NZXT gör datorlådan Phantom i chockrosa

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ashashiva:

Den där skulle syran älska xD

"Syran" tycker nog om det där ja.

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Medlem

Kommer den med en matchande handväska?

Permalänk
Medlem

Fyfan va snyggt

Permalänk
Medlem

Intressant... skulle matcha min rosa skjorta ;). Ärligt tycker jag det är löjligt att en viss brytning av ljusstrålarna endast skulle få användas av de som saknar snopp. Vad det nu har att göra med saken ;)...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av 1guy:

skulle gärna haft min fractal r3 i chockrosa

I metallic Pink på fronten sen matt svart kropp <3, fan vad nice

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Avstängd

riktigt snyggt chassi faktiskt, men den vita eller red stripe versionen är snyggare enligt mig. synd att den inte kommer i lila eller blå.

Permalänk

Jag saknar lite Hello Kitty och My little Pony på fronten och sidorna. Men annars är den fin

Visa signatur

Strålskadade grävlingar och lite annat hittar du här: http://elektrofredrik.deviantart.com/

Permalänk
Medlem

Groteskt ful och smaklös oavsett färg.

Permalänk
Medlem

Ser ut som en inavlad gris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjebbosten:

Seriöst, läser du så är datorlådan inte menad för killar

"Datorlådan Phantom färgas rosa och riktas stereotypiskt nog till kvinnliga konsumenter."

Tål du inga skämt eller? Jag trodde dom flesta fattade att Grotescos "Bögarnas fel" är humor, men vissa är tydligen humorlösa.

Det är ju en självklarhet att rosa inte gör en person till bög, och om du frågar mig så är hela den här könsindelning med färger helt jävla f*ckat. Redan som barn delas man in i grupper där pojkar ska bära blått och leka med bilar, och flickor ska bära rosa och leka med dockor. Så det är samhällets fel.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

så rosa är en tjejfärg? Om vi nu skulle gå med på det för disskutionens skull, vad fasiken har det med bögar att göra? cool låda men inget för mig, trots mina homofila tendenser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hamzta:

"Syran" tycker nog om det där ja.

Syran användes tom vid tillverkningen av chassit!

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Medlem

Onekligen en fräsig färg på den datorlådan. Även ganska festligt att genusdebatten drog igång

Vi har ju "Hens" nuförtiden, den passar kanske dom?

Bara för att man av tradition gjort skillnad på färger för babys ( rosa vs ljusblått/flickor vs pojkar ) innebär det ju inte att man måste göra så naturligtvis. Att göra en stor affär av en sådan här sak känns ju lite tramsigt.

Män har ingen vagina, kvinnor har ingen penis - där finns fysiologiska skillnader, vad gör det om man har några färger reserverade per kön?

Därmed inte sagt att vem som helst kan köpa den burken... Gillar man färgen så finns det väl ingen som kontrollerar ditt kön vid beställning

Visa signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Permalänk
Medlem

Gillar NZXT Phantom burkarna, ser faktiskt rätt fint ut denna. Var påväg att köpa den röda och vita som dom hade.

Permalänk
Medlem

Från wikipedia:

"In Western culture, the practice of assigning pink to an individual gender began in the 1920s or earlier. An article in the trade publication Earnshaw's Infants' Department in June 1918 said: "The generally accepted rule is pink for the boys, and blue for the girls. The reason is that pink, being a more decided and stronger color, is more suitable for the boy, while blue, which is more delicate and dainty, is prettier for the girl." "
...
"Since the 1940s, the societal norm was inverted; pink became considered appropriate for girls and blue appropriate for boys, a practice that has continued into the 21st century"

Det är alltså inte så länge som rosa har varit en tjejfärg.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 1600 GPU: Asus GeForce GTX 1060 6GB DUAL Moderkort: MSI B350M Mortar
RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 3200MHz PSU: Corsair RM750X
Laptop: ThinkPad T480s, Core i7 8550U, 16GB RAM Mobil: Samsung Galaxy S10

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Måste skicka runt den här artikeln ti folk. Dagens garv.

Undrar hur många gamerbrudar som har fått den länken nu ^^

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Skrivet av anon51600:

Nej! Inget användande av de förbjudna orden!

"NZXT gör datorlådan Phantom i chockrosa" - En aftonblad rubrik så det ryker om det.

