Mexikos Regering om Maya och UFOn!

Permalänk
Medlem

Mexikos Regering om Maya och UFOn!

http://www.metro.se/nyheter/ny-film-avslojar-maya-folkets-kon...

Citat:

Just nu producerar en dokumentär som handlar om hur Maya-folket hade kontakt med utomjordingar.
– Mexiko kommer att släppa kodexar, artefakter och betydelsefulla dokument med bevis för kontakt mellan Maya-folket och utomjordingar, och all den informationen kommer att styrkas av arkeologer, säger filmens regissör Raul Julia-Levy till nöjestidningen The wrap.

Även mexikanska myndigheter har bekräftat uppgifterna. Luis Augusto Garcia Rosado är turistminister i delstaten Campeche i sydöstra Mexico och han säger att nya bevis har kommit till ytan. Det rör sig om översatta kodexar som regeringen haft nedgrävda i underjordiska valv.

Under en telefonintervju med The Wrap nämner han också landningsplatser i djungeln som är 3 000 år gamla. I en tidigare intervju med tidningen har ministern bara avslöjat att filmmakarna fått tillgång till outforskade Maya-territorier.

Även Guatemalas turistminister stödjer projektet, även om han inte nämner utomjordingar.
"Guatemala […] har också låtit vissa provokativa arkeologiska upptäckter vara hemligstämplade och tycker nu det är tid att låta denna information komma fram i den nya dokumentären", skriver Guillermo Novielli Quezada i ett uttalande.

Filmen heter "Revelations of the Mayans 2012 and Beyond" och spelas just nu in.

Ehm, jaha?

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Hedersmedlem

Några som känner att de behöver lite publicitet?

Permalänk
Avstängd

Tja, även länsstyrelser runt om i vårt land drar sig inte för pseudovetenskaplig arkeologi eller myter (storsjöodjuret, etc) för att locka till sig turister. *Givetvis* kommer UFO-tomtar hävda att eftersom "Mexikos regering" stödjer detta, då måste det vara sant. Myndigheter som inte håller med = konspiration. Myndigheter som håller med = "sanningen kommer fram". Bevisvärdesfrågor är helt över huvudet på dessa...

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Medlem

Har Metro blivit nya Ding Ding Värld eller?

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Skrivet av MBY:

Tja, även länsstyrelser runt om i vårt land drar sig inte för pseudovetenskaplig arkeologi eller myter (storsjöodjuret, etc) för att locka till sig turister. *Givetvis* kommer UFO-tomtar hävda att eftersom "Mexikos regering" stödjer detta, då måste det vara sant. Myndigheter som inte håller med = konspiration. Myndigheter som håller med = "sanningen kommer fram". Bevisvärdesfrågor är helt över huvudet på dessa...

Jo precis. Alla dessa tusentals som dör i Mexiko över narkotika kanske får många att inte vilja åka dit så varför inte snacka om lite UFOs för att öka turismen lite?

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Alla vet ju redan att det var MBY som byggde pyramiderna och att han dessutom är en del av Bilderberg gruppen

Permalänk
Medlem

Skribenten gav mig mig källan till artikeln, http://www.thewrap.com/movies/column-post/guatemala-cooperate...

Tjao det är ju bli en underhållande "dokumentär"

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Vad som helst får klassas som dokumentär nu för tiden. På min tid..

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

"Även Guatemalas turistminister stödjer projektet [..]"

Ehum...

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Medlem

Nuförtiden gråter jag nästan varje gång jag ser denna pga "ancient astronauts"

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/29/Pacal_the_...

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Cloudstone:

Har Metro blivit nya Ding Ding Värld eller?

Vadå blivit? Metro har alltid varit journalistiskt bottenskrap.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Man kanske borde tipsa Mexicos regering om ett gäng dokumentärfilmare som kan bidra med "autentiska" filmsekvenser?

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20110928/gaddafi-dokumentar...

Förlåt för det helt ogenerade offtopicinlägget. Men när både "dokumentär" och "journalistiskt bottenskrap" fanns i tråden så kände jag mig tvungen

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sentenced:

Nuförtiden gråter jag nästan varje gång jag ser denna pga "ancient astronauts"

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/29/Pacal_the_...

vadå? en bild som visar en avancerad kokasnortnings-lavemangsmasking, inget fel med den?

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP