Blizzard kör med en mer drakonisk DRM än Ubisoft?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TMO KOTOR:

Nu har jag aldrig varit ett fan av Diablo-spelen själv men vad gör det egentligen om folk fuskar så länge det är singleplayer? 99% av speltiden går ju ändå bara ut på att gå runt i grottor och slå på saker så det är väl inte allt för konstigt att folk vill korta ner den tiden lite. ;P

Den här gången har de dock ett auction house där du kan köpa och sälja grejjer för riktiga pengar. Då gäller det att grejjerna också är äkta så säkerheten kommer först.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av -=Mr_B=-:

Om du gnäller lite till, så kommer kanske någon och byter namnskyllten. Snacka om att kasta spjut i radhus. Förlåt, sten i glashus ska det ju vara.

Den dagen det är förbjudet att ha en (avvikande) åsikt, ska jag fundera på att först fråga runt, och sen berätta vilken åsikt jag har, men tills dess tänker jag faktiskt inte hålla med bara för att någon skitstövel på ett forum tycker att en avvikande åsikt är gnäll...
B!

Det finns alltid önskemål åt alla håll. Men tror online passar de absolut flesta i dagens gamingsamhälle.

PS. Kul att se dig igen Mr.B Var ett tag sedan

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

tråkigt för dom som inte har uppkoppling i stugan eller vill lira köra igenom det på flyget eller dylikt.

det som jag stör mig på är inte direkt att det inte går att pausa utan att man blir kickad om man är borta för länge.

nåja får se om man sitter på utlands resan om ett år och svär med sin laptop för att mb priset är alltför högt!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Tråkigt att även Blizzard ska gå den mörka vägen och börja medvetet sabba för sina lojala kunder.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av hersses:

Tycker det är jävligt sorgligt att det finns så mkt gnällspikar som gnäller över att det krävs onlineuppkoppling... i Sverige som är ett av de bästa länderna i världen på att erbjuda bredband till sin lokalbefolkning. Seriöst... Fortsätter det så får nog den här sidan byta namn till gnällclockers eller nått o de är ju inte ok.

Personligen tycker jag det är sorgligt med personer som inte kan förstå att det kan bli problem för vissa i detta fallet. Men visst, eftersom majoriteten har stabilt bra internet som nästintill aldrig går ner så är inte detta något problem för någon, om någon har det, ska dom inte säga ett ord.

Permalänk
Medlem

Oh plz forgive me and blizzard for wanting some security, men visst fildela spel o fuska/modda dem hur mkt ni vill, det är ju det enda som betyder nått. För det är igentligen vad det hela handlar om. Blizzard har infört detta onlinekravet för att förhindra att folk stjäl deras produkt samt ändrar den så att det inte är fair game. De som klagar är de som ser detta som ett hinder. För Blizzard har ju inte rätt till detta!!!!!
O speciellt till Mr_B: jag ser det mer konstruktivt att ge kritkik åt dålig kritik än att bara klaga på betydelselösa småsaker. Jag ställer mig bara på Blizzard sida för att de är en av de, om inte DEN bästa spelutvecklare som finns. Jag säger bara att det finns andra man kan gnälla på än just Blizzard.
Du kanske såg min kritik som "kasta sten i glashus" - jag ser ditt inlägg som fruktansvärt ovidkommande.

Klart slut

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

Det finns alltid önskemål åt alla håll. Men tror online passar de absolut flesta i dagens gamingsamhälle.

Personligen retar jag mig på att det alltid är vi som köper spel som drabbas av olika antikopierings skydd, det är ju knappast tom om de är ett problem för de som tankar spelen. Och ja, jag tror att det kommer gå att tanka en piratversion på DIII, även om det kan ta ett tag.

Skrivet av Fluf:

PS. Kul att se dig igen Mr.B Var ett tag sedan

Jag smyger runt här, lite var stans. Tappat intresset lite, kanske för att ekonomin är bättre, så man inte riktigt har samma behov av att pressa det yttersta ur grejerna. Eller för att det blivit mycket mindre krävande att göra något med grejerna än vad det var förr. PCI/E-P54NP4, bygg om moderkortet, byt kristall, och kör skiten ur ett par MMX CPU'er som aldrig var avsedda för att fungera i moderkortet. PC-DL, testa olika custom BIOS, hitta vilken som passar dina behov bäst, para med ett par LV's och klocka skiten ur det på bästa sätt. Och så då i dag, köp grejer, peta ihop som om det vore LEGO, och tryck på "autotune" i BIOS. Yey.. Skitkul. Som tur är finns det annat att förströ sig med ;- )

Skrivet av hersses:

Oh plz forgive me and blizzard for wanting some security, men visst fildela spel o fuska/modda dem hur mkt ni vill, det är ju det enda som betyder nått.

Återigen, bara för att DU sitter hemma fullständigt orörlig och spelar, är det inte detsamma som att det är sant för alla andra. Applicera inte din situation på alla andra, och förutsätt att det passar.

Skrivet av hersses:

För det är igentligen vad det hela handlar om. Blizzard har infört detta onlinekravet för att förhindra att folk stjäl deras produkt samt ändrar den så att det inte är fair game. De som klagar är de som ser detta som ett hinder.

Online kravet är definitivt ett hinder, eftersom det förhindrar mig från att använda spelet när jag vill, och var jag vill.

Skrivet av hersses:

För Blizzard har ju inte rätt till detta!!!!!

Visst har de rätt till att göra vad de vill med sin produkt, förutsatt att de är klara och tydliga i sin information om det. Det är vår rätt som köpare att välja att köpa torchlight 2 istället.

Skrivet av hersses:

O speciellt till Mr_B: jag ser det mer konstruktivt att ge kritkik åt dålig kritik än att bara klaga på betydelselösa småsaker.

Betydelselösa småsaker? Återigen, bara för att din situation ser ut på ett visst sätt, innebär det inte att alla andras ser ut på samma sätt. Jag ägnar en hel del tid åt att vara på rörlig fot, där jag och min laptop hade kunnat spela medan förflyttningen pågår, problemet är att uppkopplingen är som bäst opålitlig, för att inte säga oftast helt frånvarande. Om någon uppkoppling över huvudtaget finns att tillgå är den ovanpå allt oftast belagd med ganska häftiga trafikkostnader.

Skrivet av hersses:

Du kanske såg min kritik som "kasta sten i glashus" - jag ser ditt inlägg som fruktansvärt ovidkommande.

Jag såg ju inte precis ditt som speciellt konstruktivt, meningsfullt, eller ens kreativt. Du rapar samma skitsnack som så många andra i tråden, som förutsätter att bara för att de minsann kan leva med vissa begränsningar, så ska det gälla alla andra med.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Musikälskare

Komiskt när folk börjar snacka om bojkott och att Blizzard "sabbar för lojala kunder"

Typiskt Svensk mentalitet ^^

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Inaktiv

Efterblivet.

Permalänk
Medlem

Jag vet inte hur det är för er andra men de enda gångerna man spelade diablo 2 var ju på lan eller när man var på semester där man inte hade uppkoppling, de enda singleplayer jag har spelat var när jag inte hade uppkoppling.
Ganska dåligt att man kommer kräva uppkoppling för singleplayer men aja hade inte tänkt köpa det här spelet ändå.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Ska man gama så gör man det hemma vid stationära imo ^^ sen brukar polare ha internet också

Ska man lira ett single-player spel så gör man det när helst man känner för det med hjälp av sin så kallade laptop (läs släptop). Och visst polare har internet, men till vad som måste vara Blizzards stora överraskning så blir mer och mer av vårt samhälle mobilt, vilket betyder att man inte sitter på samma ställe hela tiden. Jag menar jag köpte en quadcore laptop med diskret 5850-kort i enbart för att kunna lira spel och se film ordentligt. Vilken nytta har jag av den om den enda måste stå planterad här hemma hela tiden bara för att det jag vill göra kräver konstant, obruten uppkoppling?

