Android "Ice Cream Sandwich" på video

Permalänk
Melding Plague

Android "Ice Cream Sandwich" på video

Ett filmklipp med vad som sägs vara Googles nästa version av Android har letat sig ut på nätet. Samtidigt pekar nya uppgifter mot en officiell lansering den 11 oktober.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Jag skulle bli rätt sur om min köpta telefon blivit låst. Men kan den vara stulen?Hur som helst verkar som Os:et börjar bli klart i alla fall.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Ser ju riktigt bra ut..

Undrar om en portning till hTC desire kommer för nån uppgradering från htc kan man nog glömma då vi inte ens fick htc sense 3.0

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk

Ser bra ut. Frågan är om det verkligen kan vara ICS?

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk

Toppen!
Måste skaffa ny lur/abonnemang senast mitten av november så det låter ju lovande att nya Android och ev nya android-telefoner från Samsung/Google kommer innan dess

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Swedish Berserk:

Ser bra ut. Frågan är om det verkligen kan vara ICS?

"jcase" på XDA påstår att han verifierat det hela, och att det verkligen är ICS. Inte för det är bevis, men killen är ändå en utvecklare som (vad jag kan läsa mig till) inte har varit inblandad i skumraskaffärer innan.
http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=17960970&postc...

Det säger ju dock inget om hur gammal builden är, och vad som kan ha ändrats sedan dess.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Ibland kan man ju stanna upp och undra, Vem tusan kommer på alla dessa helskumma namn? Mango? Ice cream sandwich? Låter en aningen "random" så att säga, men jag antar att detsamma gäller namnet Windows och Frukt-produkter.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Ibland kan man ju stanna upp och undra, Vem tusan kommer på alla dessa helskumma namn? Mango? Ice cream sandwich? Låter en aningen "random" så att säga, men jag antar att detsamma gäller namnet Windows och Frukt-produkter.

Det är faktiskt en ganska logisk namnsättnign på sitt eget konstiga vis.
Versionerna namnges helt enkelt i bokstavsordning av efterrätter.froyo(frozen yoghurt), gingerbread, honeycomb(som väl är lite meh men sött och gott.) och så ice-cream sandwich

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Skrivet av emilakered:

"jcase" på XDA påstår att han verifierat det hela, och att det verkligen är ICS. Inte för det är bevis, men killen är ändå en utvecklare som (vad jag kan läsa mig till) inte har varit inblandad i skumraskaffärer innan.
http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=17960970&postc...

Det säger ju dock inget om hur gammal builden är, och vad som kan ha ändrats sedan dess.

Okej tack för infon Emil!

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Ibland kan man ju stanna upp och undra, Vem tusan kommer på alla dessa helskumma namn? Mango? Ice cream sandwich? Låter en aningen "random" så att säga, men jag antar att detsamma gäller namnet Windows och Frukt-produkter.

Google har ett godsaker-tema för Androidversionerna som också går i bokstavsordning. Cupcake, Donut, Eclair, Froyo, Gingerbread, Honeycomb och nu Ice cream sandwich

Blir för övrigt väldigt taggad av att se ICS, ser fram emot att få in det på touchpaden

Edit: för långsam. Så går det när man skriver på mobilen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk

GIMME GIMME! Det måste ju komma en ROM till HTC Desire

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~

Permalänk

En Custom Rom kommer förmodligen komma till Desire då det är i stort sett samma telefon som Nexus One (som med relativt stor säkerhet kommer få ICS), däremot så kommer det garanterat inte någon uppdatering från HTC då det är alldeles för lite internminne i telefonen.

Ser fram emot att få min Nexus Prime/Galaxy Nexus/Nexus S2/Nexus 3 med ICS och samtidigt köra min Nexus One som backup med ICS eller Meego. Det blir ett intressant telefonkvartal minst sagt.

Visa signatur

Macbook Pro 15" Retina 2013 | Spelriggen: Asus Rampage Formula | Sapphire HD7970 | 4GB ram | Intel Q6600 @ 3.2 ghz | Samsung 840 Pro 256gb + 3.3TB HDD | Antec P182B | Zalman ZM-850HP | BenQ FP241W | Logitech G500+Qpad MK-85 Pro|
Ljud: Peachtree Grand Pre, Emotiva XPA-2, Triangle Magellan Duetto, Beyerdynamic DT990

Permalänk
Medlem

Lite konstigt kanske, men Android lockar inte mig över huvud taget. Sjukt tråkigt och fult. Som alla andra system som finns ute nu. Dom enda intressanta i mina ögon är/var WebOS och MeeGo, men framtiden ser ju inte så ljus ut för dom...

