Permalänk
Avstängd

AMD 6970, sista kollen!

Hej! Kan någon snäll person säga vilket 6970 jag ska köpa?
Det ska gärna finnas i lager (i sthlm) så att jag kan köpa det imorgon.

http://www.prisjakt.nu/search.php?query=6970

Tacksam för snabba svar
/Albin

Visa signatur

Dator:
CPU: Intel Sandybridge Core i7 2600k @4,5ghz 1.38v | GPU: HIS 6970 @ 960/5000 | RAM: Corsair Vengance 8gb @ 1600mhz MOBO: ASrock z68 mITX HT CHASSI: Silverstone Sugo SG08.

Permalänk
Medlem

Varför söker du inte själv på butiker i S-holm?

Permalänk
Medlem

Köp detta:

http://www.inet.se/artikel/5409151/gigabyte-radeon-hd6950-102...

Och lås upp shaders med Radeon Bios Editor... voilá, mycket billigare och sjukt tyst kort

Visa signatur

Hackintosh?
Mac OSX Tweaks/Hacks?

--> Besök nya [B]groths.org[/B]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av milla_66:

Varför söker du inte själv på butiker i S-holm?

Vill ju ha något med schysst strömförsörjning..

Visa signatur

Dator:
CPU: Intel Sandybridge Core i7 2600k @4,5ghz 1.38v | GPU: HIS 6970 @ 960/5000 | RAM: Corsair Vengance 8gb @ 1600mhz MOBO: ASrock z68 mITX HT CHASSI: Silverstone Sugo SG08.

Permalänk
Medlem

Kolla @ webhallen...?

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Skrivet av Cindori:

Köp detta:

http://www.inet.se/artikel/5409151/gigabyte-radeon-hd6950-102...

Och lås upp shaders med Radeon Bios Editor... voilá, mycket billigare och sjukt tyst kort

Rätta mig gärna om jag har fel. men bios switchar på dessa 6950 kort är inte längre existerande?! Och så till vida jag vet så laserskärs kretsarna mer noggrant och därmed eliminerar möjligheterna att låsa upp fler shaders. Det skulle betyda att efter en flashning så visar gpu-z att man har ett 6970 fast du har ändock bara fysisk prestanda av en 6950.

Ska du köpa och flasha ett 6950 så skulle jag rekommendera dig till att försöka hitta ett begagnat.

Visa signatur

__________________________________________________________

Alla kan göra misstag, även du. Tänk på det innan du flammar någon.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av ekbloms:

*korspostning är inte tillåtet*

Nu låser jag inte denna tråden eftersom det är första ggn du gör såhär men i fortsättningen hoppas jag du följer reglerna, ok? Att skapa flera trådar i samma ämne är lite som att tränga sig före i en kö, oartigt. Vi vill ge alla samma chans att synas och när man skapar flera trådar tränger man undan andra. Lycka till med din fråga.

Citat:

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne, varken i samma eller olika forumdelar (så kallad korspostning). Om en moderator har låst en tråd, är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers