Permalänk
Medlem

Somna med snus - effekter?

Varit dalig i magen i ett par dagar med lite latt feber och igar somnade jag med en redig prilla inne. Vaknade tva timmar senare med fruktansvarda hjartklappningar, kallsvettningar och en kansla av fysisk svaghet.

Har somnat med snus manga ganger innan men aldrig blivit sa har.

Nagon som upplevt nagot liknande?

Permalänk
Medlem

Har inte varit med om det. Visst har man däckat med en prilla inne några gånger, värsta som har hänt är att de e snusfläck på kudden.
Det var ingen mardröm du vaknade från då?

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaomi:

Har inte varit med om det. Visst har man däckat med en prilla inne några gånger, värsta som har hänt är att de e snusfläck på kudden.
Det var ingen mardröm du vaknade från då?

Beror väl på vad man menar med mardröm. Drömde att jag hade två 570 i SLI. :/

Hur som helst, har inte snusat något idag och bestämt mig för att sluta. Trodde fan jag skulle dö där ett tag inatt!

Permalänk

vet inte hur många gånger jag har somnat med snusen i käften och antal gånger som nån snus har hamnat i magen är oändliga.
det enda negativa som har kommit ut utav detta är snusfläckar på säng kläderna.
skulle tippa på att det var nått helt annat som var orsaken till varför du mådde som du mådde.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Hahaha....dom gånger jag somnar med snusen inne så drömmer jag ALLTID att
jag försöker att spotta ut den i drömmen, men utan resultat! Brukar därefter vakna
och upptäcker så klart att jag somnat med snusen inne!!

Permalänk
Medlem

Effekter av snus?

* Bajslikande substans som rinner ner mellan framtänderna
* Vidrig andedräkt, speciellt kombinerat med kaffe
* Nikotinberoende
* Kraftigt ökad chans att tycka att Volvo 740 är världens bästa bil, att ostmusik är det bästa som finns och att det viktigaste attributet på kvinnor är bröststorleken.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem

Symptomen du beskriver stämmer ganska bra in på en nikotinöverdos. Pratar du med andra snusare kommer flertalet att beskriva sin första prilla på samma sätt. Det är en fullt normal reaktion på en större dos nervgift, möjligtvis delvis boostad av din feber.

Permalänk
Medlem

Det har hänt mig någon gång också, däremot var det lite värre i mitt fall. Jag somnade med en redig lössnus och vaknade helt utan. Jag hade alltså svalt snusen i sömnen och vaknade därefter med hjärtklappning, illamående och feber. Inte någon höjdare direkt, men jag har mer eller mindre lärt mig att inte lägga mig för att sova med en snus inne.

Permalänk
Medlem

Jag minns ganska väl att snusen var intakt under läppen så svalt den hade jag nog inte gjort. Något annat som talar emot att det skulle vara nikotinöverdos var att jag fick en liknande 'attack' fem dagar efter att jag slutat snusa. Det första jag gjorde var att äta och svetten/skakningarna lade sig direkt, så jag drog till doktorn och gjorde MRI, EEG blodprov utan att se något elakartat. Kvarstår gör som sagt bara diabetestestet.

Permalänk
Medlem

Har funderat över samma i många år nu

Om jag har snus inne när jag går och lägger mig, så får jag sådana enorma hjärtklappningar så det gör nästan ont.
Det händer bara när man börjar bli trött/ nära att somna i sängen, och bara i sängen.
Lösningen är att spotta ut snuset innan man går till sängs, men tyvärr har en guldfisk bättre minne än mig.
Har nog snusat i närmare 15 år och lever än Kanske börjar det bli dags att dra sig till läkaren om det blir värre.

Visa signatur

| E8400 | GA-P35-DS4 | REAPERX HPC 4GB | 8800 GT | Raptor 74GB | 320GB | 500GB | Tagan 480 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av manturr:

Har funderat över samma i många år nu

Om jag har snus inne när jag går och lägger mig, så får jag sådana enorma hjärtklappningar så det gör nästan ont.
Det händer bara när man börjar bli trött/ nära att somna i sängen, och bara i sängen.
Lösningen är att spotta ut snuset innan man går till sängs, men tyvärr har en guldfisk bättre minne än mig.
Har nog snusat i närmare 15 år och lever än Kanske börjar det bli dags att dra sig till läkaren om det blir värre.

Så var det åt mig efter 2veckor när jag slutade snusa efter 12års bakande la av jag av bara sådär tvärt det gick ju bra i 2veckor men sen kom det hjärklappning, feberfylla, svettningar, skakningar, huvudvärk, orkeslös, kunde inte fokusera blicken, jag mådde så dåligt så jag trodde jag var döende. Idag vad är det nu nästan 10år senare är jag snusfri och tål inte känna lukten, smaken av snus, sen är man glad att man kommit ifrån det, har massor med snusande kompisar som luktar komposthög ur käften när de pratar.

Visa signatur

"Bättre att tiga och vara en misstänkt idiot, än att tala och undanröja alla tvivel"
Skriver jag konstigt eller osammanhängande, så beror det på koffeinet.