Hoppas mobilindustrin blir lite intressantare snart...

Visa signatur

Kan starkt rekommendera Honeygain. Dela din internetuppkoppling och få betalt. Används inte för något konstigt utan saker som SEO, Ad verification och App testing.
Använd gärna min länk så får du $5 att starta med :)
https://r.honeygain.me/PONTU9D128

Permalänk
Skrivet av JAZIP:

Lite konstigt kanske, men Android lockar inte mig över huvud taget. Sjukt tråkigt och fult. Som alla andra system som finns ute nu. Dom enda intressanta i mina ögon är/var WebOS och MeeGo, men framtiden ser ju inte så ljus ut för dom...

Hoppas mobilindustrin blir lite intressantare snart...

Tycker du det är fult, är det bara att ändra utseendet. Det är ju det som är så fantastiskt med Android. Jag kör nu i princip Windows 7 på min Nexus One genom ett antal olika mods såsom launchers och teman osv. Det finns ju inget som säger att du måste köra "android". Finns en del trådar på Swedroid som visar hemskärmar som folk har på sina telefoner, och där kan du hitta SNYGGT operativsystem.

Jag tycker att WP7 är urläckert och därför har jag gjort mitt bästa för att efterlikna det och detta gör jag på en rom som är gjord i grunden att efterlikna iOS utseendet på Android. Valen är ju oändliga Funderar på att installera Meego på min Nexus One när jag får min Nexus Prime.

Visa signatur

Macbook Pro 15" Retina 2013 | Spelriggen: Asus Rampage Formula | Sapphire HD7970 | 4GB ram | Intel Q6600 @ 3.2 ghz | Samsung 840 Pro 256gb + 3.3TB HDD | Antec P182B | Zalman ZM-850HP | BenQ FP241W | Logitech G500+Qpad MK-85 Pro|
Ljud: Peachtree Grand Pre, Emotiva XPA-2, Triangle Magellan Duetto, Beyerdynamic DT990

Permalänk
Medlem
Skrivet av JAZIP:

Lite konstigt kanske, men Android lockar inte mig över huvud taget. Sjukt tråkigt och fult. Som alla andra system som finns ute nu. Dom enda intressanta i mina ögon är/var WebOS och MeeGo, men framtiden ser ju inte så ljus ut för dom...

Hoppas mobilindustrin blir lite intressantare snart...

Tycker inte det är konstigt, smaken är olika. En fin grej med Android är att man kan konfigurera det att se ut nästan hur som helst. MIUI är en populär "custom rom" för Android. Man kan även vara mildare mot sin telefon och byta launcher och ikonset, bakgrundsbild osv.. i stort sett kan man förändra allt.. så det är ju inte Android i sig som ser tråkigt ut.

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Hedersmedlem

Holy crap vad man är övervakad och styrd av företagen idag.
Google kunde utan operatörers hjälp (eller så kanske det inte var?) pinpointa en enskild telefon och stänga av den på distans.
Allmänt känt är väl att de samlar statistik från alla telefoner, men att de har så stor kontroll över varje enhet med deras mjukvara i tycker jag känns lite besvärande. Skall det här bli standard för alla företag? Eller, det anmärkningsvärda var väl att det gick så fort att stänga av telefonen. Om nu operatörer var inblandade i spårningen av enheten, hur nära samarbete har de för direktkontroll av kundernas hemprylar?

Används "ej tillåten" mjukvara på ens platta eller laptop så fimpar tillverkaren ens dator. Tjoff!

Telefonen kanske hade speciell mjukvara för att fjärrfimpa telefoner som är testexemplar för utvecklingen. I den bästa av världar var det väl så. Eller så har de så bra koll på alla ner på individnivå hela tiden. Vem vet.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Synd att personen har otroligt dåliga kamera skills!

Av det jag har sett från videon så ser det ut som att det blir fler "grafiska effekter". Mer chrome metallic (kamera),neon blå (meny), väldigt futuristiskt. Hoppades på det skulle vara stilrent men det kanske det är, inte så lätt att se men tack för "teasern".

Här har ni en intervju med en kille som har testat ICS.

Permalänk
Skrivet av Chigurh:

Synd att personen har otroligt dåliga kamera skills!

Av det jag har sett från videon så ser det ut som att det blir fler "grafiska effekter". Mer chrome metallic (kamera),neon blå (meny), väldigt futuristiskt. Hoppades på det skulle vara stilrent men det kanske det är, inte så lätt att se men tack för "teasern".

Här har ni en intervju med en kille som har testat ICS.

Mm, tyvärr var "teasern" rätt värdelös. Den visade egentligen ingenting av det som skulle vara intressant att se.

Visa signatur

Asrock Fatal1ty Z370 Gaming ITX/ac | 8700K | 32GB | MSI RTX 3080 Suprim X
Corsair SF750 | Noctua NH-U12A | NR200P || G603 | G915 TKL | T16000 | TWCS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Holy crap vad man är övervakad och styrd av företagen idag.
Google kunde utan operatörers hjälp (eller så kanske det inte var?) pinpointa en enskild telefon och stänga av den på distans.
Allmänt känt är väl att de samlar statistik från alla telefoner, men att de har så stor kontroll över varje enhet med deras mjukvara i tycker jag känns lite besvärande. Skall det här bli standard för alla företag? Eller, det anmärkningsvärda var väl att det gick så fort att stänga av telefonen. Om nu operatörer var inblandade i spårningen av enheten, hur nära samarbete har de för direktkontroll av kundernas hemprylar?

Används "ej tillåten" mjukvara på ens platta eller laptop så fimpar tillverkaren ens dator. Tjoff!

Telefonen kanske hade speciell mjukvara för att fjärrfimpa telefoner som är testexemplar för utvecklingen. I den bästa av världar var det väl så. Eller så har de så bra koll på alla ner på individnivå hela tiden. Vem vet.

Vad ska google ha operatörens hjäp till. Android lär väll snacka direkt med google via dataanslutning.

Antar att det ligger extra kontroll på telefonerna innan dem är släppta, just för att undvika sånt här.

Permalänk
Skrivet av Söderbäck:

Holy crap vad man är övervakad och styrd av företagen idag.
Google kunde utan operatörers hjälp (eller så kanske det inte var?) pinpointa en enskild telefon och stänga av den på distans.
Allmänt känt är väl att de samlar statistik från alla telefoner, men att de har så stor kontroll över varje enhet med deras mjukvara i tycker jag känns lite besvärande. Skall det här bli standard för alla företag? Eller, det anmärkningsvärda var väl att det gick så fort att stänga av telefonen. Om nu operatörer var inblandade i spårningen av enheten, hur nära samarbete har de för direktkontroll av kundernas hemprylar?

Används "ej tillåten" mjukvara på ens platta eller laptop så fimpar tillverkaren ens dator. Tjoff!

Telefonen kanske hade speciell mjukvara för att fjärrfimpa telefoner som är testexemplar för utvecklingen. I den bästa av världar var det väl så. Eller så har de så bra koll på alla ner på individnivå hela tiden. Vem vet.

De har inte den här kontrollen över alla enheter. För att fjärrstyra en telefon måste man ha någon sådan applikation installerad eller vad jag skulle tro stämmer mer överens i det här fallet; inbyggt i builden. Det här är ju en utvecklartelefon som gör en icke-färdig mjukvara och kan således inte klassas som en vanlig konsumenttelefon. Att de inkräktar på det privata är vida känt men det här kan de inte pusha på folk med vanliga konsumenttelefoner. Apple gjorde ju exakt samma sak när de "tappade" en prototyp av Iphone4 förra året. Inte nog med det, de anmälde skiten till polisen som sedan gjorde husrannsakan på Gizmodo-redaktörens hus medan han var ute och käkade middag med sin fru, och lyckades ta alla hans fem datorer som bevismaterial.

