Permalänk

Projekt: White Oak

God dag!
Mitt första projekt som samtidigt går ihop med skolprojektet i Trean på Flygteknik Technical training!
Mina planer är att jämföra prestanda skillnader mellan vattenkylning och luftkylning med så pass låg ljudnivå/fläkt hastighet som möjligt(ingen överklockning), samt lite annat.
Jag lyckades bli sponsrade utav Aquatuning.se och Djungelapa.se så dom får jag tacka otroligt mycket, då jag finanserar det helt själv, dock så kommer jag utnyttja skolans lokaler!

Stort tack till:http://aquatuning.se/ http://www.djungelapa.se/

Att göra:
Stomme i något trämaterial [ ]
Yttre i ek [ ]
Sleeva nätagg [ ]
Måla nätagg [ ]
Byta ut kontakterna till vita [ ]
Måla HDD-kylaren [ ]
Köpa vattenkylng [x]
Måla trät vitt [ ]

Kommer förmodligen mer med tiden!

Datorn i nuläget:
Asus Maximus III Gene
Gainward GTX 460 1gig
Adata gaming series 4gig
Intel i5 750(oklockad)
Första gången jag "sleevar" kablar, trasigt verktyg, röda/blåa fingrar sen började jag få ut alla kontaktstift

När lönen väl har kommit då börjar det köpas grejer, stay tuned.
(ge gärna kritik, dock sådan som kan vara till en fördel)

Permalänk
Medlem

Vad exakt är "Flygteknik Technical training". Verkar lite skumt att man kan ha ett datorbygge som projekt för det.

Visa signatur

Main Rig
Intel Core i5-4690K @ 4.5Ghz | MSI Z97 Gaming 5
2x4GB Kingston HyperX | EVGA 780 Ti | Darkpower Pro 750W
Samsung SSD 850 Pro 256GB | Corsair Obsidian 800D
Custom Water Cooled

Permalänk

Flygteknik Technical training heter gymnasiet som jag går på. Och ja det är många som undrar samma sak, men en flygplan är ju uppbyggd på material, datorer m.m. samt det kylning och aeronymiska grejer, vilket jag har som "grund" eller vad jag ska kalla det.
Redan pratat med en av lärarna som tyckte att det skulle bli intressant och gillade idéen, om det inte är godkänt när jag väl får uppgiften då får jag väl skriva någon uppsats om annat, men tänker ändå slutföra det här!

//Max

Permalänk

Äntligen så börjar pengarna rulla in, skaffat mig ett jobb och börjar få alla saker på plats annars så nu är det dax att focusera lite på byggandet!
Ek-plankor och vit trä färg samt sprejburkar skall införskaffas i veckan m.m. massa godbitar som:
Modkortsplåt, fläktstyrning samt grafikkort.

Diversa vattenkylnings-grejer samt lite alltmöjligt

Kommer tillkomma en SSD från inet snart också!

Skall försöka uppdatera oftare nu, adjö så länge!

Permalänk
Medlem

Detta verkar intressant, blir att kolla in lite titt som tätt.

Visa signatur

| Core i9 9900K @ 5Ghz All core clock | Corsair H115i Platinum| 16GB Corsair Vengeance 3200MHz | ASUS ROG Strix z390-f Gaming| ASUS RTX 3080 TUF | NZXT Switch 810| OCZ 250GB ssd, 2x Samsung Spinpoint F3 i Raid 0 | Asus ROG Thor 850w |
Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av muppen94:

Detta verkar intressant, blir att kolla in lite titt som tätt.

Tackar!

Något liknande är planen att ytan ska se ut på chassit! får se om man lyckas, skall spekuleras först

Permalänk

häftig! Men glömm inte att köpa fläktkontroller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av memoryofrage:

häftig! Men glömm inte att köpa fläktkontroller.

Det gjorde han på första bilden genom Inet ^^

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Hedersmedlem

Mm, detta kan nog bli riktigt fint, speciellt eftersom det är vitt

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk

Intressant, håller med mulleeng. Vitt är najs!

