Vad händer med Forumet egentligen?

Permalänk
Medlem

Vad händer med Forumet egentligen?

Jag har varit medlem här i några år och varit ganska aktiv. Jag har varit med om tidigare förändringar som forumet genomgått, både vad det gäller användare och hur själva redaktionen drivit sidan.

För ca ett år sedan så tyckte jag att SweC hade kommit upp i rätt nivå igen och schysst stämning i forumet.

Dock! De senaste månaderna har fått mig att fundera över vad det är som händer egentligen?

Låt mig förklara: En forummedlem skapar en tråd och frågar om hjälp att ghosta sin disk då han tappat bort sin OS-skiva.
Direkt, då menar jag direkt går en annan medlem in och skriver "Luktar piratkopiering". Det är denna negativa inställning som jag börjat se mer och mer. Visst har det alltid funnits men inte i så står mån.

En annan grej som jag också stör mig på är att varje dag. Jepp varje dag, så kommer nån som hört av sin kompis att man kan fråga grabbarna på SweC om vilka datorkomponenter som behövs inför BF3. Ofta är TS registrerad samma dag. Det som stör mig är inte att dom frågar utan att det finns en massa medlemmar som villigt svarar i dessa trådar. Det är beundransvärt att dom vill hjälpa till, men hade det inte varit enklare att skapa en tråd där just detta går igenom. Det måste finnas flera hundra sådana trådar som handlar om just det ämnet.

Språknivån har också sänkts betydligt, det är ofta man ser användare som inte använder punkt, komma och radbrytning.

Kontentan av det jag vill säga är: Har fragbite lagt ner eller vad är det frågan om?

Finns det något sätt vi äldre medlemmar kan styra upp forumet eller är det upp till moderatorerna? För övrigt anser jag att moderatorerna är för slappa.

Jag hoppas att ingen moderator blir så pass trampad på tårna så att tråden låses.

För övrigt så lider jag som många andra av dyslexi. Enligt mig är det ingen ursäkt för att man stavar fel, det är bara att läsa igenom igen och sen rätta.

Upplever du samma sak?

Permalänk
Hedersmedlem

Du som varit medlem sedan en tid tillbaka har säkert uppmärksammat att trådar likt denna dyker upp med ganska jämna mellanrum?

Jag upplever en ganska dålig nivå på forumet för det mesta och vet inte riktigt vilka delar av forumet jag vågar kika på. Kan delvis bero på att jag själv blivit äldre och mognat och stör mig därför mer på dem yngre. Jag har helt slutat svara i trådar där svaret är uppenbart om man prövar på en googling eller TS har en extremt låg teknisk kunskap och undrar varför datorn inte hovrar fastän det sitter fläktar i.

När jag först upptäckte sidan nån gång i gymnasiet så var det jättespännande att komma hit och se vad mycket kunskap det fanns att ta del av och jag var själv inte speciellt duktig. Jag var dock villig att läsa och lära mig, andra här verkar bara komma hit när de får problem och sen försvinner de.

Jag tycker moderatorerna ska vara lite mer alerta och leta efter vanliga frågor, det kan vara väldigt frustrerande.

Permalänk
Medlem

Har också märkt att nivån sänkts, förmodligen för många 10-16 åringar som har blivit medlemmar här är min teori, kanske styra upp forumreglerna och endast 18+ får registrera sig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shimonu:

Du som varit medlem sedan en tid tillbaka har säkert uppmärksammat att trådar likt denna dyker upp med ganska jämna mellanrum?

Jag upplever en ganska dålig nivå på forumet för det mesta och vet inte riktigt vilka delar av forumet jag vågar kika på. Kan delvis bero på att jag själv blivit äldre och mognat och stör mig därför mer på dem yngre. Jag har helt slutat svara i trådar där svaret är uppenbart om man prövar på en googling eller TS har en extremt låg teknisk kunskap och undrar varför datorn inte hovrar fastän det sitter fläktar i.

När jag först upptäckte sidan nån gång i gymnasiet så var det jättespännande att komma hit och se vad mycket kunskap det fanns att ta del av och jag var själv inte speciellt duktig. Jag var dock villig att läsa och lära mig, andra här verkar bara komma hit när de får problem och sen försvinner de.

Jag tycker moderatorerna ska vara lite mer alerta och leta efter vanliga frågor, det kan vara väldigt frustrerande.

Jag hänger tyvärr inte så mycket i Övriga ämnen. Ja precis. Folk kommer in, tar det dom vill ha och sedan drar dom. Känns lite som att SweC börjat bli en NerdHerd man frågar när man själv behöver det. För att sedan skita i dom tills det är dags för ny dator igen eller något går fel under installationen...

Detta är det sjunde året jag är här på SweC och även jag gick med som tonåring med intresse och vilja att lära mig. Jag lyckades t.om få jobb som IT-konsult pga mina datorkunskaper (utan egentlig utb.). Det är sådana positiva saker som forumet kan vara med i att skapa. Ja jag svarar inte heller i sådana trådar så länge personen i fråga verkar uppriktig och klockan är 04:22.

Håller med dig om moderatorerna. Kanske nåt straffsystem under rätt införande är nåt?

Skrivet av Likvid:

Har också märkt att nivån sänkts, förmodligen för många 10-16 åringar som har blivit medlemmar här är min teori, kanske styra upp forumreglerna och endast 18+ får registrera sig?

Jag håller med dig om att det verkar krylla av fjortisar, däremot så är det inte åldern som är problemet. Det är den personliga mognaden, själv började jag hänga här i tonåren och läsa och ställa någolunda vettiga frågor. Kanske går det att stävja fjortisarna om inte alla svarar i deras lol-trådar. Vem vet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ridder:

Jag hänger tyvärr inte så mycket i Övriga ämnen. Ja precis. Folk kommer in, tar det dom vill ha och sedan drar dom. Känns lite som att SweC börjat bli en NerdHerd man frågar när man själv behöver det. För att sedan skita i dom tills det är dags för ny dator igen eller något går fel under installationen...

Detta är det sjunde året jag är här på SweC och även jag gick med som tonåring med intresse och vilja att lära mig. Jag lyckades t.om få jobb som IT-konsult pga mina datorkunskaper (utan egentlig utb.). Det är sådana positiva saker som forumet kan vara med i att skapa. Ja jag svarar inte heller i sådana trådar så länge personen i fråga verkar uppriktig och klockan är 04:22.

Håller med dig om moderatorerna. Kanske nåt straffsystem under rätt införande är nåt?

Jag håller med dig om att det verkar krylla av fjortisar, däremot så är det inte åldern som är problemet. Det är den personliga mognaden, själv började jag hänga här i tonåren och läsa och ställa någolunda vettiga frågor. Kanske går det att stävja fjortisarna om inte alla svarar i deras lol-trådar. Vem vet!

Håller med. Har jag med fått jobb bl.a genom kunskaper intagna härifrån.

Huruvida det "kryllar av fjortisar" på forumet kan speglas med den explosionsartade ökade mängden fjortisar på Dreamhack.

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk
Medlem

har också märkt av att nivån på forumet har sänkts drastiskt det senaste, känns som att forumet svämmas över av p12or som drar ner forumet i fördärvet =/

börjar bli i nivå med fragbite tyvärr

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk

Äh, det här är inget nytt. Det handlar förmodligen bara om att folk blir äldre. Fenomenet har funnits på detta forumet i nästan tio år. För sex–sju år sedan var det mycket klagomål på alla som var reggade 04, nu är det 04:orna som startar samma typ av trådar

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shimonu:

Du som varit medlem sedan en tid tillbaka har säkert uppmärksammat att trådar likt denna dyker upp med ganska jämna mellanrum?

Jag upplever en ganska dålig nivå på forumet för det mesta och vet inte riktigt vilka delar av forumet jag vågar kika på. Kan delvis bero på att jag själv blivit äldre och mognat och stör mig därför mer på dem yngre. Jag har helt slutat svara i trådar där svaret är uppenbart om man prövar på en googling eller TS har en extremt låg teknisk kunskap och undrar varför datorn inte hovrar fastän det sitter fläktar i.

När jag först upptäckte sidan nån gång i gymnasiet så var det jättespännande att komma hit och se vad mycket kunskap det fanns att ta del av och jag var själv inte speciellt duktig. Jag var dock villig att läsa och lära mig, andra här verkar bara komma hit när de får problem och sen försvinner de.

Jag tycker moderatorerna ska vara lite mer alerta och leta efter vanliga frågor, det kan vara väldigt frustrerande.

Resonerar faktiskt på samma sätt som dig Shimonu. Dessa trådar kommer upp då och då, dock tycker jag det är en bra sak.
Vad som hänt med moderatorerna vet jag inte, känns som om många har gått och försvunnit. Var har Coltrasten blivit av t.ex? Han brukade skälla ut en och annan spoling.

Skriver allt mer sällan nu för tiden och jag kollar allt mindre trådar. Förr kunde jag spendera timmar för att läsa om olika saker men nu stör man sig mest på språket och uppförandet i olika trådar. Alla kan skriva fel, ingen är perfekt osv men när det inte finns punkter, radbrytningar osv blir det sjukt jobbigt att läsa, även så när det är smiles över hela inlägget.

Vi äldre har väll haft vårat roliga här antar jag och de yngre tar över efter oss och vi får antagligen anpassa oss efter dem. En del av oss har ju säkert varit lite som de vi stör oss på idag. Vi utvecklas och blir allt mognare, även de en vacker dag och då skapar de denna form av tråd istället.

Vi får ta det med en nypa salt. Jag älskar Sweclockers ändå, det kan ingen ta ifrån mig. Jag kommer fortsätta kika in här då och då, skriva några inlägg då och då för mitt favoritforum. Men jag säger då det, det var bättre förr!

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Jag gillar er allihopa fortfarande, dock verkar alla moderatorer ha tröttnat på mig och jag på dom då mina inlägg försvinner bara jag säger en profanitet. Jag vet inte jag om det har med dessa nya småttingar som är moddar eller om jag bara saknar Castor.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Håller helt klart med om punkten "Luktar piratkopiering". Det är inte bara det som är problemet, utan det är alla som låtsas vara moderatorer. Kan de inte bara anmäla tråden och låta det vara om det nu besvärar dem så hemskt mycket? Det är nog det jag mest avskyr, även om det inte är en ny företeelse.

Och ja, jag har läst forumet ett bra tag innan jag blev medlem. Därav kan även jag uttala mig.

Åldersgräns tror jag inte det minsta på, det kommer bara resultera i en drastisk ökning av låtsasmoderatorer som letar folk som ger minsta ledtråd om att denne är < 18 år. Kolla bara på flashback.

Permalänk
Medlem

Tycker att nivån gick ned sen 2004 då jag registrerade mig först efter 2 eller 3 år av besök på sidan (mest för att lada drivutiner ) . Sedan var det runt 2008 sist som det var riktigt mycket folk här inne och forumet levde nu är det dött för det mesta

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

Från min sida känns det lite som om att de som kan en del och har varit med ett tag, har börjat bli lite lata och inte skriver så mycket? Känner lite svag inaktivitet från många användare, de bara kikar förbi och läser. Lämnar ingen åsikt or what so ever. Saknar det lite, när man knappt hunnit läsa klart en kommentar innan den andra hade postat, jag försöker alltid lägga en kommentar om det är något jag kan uttala mig om.

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Jag gillar er allihopa fortfarande, dock verkar alla moderatorer ha tröttnat på mig och jag på dom då mina inlägg försvinner bara jag säger en profanitet. Jag vet inte jag om det har med dessa nya småttingar som är moddar eller om jag bara saknar Castor.

Jag gillar dig med min vän! Dina inlägg har alltid haft den där extra kryddan vilket alltid varit härligt att läsa!
Ja Castor, Garland och Najk är tre st jag verkligen saknar iaf.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Gamla medlemmar har blivit äldre, vilket resulterar i;
1. Mer omfattande kunskapsbank, gamla kända problem är tråkiga.
2. Jobb och familj tar än mer av ens tid och prioriteras framför nya medlemmar.

Forumet blir större, vilket resulterar i;
1. Relativt större andel nya medlemmar, med liten kunskapsbank och känsla för forumets kultur.
2. Större absolut mängd språkliga fel och dubbelposter, vilket även försvårar effektivt sökande efter relevant information.
3. En större belastning för våra moderatorer, varje tråd ges mindre tid och kontakten blir mindre personlig.

Tiden har gått framåt, vilket resulterat i;
1. Nya kollektiva tolkningar av forumets regler, en evolution av forumets kultur osv.
2. En annan typ av läsarkrets, generationerna skiljer sig åt.

Redaktion och admin m.f. har blivit äldre, vilket resulterar i;
1. En något annorlunda tidning.
2. Ett annat tänk kring tidningen, forumet och ekonomin.

