The Elder Scrolls V: Skyrim

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar
Registrerad
Mar 2010
Skrivet av Windir87:

Citat från Level #66:

Hur ska jag nu bli bra på alteration etc?! Inga egna spells! Fett tråkigt!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppland
Registrerad
Maj 2006

Efter någon månad brukar det finnas lite mer att välja på än småtweaks och nakenmodds.

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2004

För övrigt kan även småtweaks vara "grymma mods", om de fixar eller bara ändrar något litet, men som har stor effekt. Exempelvis en mod som slöar ner "XP gain" - enligt vissa gör det spelet såklart mycket bättre. En enkel mod som har stor effekt. Bara ett exempel som sagt.

Så svaret är väl egentligen, viktiga moddar kan komma snabbt. "Fat content" mods borde såklart ta mycket längre tid.

i7-5775C @4GHz | GTX 970 G1 Gaming | 2x8GB DDR3-2133 C9 | Z97-AR
Define R5 Blackout | Noctua NH-U14S | EVGA G2 SuperNOVA 850W
Dell P2416D | G502 Proteus Spectrum | Vortex Pok3r RGB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halland
Registrerad
Sep 2007

Bokade Skyrim CE på Webhallen nu. Tydligen var det inte slut längre. Kan det vara att dom fått in mer ex. eller har folk avbokat?

Intel i5 8600k @ 4.6 GHz || Dark Rock Pro 2 || 1080ti || Dark Power Pro 10 || Acer Predator Z35P

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
regnvm Helsingia regio
Registrerad
Dec 2009
Skrivet av Ninotramp:

Bokade Skyrim CE på Webhallen nu. Tydligen var det inte slut längre. Kan det vara att dom fått in mer ex. eller har folk avbokat?

Dom har nog inte fått in något och ingen annan återförsäljare heller för den delen. Jag gissar att dom tidigare endast hade preliminära siffror, nu har dom kanske fått en säker siffra.

Laptop: ASUS-G751JY

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Okt 2004

Det känns som den enda punkten som verkligen var relevant bland de negativa var den om rollspelselement. Det är vad som är viktigt i ett rollspel enligt mig, inte vilka vapen man använder osv. Inte för jag haft höga förväntningar på det eftersom öppna spel aldrig har haft riktigt bra story enligt min erfarenhet men då de skriver det som en punkt känns det som de låga förhoppningar jag hade ändå var för höga.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jorrvaskr
Registrerad
Mar 2002

Några listade intryck:

http://www.examiner.com/console-gaming-in-national/new-skyrim...

Highlight:

-If you kill everyone who saw you commit a crime, you'll get a message saying there are no surviving witnesses.

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gotland
Registrerad
Apr 2009
Skrivet av Mr. Bravo:

Några listade intryck:

http://www.examiner.com/console-gaming-in-national/new-skyrim...

Highlight:

-If you kill everyone who saw you commit a crime, you'll get a message saying there are no surviving witnesses.

Awesome

Tycker att
-Chances of successfully pick pocketing depends on the value of the item var lite konstig, dom borde ha hur mycket det väger eller så. Fast det är ju bara för att göra det realistiskt det kanske fungerar bättre om det är efter värdet.

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Maj 2010
Skrivet av HoBb3:

Awesome

Tycker att
-Chances of successfully pick pocketing depends on the value of the item var lite konstig, dom borde ha hur mycket det väger eller så. Fast det är ju bara för att göra det realistiskt det kanske fungerar bättre om det är efter värdet.

Om du springer runt med ett halsband med ett värde på 5000 och en kniv, vilken sak har du mest koll på när du går in i en folkgrupp? Men jag håller med dig, lite bättre formel borde de allt ha än att bara gå på värdet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Björkvik
Registrerad
Aug 2002

Kan tänka mig att det är nån form av kombination av värde/vikt, brukar alltid ha lite problem med tyngre saker i Oblivion.

Intel i5 4670k @ 4300MHz (Turbo) | Gigabyte 1070 G1 Gaming | 32GB DDR3 2400MHz

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2003

Omslaget på senaste Edge har en ny art för Skyrim.

Själva bilden i halvhög upplösning
http://www.abload.de/img/edge-artjdd3.jpg

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
regnvm Helsingia regio
Registrerad
Dec 2009
Skrivet av Buio:

Omslaget på senaste Edge har en ny art för Skyrim.
http://imgs.zinio.com/magimages/500608921/2011/416189558_370....

Själva bilden i halvhög upplösning
http://www.abload.de/img/edge-artjdd3.jpg

Bilden fanns uppe på både /wg/ och reddit i 1920x1080 för flera dagar sen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2003
Skrivet av Zeuxlarsson:

Bilden fanns uppe på både /wg/ och reddit i 1920x1080 för flera dagar sen.

Ok, inga sajter jag hänger på direkt. Missade att den var postad här i tråden.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011

La precis in min beställning.

Som vanligt kommer ett TES spel inte riktigt vara vad man tror innan precis som Oblivion men likt förbaskat kommer jag spela det i 100tals timmar och njuta av det under hela vintern... Mainquesten....den spelar jag sista av allt när allt annat är avklarat.

Intel i2500K @ 4.3GHz | Asus P8P67 Pro B3 | 2 x 4 Gb Corsair Vengeance 1866MHz | XFX 6950HD 2Gb | Corsair Force3 120Gb SSD | Antec Kühler H2O 620 | Fractal Design Define XL

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gotland
Registrerad
Apr 2009
Skrivet av 964c2:

La precis in min beställning.

Som vanligt kommer ett TES spel inte riktigt vara vad man tror innan precis som Oblivion men likt förbaskat kommer jag spela det i 100tals timmar och njuta av det under hela vintern... Mainquesten....den spelar jag sista av allt när allt annat är avklarat.

True true, kommer beställa det imorgon eller mina föräldrar då jag fyller år imorgon

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2002

lokaliserad trailer

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Trollhättan
Registrerad
Sep 2008

Är det någon som beställde ifrån Elgiganten när deras CE kostade 1300:-? Vet ni om dom höjde priset? Ångrar att jag inte avbokade och beställde därifrån istället...

@dammskog: Har du tur kommer Zeuxlarsson och påminner om att den är gammal.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2002

mmm som att jag orkar gå igenom 31 sidor....

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
regnvm Helsingia regio
Registrerad
Dec 2009
Skrivet av Skizzet:

Är det någon som beställde ifrån Elgiganten när deras CE kostade 1300:-? Vet ni om dom höjde priset? Ångrar att jag inte avbokade och beställde därifrån istället...

@dammskog: Har du tur kommer Zeuxlarsson och påminner om att den är gammal.

Skrivet av dammskog:

mmm som att jag orkar gå igenom 31 sidor....

Känns som uppladdnings datumet på youtube talar för sig själv där:)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jorrvaskr
Registrerad
Mar 2002

50 Achievements avslöjade. Antar att dom gäller även på Steam. Verkar vara lite spoiler-varning på detta dock, så jag har inte läst särskillt noga.

http://www.xbox360achievements.org/game/elder-scrolls-v/achie...

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jorrvaskr
Registrerad
Mar 2002

Lite kul intervju med Todd om radiant story och dylikt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertälje
Registrerad
Mar 2005

Ohhh right, nu är det fanemig nedräkning deluxe

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2011
Skrivet av Mr. Bravo:

Lite kul intervju med Todd om radiant story och dylikt

Minst sagt vaga svar gällande Radiant Story. Jag hoppas verkligen att den aspekten av spelet inte går samma öde till mötes som Radiant AI gjorde i Oblivion. Riktigt bra att editorn verkar vara så pass avancerad då jag har stor tilltro till seriens community.

Asus P8P67 Deluxe B3 | i7 2600k | EVGA GTX 780 Classified ACX | Corsair AX850W | 8GB Corsair XMS3 1600MHz| Noctua NH-D14 | Cooler Master HAF-X | Asus Xonar Essence STX | Qpad QH-1339 | Dell Ultrasharp 24'' U2412M

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2003

Den ryska fansajten har några nya skärmbilder (undrar om de är från Game Informer). Inkluderar en högupplöst art (den sista).
http://www.elderscrolls.net/

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Okt 2007

Detta är ta mig fan det spelet jag ser fram emot mest under hela året! BF3, Assasins Creed osv kommer man spela. Men typ bara SP. Detta kommer dock jag lägga ner många herrans timmar på. Frugan kommer bli totalt galen på mig!

Jonsbo UMX4 | Asus Z270G | Intel i7-7700k Delid @ 4.8| Nvidia 1080 TI | 16GB Corsair Dominator | Samsung 960 Evo 500GB | Corsair AX760 | Acer X34 | Custom EK vattenkylt | Gallerier

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av Rizzt:

Detta kommer dock jag lägga ner många herrans timmar på. Frugan kommer bli totalt galen på mig!

Amen to that!

Moderkort: Gigabyte Ga-870A-USB3 AM3+ CPU: PII x4 955BE OC 4ghz
Minne: Corsair 4x4GB DDR3 1333MHZ GPU: XFX Radeon HD6870 1GB 980/1120

Det där med citat är inte så dumt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Nov 2007

http://imgur.com/a/UJdNM

Massa trevlig läsning och bilder.

Besök gärna min sida på DA!
Kycklings DeviantART

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2003
Skrivet av Generalkyckling:

http://imgur.com/a/UJdNM

Massa trevlig läsning och bilder.

Nice. Hmm, december 2011? Lång pressläggning med tanke på att det inte är en recension?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
jönköping
Registrerad
Dec 2007
Skrivet av Rizzt:

Frugan kommer bli totalt galen på mig!

Håller med:)

BF3 kommer man spela, men betan var inget vidare, hoppas att det blir bra när det släpps iallafall:)

Men skyrim KOMMER man spela, det spelet jag ser mest fram emot:)

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Nov 2007
Skrivet av Buio:

Nice. Hmm, december 2011? Lång pressläggning med tanke på att det inte är en recension?

Haha jadu, vad vet jag. November hade ju känts mer logiskt. Tror hur som helst det inte är riktigt meningen att det skulle komma ut såhär tidigt

Besök gärna min sida på DA!
Kycklings DeviantART