Permalänk

Tackar! Jo fläktkontroll ska självklart inhandlas, dock så verkar inte Inet få in den på över en månad så dom mailade om att jag bör ändra min order ifall jag vill ha grejerna snabbt!

Permalänk

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=587785#reviews
tror ni det skulle vara snyggt om man placerade NZXT SENTRY LX i toppen(vitmålad) av chassit?
kommer ha chassit breve mig, så det kommer vara rätt tillgängligt att dutta lite med handen om man vill ändra något?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MAxAbbemo:

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=587785#reviews
tror ni det skulle vara snyggt om man placerade NZXT SENTRY LX i toppen(vitmålad) av chassit?
kommer ha chassit breve mig, så det kommer vara rätt tillgängligt att dutta lite med handen om man vill ändra något?

Blir praktiskt om inte annat.

Visa signatur

| Core i9 9900K @ 5Ghz All core clock | Corsair H115i Platinum| 16GB Corsair Vengeance 3200MHz | ASUS ROG Strix z390-f Gaming| ASUS RTX 3080 TUF | NZXT Switch 810| OCZ 250GB ssd, 2x Samsung Spinpoint F3 i Raid 0 | Asus ROG Thor 850w |
Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av muppen94:

Blir praktiskt om inte annat.

Jo mycket riktigt!
Eller vore det snyggare med en "dold" kontroll?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av MAxAbbemo:

Jo mycket riktigt!
Eller vore det snyggare med en "dold" kontroll?

Någon form av inbyggd kontroll skulle nog kunna se bra ut. Exempelvis vid cd/dvd läsaren.

EDIT: efterblivet svar av mig... tänkte inte längre än vad näsan räcker.. -.-'

Visa signatur

| Core i9 9900K @ 5Ghz All core clock | Corsair H115i Platinum| 16GB Corsair Vengeance 3200MHz | ASUS ROG Strix z390-f Gaming| ASUS RTX 3080 TUF | NZXT Switch 810| OCZ 250GB ssd, 2x Samsung Spinpoint F3 i Raid 0 | Asus ROG Thor 850w |
Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av muppen94:

Någon form av inbyggd kontroll skulle nog kunna se bra ut. Exempelvis vid cd/dvd läsaren.

EDIT: efterblivet svar av mig... tänkte inte längre än vad näsan räcker.. -.-'

Nej ska inte använda mig utav någon läsare eller brännare, då set skapar onödiga vibrationer samt så ser det inte snyggt ut! Ska fundera på saken om fläktkontrollen.

Permalänk
Medlem

Tjena!

Ska bli kul att se :).

Blev du sponsrad av Aquatuning med alla grejer som du har i deras kundvagn? Eller vad fick du?

Intressant!

Permalänk

Tack så mycket!
Blev sponsrad med en viss procent rabatt, så har betalt rätt stor del själv!
Kan rekommendera dom, var första gången jag handlade ifrån dom! Haft mail-kontakt hela tiden och riktigt trevliga hela tiden.

Äntligen är lite ek-skivor inhandlade, vart skapligt tungt tur att man inte kommer flytta på lådan allt för mycket.
Samt på måndag och tisdag så får jag hem allt jag har beställt, blir många besök till Posten!

Permalänk
Medlem

Väntar ivrigt! ^^

Visa signatur

| Core i9 9900K @ 5Ghz All core clock | Corsair H115i Platinum| 16GB Corsair Vengeance 3200MHz | ASUS ROG Strix z390-f Gaming| ASUS RTX 3080 TUF | NZXT Switch 810| OCZ 250GB ssd, 2x Samsung Spinpoint F3 i Raid 0 | Asus ROG Thor 850w |
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Hur blir det med uppdateringarna då?

Visa signatur

| Core i9 9900K @ 5Ghz All core clock | Corsair H115i Platinum| 16GB Corsair Vengeance 3200MHz | ASUS ROG Strix z390-f Gaming| ASUS RTX 3080 TUF | NZXT Switch 810| OCZ 250GB ssd, 2x Samsung Spinpoint F3 i Raid 0 | Asus ROG Thor 850w |
Citera för svar!