Angående 7an så är jag i många fall benägen att hålla med alla ovan skrivande om att den tolkas snävt. Men samtidigt så är det svårt att se hur man skulle kunna backa från denna hållning och inte låta forumet sakta fala ned i diskussioner om piratkopior eller dylikt. Är trots allt ganska skönt att slippa sådana trådar, vilka annars hittas ett stenkast iväg på Internet, i vilken riktning man än kastar.
Det enda man själv kan göra är väl egentligen att inte uppmärksamma inlägg som kan tyckas bråka med 7an och att låta diskussioner om inlägget dö ut. Om man själv råkar ut för att bli anklagad för att bryta 7an så är det väl helt enkelt bara att antingen ge sig eller ta upp fight och posta bild på sin blurrade licens med ett sublimt "fuck you" som svar.
I värsta fall kan moderatorer bli mycket hårdare mot inlägg som som ens närmar sig "Öh hörrödudu, 7an va!?".

Ilja postade senast en liknande tråd och mitt svar är sammanfattningsvis lika nu som då. Deal with it.

EDIT: Vi tycker alla om varandra, även vi nya, innerst inne. Dig också P-NILZ

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Jag gillar er allihopa fortfarande, dock verkar alla moderatorer ha tröttnat på mig och jag på dom då mina inlägg försvinner bara jag säger en profanitet. Jag vet inte jag om det har med dessa nya småttingar som är moddar eller om jag bara saknar Castor.

Älskar dig också Anime tråden hade inte varit samma sak utan dig, för att inte tala om alla dina mysko inköp

Har mer eller mindre givit upp på att svara i de flesta trådar... Finns alldeles för meget fanatiker och flamers numera.

Permalänk
Entusiast

Den här typen av trådar har dykt upp med jämna mellanrum så länge forum har funnits. Redan de gamla grekerna klagade på dagens ungdom...
Riktigt så illa tycker jag inte det är med SweC men jag hängder nog i fel forum för det. Jag håller mig långt borta från datorbyggartrådarna och spelforumen.
I övrigt tycker jag SweC håller en högre nivå än många andra forum.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Permalänk
Medlem

POTD

also

Skrivet av Romar:

Är det bara jag, eller har sweclockers vältrat sig i melankoli och nostalgi på senare tid? Måhända borde något göras, även om jag inte vet vad.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Summa summarum: Trådskaparen borde lära sig använda sökfunktionen?

Nej, skämt åsido ... Jag vidhåller att det var bättre förr, "på den blåa tiden" som det brukar heta. Men det är klart, skulle jag läsa det forumet idag skulle jag troligen bara sucka och skaka på huvudet och den föreställningen skulle slås i spillror. Nej, de nya medlemmarna är inte sämre än några tidigare nya medlemmar, det är bara vi andra som blir gamla och bittra av att läsa samma trådar i nya tappningar. Exempelvis sitter jag bara och väntar på en ny "de/dem"-tråd att såga vid fotknölarna.

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ridder:

Låt mig förklara: En forummedlem skapar en tråd och frågar om hjälp att ghosta sin disk då han tappat bort sin OS-skiva.
Direkt, då menar jag direkt går en annan medlem in och skriver "Luktar piratkopiering". Det är denna negativa inställning som jag börjat se mer och mer. Visst har det alltid funnits men inte i så står mån.

Förmodligen så bryr sig dessa personer inte ens om vad det handlar om utan de skriver dessa svar på automatik för att visa sig duktiga.

Permalänk

Det var bättre innan de stänga ÖÄ första gången.
Därefter har det gått utför. Visst vi har haft lite roligt emellan åt. Men flera av våra trådar har blivit låsta och inlägg som "CP" och andra liknande ord verkar folk inte bryr sig om längre.

Jag rapporterar lite trådar då och då och hetsar upp mig över hur korkat folk det fan finns på forumet.
Senast var de ett par medlemmar som var förstå sig påare att det är helt ofarligt att koppla 230V och gissar hejvilt vad beteckningar och sånt där betyder.

Ska jag vara redigt ärlig så tror jag att forumet fick en bra spik i kistan när det delades upp från chassi och nätaggregat. Visst fördelen fick att de blev mindre felpost med kompletta datorbyggen. men i samma veva försvann många Projekttrådar och flyttades till det värdelösa galleriet.

Även om det har fått sig en uppsving så är det långt mer värdelöst än många andra sidor som har det i forumsform. En klarfördel är att bilderna må sparas på samma server så att bilder inte försvinner men hur vet man att Swec's servrar håller vad de lovar?

