Koppla in usbgps i surfplatta?

Permalänk
Medlem

Koppla in usbgps i surfplatta?

Jag undrar om man kan koppla in en usb gps i surfplatta?
Plattan kör just nu android 3.1.
Jag vet tyvärr inte vad det är för märke på den man det kan jag kolla upp om det hjälper.

Visa signatur

Spel och Biorum: Nzxt Switch 810 | Intel i7 3960X | Corsair Vengeance 32gb | Asus Rampage 4 Extreme | 3st 7970 Crossfire | 2st Samsung 840 250gb | Och vatten på allt | Win 7 Ultimate
Surfdator: E6600 @ 3,6ghz | Xms2 8500 2gb | Asus P5K-R | XFX 6970 | Win 7 Ultimate
Spel och Biorum

Permalänk
Avstängd

Varför? Jag menar, så vitt jag vet har alla android plattor med över 3.0 inbyggd GPS. Om du ändå vill göra det så måste du ha en platta som kan vara USB-host.

Eller så köper du en Bluetooth GPS som borde gå att koppla till plattan, fast om det är någon konstig platta utan GPS så kanske den inte har BT heller?

Permalänk
Medlem

Du brukar köra com-port över usb. Låter som om en surfplatta inte har sådant stöd.

Permalänk
Medlem

Den har inte inbyggd gps tyvärr och Bluetooth används till annat så det funkar inte heller.

Visa signatur

Spel och Biorum: Nzxt Switch 810 | Intel i7 3960X | Corsair Vengeance 32gb | Asus Rampage 4 Extreme | 3st 7970 Crossfire | 2st Samsung 840 250gb | Och vatten på allt | Win 7 Ultimate
Surfdator: E6600 @ 3,6ghz | Xms2 8500 2gb | Asus P5K-R | XFX 6970 | Win 7 Ultimate
Spel och Biorum

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Downside:

Den har inte inbyggd gps tyvärr och Bluetooth används till annat så det funkar inte heller.

Bluetooth borde gå att använda till mer än en sak åt gången.

Jag har försökt få till ungefär tvärtom, att dela ut androidens GPS via BT till min laptop så jag kan använda den för navigering med typ MapPoint, men jag får inte det att fungera. Jag tror min telefon är för gammal eller så är rommen för dålig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Bluetooth borde gå att använda till mer än en sak åt gången.

Jag har försökt få till ungefär tvärtom, att dela ut androidens GPS via BT till min laptop så jag kan använda den för navigering med typ MapPoint, men jag får inte det att fungera. Jag tror min telefon är för gammal eller så är rommen för dålig.

Har inte satt mig in i det där men minns att jag läst om en app som tar GPS-data och skickar via något protokoll till en dator. Kan det varit något sånt? http://sv.appbrain.com/app/bluetooth-gps-output/com.meowsbox....
Kanske du testat med redan

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av glemmy:

Har inte satt mig in i det där men minns att jag läst om en app som tar GPS-data och skickar via något protokoll till en dator. Kan det varit något sånt? http://sv.appbrain.com/app/bluetooth-gps-output/com.meowsbox....
Kanske du testat med redan

Jo, jag har testat med ett flertal olika appar för det. Problemet verkar vara att telefonen inte skickar i ett format som datorn känner igen. Datorn ser GPS:en men kan inte förstå den.