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Poseur:

DRM handlar om digitala rättigheter, och Blizzard hävdar att det är deras rättighet att tvinga folk vara uppkopplade för att förhindra pirater från att stjäla deras spel. Och artikeln gnäller om att han ogillar att behöva vara uppkopplad när han ska spela D3

Det roliga är ju att detta trots Blizzards ansträngningar inte kommer förhindra att spelet piratkopieras och hackas av olika grupper som säkerligen då också kommer fixa versioner av spelet utan dessa begränsningar och frustrationer. Så med andra ord så straffar de bara sina betalande kunder...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naaium:

Det roliga är ju att detta trots Blizzards ansträngningar inte kommer förhindra att spelet piratkopieras och hackas av olika grupper som säkerligen då också kommer fixa versioner av spelet utan dessa begränsningar och frustrationer. Så med andra ord så straffar de bara sina betalande kunder...

Hur ska det går till när allt sköts serverside? En hackad klient kan inte göra ett skit själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Hur ska det går till när allt sköts serverside? En hackad klient kan inte göra ett skit själv.

Det blir som med WoW, piratservrar. Precis som med WoW kan det därför dröja någt.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Finns både för och nackdelar med deras DRM, dock överväger inte fördelarna det.
Dom -vet- att spelet kommer bli knäckt av pirater och folk kommer ladda ner & spela det olagligt. Men ändå ska dom envisas med att försvåra för dom lagliga.
Kunde dom bara inte behållet systemet dom hade i Diablo 2? Single, LAN + Open Battle.net för dom som inte alltid har en anslutning. Och sen Realm där karaktärerna sparas på deras server med allt anti-fusk etc. Kan även skippa auktionshuset totalt i Offline/LAN delen.

Paniken just nu är när man samlats några st hos en polare för att ha en LAN helg, och så dör Internet anslutningen. Telia(Eller annan ISP) snubbarna är inte värst kvicka med att fixa sånt en Fredags kväll / Helg så då är man totalt körda...

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Då rekommenderar jag torchlight 2 istället för LAN-spelande.

Permalänk
Medlem

Haha. Vilken sörja av dåliga argument om varför liret inte ska vara online. Det typiska "men tänk om jag vill spela när jag är på transibiriska järnvägen eller djupt nere i havet och det inte finns något internet...då kan jag ju inte lira" är ju för bövelen så ihåliga att jag storknar.
Blizzard makes money. Detta är deras sätt att krama ut så mycket som möjligt av investerad peng. Enkel logiskt handlande som bla kan härledas till piratkopieringen.
Kudos till Blizzard som tar itu med skiten som förstör spelindustrin.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Det typiska "men tänk om jag vill spela när jag är på transibiriska järnvägen eller djupt nere i havet och det inte finns något internet...då kan jag ju inte lira" är ju för bövelen så ihåliga att jag storknar.

Det är ganska uppenbart att du inte reser speciellt mycket. Tyvärr är det helt enkelt inte möjligt att ha ett GSM abonnemang för alla platser man bara passerar en gång, och långt mindre är det självklart att man har, och får tillgång till, trådlöst internet när man färdas med flyg, tåg, båt, osv. I alla dessa fall är det utan tvekan ett problem att DIII kräver konstant internetuppkoppling, och för i alla fall mig betyder det att spelet helt går bort. Det fins nu andra alternativ att spela, så jag håller mig till dem.

Skrivet av astrob0y:

Detta är deras sätt att krama ut så mycket som möjligt av investerad peng.

Av just den anledningen misstänker jag att online kravet kommer vara "tillfälligt" men även då är det det första, eller rent av de första åren. Och vid det laget är det helt plötsligt ett gammalt spel, som inte kommer dra till sig lika många av oss som bara är intresserade av singel-player delen, för att spela offline. Men det får ju vara deras problem. Jag har siktat in mig på Torchlight II, så jag bryr mig inte speciellt mycket längre.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av -=Mr_B=-:

Finns ingen anledning för mig att spela online, då jag vill lalla runt på egen hand, och utplåna allt som rör sig.
B!

Finns heller ingen anledning att göra det lokalt ifall du har bredband. Eller missar jag något?

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Spelade man D2 i single istället för på laddern så missade man ju halva poängen med spelet, det är nog lite det Blizzard tycker var synd och på så vis vill man att alla är online.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Finns heller ingen anledning att göra det lokalt ifall du har bredband. Eller missar jag något?

Skrivet av -=Mr_B=-:

Jag ägnar en hel del tid åt att vara på rörlig fot, där jag och min laptop hade kunnat spela medan förflyttningen pågår, problemet är att uppkopplingen är som bäst opålitlig, för att inte säga oftast helt frånvarande. Om någon uppkoppling över huvudtaget finns att tillgå är den ovanpå allt oftast belagd med ganska häftiga trafikkostnader.

Jag hoppas det är okaj att jag inte ens bryr mig om att skriva ett nytt svar...
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Jag hoppas det är okaj att jag inte ens bryr mig om att skriva ett nytt svar...
B!

Men är inte ditt argument utanför Blizzards bekymmer? Det är lite som att speltillverkare ska ta hänsyn till att alla inte har råd att uppdatera sin dator vartannat år. Du verkar vara på resande fot ofta. Och om du vill ta del av ett spel så får du köpa utrustning för detta spel och inte sitta och tycka att det är surt att tillverkare inte anpassar sig efter ditt behov. Det låter hårt men om tillverkare nu ska anpassa sig efter "när jag är ute och reser" så bör vi kanske gå tillbaka till spel som inte kräver batteri...För tänk om det nu skulle hända att jag var på plats utan el tillförsel, då skulle inte mina apparater fungera såsom jag vill och det är fel av tillverkarna att inte ge mig solcellladdare...

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Men är inte ditt argument utanför Blizzards bekymmer?

Knappast. Vill man sälja en produkt får man se till så att köparen kan använda den. Vilket ditt nästa exempel är ett strålande exempel på, även om du inte insåg det när du skrev det.

Skrivet av astrob0y:

Det är lite som att speltillverkare ska ta hänsyn till att alla inte har råd att uppdatera sin dator vartannat år.

Speltillverkare tar hänsyn till att alla inte har råd att uppdatera vart annat år, vilket är orsaken till att redan Betan av DIII har så låga hårdvarukrav som hårdvara från 2005-2006... Faktum är att jag misstänker att min sedan länge utrangerade P4'a med ett AGP 7800GS+ (7900 GT chip, inga avstängda pipes, dock något lägre klockfrekvens) med stor sannolikhet kommer vara nog för att spela spelet när det väl är dags för release.

Skrivet av astrob0y:

Du verkar vara på resande fot ofta. Och om du vill ta del av ett spel så får du köpa utrustning för detta spel och inte sitta och tycka att det är surt att tillverkare inte anpassar sig efter ditt behov.

Jag kan ta del av mängder med spel, vilket knappast är förvånande. Att ett spel med en online del inte fungerar utan uppkoppling är knappast förvånansvärt, men att en fullständigt meningslös uppkoppling krävs för ett spel läge som fungerar precis lika bra utan är ett typexempel på när piratkopieringsskydd draggar betalande användare, utan att förhindra piratkopiering. Ger mig fan på att det kommer en knäckt exe som gör att man kan köra singelplayer offline. Enda sättet att förhindra det på är om kartor osv ligger helt på servern, och det betvivlar jag.

Skrivet av astrob0y:

Det låter hårt men om tillverkare nu ska anpassa sig efter "när jag är ute och reser" så bör vi kanske gå tillbaka till spel som inte kräver batteri...För tänk om det nu skulle hända att jag var på plats utan el tillförsel, då skulle inte mina apparater fungera såsom jag vill och det är fel av tillverkarna att inte ge mig solcellladdare...

Jag vet inte vilka transportsätt du har tagit del av, men nära nog alla erbjuder tillgång till el i dagsläget. Det enda undantaget jag kommer på på rak hand är ett där de faktiskt bjuder på uppkopplingen i stället, vilket kan tyckas lite märkligt. Buss. De flesta expressbussarna erbjuder även el, men det finns undantag... Ger vi oss sen utanför lilla Sverige blir det lite annorlunda, men då åker vi sällan buss i alla fall, så det kan kanske kvitta.