Visa signatur

Macbook Pro 15" Retina 2013 | Spelriggen: Asus Rampage Formula | Sapphire HD7970 | 4GB ram | Intel Q6600 @ 3.2 ghz | Samsung 840 Pro 256gb + 3.3TB HDD | Antec P182B | Zalman ZM-850HP | BenQ FP241W | Logitech G500+Qpad MK-85 Pro|
Ljud: Peachtree Grand Pre, Emotiva XPA-2, Triangle Magellan Duetto, Beyerdynamic DT990

Permalänk
Medlem

Ser riktigt dåligt ut. Widgeten fungerade inte ens?

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Skrivet av Calle2003:

Ser riktigt dåligt ut. Widgeten fungerade inte ens?

Vilken widget var det som inte fungerade? Jag tyckte allt såg ut att funka.
Dock såg detta färgschema lite trist ut men som påpekats tidigare var det ju lite svårt att se hur saker egentligen såg ut med tanke på hur det var filmat.

Visa signatur

Das Keyboard Ultimate

Permalänk
Medlem
Skrivet av alex.bergsland:

Vilken widget var det som inte fungerade? Jag tyckte allt såg ut att funka.
Dock såg detta färgschema lite trist ut men som påpekats tidigare var det ju lite svårt att se hur saker egentligen såg ut med tanke på hur det var filmat.

"Klockwidgeten"

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Skrivet av Calle2003:

"Klockwidgeten"

Aha ok, fast det kan ha varit han som inte visste hur man skulle göra?
Det kommer upp en toast som säger nåt som börjar med "Touch and hold.." och sedan kan jag inte se var det står.

Visa signatur

Das Keyboard Ultimate

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calle2003:

Ser riktigt dåligt ut. Widgeten fungerade inte ens?

Detta är en tidig testversion av ICS, hade allt fungerat perfekt hade de redan släppt den, vad tror du?

Btw äntligen får telefonerna GPU-accelerering! Nu behöver man inte köpa en dualcore-telefon för 5000kr och överklocka för att android ska flyta lagg-fritt! Nu går knaske till och med telefonerna för 1000-2000kr att använda!:)

Permalänk
Medlem

Underbara kameraskills alltså, om han åtminstone kunde lägga telefonen på bordet hade det kanske sett lite bättre ut. Inte gick han in i about-menyn heller för att visa versionen. Jag är iaf taggad på ics, får se hur länge det tar för samsung att uppdatera eller om man rootar och slänger in det själv. Vore kanske skönt att köra ett rent android utan alla onödiga program som alltid ska vara med och som inte går att avinstallera.

Skrivet av Calle2003:

"Klockwidgeten"

Det är väl inga konstigheter med att något inte funkar i en icke färdig version, vem vet hur gammal den här builden är.

Skrivet av Defeat^:

Detta är en tidig testversion av ICS, hade allt fungerat perfekt hade de redan släppt den, vad tror du?

Btw äntligen får telefonerna GPU-accelerering! Nu behöver man inte köpa en dualcore-telefon för 5000kr och överklocka för att android ska flyta lagg-fritt! Nu går knaske till och med telefonerna för 1000-2000kr att använda!:)

Det är trevligt, nu har man redan en dual core-lur där allt flyter på fint men detta gör väl saker ännu bättre, batteritiden lär ju må bra av det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Holy crap vad man är övervakad och styrd av företagen idag.
Google kunde utan operatörers hjälp (eller så kanske det inte var?) pinpointa en enskild telefon och stänga av den på distans.
Allmänt känt är väl att de samlar statistik från alla telefoner, men att de har så stor kontroll över varje enhet med deras mjukvara i tycker jag känns lite besvärande. Skall det här bli standard för alla företag? Eller, det anmärkningsvärda var väl att det gick så fort att stänga av telefonen. Om nu operatörer var inblandade i spårningen av enheten, hur nära samarbete har de för direktkontroll av kundernas hemprylar?

Används "ej tillåten" mjukvara på ens platta eller laptop så fimpar tillverkaren ens dator. Tjoff!

Telefonen kanske hade speciell mjukvara för att fjärrfimpa telefoner som är testexemplar för utvecklingen. I den bästa av världar var det väl så. Eller så har de så bra koll på alla ner på individnivå hela tiden. Vem vet.

