Nvidia släpper Geforce Drivers 285.38 för Battlefield 3

Permalänk
Medlem

Sitter på gigabyte gtx 560 ti oc. Har otroliga problem med kraschande drivisar. 285.38 dör var 15 minut. Samma sak med 280.26. Har hört att det kan vara strul med fabriksöverklockningen. Vad tror ni? Lirar på ultra settings förutom att jag skruvat ned antiastrophic till 4x @ ~45fps

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foxtra:

Sitter på gigabyte gtx 560 ti oc. Har otroliga problem med kraschande drivisar. 285.38 dör var 15 minut. Samma sak med 280.26. Har hört att det kan vara strul med fabriksöverklockningen. Vad tror ni? Lirar på ultra settings förutom att jag skruvat ned antiastrophic till 4x @ ~45fps

Sitter med lika kort som dig (i SLI) och har samma problem som dig. Har testat att spela i windowed mode med GPU-Z öppet för att hålla koll på temperaturen om det skulle vara något sådant (har en helt ny dator så är orolig över vad som kan vara felet ) men den ligger runt 60-62 grader. Antar att detta inte är någon fara? Förhoppningsvis är det bara drivrutinerna som är ostabila, och inte datorn

Jag har dock bara testat BF3 med 285.38. Tänkte testa med 280.26 nu, men kanske inte är någon idé :/
Iofs så har Portal 2 börjat krascha med 285.38, så lär väl gå tillbaka ändå...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squ1d-:

Har testat att spela i windowed mode med GPU-Z öppet för att hålla koll på temperaturen om det skulle vara något sådant (har en helt ny dator så är orolig över vad som kan vara felet )

GPU-Z i sig orsakar krascher i BC2 för mig iaf (har tyvärr inte hunnit testa BF3 än). Kraschar aldrig annars. Likaså när jag tog ner Asus GPU Tweak som har GPU-Z intergrerat i sin monitordel, krascher som ett brev på posten. Stängde ner monitordelen (gpu-z) och hallelulja, inga krascher mer. Ett tips.

Visa signatur

Moderkort: Asus Z87-Pro Processor: i7-4770K @ 4,0 Ghz Kylning: Noctua NH-U12P SE2 med en Scythe GT 1850rpm Minne: 8 Gb Corsair Vengeance LP 1600 Mhz Cl 9 Grafik: MSI 970 Gaming 4GB @ 1300/1502/7500 Mhz Hårddiskar: Samsung 840 Pro 256Gb SSD(OS) + Samsung Spinpoint F3 500Gb + WD Caviar Blue 640Gb Nätagg: Corsair AX850 Chassie: FD Define R3 med 5 st Scythe GT 120mm, 3 in och 2 ut + moddad hårddiskbur för bättre ventilation. OS: Windows 7 64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squ1d-:

Sitter med lika kort som dig (i SLI) och har samma problem som dig. Har testat att spela i windowed mode med GPU-Z öppet för att hålla koll på temperaturen om det skulle vara något sådant (har en helt ny dator så är orolig över vad som kan vara felet ) men den ligger runt 60-62 grader. Antar att detta inte är någon fara? Förhoppningsvis är det bara drivrutinerna som är ostabila, och inte datorn

Jag har dock bara testat BF3 med 285.38. Tänkte testa med 280.26 nu, men kanske inte är någon idé :/
Iofs så har Portal 2 börjat krascha med 285.38, så lär väl gå tillbaka ändå...

Skall testa med 285.27 nu. Rapporterar tillbaka om det går i helvette.

EDIT: Yup, same shit.

Permalänk
Medlem

Denna drivrutinen sög verkligen, gjorde bara så allt hackade/laggade, riktigt obehagligt att spela.

Blev att installera tillbaka 2.80 drivrutinen för att spelet skulle gå att spela, flyter på fint nu

Visa signatur

CPU: Intel Core 2500k @ 4.2ghz - Mobo: MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 - GPU: Sparkle Nvidia GTX 460 OC 1GB - Minne: Corsair XMS3 8GB 1600Mhz - HDD: Spinpoint F3 1TB - PSU: 650W - Chassi: Antec Nine Hundred

Permalänk
Medlem

Installerade 285.38 tack vare jag skulle testa bf3, funka fint ett tag , ca en timme sen fick jag min första bsod. kan tilläga att det va den första på 9 månaders spelande av andra spel.
rebootade och körde igång igen denna gång fick jag en bsod efter 15 minuter.
tempen på grafikkorten låg på 47c och cpu tempen va på ca 45c.
rebootade, startade bf3 bsod direkt.
startar upp igen och testar blackops BSOD.
avinstallerar 285.38 och kör en cleaninstall 280.26 startar BC2 får bsod direkt.. satrtar om kör igång blackops bsod direkt...
nu kommer det intressanta. jag har min gamla disk med installerat win7 på med spel på då jag bytte till en ssd. byter diskar startar upp datorn startar blackops pang BSOD. vafan har dessa skit beta drivers paja nåt av korten eller min cpu tänkte jag???
fine tänker jag sätter i ssd disken startar upp datorn o kör en furmark 1080p tunga settings i en timme.. inga problem temp max 60c. sen kör jag en OCCT och stressar processorn lite.. får errors nästan direkt... vafan har 285.38 pajar min prolle...... blir så jäkla less... beställer en ny processor i morgon

Edit: Vill bara tillägga att prosessorn INTE va överklockad när jag körde in betan och testade BF3 för jag vela se om den klarade det galant utan oc (det gjorde den).

Tillägg
Visa signatur

|=| CPU: I7 4790k @ 4.8ghz, watercooled H80i. Mb: Asus Z97-A. Mem: 8gb Corsair XMS3 Vengeance 2000mhz cl10. FX: MSI GeForce GTX 1070 Sea Hawk X, Watercooled maxtemp load 50c . HDD 1 HyperX Predator SSD 240GB M.2 PCIe system, 2x Corsair Force Series LE 240GB SSD games, 1.5TB Spinpoint F1. Chassi: CM Storm Stryker Gaming Big Tower. PS: Corsair AX850w. |=|