BIOS låst = Överklockning ej möjligt på moderkort? Faan

Permalänk

BIOS låst = Överklockning ej möjligt på moderkort? Faan

Har precis laddat upp för lite enkel överklockning och upptäcker till min fasa att det verkar vara omöjligt att komma åt tweakingfunktionerna på detta moderkorts BIOS. Vad i helvete!? Har googlat runt om det finns något särskilt kommando för att komma åt dom avancerade inställningarna i BIOS men har ej funnit något, är det sant att de har låst de helt och hållet?

Moderkort: Acer FX58M

BIOS-version: AMI R01.A4

Intel Core i7 920 - 2,67 GHz

så detta betyder att jag måste köpa ett nytt moderkort, vilket jävla jobb!!! Antar att det är något åt detta hållet, Asus Rampage II Gene, om jag bestämmer att byta...

Permalänk
Avstängd

Japp nytt moderkort är det som gäller, så går det när man köper en dator på elgiganten etc.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk

haha! ja jag får verkligen skylla mig själv! nästa gång så blir det andra bullar... men är inte setFSB ett alternativ om jag bara vill ändra BCLK ?

Permalänk

Vänta lite! Säljer Elgiganten i7or?

*chockad*

Offt: Köp aldrig mer från elgiganten etc.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk

ja jag får skylla på att jag var ung och dum, många tusenlappar som jag slösade bort där. Men köpte den faktiskt på PC-city!

men frågar en gång till är inte setFSB ett alternativ om jag bara vill ändra BCLK ?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LoveLabiaLion:

ja jag får skylla på att jag var ung och dum, många tusenlappar som jag slösade bort där. Men köpte den faktiskt på PC-city!

men frågar en gång till är inte setFSB ett alternativ om jag bara vill ändra BCLK ?

Du kan ju testa det lär ju inte skada, jag har aldrig använt "setFSB" så jag ska inte säga för mycket

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]