Jag saknar faktisk den tid när det var 5 Trådar om dagen om de kunde använda en skrotad laptopskärm till vanlig datorskärm eller om de kunder sätta Neon i datorn etc.

Jag må vara gammal och inte varit den bästa medlemmen häller alltid.

Men det kanske alltid har varit så?
Man kanske bara ser världen med andra ögon idag? Kanske har man växt upp idag och ser allt det dåliga och man blir fan bara less?

Jag har nästan totalt slutat besöka andra forum utöver ÖÄ.
Jag tycker bara att man får korkade svar eller att folk övertolkar §7 eller något halvdumt. sen att nästa tråd innehåller både påhopp och hot till andra det verkar få fortgå?

Jag börjar nog tröttna på Swec. Jag hänger nog kvar mest för att de finns lite äldre folk man har bekantat sig med och man hoppas väl på att man ska få återuppleva en bra tid igen?

Känns stundvis som det bara är massa p13 som fortfarande inte kan få 100FSP i CS eller folk som ständigt tjötar med klarar den Cyris på MAX!!!111!!1!!1
Eller folk som gillar AMD eller INTEL och sen inte kan komma med något vettigt argument mer än att den andra suger etc.

Varför lever ens denna sida längre?

//Martin

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Det var bättre innan de stänga ÖÄ första gången.
Därefter har det gått utför. Visst vi har haft lite roligt emellan åt. Men flera av våra trådar har blivit låsta och inlägg som "CP" och andra liknande ord verkar folk inte bryr sig om längre.

Jag rapporterar lite trådar då och då och hetsar upp mig över hur korkat folk det fan finns på forumet.
Senast var de ett par medlemmar som var förstå sig påare att det är helt ofarligt att koppla 230V och gissar hejvilt vad beteckningar och sånt där betyder.

Ska jag vara redigt ärlig så tror jag att forumet fick en bra spik i kistan när det delades upp från chassi och nätaggregat. Visst fördelen fick att de blev mindre felpost med kompletta datorbyggen. men i samma veva försvann många Projekttrådar och flyttades till det värdelösa galleriet.

Även om det har fått sig en uppsving så är det långt mer värdelöst än många andra sidor som har det i forumsform. En klarfördel är att bilderna må sparas på samma server så att bilder inte försvinner men hur vet man att Swec's servrar håller vad de lovar?

Jag saknar faktisk den tid när det var 5 Trådar om dagen om de kunde använda en skrotad laptopskärm till vanlig datorskärm eller om de kunder sätta Neon i datorn etc.

Jag må vara gammal och inte varit den bästa medlemmen häller alltid.

Men det kanske alltid har varit så?
Man kanske bara ser världen med andra ögon idag? Kanske har man växt upp idag och ser allt det dåliga och man blir fan bara less?

Jag har nästan totalt slutat besöka andra forum utöver ÖÄ.
Jag tycker bara att man får korkade svar eller att folk övertolkar §7 eller något halvdumt. sen att nästa tråd innehåller både påhopp och hot till andra det verkar få fortgå?

Jag börjar nog tröttna på Swec. Jag hänger nog kvar mest för att de finns lite äldre folk man har bekantat sig med och man hoppas väl på att man ska få återuppleva en bra tid igen?

Känns stundvis som det bara är massa p13 som fortfarande inte kan få 100FSP i CS eller folk som ständigt tjötar med klarar den Cyris på MAX!!!111!!1!!1
Eller folk som gillar AMD eller INTEL och sen inte kan komma med något vettigt argument mer än att den andra suger etc.

Varför lever ens denna sida längre?

//Martin

Jag känner exakt likadant. Intressant att det är så många som noterat samma sak som jag. Ang P13 så är det nog dom som håller igång sidan, P13 ställer frågorna några ensamma P16 svarar.

Och till er andra: Visst blir man äldre och förändras men det gör inte ämnet mindre relevant.

Själv har jag alltid avundat anv som kunnat komma in i en diskussion och tillföra exakta och rätta svar. Ibland om väldigt avancerade grejer för en oinvigd. Om fler och fler känner likadant och inget görs så kommer dom och även jag sluta hänga här och istället spendera tiden på andra forum.

En idé är att man måste vara medlem i en vecka innan man kan skapa ett inlägg. Detta hade gjort att dessa spamtrådar om BF3 hade stagnerat.

En sak som inte är att förglömma är den enorma support man kan få här på SweC när man arbetar med ett projekt. Själv så gjorde jag ett hemautomatiseringsprojekt som blev veckan helgsnack för några månader sedan. Projektet hade inte genomförts (jag känner mig själv) om inte stödet ifrån SweC fanns.

Ursäkta Svenskan yrvaken och Jet-lagged.

Permalänk
Medlem

Jag är inte bitter!

Det var många äldre som lämnade Sweclockers när ÖÄ stängdes första gången, så där tror jag ni har en poäng.
Sen tror jag också att det har med hårdvara att göra. Av nostalgiska skäl har jag på sistone lekt med hårdvara från 2000-2006. Jag hade nästan glömt (eller förträngt?) hur oförlåtande det kunde vara att få hårdvara att fungera som det var tänkt.
Nu för tiden köper alla sin dator i delar på Komplett eller Inet och trots att det känns barnsligt enkelt att få ett system att fungera så hamnar många på Sweclockers forum med frågan "Va? Behöver man distanser när man monterar moderkortet i lådan? Varför stod inte det i manualen?".
Att atmosfären på forumet gradvis har ändrats när Sweclockers har gått från att vara ett litet nördforum till att bli en gigantisk frågelåda har drivit många till t.ex Xtremesystems och liknande forum. Bytt är bytt och kommer aldrig igen.

Det var bättre förr!

edit A --> Ä

Permalänk
Avstängd

Ledsen att behöva säga det men INTERNET har blivit sämre och mer mainstream.
Ni får vänja er vid att allt blir lite sämre, reklam och popups överallt och reklam mellan varje youtubeklipp som streamas.

Allt var bättre förr men jag besöker inte sweclockers längre förutom övriga ämnen någon gång varannan vecka typ.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Coldfire2143:

Jag håller med. Ett par år sedan i natt-tråden var det mest härliga jag har gjort på den här sidan.

Ja jag håller med till 100% i denna frågan. Moderatorerna fokuserar på fel saker. "Brott och straff"-tips slinker igenom censuren men sköna, softa och harmlösa trådar låses.:/

Det andra som är tråkigt är att många medlemmar nästan trycker upp X person mot väggen/sågar honom längs med fotknölarna om denne:

a) klart och tydligt säger att han inte har X fakta eller Y statistik för sitt påstående utan att han har en magkänsla men ändå så ska han bli trakasserad för att han inte har erforderliga fakta som andra efterfrågar
b) om B medlem ger ett bra råd så blir han höjd till skyarna, men om han råkar ge ett dåligt råd så är mobben på honom.:/ Makes no sense liksom.:O

Jag har inte varit medlem här så länge (som många av er rävar;)) men tycker ändå att forumet verkar vara jaa ute på glid.:/ Som jag sa till någon:

"Ingen mening att gnälla på andra och vara gnällkärring, det är ju inte psyket eller familjeliv vi befinner oss på:D"...;)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

man var nog hyfsat lika i början som dom nya är nu även fastän vi kanske inte tkr de.
Får dock ont i huvudet när man ser nya medlemmar ge köpråd m.m åt andra som är helt åt väggarna fel och försvarar sig med näbbar och klor när man snällt förklarar för dom att det som dom rekommenderat inte stämmer in spec bra med verkligheten.

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Jag gillar er allihopa fortfarande, dock verkar alla moderatorer ha tröttnat på mig och jag på dom då mina inlägg försvinner bara jag säger en profanitet. Jag vet inte jag om det har med dessa nya småttingar som är moddar eller om jag bara saknar Castor.

Du är inte ensam, jag skulle uppskatta att en fjärdedel eller så av mina inlägg försvinner spårlöst.

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk

Applåder.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Coldfire2143:

Jag håller med. Ett par år sedan i natt-tråden var det mest härliga jag har gjort på den här sidan.

Men lol... Folk växer upp och slutar hänga här, ett forum är en levande organism...

Saker förändras... DEAL!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dr slizer:

Äh, det här är inget nytt. Det handlar förmodligen bara om att folk blir äldre. Fenomenet har funnits på detta forumet i nästan tio år. För sex–sju år sedan var det mycket klagomål på alla som var reggade 04, nu är det 04:orna som startar samma typ av trådar

Haha även jag har tänkt på fenomenet... Men somsagt det är ju bara att titta på de länkade trådarna, det är inte första gången det tas upp. Som alltid; det var bättre förr!