Permalänk
Medlem

Gaming mus

Tjo påer!

Är såhär att jag funderar på att köpa min första spelmus nu
när ja ghar en fin dator, det jag kommer göra är väl spela diverse spel som
exempel, CSS, Dead Island, Skyrim m.m
Har kollat på dom här:
http://www.dustinhome.se/razer-deathadder-3500dpi-usb/product...
http://www.inet.se/artikel/6102073/ace-laser-gaming-mouse-edg...
http://www.alina.se/Produkt.aspx?site=pricerunner&T2=NAOS-320...

Hade tänkt mig ungefär 400-550:-.
Någon som har erfarenhet utav någon mus av de här?
Och andra tips är också välkommna!

Visa signatur

l Antec Three Hundred l Corsair CX 600W l 2x4+2x2=12 gb 1600mhz
l XFX Radeon HD 6950 2Gb l Gigabyte GA-990XA-UD3 l AMD Phenom II x6 3,2ghz
l Noctua NH-U9B SE2 l Verbatim 120Gb ssd l 1tb 7200rpm

Permalänk
Medlem

Microsoft Intellimouse 3.0 bästa musen som någonsin gjorts

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ahlen:

Microsoft Intellimouse 3.0 bästa musen som någonsin gjorts

eller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ahlen:

Microsoft Intellimouse 3.0 bästa musen som någonsin gjorts

Håller verkligen inte med, jag har haft en IE3.0 och har även testat kompisars 3.0or och ALLA dem har vart glapp i knapparna, den är plastig, hänger inte med i snabba rörelser etc.

Jag har en Razer Deathadder som köptes 2007 när musen lanserades och den är fortfarande hel, den känns bokstavligt talat som ny.
Det är inga som helst problem med drivare till den och den hänger med riktigt bra i spel.

så mitt tips blir Razer Deathadder!

Visa signatur

Gigabyte z270 K3 Gaming | Intel Core i5 7600k @ 4.6 GHz | GeForce RTX 2080 | 16GB DDR4 | MSI Optix 27" Curved 144HZ

Permalänk
Medlem

MX518/G400 (som är efterträdaren) är ju typ världens populäraste mus.
Själv älskar jag min Qpad 5K, kanske en bit utanför din budget dock.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Edge 3200!

Positivt
+ Väldigt bekväm.
+ Vikterna
+ Funkar bra med både tyg och plast musmattor.
+ Skön scroll.
+ Lätt att vänja sig vid.

Negativt
- Inget

Permalänk
Medlem

qpad 5k...mycket bra fps mus

Permalänk

gillar du intelli 3.0, death adder typen - Zowie ec1 blue special edition !eventuellt logitech g400

Visa signatur

Citera!

Permalänk

Ja kör på Logitech G500 Riktigt skön, enligt mig den bästa musen ! bästa musen ja har haft iaf;)

G500 ligger på 5700 dpi : just in case u wonder

Visa signatur

xbox series s / nintendo switch / ps5

Permalänk

Kör också en deathadder 3500DPI, Vi var 3 kompisar som köpte dem samtidigt, allas fungerar finfint och alla är nöjda med prestandan.

Helt underbar mus, rekommenderas starkt...

Visa signatur

Intel core i5 760 @ 3.63Ghz| Msi 560Ti HWK/9800GT| 10GB ram 1TB seagate|Noctua NH-U12P SE2| Fractal R3 White ||| Äpplet fick flytta sig för en mer arbetsinriktad maskin, Dell XPS15 (gen2) | IntelSB Core i7 2640m @ 3.2Ghz (Dualcore.m HT) | GF GT540m | 8GB ram | 500GB WD CavBlack | 1080P AdobeRBG | JBL-ljud |||
"VAR E CHIPPET!!?"

Permalänk
Medlem

Har haft 2 deathadders och har nu en Mionix Naos 3200, tycker båda två är toppenmöss dock tycker jag mionix är snäppet vassare.

