NZXT gör datorlådan Phantom i chockrosa

Permalänk

Det roliga som kanske redan framkommit är nog att detta chassi nog får ett trevligare välkommnande av killar än tjejer.
Precis som att jag är trött på att alla datorkomponenter antingen är i svart/rött eller i militärfärger.

Mer färg till folket?

Visa signatur

EVGA G2 Supernova 750W, ... , 2x8GB Vengance, MSI GTX760 4GB Gaming Ed + GTX580 3GB Phantom (ej SLI).

Permalänk

Bra smak, helt klart ett stilfullt chassi som ser modernt ut men ändå inte på något sätt överdrivet. Färgen är dock ett problem, personligen vill man inte att kringutrustning ska lysa med sin närvaro utan i stället smälta in i miljön.

Visa signatur

Erfarenhet är mognadens grogrund.

Permalänk
Medlem

Är väl inte så många tjejer som bygger datorer men kanske det blir fler nu

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Intel i9-12900K Cooler: Asus TUF Gaming LC 240 ARGB MB: Asus TUF Gaming Z690 Plus Wifi D4 GPU: Asus TUF GeForce RTX 3080 Ti 12GB Case: In Win D-Frame HD: Intel Optane 900P 280GB, WD Black SN850 1TB Mem: Kingston Fury Beast RGB 3600MHz CL17 32GB PSU: Corsair AX760 OS: Win11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av oceanic:

Är väl inte så många tjejer som bygger datorer men kanske det blir fler nu

Skickades från m.sweclockers.com

Fattar inte varför det bara är tjejer som skulle vara intresserade av denna.

Rosa, grått, svart och vitt är en riktigt snygg färgkombo. Dock har jag aldrig förstått mig på Rosa skjortor.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bluestreakfus:

Det roliga som kanske redan framkommit är nog att detta chassi nog får ett trevligare välkommnande av killar än tjejer.
Precis som att jag är trött på att alla datorkomponenter antingen är i svart/rött eller i militärfärger.

Mer färg till folket?

Mer färg åt folket, självklart!

Permalänk
Skrivet av Tempel:

Jepp.

Gift, man har gått till prästen och bor ihop.
Separerad, gift men bor inte ihop.
Sambo, bor ihop med är inte gifta.
Särbo, tillsammans men bor inte ihop.

Stämmer inte. Sambo innebär ENBART att man delar en boyta. Du kan vara sambo med din bror, syster, kompis eller flickvän/pojkvän. Har inget att göra med något förhållande eller äktenskap, det är endast en legal term. Alltså är ett gift par som bor ihop sambo, men de går inte under sambolagen längre.

Visa signatur

[i7 7700K] [RTX 2080] [Corsair CX 1000W] [ASUS MARK II] [16GB DDR4] [Samsung EVO 850 500GB]

Permalänk

Lådan är rätt grym;D
Dock så tror jag att jag lär störa mig på färgen;S
Inte att den är Rosa, utan mer att den "lyser" upp, men overall väldigt nice;D!

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

Fattar inte varför det bara är tjejer som skulle vara intresserade av denna.

Rosa, grått, svart och vitt är en riktigt snygg färgkombo. Dock har jag aldrig förstått mig på Rosa skjortor.

Rosa skjortor förstår jag mig på. Dock har jag aldrig förstått rosa mobiler/bilar/datorer/playstation etc. Jag förstår inte vad det är man försöker bevisa...

Permalänk
Skrivet av oceanic:

Är väl inte så många tjejer som bygger datorer men kanske det blir fler nu

Skickades från m.sweclockers.com

Min tjej bygger inte men efter visat chassit ville hon genast att jag skulle byta ut nuvarande och allmänt tråkiga antec 300 till denna.

Jag väntar ivrigt på neon orange och lime grönt
Mer färg till pc världen!
Den borde inte vara grå och trist.

