Battlefield 3 - allmän diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av hypno:

Idag är sista dagen (25e)

Tack. Tänkte köpa igår, men då låg deras servrar nere. Hade varit surt om jag inte fick spela på tisdag pga det...

Visa signatur

Stationär : i5 4670k, RX 580 8GB, Node 304, Fedora Linux
Thinkpad T14s : Ryzen 7 Pro 4750U, 32GB RAM, Chimera Linux

Permalänk
Hedersmedlem

Jag måste bara få säga det igen efter att ha kollat lite alpha-gameplay för att tagga till. Ljudet är ju helt otroligt!!

Permalänk
Skrivet av widL:

Jag måste bara få säga det igen efter att ha kollat lite alpha-gameplay för att tagga till. Ljudet är ju helt otroligt!!

Ah, galet! Så jävla taggad man är, får inte spela förens torsdag men kanske får låna en kompis account när han inte spelar på tisdag

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Skrivet av pellen:

För att jag gav 59 ynkliga kronor för MoH, och det ger mig 2 dagar extra att spela betan. Är det helt orimligt i dina ögon eller?

Frågade bara för att jag var nyfiken men jag tackar och bockar för din dryga kommentar!

Visa signatur

| Sony A580 | Sigma 10-20/4-5.6 | Tamron 17-50/2.8 | Sigma 70/2.8 Macro | Konica Minolta 50/1.7 | Konicha Minolta 75-300/4.5-5.6 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Son of Qwerty:

Frågade bara för att jag var nyfiken men jag tackar och bockar för din dryga kommentar!

Hmm, kanske lite dumt uttryckt av mig för jag menade inte att vara dryg. Undrade bara om du själv tyckte att 59kr för att få spela 2 dagar mer är en onödig kostnad. Själv ser jag det mer som att jag gör en extra matlåda i veckan och skippar att käka lunchen ute så går det jämt ut...isch

Visa signatur

WS: AMD 7800X3D | ASUS Rog Strix B650E-I | 32GB G.Skill Flare X5 6000 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem
Skrivet av pellen:

För att jag gav 59 ynkliga kronor för MoH, och det ger mig 2 dagar extra att spela betan. Är det helt orimligt i dina ögon eller?

Skulle precis starta upp Origin-klienten för att kolla hur man gjorde, men möttes istället av en update-ruta när det startade. Lät uppdateringen göra sin sak, men istället kraschade det mitt under installationen så nu måste jag ladda ner klientjäveln manuellt och installera om, återkommer snart

EDIT: Sådär. Öppna upp Origin-klienten och klicka på kugghjulet uppe till höger och välj "Redeem product code" och peta sen in CD-keyn. Voila!

Kan säga att det inte bara var din installation som hängde och krashade sig! Aja, får väl ladda ner det på nytt då

Permalänk

Ny information (vad jag vet):

Squad leaders kommer i BF3 kunna kalla in Artillery strikes.

-The UAV is now available to everyone (if UAV stations return), and there will be an unlockable UAV for the Engineer class.
-According to DICE’s Karl-Magnus Troedsson at the recent Eurogamer Expo, squad leader will have the ability to call in artillery strikes. This is in addition to the unlockable mortar strike, which is available to everyone playing the Engineer class.

Källa och mer info: http://bf3blog.com/2011/09/battlefield-3-squad-leaders-can-ca...

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk

Kommer det "magiskt" poppa upp en beta-nerladdningslänk i origin när tiden är inne (om man köpt spelet via origin)?

EDIT:
Märkligt att de höjde kraven för rekommenderat på origin nu också (för NVIDIA) från 560 till 570. På amerikanska origin dvs.

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Skrivet av zerorepent:

Kommer det "magiskt" poppa upp en beta-nerladdningslänk i origin när tiden är inne (om man köpt spelet via origin)?

EDIT:
Märkligt att de höjde kraven för rekommenderat på origin nu också (för NVIDIA) från 560 till 570.

Rekommenderat är iaf High så ett 560 klarar ju sig bra de också ;P

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Alla som bokat på origin håll koll i denna tråd om cirka 10 min ska fråga support nu om våra 48h koder så länkar chatten här för o va schysst haha.

Permalänk
Medlem

Shubham: Hi, my name is Shubham. How may I help you?
Andreas Nylander: Hey
Shubham: Hi Andreas,
Andreas Nylander: i pre ordered battlefield 3 from you guys, and my question is when do i get my 48h early beta access code ? Am sitting on a forum daily and alot of swedes wounder the same thing. So i ask for all of us.
Shubham: I would like to inform you that customers who purchased Medal of Honor Limited Edition or preorder Battlefield 3 would get Battlefield 3 Beta access; however, we are in a process of sending out these invitations. So if you have Medal of Honor Limited Edition registered under your account, you would also get the invitation.
Shubham: Refer this official link for more details :- http://www.battlefield.com/battlefield3/1/beta
Andreas Nylander: So we will get it before tuesday ? And where do we get it in our emails ..and will there pop up a BETA client in the origin program ?
Shubham: As this is the computer generated E-mail so,we do not have any information that when you get this E-mail. Please do not get worried you get the E-mail soon. You get the E-mail in the mailbox of your E-mail address.
Andreas Nylander: Okey thanks bye.

Där har ni så vi behöver inte oroa oss

Permalänk
Medlem
Skrivet av pellen:

Har för mig att early-access till BF3 betan endast gäller för MoH Tier 1 eller Limited Edition, och för 59kr får du endast standard edition, spelen kostar 129 respektive 149kr som minst. Eller så om man hade MoH på sitt steam konto innan 26 Juli i år så får man också chansen till early-access. Jag syftar nu endast på MoH och inget annat. Rätta mig om jag har fel...

Citat:

TWITTER FEED

"@FREDSO69 IF YOU PURCHASED MOH:LE/T1 AND REGISTERED YOUR PRODUCT/ACTIVATED ONLINE PASS, YOU CAN EXPECT TO HAVE BETA ACCESS ON THE 27TH. ^WS"

Skrivet av Jesper943:

Ny information (vad jag vet):

Squad leaders kommer i BF3 kunna kalla in Artillery strikes.

-The UAV is now available to everyone (if UAV stations return), and there will be an unlockable UAV for the Engineer class.
-According to DICE’s Karl-Magnus Troedsson at the recent Eurogamer Expo, squad leader will have the ability to call in artillery strikes. This is in addition to the unlockable mortar strike, which is available to everyone playing the Engineer class.

Källa och mer info: http://bf3blog.com/2011/09/battlefield-3-squad-leaders-can-ca...

Detta är väldigt bra nyheter då det inte kommer finnas någon commander i spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zin:

Har för mig att early-access till BF3 betan endast gäller för MoH Tier 1 eller Limited Edition, och för 59kr får du endast standard edition, spelen kostar 129 respektive 149kr som minst. Eller så om man hade MoH på sitt steam konto innan 26 Juli i år så får man också chansen till early-access. Jag syftar nu endast på MoH och inget annat. Rätta mig om jag har fel...

Detta är väldigt bra nyheter då det inte kommer finnas någon commander i spelet.

Innan jag köpte spelet i Webhallens butik så försäkrade jag mig om att det var Tier 1/att det gav förtur till betan. Stod även på spelfodralet och en liten lapp fanns också inuti

Visa signatur

WS: AMD 7800X3D | ASUS Rog Strix B650E-I | 32GB G.Skill Flare X5 6000 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem

Går det forca spelet i DX9 mode? Bryr mig inte om DX11 effekter, det är ju inte det viktiga

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Går det forca spelet i DX9 mode? Bryr mig inte om DX11 effekter, det är ju inte det viktiga

Nej, går inte att spela i dx9 alls. (iallfall enligt vad de sagt)

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lofman:

Synd. Man kunde få mer FPS på detta sätt.

Permalänk
Skrivet av Lofman:

Bra att dom inte har det imo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Synd. Man kunde få mer FPS på detta sätt.

Nej, man får mer fps med D11 än D9.
*om nu ditt kort stödjer D11

Sen om du bara vill ha fps så kan du ju stänga av allt du inte vill ha.

Permalänk
Medlem

Palla vara tvungen att gå in och avsluta processer för att kunna uppdatera Origin! Trodde först att det bara var en engångsföreteelse, men har hänt två gånger nu. Visst, en småsak, men störande för det. Gillade inte idén med Origin från första början, men blir knappast bättre..

Visa signatur

`.´ My brain is perfect `.´

Core i7 2600K | Maximus IV Extreme | 2x Sapphire 6970 @ CF | 16GB Vengeance 1600MHz CL8 | Corsair AX 850W | Samsung 840 Pro 256GB (system) + Intel X25-M G2 80GB + Raptor X 150GB (spel) + 8.5TB (lagring) | Lian Li PC-P80 Armorsuit | Dell 27" U2711 2560x1440px + Benq G2400WD 1920x1200px + Samsung UE40B7050 LED-TV

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Nej, man får mer fps med D11 än D9.
*om nu ditt kort stödjer D11

Sen om du bara vill ha fps så kan du ju stänga av allt du inte vill ha.

Enligt dem här bilderna på BC2 så har man mer FPS i DX9: http://forums.electronicarts.co.uk/battlefield-bad-company-2-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Enligt dem här bilderna på BC2 så har man mer FPS i DX9: http://forums.electronicarts.co.uk/battlefield-bad-company-2-...

Tror de gjorde det för att det var lättare att utveckla för bara 10+
Dessutom så medförde dx9 en del fördelaktiga och mindre fördelaktiga buggar i bc2.

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReQuaker:

Palla vara tvungen att gå in och avsluta processer för att kunna uppdatera Origin! Trodde först att det bara var en engångsföreteelse, men har hänt två gånger nu. Visst, en småsak, men störande för det. Gillade inte idén med Origin från första början, men blir knappast bättre..

Har också märkt av detta, då det är väldigt dåligt utav de som utvecklar Origin så tar det ju inte mer än 10 sekunder att fixa om man har någon kunskap om hur Windows fungerar.

På tal om förbeställning och Betan så under Alphan fick man nycklar utskickade som inte var bundna per konto utan redeemable av vem som helst så frågan är då jag både har MoH limited samt förbokat BF3 på Origin ifall jag får två nycklar utskickade eller om de bara flaggar ens konto. Ifall det är det förstnämnda så kommer jag ha en extra nyckel om någon som inte har 48 timmars tidigare access vill ha, kommer skriva upp den i denna tråden så först till kvarn

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX5070Ti
G915 | G502X | PROX | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | Switch 2

Permalänk
Medlem

DX9 skrotas tack vara .NET som har gjort det väldigt vanligt med fusk.
Även DX10-11 kan kodas i(för) .NET men kommer å kräva betydligt mer kodning så många hobby.fixar.fusk.mod lär du nog inte se.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MiLeS:

Har också märkt av detta, då det är väldigt dåligt utav de som utvecklar Origin så tar det ju inte mer än 10 sekunder att fixa om man har någon kunskap om hur Windows fungerar.

På tal om förbeställning och Betan så under Alphan fick man nycklar utskickade som inte var bundna per konto utan redeemable av vem som helst så frågan är då jag både har MoH limited samt förbokat BF3 på Origin ifall jag får två nycklar utskickade eller om de bara flaggar ens konto. Ifall det är det förstnämnda så kommer jag ha en extra nyckel om någon som inte har 48 timmars tidigare access vill ha, kommer skriva upp den i denna tråden så först till kvarn

Skickades från m.sweclockers.com

Vad är det för processer ni snackar om?

Skrivet av Bloopy:

DX9 skrotas tack vara .NET som har gjort det väldigt vanligt med fusk.
Även DX10-11 kan kodas i(för) .NET men kommer å kräva betydligt mer kodning så många hobby.fixar.fusk.mod lär du nog inte se.

Härligt!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Ingen D11 benchmark.

Permalänk
Medlem

någon som tror det kommer slå försäljningsrekord i sverige? Vilket spel har rekordet?

Visa signatur

Ryzen 7800X3D
32GB DDR5
RX 7900XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av SectionX2:

någon som tror det kommer slå försäljningsrekord i sverige? Vilket spel har rekordet?

Man kan ju alltid hoppas, intrycket jag får av spelet och allt arbete de lagt ner förtjänar de att göra det.

Visa signatur

Case Lian Li V3000+ | MB ASUS ROG Crosshair X870E Hero | CPU 9800X3D |
RAM 48GB G.Skill Royal | GPU 6950XT WB | PSU Seagate Prime PX850 |
Sound HD660S2 & DT1990 + Essence III | Fan controll Aquaero 6 XT | Monitor LG 27GR95QE |
Cooling Custom Water |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sloghunt:

Man kan ju alltid hoppas, intrycket jag får av spelet och allt arbete de lagt ner förtjänar de att göra det.

även folk som inte spelar känner till battlefield 3, samt att spelet är svenskt, vilket nog medför en extra boost. Tror chansen finns.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D
32GB DDR5
RX 7900XT

Permalänk
Medlem

Ni som spelat alphan, suger pingen lika mycket röv som i bf bad connection 2? Dras det med mycket jobbiga buggar och annat som bc2?

tex i bc2 blir betongsuggorna genomskinliga om man sitter "för långt" bort med sniper. (skjuter du dock så ser det ut som om snubben du träffar är gjord av betong).

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Medlem

Visst att man har ganska hög ping i BC2, jag brukar väl ligga runt 100. Men tycker ju inte det känns som 100 direkt. Skulle man ha 100 i gamla QW eller CS var det ju hemskt att lira. I BC2 har jag inga problem med 100 i ping.

Visa signatur

i7 2600K - MSI P67A GD65 - EVGA 970 GTX - Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 - Windows 10 64bit