"NZXT lanserar datorlådan Phantom i rosa" - Räcker. Bra förklaring. Inget extremt kryddande för att det skall låta mer än vad det är.

Jag är inte ett dugg chockad att färgen rosa finns, eller kan finnas på ett chassi.

Kom igen!

No more AB-skitsnack. Det är kränkande för min intelligens.

But please go on and deliver moar Swec excellence.

"Chock" är ett prefix som hör till färgen, precis som brandgul, limegrön och marinblå. Måste vara pinsamt att prata om hur din intelligens blir kränkt när det är du som har fel?

---

Ang. att det är ett tjejchassi: Ja, det är det absolut. Det säger inte att det är fel av killar att köpa det, eller att tjejer inte få ha andra färger på sina chassin, men generellt kommer det vara tjejer som köper det. Tror folk behöver tagga ner och komma ihåg att tjejer köper det eftersom att de gillar färgen, inte för att de känner sig tvingade till det. Sedan hur det kommer sig att det blivit så att rosa är en tjejfärg kan man fråga sig, men jag förstår inte riktigt varför det spelar någon roll att det finns kvinnliga färger. Det är väl bara bra att man lättare kan hävda sitt kön om man känner sig stolt över det?

Visa signatur

Corsair Carbide 500R - Asus Sabertooth - Intel i5 2500k - Asus DirectCU II 580 GTX - Corsair 16GB - Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Det är ju en självklarhet att rosa inte gör en person till bög, och om du frågar mig så är hela den här könsindelning med färger helt jävla f*ckat. Redan som barn delas man in i grupper där pojkar ska bära blått och leka med bilar, och flickor ska bära rosa och leka med dockor. Så det är samhällets fel.

Håller helt med i sak, användandet av en viss färg påverkar inte ens sexuella läggning, dock är det vanligare att ex. homosexuella män använder sig av färgen rosa än heterosexuella dito, om det sedan beror på invanda fördomar eller smak är en annan fråga ^^
Dock brister det rejält i nästa stycke, samhälle är faktiskt oskyldigare än du (och många) tycks tro. Även bland apor som inte har något samhälle alls så leker pojkar med bilar medan tjejer leker med dockor, även vissa (om än inte lika tydliga) färgpreferenser finns (rosa för tjejer, blått för killar. En av "feministkrönikörerna" på Aftonbladet försökte ju desperat uppfostra sina barn "känsneutralt" med dockor åt pojkar och bruna kläder (ej klänningar) för dottern.
Enda som skedde var att när dottern växte upp blev hennes enda önskan att få ha rosa klänningar i massor, och killen kompenserade upp sin manlighet åt sitt håll. Kvinnor är genetiskt programmerade att vara mer intresserade för dockor/barn än män (före graviditet, det påverkar mänshormoner så vi blir ganska lika btw). Medan män försöker framstå som starka/mäktiga/status så de ska få kvinnor att skaffa barn med, en träning inför vuxenlive helt enkelt.

Permalänk
Medlem

Kul att någon tillverkare vågar göra någonting annat

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem

hahaha!
Klockrent inlägg

Visa signatur

Mobil > OnePlus 8T Surfplatta > Lenovo Laptop > ASUS G750JZ
Media-PC > Bitfenix Prodigy M mITX | Corsair CX 500M 80+ Bronze Modulärt | Asus H87I-Plus mITX | 8 GB ddr3 | i3 4340 @ 3.6Ghz | Corsair Hydro H60 | Kingston V300 SSD 120GB | 9TB Lagring |

Permalänk
Medlem

men jag tror att de flesta kvinnor tycker den är ful. Alla tjejer/kvinnor jag känner vill att datorn ska vara något som bara finns men som inte syns

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gender Bender:

Tål du inga skämt eller? Jag trodde dom flesta fattade att Grotescos "Bögarnas fel" är humor, men vissa är tydligen humorlösa.

helt rätt. Håller med dig fullkomligt.

Permalänk
Medlem

Denna och en matchande One Pice så känns det som man skulle vara kung på Dreamhack i vinter

Visa signatur

HTPC Antec Fusion remote Corsair 450W Msi z370 Mortar Intel i3 8100 2x4Gb Corsair DDR 3200
Work Corsair Carbide 500R Nätagg 750W Corsair i40 Asus x570 TUF Amd Ryzen 7 5700X3D 2x8Gb DDR4 3600Mhz cl16 Asus RX 6700XT 12Gb dual

Permalänk
Medlem

Feminister rejoice!

läste om jämställdhet nyligen och hur det finns "tjej- och pojksaker" som förstör samhället, well det är deras åsikt, jag är nöjd med mitt hempimpade df-85

Visa signatur

4770k | GTX 760 | 32GB Dominator platinum 2133MHz | OCZ Vertex 4 256GB | Dell U3011 | Asus MG279Q

Permalänk
Skrivet av Rådström:

Är det vad du säger till polarna när de retar dig för din nya kjol också? :>

Höhö

Problemet är att det inte finns några kjolar för killar i min storlek. Kiltar finns, men fy tusan vad de kostar ^^

F.ö är det ingen som retar mig för att jag har en ganska aggressiv syn på jämställdhet.

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Skrivet av Grumbledock:

Håller helt med i sak, användandet av en viss färg påverkar inte ens sexuella läggning, dock är det vanligare att ex. homosexuella män använder sig av färgen rosa än heterosexuella dito, om det sedan beror på invanda fördomar eller smak är en annan fråga ^^
Dock brister det rejält i nästa stycke, samhälle är faktiskt oskyldigare än du (och många) tycks tro. Även bland apor som inte har något samhälle alls så leker pojkar med bilar medan tjejer leker med dockor, även vissa (om än inte lika tydliga) färgpreferenser finns (rosa för tjejer, blått för killar. En av "feministkrönikörerna" på Aftonbladet försökte ju desperat uppfostra sina barn "känsneutralt" med dockor åt pojkar och bruna kläder (ej klänningar) för dottern.
Enda som skedde var att när dottern växte upp blev hennes enda önskan att få ha rosa klänningar i massor, och killen kompenserade upp sin manlighet åt sitt håll. Kvinnor är genetiskt programmerade att vara mer intresserade för dockor/barn än män (före graviditet, det påverkar mänshormoner så vi blir ganska lika btw). Medan män försöker framstå som starka/mäktiga/status så de ska få kvinnor att skaffa barn med, en träning inför vuxenlive helt enkelt.

Uggh

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Skrivet av 'TryNotD[oo:

;11420209']Onekligen en fräsig färg på den datorlådan. Även ganska festligt att genusdebatten drog igång

Vi har ju "Hens" nuförtiden, den passar kanske dom?

Bara för att man av tradition gjort skillnad på färger för babys ( rosa vs ljusblått/flickor vs pojkar ) innebär det ju inte att man måste göra så naturligtvis. Att göra en stor affär av en sådan här sak känns ju lite tramsigt.

Män har ingen vagina, kvinnor har ingen penis - där finns fysiologiska skillnader, vad gör det om man har några färger reserverade per kön?

Därmed inte sagt att vem som helst kan köpa den burken... Gillar man färgen så finns det väl ingen som kontrollerar ditt kön vid beställning

Jag känner inte att problemet ligger i att ha färger reserverade för kön, utan för hela samhällets koncept som ser till att killar resp. tjejer uppfostras till att inte tycka om rosa/blått.

Jag skulle inte ha något problem med att acceptera skillnaden mellan män och kvinnor om man skulle se det till 100% u en fysiologisk synpunkt. Vad iaf jag inte tål är när folk börjar komma in och hävda genpåverkan och att kvinnor "är programmerade att leka med dockor och ha klänningar på sig".

Kvinnor och män har samma roll i samhället idag. Kvinnor är mekaniker, män är hemma med barnen, föräldraledighet finns för båda parter, varför ska vi då gå omkring och hävda att vi har olika uppgifter i livet när samma krav ställs mot båda könen(bortsett från de fysiska skillnaderna).

Det är en evig fråga...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Dags att fasa ut mitt Coolermaster HAF X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fronix:

Nu kan jag fått det om bakfoten, men inte kan man vara sambo om man är gift? Eller är det bara jag som tänker fel?

OnT: Sexig låda, men själv föredrar jag violett!

Jepp.

Gift, man har gått till prästen och bor ihop.
Separerad, gift men bor inte ihop.
Sambo, bor ihop med är inte gifta.
Särbo, tillsammans men bor inte ihop.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 128GB 3600, RTX4060

Permalänk
Medlem

Dendär lär min flickvänn gilla

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur