Permalänk

Antec Kühler H2O 620 skall man oroa sig.

Hejsan folket.
Fick igår en Antec Kühler H2O 620.
installerad och grymt nöjd..
men då det är vatten i kylaren känns det la som en liten risk att den skall börja läcka å döda datorn..
ni som haft med sådanna här att göra..
hur stor är risken?

Permalänk
Medlem

Finns ingen risk om det inte är produktionsfel på slangarna eller kopplingarna.
Skulle det å andra sidan hända så skulle du nog garanterat få ut nya delar för att ersätta det som förstörts av vatten så länge det inte är handhavande fel.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Såg en här på swec´s galleri som haft sönder datorn på grund av läckage från en liknande kylare han hade haft den i ett år, inte för att det händer ofta men det KAN hända.

Visa signatur

Chassi: HAF 912 + | M-kort: ASRock P67 Extreme 4 REV B3 | CPU: i5 2500K @ 4,3 ghz | CPU kylare: Noctua NH-U12P SE2 | Minne: Corsair 8GB 1600MHz XMS3 | GPU: Crossfire XFX Radeon HD6950 2GB @ 880/1325 | OS : Intel SSD 320 80GB | Lagring: 500GB WD CB | PSU: Fractal Design Newton R2, 800W | Skärm: BenQ XL2420T 120hz |

Permalänk
Medlem

Eco Coolit låter inte allt för bekant. Kanske inte lika hög kvallité som Antec och Corsair, då det är Asetek som har utvecklat dessa?^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av dvearJ:

Eco Coolit låter inte allt för bekant. Kanske inte lika hög kvallité som Antec och Corsair, då det är Asetek som har utvecklat dessa?^^

Corsair köpte väl upp Coolit om jag inte minns helt fel så dagens Corsair H kylare är baserade på Coolit produkter. (kan va helt ute och cykla men jag har för mig att så är fallet iaf)

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dvearJ:

Eco Coolit låter inte allt för bekant. Kanske inte lika hög kvallité som Antec och Corsair, då det är Asetek som har utvecklat dessa?^^

Jag kör en. Tror det vara samma tillverkare på den som det var på Corsair h50. Dock finns inte den coolit kylaren kvar på marknaden längre.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem

Nja jag var inte särskilt påläst:). Läste också att det hade hänt ett par h50-h60s med.
Borde inte vara några problem att skälla ut Antec om det skulle hända och be dom ersätta komponenterna- det är ju deras havererande produkt som fördävade skiten ju.

Permalänk

Låter ju bra.. men vet man säkert att garantin täcker sådant här..
hittar liksom inget på deras hemsida eller i manualen...

Är ju grymt nöjd över resultaten med den,,
å det var typ den ända vettiga kylare som passar på mitt moderkort med corsair dominator i alla 6 slotts.

Permalänk
Medlem

2002-2004 nån gång så hade jag 2 olika p4:or (1,7ghz(server,internet dator) o 3ghz(spel)) som var monterade i min garderob med 3ghz moderkortet monterat över det andra.
Allt var kylt med vatten (vanligt kranvatten + lite glykol) (cpu,northbridge,minne,grafik,hd,etc) med en pump till varje dator båda var 220volt (en tyst till servern o en som hördes till spel) så tack var det så hade jag 2st förgreningsdosor med brytare i så att datorn inte kunde startas utan att pump var igång.
Allt var sammankopplat till 6,st gamla värma paket från bil (inga var över själva hårdvaran i fall dom skulle läcka).

Jag tror jag skulle bränna en dvd (som var kopplad till spel datorn) heller vad det nu var jag skulle göra som ej behövde mig framför datorn så sparkade ju igång det för att sen dra iväg nånstans ett par timmar.
Kommer hem till ett halv blött golv o tänker FAN stänger av båda brytarna o sliter upp garderobs dörren och ser att slangarna på cpu blocket till 3ghz har mer eller mindre smält.
Tänker va fan då för o kliar mig i skallen ett tag kollar sen sladden och den är av någon anledning urkopplad (bor själv ingen har nyckel) men har inget som helst minne (heller anledning för den delen) av att jag kopplat ur den kan ej heller av misstag råka ta ur den då den är långt ur vägen.

För att summera det hela så var båda processorerna,moderkort,grafikkort blöta samt ett audigy 2zs ljud kort + 4 fläktar (vilka fortfarande snurrade) nätdelarna var högst upp så dom klara sig och alla hd var vid sidan av o klara sig med.

