Permalänk
Medlem

Ny överklockare med auto på crosshair IV

Hej, jag har en athlon x4 640 3,0 ghz som jag kör i 3,49 med autofunktionen på mitt moderkort.

Jag har en snabb fråga, är dessa spänningsvärden som valts av auto funktionen rimliga och säkra under förutsättning att jag har bra kylning.

CPU: 1,475v
CPU/NB: 1,25v
DRAM: 1,65v

Tacksam för snabbt svar, datorn är stabil i prime med 232mhz FSB. Mina minnen körs i 1240mhz.

Permalänk
Medlem

Hej, DRAM brukar ha en standar som är 1.65v finns även 1.55, men för DDR3 så brukar 1.65v vara standar ( så de é lungt)
CPU volten skall helst enligt mig inte över 1.5 v, men finns personer som kör på 1.55v,

Din CPU/NB spänning är helt normalt

Det finns i manualen till moderkortet tröskelvärden på spänningen till de olika,

Visa signatur

If I Only Could See

Permalänk
Medlem

Tackar för informationen, jag har ingen manual tyvärr. Men jag testar att köra så här om ingen annan säger att det är osäkert. Primetest går bra och den är märkbart snabbare i CPU intensiva spel.

Permalänk
Medlem

Manual hittar du här http://www.asus.se/Motherboards/AMD_AM3/Crosshair_IV_Formula/... , ändra till ditt operativsystem, sen gå till manual o sen väljer du den engelska versionen o laddar ner.:-)

Visa signatur

If I Only Could See

Permalänk
Medlem

Det borde jag ha kunnat lista ut. Men 1000-tack!