Permalänk

Skapa ett galleri, mitt antivirus skriker om bilderna

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk

Japp ska uppdatera snart! Ledig idag så ska försöka fixa det.. har jobbat fem dagar i rad samt haft skola! inte hunnit fixat bilderna.

Hm låter underligt! använder mig utav fuskbugg.se! Någon som vet annan uppladdnings sajt?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MAxAbbemo:

Japp ska uppdatera snart! Ledig idag så ska försöka fixa det.. har jobbat fem dagar i rad samt haft skola! inte hunnit fixat bilderna.

Hm låter underligt! använder mig utav fuskbugg.se! Någon som vet annan uppladdnings sajt?

http://imageshack.us/ är inte helt fel.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Skrivet av MulleEng:

Tackar! det var skönare på alla sätt och vis att använda!

Paketet från tyskarna!

frigolit-bitarna eller vad det är var inte de roligaste att ha med att göra med! fastnade överallt

Lyckades till och med att sleeva fläktkabeln, blev nöjd!

Lite grejer från Djungelapa

+ lite annat

Från Inet

Från fläktkontrollen från Komplett blev nerstrippad första timmen!

Fyra ek-plankor från Rusta, är "ursprungligen" hyllor

Permalänk
Medlem

Sweet!

Vad tycker du om Lian Li's moderkortsplåt? Funderar på att köpa en själv då jag ska modda om mitt PowerMac G5

Permalänk
Skrivet av Nikkop:

Sweet!

Vad tycker du om Lian Li's moderkortsplåt? Funderar på att köpa en själv då jag ska modda om mitt PowerMac G5

Den känns gedigen som alla deras produkter! lägg märke till att det är ATX/mATX plåten, så att du inte förväxlar den med deras mATX plåt, dock har jag haft sådan också tidigare och den har varit samma kvallité Lycka till!

Om någon har några tips på fotografering eller tillväga gång sättet av arbetet! så är jag öppen för förslag

//Max

Permalänk
Medlem
Skrivet av :

Om någon har några tips på fotografering eller tillväga gång sättet av arbetet! så är jag öppen för förslag

//Max

Ser bra ut som det är.

Visa signatur

| Core i9 9900K @ 5Ghz All core clock | Corsair H115i Platinum| 16GB Corsair Vengeance 3200MHz | ASUS ROG Strix z390-f Gaming| ASUS RTX 3080 TUF | NZXT Switch 810| OCZ 250GB ssd, 2x Samsung Spinpoint F3 i Raid 0 | Asus ROG Thor 850w |
Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MAxAbbemo:

Den känns gedigen som alla deras produkter! lägg märke till att det är ATX/mATX plåten, så att du inte förväxlar den med deras mATX plåt, dock har jag haft sådan också tidigare och den har varit samma kvallité Lycka till!

Om någon har några tips på fotografering eller tillväga gång sättet av arbetet! så är jag öppen för förslag

//Max

Jo det är ATX plåten jag tänkt ha!

Men eftersom den har en 80mm fläkt, men PowerMac G5 har 2st 92mm så vet jag inte hur jag ska göra.
Får väl bli att såga bort fläktplatsen på plåten, men är rädd det blir fult och förstör intrycket på det en del

Permalänk
Skrivet av Nikkop:

Jo det är ATX plåten jag tänkt ha!

Men eftersom den har en 80mm fläkt, men PowerMac G5 har 2st 92mm så vet jag inte hur jag ska göra.
Får väl bli att såga bort fläktplatsen på plåten, men är rädd det blir fult och förstör intrycket på det en del

ah blev också lite irriterad på att dom har en 80 fläkt! annars får du kapa sedan sätta en plåt-bit iför och spackla/nita!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MAxAbbemo:

ah blev också lite irriterad på att dom har en 80 fläkt! annars får du kapa sedan sätta en plåt-bit iför och spackla/nita!

Lider med dig, har samma moderkortsplåt i mitt projekt, vem vill ha en 80mm fläkt ? kommer nog en lösning på 120mm hoppas jag, svetsa, slipa spackla möjligtvis

Visa signatur