Skruvar ner allt och tänker att allt är kört om nåt mot en förmodan skulle funka så tar ju oxideringen allt efter ett tag.
Så efter nån timme så får jag en ide som inte kostar så mycket att prova så kutar fort som fan iväg till macken (hann med nån minut innan stängning).
Vad handla jag då jo 3 burkar startgas eter blandas ju med vatten (samt mycket annat skit) samt avdunstar fort.
Så på med MYCKET med startgas på allt i flera omgångar tog väl ett par timmar.

Sen vart det lite testkörning och allt verkade fungera ok så monterade allt igen (la till ett par buntband runt pump kontakterna så att dom ej går att få ur utan att klippa av buntbanden).
Hade bra kontroll den närmsta tiden men allt funka och gjorde så i 1,5-2 år efter åt.
Samt för nån månad sen hitta jag ljud kortet och undra om det funkade än (med tanke på den ofrivilliga duschen) så tog o monterade i skiten och japp det funka än (servern hade nog MAX 24 timmar ner tid under den tiden).

Det kan väl aldrig ha handlat om lite tur

Obs kör nu tyst luft kylning:)

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av grizzly666:

2002-2004 nån gång så hade jag 2 olika p4:or (1,7ghz(server,internet dator) o 3ghz(spel)) som var monterade i min garderob med 3ghz moderkortet monterat över det andra.
Allt var kylt med vatten (vanligt kranvatten + lite glykol) (cpu,northbridge,minne,grafik,hd,etc) med en pump till varje dator båda var 220volt (en tyst till servern o en som hördes till spel) så tack var det så hade jag 2st förgreningsdosor med brytare i så att datorn inte kunde startas utan att pump var igång.
Allt var sammankopplat till 6,st gamla värma paket från bil (inga var över själva hårdvaran i fall dom skulle läcka).

Jag tror jag skulle bränna en dvd (som var kopplad till spel datorn) heller vad det nu var jag skulle göra som ej behövde mig framför datorn så sparkade ju igång det för att sen dra iväg nånstans ett par timmar.
Kommer hem till ett halv blött golv o tänker FAN stänger av båda brytarna o sliter upp garderobs dörren och ser att slangarna på cpu blocket till 3ghz har mer eller mindre smält.
Tänker va fan då för o kliar mig i skallen ett tag kollar sen sladden och den är av någon anledning urkopplad (bor själv ingen har nyckel) men har inget som helst minne (heller anledning för den delen) av att jag kopplat ur den kan ej heller av misstag råka ta ur den då den är långt ur vägen.

För att summera det hela så var båda processorerna,moderkort,grafikkort blöta samt ett audigy 2zs ljud kort + 4 fläktar (vilka fortfarande snurrade) nätdelarna var högst upp så dom klara sig och alla hd var vid sidan av o klara sig med.

Skruvar ner allt och tänker att allt är kört om nåt mot en förmodan skulle funka så tar ju oxideringen allt efter ett tag.
Så efter nån timme så får jag en ide som inte kostar så mycket att prova så kutar fort som fan iväg till macken (hann med nån minut innan stängning).
Vad handla jag då jo 3 burkar startgas eter blandas ju med vatten (samt mycket annat skit) samt avdunstar fort.
Så på med MYCKET med startgas på allt i flera omgångar tog väl ett par timmar.

Sen vart det lite testkörning och allt verkade fungera ok så monterade allt igen (la till ett par buntband runt pump kontakterna så att dom ej går att få ur utan att klippa av buntbanden).
Hade bra kontroll den närmsta tiden men allt funka och gjorde så i 1,5-2 år efter åt.
Samt för nån månad sen hitta jag ljud kortet och undra om det funkade än (med tanke på den ofrivilliga duschen) så tog o monterade i skiten och japp det funka än (servern hade nog MAX 24 timmar ner tid under den tiden).

Det kan väl aldrig ha handlat om lite tur

Obs kör nu tyst luft kylning:)

Snacka om flyt

Visa signatur

Citera för svar!

i5 2500k @ 4.6 GHz - 2x HD6950@CF - 8 GB CL8 VENGEANCE @ 1866 MHz

Permalänk
Medlem

Japp! men tror min tur är förbrukad.
Men det kan ju förklara varför allt annat brukar gå åt helvete jämnt

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!