ferrari , men "insatta" personer skulle känna igen den direkt.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk

Haha först när jag såg rubriken tänkte jag att "asrock tar till storsläggan" var en av redaktionens vitsar men sen såg jag bilden så skrattade jag,klockren bild.

Permalänk
Medlem

Det är iaf bättre än att hålla på att stämma varandra till höger och vänster.

Permalänk
Skrivet av icx98:

Precis, men tittar man närmare så ser man att det står gigabyte lite utsuddat. (och stilen ser ju ut som gigabyte också)

men det står ju aldrig gigabyte någonstans.

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk
Medlem

När PCIE 3 korten kommer så har man redan hunnit byta moderkort har jag en känsla av
Eller finns det några grafikkort som har det eller äns har behovet av den farten?

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

har alla missat att asrock och asus är same-same?!

risigt av asrock iaf, jag köper ingen av domhär tillverkarnas prylar så jag bryr mig inte speciellt oavsett

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av rmd:

har alla missat att asrock och asus är same-same?!

Det stämmer inte längre, tror till och med att Asrock är Asus största konkurrent på vissa marknader nuförtiden.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr. MASS:

Asrock är inte seriösa, de skriver att deras LAN och USB är så grymt över hela 500 ggr snabbare i latency (svarstid) än standard grejor. lol.

Det är bevisat att det är så också.

Permalänk
Medlem

Man får slå på intel moderkort.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fronix:

Dålig stil att göra så tycker jag..

Inte sämre än att lura kunderna.

Permalänk
Skrivet av beatles-3122:

ASUS har fullt upp med att förbereda lanseringen av sin Republic of Gamers-toalettsits.

Fick mig faktiskt att le

Permalänk
Medlem
Skrivet av SideWinder86:

Är det lagligt att göra så?

Nej, det är förtal,
även om det inte säger vilken tillverkare det är så är produkten och därav källan till produkten ganska lätt att se.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sound Shower:

Asrock har inte gjort skräp på flera år.

Om ni som gnäller på Asrock ansträngt er för att skaffa er fakta så har Asrock under varje chipset-släpp fått bättre och bättre recensioner för deras nya moderkort.
Nu håller de samma klass som Asus och Gigabyte.

När P67 var nytt var Asrocks moderkort dessutom fri från elektroniska missljud, något som MSI och Asus dragits med.

Att ni sedan gnäller på MSI och Asrock när det är Gigabyte som gjort fel är ju helt sinnessjukt, ni ger alltså hellre pengar till ett företag som ljuger för er. Var glad att vissa företag vågar stå upp och visa på felaktigheter, det händer för sällan.

Kunde inte sakt det bättre själv!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem

"Gigabyte luras och är fejk. Köp våra Mo-Bo istället!"

Njae, om sanningen ska fram får det tvärtom mig att rygga tillbaka lite grann åt ASrock. :S

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gender Bender:

Alla vet att det är riktat mot Gigabyte, men då det inte framgår ordagrant så är det helt lagligt. Samsung gjorde ju något liknande när dom lanserade Galaxy S2 och skrev att det var äppelmos. Äppelmos är ett ord, men alla vet att det var riktat mot Apple och Iphone.

Jag har lite svårt för lurendrejeri i den här kalibern och kommer nog inte köpa ett moderkort från Gigabyte på ett bra tag. Sen är det ju upp till var och en om man vill försvara Gigabytes agerande eller inte, dom gör ju trots allt fortfarande bra moderkort, även om dom inte håller vad som lovas Dom är garanterat inte de enda företaget som kör med fulspel heller för den delen, men det man inte vet mår man inte dåligt av

Juste, läste med den reklamen Samsung ''äppelmos'' skrattade pga att det va fyndig

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk

As told before, när ska dessa tillverkare komma i puberteten och sedan växa sig vuxna och (förhoppningsvis) mogna lite? <<

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Förstår inte hur folk kan klanka ner på MSI och Asrock när det är Gigabyte som har ljugit om sin produkt. Att andra företag använder detta emot Gigabyte är väl inte så konstigt?

Riktigt bra reklam förövrigt.

Visa signatur

4670K, 8GB RAM, MSI 760

Permalänk
Medlem

Jäklar vad folk går på defensiven och ska tramsa över den här kampanjen. Ja, det är lite tramsigt - men vad är problemet? Rent allmänt är reklam för dator- och spelprodukter imbecilla att detta är faktiskt mer betänkt än det mesta jag sett på väldigt länge.

Gigabyte ljuger i era ansikten men det glöms så snabbt som en reklamkampanj bort?

Skrivet av icelaw:

Nej, det är förtal,
även om det inte säger vilken tillverkare det är så är produkten och därav källan till produkten ganska lätt att se.

Att kalla det förtal är att ta i.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eppebansen:

Moget att säga att msi och asrock är omogna

Moget att skriva moget när man menar omoget!! :DD

Permalänk

Hahahahahah fyfasen vad rolig reklam..

Helt rätt..

Ja hur man kan sitta å lipa å försvara Gigabyte är ju en gåta..
Men de är väl på samma sätt som vissa försvarar sin mobil och säger att tex mms inte behövs

Permalänk
Skrivet av moparlinke:

Hahahahahah fyfasen vad rolig reklam..

Helt rätt..

Ja hur man kan sitta å lipa å försvara Gigabyte är ju en gåta..
Men de är väl på samma sätt som vissa försvarar sin mobil och säger att tex mms inte behövs

Håller helt med dig, så här ska en slipsten dras!