Apple bjuder in till Iphone-möte den 4 oktober

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Och vilket mobilt OS är inte det? Android är knappast någon direkt skönhet eller har vi alla glömt bort varför så många rootar sina telefoner?

ojj vad någon missar poängen jag talar verkligen inte om upplägget. Jag talar om kontrollen som Apple har på sina mobiltelefoner och allt där runt omkring.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Skrivet av Evil Peter:

Dock är det lite kul att retas med tjejen för hennes Macbook Pro som hon trodde skulle vara så simpel men hon ofta behöver hjälp med (trots att det är hon som gått en OSX-kurs).

Trevlig stil att reta sin tjej för att hon inte är någon fena på datorer (vilket är uppenbart om hon inte ens lärt sig efter en OSX-kurs).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Finns ingen prislapp i världen som kan få mig att köpa en iPhone, för det största hindret kommer alltid att vara iTunes och det som det står för - en låst maskin totalt kontrollerat av företaget det byggdes av. fyfan.

Vad är det då som är så hemskt med detta?
Vad är det som Apples ”låsta maskiner” hindrar mig från att göra som är så bra?

Har en Iphone 4 och en Android och ser inte den påstådda stora skillnaden i ”frihet” jag får med Android-telefonen.

Som man säger på engelska: ”backup your claims with reason”.

(Haha, körde en Google Translate på den meningen och resultatet blev: ”säkerhetskopiera dina påståenden med förnuft”. )

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av Loweann:

Alldeles för stor. Räknas ju som en liten surfplatta nästan. Fan sån kan man ju inte ha i fickan bara

Imponatorvärdet när man drar upp den ur fickan kan aldrig bli för stort... "That's not a phone, THIS is a phone!"

Angående surfplatta, Note blir grym att surfa på, världens största smartphone. Film, bilder och spel gör sig bättre på 5,3" helt enkelt...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk

Apple släpper inte mer än de absolut måste, de säljer hellre en ny mobil om 6 månader igen.

-Dualcore CPU
-Thunderbolt I/O@1080P
-USB3
-8Mpix/1080P
-64/128GB
-LTE/4G
-IOS5

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Som redan nämnt så använder sig väldigt många av de stora elektronikföretagen foxconn. Apple är inte värre än något annat av dessa företag, dock är det mycket populärt att ta upp just Apple i artiklar om ämnet. Även Samsung är långtifrån fläckfritt vad gäller tveksamma arbetsmiljöer, också det mycket enkelt att hitta information om på Google.

Om du tycker folk skall bojkotta Apple p g a detta så får du nog övertala dem att inte köpa några elektronikprodukter alls tyvärr...

Det var mest Jonteponte som hakade upp sig på just det här. Inte det bästa argumentet, men samtidigt inte det enda. Jag ser det dock som ännu en anledning till att inte välja en produkt från Apple.

Skulle vara förvånande om något av de stora företagen som tjänar mycket pengar skulle vara helt och hållet fläckfria. Men jag tycker personligen att t.ex. Samsung är bättre på fler områden, men kan mycket väl vara så att de som jobbar på golvet har lika dåliga villkor eller t.o.m. sämre. Saker man aldrig kommer veta säkert.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hakkenarsk:

Trevlig stil att reta sin tjej för att hon inte är någon fena på datorer (vilket är uppenbart om hon inte ens lärt sig efter en OSX-kurs).

Jag retade henne för att hon sagt att allt skulle vara så enkelt (vilket iofs mest beror på vad andra sagt till henne), inte för att hon inte klarar av vissa saker (jag fick hjälpa henne med svårare saker i Windows också). Det känns som det säger mer att du utgick från att det var mer än någon pik med glimten i ögat som båda kan skratta åt.

Det var en simpel kurs för att komma igång med Mac på hennes jobb så de gick inte direkt igenom hur man byter standardprogram för filer osv. I Windows klarar hon sådant eftersom man får välja det vid installation av programmen så nu har hon insett att systemen är lätta på olika sätt.

Permalänk
Skrivet av Mordarosten:

Vad av "jag är trött på att exakt samma sak upprepas i varje tråd" fattar du inte? Hej bonde, var det för mycket ko skit på skärmen så du inte såg den raden?

"Så du inte såg den raden"..Hm kanske inte såg den för att du aldrig skrev den?

Skrivet av Mordarosten:

Kan inte alla som hatar Apple bara dra åt hel...? VI FATTAR DET! Efter 230 trådar med hat osv. Tack, tack tack. Vi har fattat. Om nu alla har iPhones, varför bryr du dig då för? Shiiiiiiiiiiit.

I ditt inlägg skriver du aldrig "Jag är trött på samma sak upprepas i varje tråd" - så ditt användande av citat tecken är totalt befängt. Likså är hela kommentaren som bygger på en kommentar du aldrig skriver. Huruvida de flesta trådar om apple handlar om folks dåliga erfarenhet utav dem är inte poängen här, utan att du vägrar tillåta folk att tycka annorlunda än dig själv.

Om du inte förstår koppling så kan jag korrekt citera det åt dig: "Kan inte alla som hatar apple dra åt helv..?" Vilket är den klara röda tråden i mitt svar.

Visa signatur

Vill ni ha svar, så citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lösbonde:

"Så du inte såg den raden"..Hm kanske inte såg den för att du aldrig skrev den?

I ditt inlägg skriver du aldrig "Jag är trött på samma sak upprepas i varje tråd" - så ditt användande av citat tecken är totalt befängt. Likså är hela kommentaren som bygger på en kommentar du aldrig skriver. Huruvida de flesta trådar om apple handlar om folks dåliga erfarenhet utav dem är inte poängen här, utan att du vägrar tillåta folk att tycka annorlunda än dig själv.

Om du inte förstår koppling så kan jag korrekt citera det åt dig: "Kan inte alla som hatar apple dra åt helv..?" Vilket är den klara röda tråden i mitt svar.

Tack, jag vet att jag inte skrev det men fattar du inte poängen eller? Snälla.... Vem fan har sagt att man inte får tycka som man vill? Jag vill bara att man ska ge fan i att skriva hat mot Apple i varje tråd, vi har fattat att ni hatar dom! Klart som fan att folk får tycka vad dom vill, men att UPPREPA EXAKT SAMMA SAK i varje tråd som har med Äpplet att göra är så jävla tröttsamt. Fattar du poängen? Om inte så kan vi väl boka in en lite chatt stund på skype. Men ska det behövas? Nä.

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvarnis:

Kan man porrsurfa på den, det är frågan?

Ja, varför skulle inte det gå?
Kan du köpa porr på Android market eller Windows Phone App store ?
(eller vad den nu heter)

Permalänk
Medlem

Den mörka sidan får inte vinna. Fram för Linux och open source enheter!

Permalänk
Medlem
Skrivet av zodiakonline:

Apple släpper inte mer än de absolut måste, de säljer hellre en ny mobil om 6 månader igen.

-Dualcore CPU
-Thunderbolt I/O@1080P
-USB3
-8Mpix/1080P
-64/128GB
-LTE/4G
-IOS5

iPhone 4 är cirka 1 år och 3 månader gammal och tar nog lite mer än 6 månader tills nästa mobil.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PerZerk:

Den mörka sidan får inte vinna. Fram för Linux och open source enheter!

Om du tycker så varför har du Stalin som användar bild?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredras:

Om du tycker så varför har du Stalin som användar bild?

Det är en betjänt från ett japanskt XXX-spel
Tsubaki Iro No Prigione.

Permalänk
Medlem

Nu verkar det så gott som klart att det bara handlar om en iPhone 4S som kommer presenteras på tisdag. Tydligen fanns just beteckningen "iPhone 4S" i senaste iTunes betan med samma bild som vanliga iPhone 4: http://9to5mac.com/2011/10/01/iphone-4s-with-iphone-4-design-...

Svagt av Apple om det bara handlar om en prestandauppdatering efter nästan 1.5 år sedan förra iPhone-lanseringen anser jag. Det unika för iPhone 4S lär sannolikt bli den nya avancerade röststyrningen.

Stämmer detta tappade de en köpare, inte värt att uppgradera från 4:an för min del. Spel som utnyttjar A5:an kan jag köra på iPad2 och iPhone 4:an känns fortfarande rapp.

Jaja...ser fortfarande fram emot iOS 5.0 allafall.