Riktigt skönt ring -och lillfingerstöd vilket deathadder saknar, programvaran till Mionixmusen är suverän medans Razers är väldigt jobbig att handskas med.

Tror du blir nöjd med Deathadder eller Naos, deataddern har faktiskt skönare sidoknappar men tycker du skall känna på dem innan du bestämmer dig.

Permalänk
Medlem

Naos om du har relativt stora händer och palm-grippar

Och ärligt talat, DPI är överskattat, när fasen kommer man använda 5000 DPI, flyttar du musen en millimeter så flyger ju fasen spelet ut ur skärmen!

Permalänk
Medlem

Yes, DPI skall man inte stirra på, kör på 800 med min Naos och på min f.d Deathadder.
För övrigt tror jag inte man har något problem med claw grip med naos.

Permalänk
Medlem

G500 FTW

Visa signatur

Iphone 11 pro 256GB
Ipad mini 4 16GB
Macbook Pro 13 Touch Bar 256GB

Permalänk

Logitech G500 !;) +

Visa signatur

xbox series s / nintendo switch / ps5

Permalänk
Skrivet av Kenshiin:

Yes, DPI skall man inte stirra på, kör på 800 med min Naos och på min f.d Deathadder.
För övrigt tror jag inte man har något problem med claw grip med naos.

du lär ju ha kört 900 på Deathaddern...

som jag förövrigt dessutom rekommenderar... grymt bra mus

Visa signatur

Some a look fi paradise in a physical form, paradise it is a state of mind.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av shqiptari:

Ja kör på Logitech G500 Riktigt skön, enligt mig den bästa musen ! bästa musen ja har haft iaf;)

G500 ligger på 5700 dpi : just in case u wonder

DPI, efter en viss gräns, är inget annat än en värdelös marketing gimmick. Just in case you were wondering

Visa signatur

Main>> Lancool II Mesh | B550 Aorus Elite V2 | 5800X | NH-D15 | 2x16GB @ 3800c16 | RTX 3060 Ti | 2TB SSD | Corsair RM850x
HIDs>> Y27q-20 + 2x G27q-20 1440p | Model O @ QcK+ | ROG Claymore | Arctis Pro Wireless | Audioengine A5+ Misc>> Pixel 7a
HTPC>> Antec Fusion Remote | i5-6600K | GTX 1050 Ti | 8GB | 240GB SSD + NAS | Sony STR-DN860 | Samsung UE60KS7005
Server/NAS>> MS G8 @ TrueNAS SCALE | E3-1260L | 16GB | 4x3TB Z1 + 240GB SSD  pfSense>> KingNovy J4125 | 6x i225-V B3

Permalänk

g500's sensor sitter inte i mitten på musen heller, utan i övre delen av den.. kan kännas ovant kanske för den som inte är van.

Visa signatur

Some a look fi paradise in a physical form, paradise it is a state of mind.

Permalänk
Medlem

Okejs, tror jag väljer antingen Mionix eller Edge, är rätt
så säker på att dom båda är bra mkt bättre än min
Deltaco mus
Aja, tack för era åsikter

Visa signatur

l Antec Three Hundred l Corsair CX 600W l 2x4+2x2=12 gb 1600mhz
l XFX Radeon HD 6950 2Gb l Gigabyte GA-990XA-UD3 l AMD Phenom II x6 3,2ghz
l Noctua NH-U9B SE2 l Verbatim 120Gb ssd l 1tb 7200rpm

Permalänk

Snor tråden lite!

Letar också efter en ny mus.

Kommer lira: Strategi, FPS, och lite SP-RPG(Skyrim t.ex. Dock ej MMORPG!)

Har stor hand, 21 cm från nederst på handen till överst på Fuuuuuu-fingret.

Kollat in:
Mionix 5000
Qpad 5K
Logitech G400 + G500

Jag har provat Mionix 5000 på Mediamarkt, och den kändes väldigt konstig att hålla i, fast ändå skön!

Permalänk

frågan är om du har palmgrip eller clawgrip.. det är det mest avgörande skulle jag anse iaf.

Visa signatur

Some a look fi paradise in a physical form, paradise it is a state of mind.

Permalänk
Skrivet av Sheikh Plisken:

frågan är om du har palmgrip eller clawgrip.. det är det mest avgörande skulle jag anse iaf.

Palm Grip, så det står nog mellan Mionix eller Qpad 5k

Permalänk
Medlem
Skrivet av Antti:

Edge 3200!

Positivt
+ Väldigt bekväm.
+ Vikterna
+ Funkar bra med både tyg och plast musmattor.
+ Skön scroll.
+ Lätt att vänja sig vid.

Negativt
- Inget

Kan man välja att ta bort ring/lill finger stödet?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

kan säga att ja har testat alla mössen hära förutom att det var en NAOS 5000 istället fast ungefär lika ändå.

Deathaddern är skön och har en rätt bra precision fast kvaliten på musen är ganska dålig, ja har haft min 7-8månader och scrollen har börjat bugga och göra konstiga ljud + att sidoknapparna kan bugga, om jag trycker in båda samtidigt fastnar dom å knapparna som e bindade dära hålls inne tills ja dunkat till musen osv. Sedan har min sensor börjat bugga å göra Acceleratinoer och lagg då å då.

Mionix Naos har jag inte några stora erfarenheter i men den sitter skönt i handen och har en jävligt bra precision vad ja hört och har en väldigt bra programvara som läser av underlaget och säger hur bra musen trackar.

ACE edge3200 hade ja 6månader och den sitter väldigt bra i handen fast den e ganska stor och handen är lite ovanför marken, finns 2st sidohöljen vilket du kanske vet och en LIFT knapp som gör att musen funkar på nästan varje material till och med glas och massa annat. Den har en rätt så bra precision och en bra och enkel programvara så man kan skapa olika macros snabbt och enkelt. Och glidzen under musen är otroligt bra gjorda av ngt sten material som ja int kommer ihåg vad de heter som nästan aldrig nöts ut så den har väldigt bra glid på nästan alla material.

Den ja skull rekommendera av de 3 mössen skull vara Mionixen eller så kan du titta på Steelseries Ikari optical / laser. jag har hört från min kompis att den är den bästa musen och han har kört med typ varje mus på marknaden då han spelar riktigt seriös cs.

G500an är också en bra mus fast sladden har stora problem. Min kompis har haft 5st och alla har gått sönder tack vare sladden.

Mx518 är också en bra billig mus som nu blivit uppgraderad till G400 min kompis också har och säger den är väldigt bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av R-DP:

Kan man välja att ta bort ring/lill finger stödet?

Klart man kan välja mellan original och ring/lill finger stödet

Permalänk

Skulle rekommendera 2 möss, Den ena är Logitech MX518, Kvalité och billig, kan det bli bättre, dock ingen hög DPI. Men annars rekommenderar jag Microsoft Sidewinder X8, Har DPI upp till 4000. Bluetrack istället för vanlig laser som många möss använder idag. Hänger med sjukt bra i CSS

Visa signatur

Deadsith: Disc/Holy Priest | Haikeiki: MM/BM Hunter | Garridel: Frost/Arcane mage (Main) | Turák: Resto Druid

Permalänk
Medlem
Visa signatur

l Antec Three Hundred l Corsair CX 600W l 2x4+2x2=12 gb 1600mhz
l XFX Radeon HD 6950 2Gb l Gigabyte GA-990XA-UD3 l AMD Phenom II x6 3,2ghz
l Noctua NH-U9B SE2 l Verbatim 120Gb ssd l 1tb 7200rpm

Permalänk
Avstängd

Ja inte IKARI iallafall, bristande kvalité.