Visa signatur

ROG Strix SCAR 17 | 12th gen i9H | 3070Ti 8GB (såld)
Ryzen 7600 | RTX 4080S FE | 32GB ram 6800 Mhz
Ljudprylar: M-Audio Studiophile Q40, Blue Yeti mick, JBL Quantum 810, V-moda Crossfade 2

Permalänk
Medlem

HaHahahahahahah

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk

Att ingen har börjat diskutera gayming än...

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Musketör:

Stämmer inte. Sambo innebär ENBART att man delar en boyta. Du kan vara sambo med din bror, syster, kompis eller flickvän/pojkvän. Har inget att göra med något förhållande eller äktenskap, det är endast en legal term. Alltså är ett gift par som bor ihop sambo, men de går inte under sambolagen längre.

http://sv.wiktionary.org/wiki/sambo
uttal: 'sambo , 'sam,bo: (Det senare uttalet rekommenderas av Språkrådet [1])

person som bor tillsammans med annan i ett förhållande som liknar ett äktenskap, dock utan att de är gifta

http://sv.wikipedia.org/wiki/Sambof%C3%B6rh%C3%A5llande
Samboförhållande är en form av samlevnad där ett ogift par "stadigvarande bor tillsammans i ett parförhållande och har gemensamt hushåll".[1] Sambo är benämningen på den person som man är sammanboende med.

https://lagen.nu/begrepp/Sambo
En person som stadigvarande bor tillsammans med annan person i ett parförhållande och har gemensamt hushåll.

https://lagen.nu/2003:376
Sambolag (2003:376)
1 § Med sambor avses två personer som stadigvarande bor tillsammans i ett parförhållande och har gemensamt hushåll.

Jag vet inte om du säger sambo om du skulle bo ihop med syrran eller brorsan, men du lär vara ganska ensam om det i sådana fall.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem

Så jävla snyggt chassi! Helt ärligt.. måste vara det snyggaste jag någonsin sett!

Ska lätt ha detta till min dator! (Dock tycker flickvännen att den inte kommer passa in med väggarna)..

Någon som vet vart man kan fixa ett matchande tagentbord / mus och ev. skärm?

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk

OMG! Nu måste jag fan bygga en Windows dator!!!

Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |

Permalänk
Avstängd

har inte sett en enda tjej kommentera om detta

Permalänk
Skrivet av sj6:

Fattar inte varför det bara är tjejer som skulle vara intresserade av denna.

Rosa, grått, svart och vitt är en riktigt snygg färgkombo. Dock har jag aldrig förstått mig på Rosa skjortor.

Han sade aldrig att BARA tjejer skulle vara intresserade av chassit? Däremot kommer det vara en majoritet av tjejer som köper det, men det ena utesluter inte det andra...

Visa signatur

Corsair Carbide 500R - Asus Sabertooth - Intel i5 2500k - Asus DirectCU II 580 GTX - Corsair 16GB - Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem

Den och en fet Hello Kitty sticker eller Sailor Moon!! Lätt ett köp!

Men gillar den faktiskt, som andra säger "köper bara för att..."

Permalänk

Att vin och sprit och saab och... NZXT?

Edit: ni som gnäller om gay hit och dit, ironi kallas det

Permalänk
Skrivet av Musketör:

Stämmer inte. Sambo innebär ENBART att man delar en boyta. Du kan vara sambo med din bror, syster, kompis eller flickvän/pojkvän. Har inget att göra med något förhållande eller äktenskap, det är endast en legal term. Alltså är ett gift par som bor ihop sambo, men de går inte under sambolagen längre.

Du anar inte hur fel du har.

Permalänk
Medlem

Mkt snyggt om man gillar rosa

Permalänk
Medlem
Skrivet av acke_30:

Mkt snyggt om man gillar rosa

Hittade ett rosa/svart tangentbord från Saitek som nog skulle passa till detta chassi,

http://datorfixarna.com/catalog/product_info.php?products_id=...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Intel i9-12900K Cooler: Asus TUF Gaming LC 240 ARGB MB: Asus TUF Gaming Z690 Plus Wifi D4 GPU: Asus TUF GeForce RTX 3080 Ti 12GB Case: In Win D-Frame HD: Intel Optane 900P 280GB, WD Black SN850 1TB Mem: Kingston Fury Beast RGB 3600MHz CL17 32GB PSU: Corsair AX760 OS: Win11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathdancer:

Jag skulle inte ha något problem med att acceptera skillnaden mellan män och kvinnor om man skulle se det till 100% u en fysiologisk synpunkt. Vad iaf jag inte tål är när folk börjar komma in och hävda genpåverkan och att kvinnor "är programmerade att leka med dockor och ha klänningar på sig".

Dock har inte instinkterna man föds med hunnit ändras än, så instinkten får tjejer att tex ta hand om dockor som om de vore barn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oceanic:

Hittade ett rosa/svart tangentbord från Saitek som nog skulle passa till detta chassi,

http://datorfixarna.com/catalog/product_info.php?products_id=...

Skickades från m.sweclockers.com

Passar perfekt ju

Permalänk
Medlem

Jag som hoppades att det var en del av Pink Ribbon :S

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

Snyggaste kärran om man ska ragga på DH?
Skulle vilja inte ha en rosa datorlåda iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flugfarfar:

Han sade aldrig att BARA tjejer skulle vara intresserade av chassit? Däremot kommer det vara en majoritet av tjejer som köper det, men det ena utesluter inte det andra...

Där har du fel, för tjejer köper inte datorlådor.

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Medlem
Skrivet av acke_30:

Passar perfekt ju

Instämmer. Men allvarligt talat tycker jag inte man ska hänga upp sig så mycket på färgen. Tycker man om rosa köper man chassit, om inte köper man någon annan färg. Jag tänker inte köpa det eftersom jag inte behöver ett chassi och dessutom tycker jag det var väldigt dyrt. Dessutom passar inte rosa hemma hos mig.

Visa signatur

I'd tell you a chemistry joke... But all the good ones Argone

Permalänk
Hjälpsam

Det vita tycker jag är ännu snyggare.
http://www.inet.se/artikel/6900741/nzxt-phantom-vit
Hur som helst trevligt med lite nya färger.
http://www.inet.se/kategori/415/staende-atx/175/nzxt

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk

Alltså, jag skulle gärna vilja ha en, så jäkla tufft! Förstår inte varför detta skulle bidra till fler kvinnor i branschen,
iden från NZXT känns överlag väldigt töntig. Jag blir själv avskräckt av stereotypisk design,
känns som man är en barnunge som gnäller om färger och ursäktar sig med "no homo" fraser, urtöntigt!
(ursäkta mig om några känner sig träffade... )

Visa signatur

Snålt, smått och raffinerat är min melodi :-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Ha ha...:D:D

Håller med till 100%:) Känns som att man är MacEnkronan i själ och hjärta <3 när man ser detta!

En datorlåda rosa så ful och icke kul.
Jag får av denna låda klåda!
JA de bör bygga något fint att beskåda!:D

Snälla Jag är ju bara tjugofyra och har
varje jävla dag något nytt att fira!:D

Med denna låda vill man ej fira, nej
MacEnkronan bröjar slira, det kan jag lova!

Jag drar med min flicka och en flaska vin!:)
Oj se där, hon hade visst ett kilo kokain men hon är i alla fall
väldigt fin. Alltid het, men lådan i sig kommer alltid att förbli
en get, ja helt enkelt bara en massa färgsmet!:P

Kan ingen gripa lådan för, förargelseväckande utseende??!!

:D:D

Du min käre herre, är ett geni!

Skrivet av JesperT:

Men guuu va sött !

Inte helt fel tänkt med färgen. Ser rätt ok ut.
Själv skulle jag dock föredra en låda i klarblått. Inte minst för att det är en manlig färg

Jag är så straight som det går att va, ändå skulle jag mer än gärna ha det chassit! Antagligen till nästa bygge i höst!

Du vet vad man säger, det är ofta de killar som springer runt och använder "bög" eller "gay" som ett skällsord som ofta kommer ut ur garderoben (eller datorlådan..?) senare i livet

Visa signatur

Krusidullen är stulen