The Elder Scrolls V: Skyrim

Permalänk
Medlem
Skrivet av Windir87:

Citat från Level #66:

Hur ska jag nu bli bra på alteration etc?! Inga egna spells! Fett tråkigt!

Permalänk
Medlem

Efter någon månad brukar det finnas lite mer att välja på än småtweaks och nakenmodds.

Visa signatur

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3

Permalänk
Medlem

För övrigt kan även småtweaks vara "grymma mods", om de fixar eller bara ändrar något litet, men som har stor effekt. Exempelvis en mod som slöar ner "XP gain" - enligt vissa gör det spelet såklart mycket bättre. En enkel mod som har stor effekt. Bara ett exempel som sagt.

Så svaret är väl egentligen, viktiga moddar kan komma snabbt. "Fat content" mods borde såklart ta mycket längre tid.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | RTX 3070 | 2x32GB DDR5-5600 | B650M Pro RS WiFi
Define R5 Blackout | Noctua NH-U14S | EVGA G2 SuperNOVA 850W
G502 Proteus Spectrum | Vortex Pok3r RGB

Permalänk

Bokade Skyrim CE på Webhallen nu. Tydligen var det inte slut längre. Kan det vara att dom fått in mer ex. eller har folk avbokat?

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Skrivet av Ninotramp:

Bokade Skyrim CE på Webhallen nu. Tydligen var det inte slut längre. Kan det vara att dom fått in mer ex. eller har folk avbokat?

Dom har nog inte fått in något och ingen annan återförsäljare heller för den delen. Jag gissar att dom tidigare endast hade preliminära siffror, nu har dom kanske fått en säker siffra.

Permalänk
Medlem

Det känns som den enda punkten som verkligen var relevant bland de negativa var den om rollspelselement. Det är vad som är viktigt i ett rollspel enligt mig, inte vilka vapen man använder osv. Inte för jag haft höga förväntningar på det eftersom öppna spel aldrig har haft riktigt bra story enligt min erfarenhet men då de skriver det som en punkt känns det som de låga förhoppningar jag hade ändå var för höga.

Permalänk

Några listade intryck:

http://www.examiner.com/console-gaming-in-national/new-skyrim...

Highlight:

-If you kill everyone who saw you commit a crime, you'll get a message saying there are no surviving witnesses.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Några listade intryck:

http://www.examiner.com/console-gaming-in-national/new-skyrim...

Highlight:

-If you kill everyone who saw you commit a crime, you'll get a message saying there are no surviving witnesses.

Awesome

Tycker att
-Chances of successfully pick pocketing depends on the value of the item var lite konstig, dom borde ha hur mycket det väger eller så. Fast det är ju bara för att göra det realistiskt det kanske fungerar bättre om det är efter värdet.

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoBb3:

Awesome

Tycker att
-Chances of successfully pick pocketing depends on the value of the item var lite konstig, dom borde ha hur mycket det väger eller så. Fast det är ju bara för att göra det realistiskt det kanske fungerar bättre om det är efter värdet.

Om du springer runt med ett halsband med ett värde på 5000 och en kniv, vilken sak har du mest koll på när du går in i en folkgrupp? Men jag håller med dig, lite bättre formel borde de allt ha än att bara gå på värdet.

Permalänk
Medlem

Kan tänka mig att det är nån form av kombination av värde/vikt, brukar alltid ha lite problem med tyngre saker i Oblivion.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

Omslaget på senaste Edge har en ny art för Skyrim.

Själva bilden i halvhög upplösning
http://www.abload.de/img/edge-artjdd3.jpg

Permalänk
Skrivet av Buio:

Omslaget på senaste Edge har en ny art för Skyrim.
http://imgs.zinio.com/magimages/500608921/2011/416189558_370....

Själva bilden i halvhög upplösning
http://www.abload.de/img/edge-artjdd3.jpg

Bilden fanns uppe på både /wg/ och reddit i 1920x1080 för flera dagar sen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Bilden fanns uppe på både /wg/ och reddit i 1920x1080 för flera dagar sen.

Ok, inga sajter jag hänger på direkt. Missade att den var postad här i tråden.

Permalänk
Medlem

La precis in min beställning.

Som vanligt kommer ett TES spel inte riktigt vara vad man tror innan precis som Oblivion men likt förbaskat kommer jag spela det i 100tals timmar och njuta av det under hela vintern... Mainquesten....den spelar jag sista av allt när allt annat är avklarat.

Visa signatur

Intel i2500K @ 4.3GHz | Asus P8P67 Pro B3 | 2 x 4 Gb Corsair Vengeance 1866MHz | XFX 6950HD 2Gb | Corsair Force3 120Gb SSD | Antec Kühler H2O 620 | Fractal Design Define XL

Permalänk
Medlem
Skrivet av 964c2:

La precis in min beställning.

Som vanligt kommer ett TES spel inte riktigt vara vad man tror innan precis som Oblivion men likt förbaskat kommer jag spela det i 100tals timmar och njuta av det under hela vintern... Mainquesten....den spelar jag sista av allt när allt annat är avklarat.

True true, kommer beställa det imorgon eller mina föräldrar då jag fyller år imorgon

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

lokaliserad trailer

Permalänk
Medlem

Är det någon som beställde ifrån Elgiganten när deras CE kostade 1300:-? Vet ni om dom höjde priset? Ångrar att jag inte avbokade och beställde därifrån istället...

@dammskog: Har du tur kommer Zeuxlarsson och påminner om att den är gammal.

Permalänk
Medlem

mmm som att jag orkar gå igenom 31 sidor....

Permalänk
Skrivet av Skizzet:

Är det någon som beställde ifrån Elgiganten när deras CE kostade 1300:-? Vet ni om dom höjde priset? Ångrar att jag inte avbokade och beställde därifrån istället...

@dammskog: Har du tur kommer Zeuxlarsson och påminner om att den är gammal.

Skrivet av dammskog:

mmm som att jag orkar gå igenom 31 sidor....

Känns som uppladdnings datumet på youtube talar för sig själv där:)

Permalänk

50 Achievements avslöjade. Antar att dom gäller även på Steam. Verkar vara lite spoiler-varning på detta dock, så jag har inte läst särskillt noga.

http://www.xbox360achievements.org/game/elder-scrolls-v/achie...

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

Lite kul intervju med Todd om radiant story och dylikt.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Ohhh right, nu är det fanemig nedräkning deluxe

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Lite kul intervju med Todd om radiant story och dylikt

Minst sagt vaga svar gällande Radiant Story. Jag hoppas verkligen att den aspekten av spelet inte går samma öde till mötes som Radiant AI gjorde i Oblivion. Riktigt bra att editorn verkar vara så pass avancerad då jag har stor tilltro till seriens community.

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem

Den ryska fansajten har några nya skärmbilder (undrar om de är från Game Informer). Inkluderar en högupplöst art (den sista).
http://www.elderscrolls.net/

Permalänk
Medlem

Detta är ta mig fan det spelet jag ser fram emot mest under hela året! BF3, Assasins Creed osv kommer man spela. Men typ bara SP. Detta kommer dock jag lägga ner många herrans timmar på. Frugan kommer bli totalt galen på mig!

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Skrivet av Rizzt:

Detta kommer dock jag lägga ner många herrans timmar på. Frugan kommer bli totalt galen på mig!

Amen to that!

Visa signatur

CPU: i5-10600kf Stock
Minne: Corsair 4x8GB DDR4 2666MHZ GPU: MSI RTX 3070ti
Det där med citat är inte så dumt

Permalänk

http://imgur.com/a/UJdNM

Massa trevlig läsning och bilder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Generalkyckling:

http://imgur.com/a/UJdNM

Massa trevlig läsning och bilder.

Nice. Hmm, december 2011? Lång pressläggning med tanke på att det inte är en recension?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rizzt:

Frugan kommer bli totalt galen på mig!

Håller med:)

BF3 kommer man spela, men betan var inget vidare, hoppas att det blir bra när det släpps iallafall:)

Men skyrim KOMMER man spela, det spelet jag ser mest fram emot:)

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Skrivet av Buio:

Nice. Hmm, december 2011? Lång pressläggning med tanke på att det inte är en recension?

Haha jadu, vad vet jag. November hade ju känts mer logiskt. Tror hur som helst det inte är riktigt meningen att det skulle komma ut såhär tidigt