Om det nu är så. Kan i princip lika gärna vara hemmahaxare nån som fått tag i mjukvaran och testat på sin nalle som denne sen ville dumpa, varpå mjukvaran helt enkelt havererade och brickade bygget.

Fjäravstängning låter lite väl arkivx-igt med tanke på vilka av flera, för all del fullt möjliga steg, Google skulle tagit för att identifiera just denna nallen.

Skrivet av wroom:

Det är trevligt, nu har man redan en dual core-lur där allt flyter på fint men detta gör väl saker ännu bättre, batteritiden lär ju må bra av det.

Haha, eller hur? Som jag kommer ihåg det:

Min NMT-kloss: 1 månad. (var iof nästan i storlek motorcykelbatteri)

Min micro-GSM-nalle: 2 veckor.

Min 3G-björn: 3 dagar.

Nä, jag tror tyvärr vi kommer få se liknande ett tag till innan den oheliga alliansen av prestanda och miniatyriseringslust lagt sig. Kanske kommer då äntligen om några år åter telefonerna som överlever hela utlandssemestrar eller polarexpiditioner utan laddning.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreaX:

[...]

Haha, eller hur? Som jag kommer ihåg det:

Min NMT-kloss: 1 månad. (var iof nästan i storlek motorcykelbatteri)

Min micro-GSM-nalle: 2 veckor.

Min 3G-björn: 3 dagar.

Nä, jag tror tyvärr vi kommer få se liknande ett tag till innan den oheliga alliansen av prestanda och miniatyriseringslust lagt sig. Kanske kommer då äntligen om några år åter telefonerna som överlever hela utlandssemestrar eller polarexpiditioner utan laddning.

Hah, ja utvecklingen går iaf åt något håll, men inte är det rätt håll

Fick aldrig uppleva nmt-monstren men min första gsm-lur på den tiden då man bara kunde ringa med dem klarade sig också några veckor. Kan tänka mig en smartphone tillsammans med ett batteri i klass med nmt-telefonernas skulle dock säkert räcka i ett par månader

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defeat^:

Detta är en tidig testversion av ICS, hade allt fungerat perfekt hade de redan släppt den, vad tror du?

Btw äntligen får telefonerna GPU-accelerering! Nu behöver man inte köpa en dualcore-telefon för 5000kr och överklocka för att android ska flyta lagg-fritt! Nu går knaske till och med telefonerna för 1000-2000kr att använda!:)

Om du inte fått flyt i din Android har du gjort något fel. Har galet bra flyt i min. Flyter minst lika bra som mina vänners iPhones, så nu har du inte det kortet kvar heller, om du hade velat använda det.. Android flyter lklockrent.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wroom:

Hah, ja utvecklingen går iaf åt något håll, men inte är det rätt håll

Fick aldrig uppleva nmt-monstren men min första gsm-lur på den tiden då man bara kunde ringa med dem klarade sig också några veckor. Kan tänka mig en smartphone tillsammans med ett batteri i klass med nmt-telefonernas skulle dock säkert räcka i ett par månader

iof ett par bra invändning, det var mindre att göra då. men även standbytiden har blivit mer jämförbar ju mindre nyleksak-interaktion man haft med den med tiden. hade gärna tagit dubbla storleken på telefonen nu iom att den ändå är såpass liten om bara battiritiden var lite vettigare igen. men jag fruktar att när effektivare processorer kommer som antingen klarar mer eller drar mindre så kommer bara batterierna krympa igen för att få samma tid som tidigare telefoner har.

men att marknaden inte täcker det alternativet är faktiskt trist. har dock sett att det finns en del moderna androider med vildmarksskal och tom undervattensmodeller, men just batterianpassning verkar de skippat ändå.

Skrivet av Anzen:

Om du inte fått flyt i din Android har du gjort något fel. Har galet bra flyt i min. Flyter minst lika bra som mina vänners iPhones, så nu har du inte det kortet kvar heller, om du hade velat använda det.. Android flyter lklockrent.

kan ev bero på för mycket mediainnehåll. jag upplevde samma som Defeat på min en gång, (den blev "Windowsseg" helt enkelt) men efter att ha flyttat runt 1000 bilder/videos/bråte till datorn istället (vilket ändå kan vara vettigt att göra ibland kanske..) så var den som ny igen. utan ominstallation dessutom..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint