Funderingar kring bilval - A4 eller A4 eller vad ska jag mer titta på?

Permalänk
Hedersmedlem

Funderingar kring bilval - A4 eller A4 eller vad ska jag mer titta på?

Under senaste året så har tanken att byta till något nyare och lite större dykt upp flera gånger. A3an (2,0 FSI -04) jag har nu är förvisso en riktigt kul bil med fullt tillräckliglig komfort men det känns som att det saknas något ändå. Lite mer praktisk, dvs ett par dörrar till och lite mindre snökänslig, dvs quattro. I övrigt, toppenbil.. eller ja.. den är ju ljusgrå.

Tankarna har närmast gått till en A4, antingen en B7 (2005 - 2007) eller B8 (2008-.

Provade en A4 B8 2,0 TDI 170 quattro för några veckor sedan och blev totalt såld på den bortsett från antalet kronor som skulle behöva vandra ut från kontot vid ett köp. Fabriksny är därför inte helt aktuellt i dagens läge.
Ska se till att provköra en 2,0 TFSI quattro också eftersom det är svårt att få diesel att löna sig på runt 1000 mil om året samt att lite mer effekt alltid är lockande.

Alternativ två eller hur man ska se det är en sen B7 i bra skick och vettig historik. Provkörning inplanerad tills imorn. 2,0T borde vara det vettigaste valet vad jag kan se om jag inte ska köra diesel och stå ut med skatten.

Sen är det ju alternativ tre och uppåt.. Passat, Subaru Legacy (provkörd, bra utom plastig inredning), Skoda Superb... Ja, egentligen vad som helst förutsatt att det är en "vanlig" bil med fyrhjulsdrift och hyggligt bra drag i. Suvar och liknande är inte aktuellt.

Prisgränsen oavsett vad det blir i slutändan går nånstans runt 300k kr.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Volvo XC70 D5 eller XC70 3.2?? Eller är cross-over också uteslutet??

Permalänk

850 4hjulsdriven?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av nmc:

Volvo XC70 D5 eller XC70 3.2?? Eller är cross-over också uteslutet??

Yes, de är uteslutna. V70 upplever jag dessutom som för stor och V60 tilltalar mig inte vad det gäller utseende. Begagnatutbudet är dessutom ganska skralt, hittade 4 bilar som uppfyllde mina önskemål när jag sökte nu. (2007 och nyare, max 5000 mil)

Skrivet av -=FULLMOON=-:

850 4hjulsdriven?

Faller på årsmodellen. Borde kanske ha lagt till det, max 4-5 år gammal bil.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Octavia finns ju med fyrhjulsdrift och TDI 140. Dock rätt ovanlig, det är väl oftast 1.9 TDI 105 som gäller i dem. Riktig slöhög tyvärr.

V50 då? Finns ju med T5 AWD.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Perc:

Octavia finns ju med fyrhjulsdrift och TDI 140. Dock rätt ovanlig, det är väl oftast 1.9 TDI 105 som gäller i dem. Riktig slöhög tyvärr.

V50 då? Finns ju med T5 AWD.

Octavian är rätt okej även om det är svårt att få kombinationen fyrhjulsdrift och vettig motor. 2,0TDI är dock vettig i senaste utförandet och 140hk ska ju kunna räcka en bit. Ska försöka provköra en och se hur det känns. Största felet på Skoda numera är ju egentligen märket i ratten...

V50 är ingen höjdare enligt mig, en dyr ford. Visserligen är T5 ett bra argument, men baksätet och bagaget är ingen höjdare. Begagnatutbudet verkar dessutom mer eller mindre obefintligt om man kollar på bilfirmorna.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk

Detta är svårt! Jag kan ju lova dig att om du köper en Skoda eller liknande så kommer du inte bli nöjd eftersom att du kör Audi nu. Valet av motor kan jag inte hjälpa dig med, själv gillar jag Dieselmotorer bäst, men det är svårt att motivera att köpa en sån med tanke på skatten om man kör 1000mil/år. Men kostar Audis 2.0 TDI så mycket nu, 3 tusen/år?
Hur länge har du tänkt att ha bilen?

Försök att kolla lite grann hur dom kan tänkas sjunka i pris på dom åren du tänkt ha bilen, om det kanske "lönar" sig att köpa den nyare B8:an? Du har förmodligen koll på hur stor skillnad det är på skatten på bensin/diesel. Kika hur mycket det spelar in i bilens värde om ett par år.
Hur som helst så är det ju viktigt att hitta "rätt" bil med bra historik osv. (enligt mig).

Skriv gärna hur det går, fler provkörningar?
Lycka till.

Visa signatur

..counting all the assholes in the room, well I'm defenitly not alone..

Permalänk
Medlem

Det finns bilar med bra vinteregenskaper som inte är fyrhjulsdrift och så är ju bra däck viktigt. Men du kanske har mycket hala backar och sånt? Priset på en ny A4 avant quattro är 70k mer än en vanlig avant utan quattro. Är det verkligen ett måste? Annars har du ju en ny A4 för under 300k.

men begagnat får du annars mycket mer för pengarna. T.ex. http://www.blocket.se/ostergotland/Audi_A4_Avant_Quattro__Sai... 250k för en nästan ny A4 quattro. Bara ett år gammal och ca 2k mil. Då har första ägaren tagit en smäll på nästan 100k första året så slipper du göra det

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

kanske jeep liknande sak om du behöver fyrhjulsdrift.

min bror har liknande dilemma då han bor i skogen. på vinern så får man klara sig bäst man vill i snön och förra året kunde han inte åka till jobbet första dagen. då hans passat och berlingo fastnade. hör och häpna så lyckades hans tjejs citroen c1 kör ut till stora vägen där det plogas.
han funderar på att köpa en modern lada jeep som man kan få för ganska bra pris men först måste man provköra det är trots allt en lada.

lätt är det inte speciellt om man vill ha lite bra comfort och en gnutta lyx.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

Det finns bilar med bra vinteregenskaper som inte är fyrhjulsdrift och så är ju bra däck viktigt. Men du kanske har mycket hala backar och sånt? Priset på en ny A4 avant quattro är 70k mer än en vanlig avant utan quattro. Är det verkligen ett måste? Annars har du ju en ny A4 för under 300k.

men begagnat får du annars mycket mer för pengarna. T.ex. http://www.blocket.se/ostergotland/Audi_A4_Avant_Quattro__Sai... 250k för en nästan ny A4 quattro. Bara ett år gammal och ca 2k mil. Då har första ägaren tagit en smäll på nästan 100k första året så slipper du göra det

Visst är det så att bilar med bra vinteregenskaper finns utan att vara fyrhjulsdrivna, men det ger en fördel som inte finns annars. Fyrhjulsdrift + bra vinterdäck är alltid bättre än fram eller bakhjulsdrift + bra vinterdäck. (Personligen så är det en A4 Avant quattro med Hakka7 här). Prisskillnaden på en ny A4 Avant Quattro vs A4 Avant är 17500.

Går i lite samma funderingar som Oskar000, men då handlar det i mitt fall om att gå från en A4 Avant från 00 till något liknande det som Oskar funderar över, dock accepteras långt fler mil, bättre fler mil (motorväg) och bra service än en bil som bara gått i städer. Alternativet är ju att man sparar lite extra (en hel del) och siktar på en s4 alt. 2,7

Vilka krav ställs förutom:
max 5 år
4-hjulsdrift
max 5000 mil

Skulle du kunna kompromissa med att gå upp t.ex. till 7000 mil så fås ett helt annat utbud.

Visa signatur

-EP45-DS3 -C2D 8500 -8GB OCZ DDR2 PC6400 -PowerColor 7990 -Corsair 850W -LG W2600HP BF

Permalänk
Medlem

Fördomar eller ej, provkör en Alfa 159 Q4. Jag rekommenderar en bensinare, därför att dessa har kamkedja. Inte lika brutala serviceintervall som förr.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av flottnacke:

Detta är svårt! Jag kan ju lova dig att om du köper en Skoda eller liknande så kommer du inte bli nöjd eftersom att du kör Audi nu. Valet av motor kan jag inte hjälpa dig med, själv gillar jag Dieselmotorer bäst, men det är svårt att motivera att köpa en sån med tanke på skatten om man kör 1000mil/år. Men kostar Audis 2.0 TDI så mycket nu, 3 tusen/år?
Hur länge har du tänkt att ha bilen?

Försök att kolla lite grann hur dom kan tänkas sjunka i pris på dom åren du tänkt ha bilen, om det kanske "lönar" sig att köpa den nyare B8:an? Du har förmodligen koll på hur stor skillnad det är på skatten på bensin/diesel. Kika hur mycket det spelar in i bilens värde om ett par år.
Hur som helst så är det ju viktigt att hitta "rätt" bil med bra historik osv. (enligt mig).

Skriv gärna hur det går, fler provkörningar?
Lycka till.

Diesel eller inte får avgöras på vilken bil som ger mest bil för pengarna i slutändan. En 2,0 TDI 170 är lite dyrare i inköp och skatt, men lönar sig på bränsleförbrukningen. Å andra sidan får man väldigt många liter bensin för prisskillnaden och kör man relativt lite som jag gör blir det svårt att få lönsamhet under den tiden jag tänkt ha den.

Värdeminskningen är väldigt svår att sia om, en välbehållen Audi verkar klara sig bra oavsett motor så länge det är en fräsch och välutrustad bil. Nu är det dessutom en facelift på gång på B8 som troligen kommer att sänka priset på begagnade B8or med några tusenlappar. Dock är prissteget från B7 till B8 ändå ganska stort, speciellt om man tittar på bilar med "all" utrustning. Gissar också på att prisskillnaden kommer att minska med åren och milen.

Tanken är att ha bilen cirka 5 år eller upp till runt 10k mil.

Var och testade en A4 B7 (tidig 2008) idag som gav ett mycket bra intryck och priset var inte fel heller med tanke på utrustningen.

Skrivet av dagas:

Det finns bilar med bra vinteregenskaper som inte är fyrhjulsdrift och så är ju bra däck viktigt. Men du kanske har mycket hala backar och sånt? Priset på en ny A4 avant quattro är 70k mer än en vanlig avant utan quattro. Är det verkligen ett måste? Annars har du ju en ny A4 för under 300k.

men begagnat får du annars mycket mer för pengarna. T.ex. http://www.blocket.se/ostergotland/Audi_A4_Avant_Quattro__Sai... 250k för en nästan ny A4 quattro. Bara ett år gammal och ca 2k mil. Då har första ägaren tagit en smäll på nästan 100k första året så slipper du göra det

Quattro är inget måste, men med tanke på lekpotential vintertid samt som framkomlighetshjälpmedel är det guld värt. Bor mer eller mindre i skogen och att åka dit i vintras med fwd och hyggliga vinterdäck var ingen höjdare när det var 5-10cm snömodd på vägen och man fastnade i drivorna.

Prisskillnaden brukar inte vara så blodig om man handlar vid rätt tillfälle, det är ofta det kommer paketpriser på quattro och bra utrustning för riktigt attraktiva priser om man ser till helheten.

Begagnat är det som det lutar mot nu, se ovanför.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

kanske jeep liknande sak om du behöver fyrhjulsdrift.

min bror har liknande dilemma då han bor i skogen. på vinern så får man klara sig bäst man vill i snön och förra året kunde han inte åka till jobbet första dagen. då hans passat och berlingo fastnade. hör och häpna så lyckades hans tjejs citroen c1 kör ut till stora vägen där det plogas.
han funderar på att köpa en modern lada jeep som man kan få för ganska bra pris men först måste man provköra det är trots allt en lada.

lätt är det inte speciellt om man vill ha lite bra comfort och en gnutta lyx.

Alla former av högre bilar går bort eftersom jag har ett garage med ganska lågt till tak och dessutom är önskemålet en "vanlig" bil. Låtsasjeepar, suvar och annat går bort pga det inte är min stil helt enkelt
Det är inte offroadkörning utan dåligt plogade backiga vägar som den behöver klara... och kanske lite inspirerad körning på halt underlag.

Skrivet av Henrik21:

Visst är det så att bilar med bra vinteregenskaper finns utan att vara fyrhjulsdrivna, men det ger en fördel som inte finns annars. Fyrhjulsdrift + bra vinterdäck är alltid bättre än fram eller bakhjulsdrift + bra vinterdäck. (Personligen så är det en A4 Avant quattro med Hakka7 här). Prisskillnaden på en ny A4 Avant Quattro vs A4 Avant är 17500.

Går i lite samma funderingar som Oskar000, men då handlar det i mitt fall om att gå från en A4 Avant från 00 till något liknande det som Oskar funderar över, dock accepteras långt fler mil, bättre fler mil (motorväg) och bra service än en bil som bara gått i städer. Alternativet är ju att man sparar lite extra (en hel del) och siktar på en s4 alt. 2,7

Vilka krav ställs förutom:
max 5 år
4-hjulsdrift
max 5000 mil

Skulle du kunna kompromissa med att gå upp t.ex. till 7000 mil så fås ett helt annat utbud.

Kort och gott är det en fräsch bil med nybilskänsla om jag ska köpa begagnat, betalar, milen och årsmodell är inte heligt utan mer en riktlinje. Det bästa vore ju att hitta en pedantskött bil med en ägare som inte har idiotkört med den.

Vad det gäller utrustning och vad det ska vara för bil så är det bra stolar (audis sportstolar är bra!), bra stereo, bra komfort, hyggligt lastutrymme, användbart baksäte och någorlunda kul att köra. Hellre pansarkryssare än gocart, dock inte i klass med amerikanska hangarfartyg.

Skrivet av Afrokam:

Fördomar eller ej, provkör en Alfa 159 Q4. Jag rekommenderar en bensinare, därför att dessa har kamkedja. Inte lika brutala serviceintervall som förr.

Får se om jag kan hitta nån alfa-handlare i närheten. Det där var en bil jag missat. Tack för bra tips!

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk

Saab 9-3 xwd?

http://www.blocket.se/stockholm/bilar?q=saab%209-3%20xwd&cg=1...

Snygg och fyrhjulsdriven med bra motorer och bra komfort med hyggligt lastutrymme om du väljer kombi.

Roliga att köra ska dom också vara vad jag har hört.

Visa signatur

Busy working

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av The-Mange:

Saab 9-3 xwd?

http://www.blocket.se/stockholm/bilar?q=saab%209-3%20xwd&cg=1...

Snygg och fyrhjulsdriven med bra motorer och bra komfort med hyggligt lastutrymme om du väljer kombi.

Roliga att köra ska dom också vara vad jag har hört.

Saaben känns lite halvt tveksam, dels med tanke på hur det går för Saab (andrahandsvärde) och dels för att jag inte riktigt är förtjust i förarmiljön. Utvändigt är det inget fel på dem dock.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Känns som att du är ganska insnöad på Audi så leta i första hand efter en A4

Permalänk
Medlem

en BMW kanske?

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Provkörde hyundai i40 vilken var ganska schysst faktiskt, fast jag gillade inte inredningen speciellt.
VW passat i svart färg är jäkligt snygg, är ju som en Audi i VW-kläder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av OSkar000:

.... Subaru Legacy....

Tog bort en massa onödigt dravel om oviktiga saker och fokusera på det som är viktigt.

Köp en Legacy.

Visa signatur

» 01001100011011110110101101101001

» Bad wolf

Permalänk
Medlem

Är BMW 330xi alt 325xi ett alternativ? Finns dock inte så många bensin 4wd, vanligare på diesel. 330xd räcker gott och väl och går att obd programmera till 300hk om nu inte 244hk räcker för att köra om långtradare.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag kan ju inte förneka att Audi A4 är en bil som tilltalar mig väldigt mycket.

BMW 3-serie - begagnatutbudet begränsar där, håller dock utkik för att se vad jag hittar.
Subaru Legacy - Snälla Subaru! Fixa mittkonsollen och ni har audi-dräpare! Fixa även hit lite roligare motorer utöver dieseln.
VW Passat - Hade man kunnat få en 2,0TFSI 4motion hade jag tagit en... men ska man ha fyrhjulsdrift och bensinmotor så är det A4 man är hänvisad till, eller Skoda och då en 1,8T.

Imorn ska det prutas på en A4, får hoppas det går vägen.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av OSkar000:

Imorn ska det prutas på en A4, får hoppas det går vägen.

Hur gick det??

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av nmc:

Hur gick det??

Beslut om sisådär 12 timmar. Lutar mot ett köp just nu även om det är lite väl dyrt...

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av OSkar000:

Beslut om sisådär 12 timmar. Lutar mot ett köp just nu även om det är lite väl dyrt...

Vad är det för A4 och vilken utrustning??

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av nmc:

Vad är det för A4 och vilken utrustning??

Snabb bild från provkörningen

Det blev efter lite velande och ångest (som är helt bortblåst nu) en A4 2,0T quattro från 2008. Tillräckligt välutrustad med helskinn och s-line-paketet.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk

Ser ut att vara en riktigt fin bil! Man får gratulera

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem
Skrivet av OSkar000:

http://www.oskar000.se/foto/bilen/IMG_0455_sm.jpg

Snabb bild från provkörningen

Det blev efter lite velande och ångest (som är helt bortblåst nu) en A4 2,0T quattro från 2008. Tillräckligt välutrustad med helskinn och s-line-paketet.

Ser trevlig ut alltså

Permalänk
Hedersmedlem

Har haft min A4 Avant TDI B7 nu i snart 2 år..
Super nöjd!
Inget direkt som strulat.
Åkte på och byta batteri förra vintern bara.

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Synd att det inte var den nya "08" modellen med nya fronten och de snygga diodlyserna. Dock blev väl denna billigare samt mer utrustning (S-line, skinstolar) för pengarna.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Geckod:

Synd att det inte var den nya "08" modellen med nya fronten och de snygga diodlyserna. Dock blev väl denna billigare samt mer utrustning (S-line, skinstolar) för pengarna.

Jag var inne på att köpa en B8 från början, men efter en provkörning och lite fundering så kom jag fram till att det är inte värt närmare 100k kr för att få en marginellt nyare bil om jag hade velat ha samma utrustning, mil och motor.

Nu hoppas jag att jag har tur med den här bilen och att det är ett bra exemplar. Sista årsmodellen bör vara strulfriare än första årsmodellen av modellen efter.

Sen är det ju det där med smaken också.. B7 känns mer "hemma" på något sätt även om en B8 är en förbaskat bra bil också.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||