Som sagt, det är inte ett problem för mig, eftersom jag kan välja ett annat spel, men det är ett problem för Blizzard, eftersom jag kommer välja ett annat spel. Det betyder att de förlorar en annars garanterad kund. Och jag är med ledning av den här tråden, uppenbarligen inte helt ensam om att välja bort ett spel vars singelplayer funktion är den enda jag är ute efter, och den inte ens fungerar...
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Knappast. Vill man sälja en produkt får man se till så att köparen kan använda den. Vilket ditt nästa exempel är ett strålande exempel på, även om du inte insåg det när du skrev det.

Ej sant. Se exempelvis Crysis för några år sedan. Edit, såg att jag kunde uppfatts som riktigt sur

Skrivet av -=Mr_B=-:

Speltillverkare tar hänsyn till att alla inte har råd att uppdatera vart annat år, vilket är orsaken till att redan Betan av DIII har så låga hårdvarukrav som hårdvara från 2005-2006... Faktum är att jag misstänker att min sedan länge utrangerade P4'a med ett AGP 7800GS+ (7900 GT chip, inga avstängda pipes, dock något lägre klockfrekvens) med stor sannolikhet kommer vara nog för att spela spelet när det väl är dags för release.

Ej heller sanning. Beta brukar ha många funktioner avstängda, du kan omöjligen påstå dig veta hur kraven kan komma att bli. Du kan gott anta.
Troligen kommer du kunna lira spel med icke uppdaterad hårdvara, men det beror på högst subjektiva viljan att kompromissa med bild och uppdatering av bild. Vi vet att minimum krav oftast brukar betyda krav som gör spelet till en ganska trist upplevelse.

Skrivet av -=Mr_B=-:

Jag kan ta del av mängder med spel, vilket knappast är förvånande. Att ett spel med en online del inte fungerar utan uppkoppling är knappast förvånansvärt, men att en fullständigt meningslös uppkoppling krävs för ett spel läge som fungerar precis lika bra utan är ett typexempel på när piratkopieringsskydd draggar betalande användare, utan att förhindra piratkopiering. Ger mig fan på att det kommer en knäckt exe som gör att man kan köra singelplayer offline. Enda sättet att förhindra det på är om kartor osv ligger helt på servern, och det betvivlar jag.

Spelet kommer crackas snabbt och kommer med stor sannolikhet toppa nerladdningsstatistik. Och därmed behovet av att ha spelet i online läge för att få till en schysst försäljning - folk verkar vara tämligen förtjusta i att lira online med andra. Se även övriga pc-spels som inte har haft denna typ av skydd och hur tråkig deras försäljningstatistik kontra dess nerladdningsstatiskt har blivit och onlineskyddet blir till ett rationellt beslut.

Skrivet av -=Mr_B=-:

Jag vet inte vilka transportsätt du har tagit del av, men nära nog alla erbjuder tillgång till el i dagsläget. Det enda undantaget jag kommer på på rak hand är ett där de faktiskt bjuder på uppkopplingen i stället, vilket kan tyckas lite märkligt. Buss. De flesta expressbussarna erbjuder även el, men det finns undantag... Ger vi oss sen utanför lilla Sverige blir det lite annorlunda, men då åker vi sällan buss i alla fall, så det kan kanske kvitta.

Du menar att ditt tekniska bekymmer med internet är ok, men mitt som gör att jag inte har tillgång till el under delar av resa är ej godkänt? Tämligen konstigt sätt att fundera på.

Jag kommer köpa spelet och lira det hemma vid mån av tid. Jag har en stabil internetuppkoppling som inte kommer orsaka förhinder. Om mitt internet inte kommer fungera så kommer det inte betyda så mycket då det finns andra saker jag kan göra. DRMet är bra då det förhoppningsvis kommer öka på försäljningen och pc-spelaren kanske kommer slippa dåliga konverteringar från maskiner med föråldrade teknik.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Ej sant. Se exempelvis Crysis för några år sedan. Edit, såg att jag kunde uppfatts som riktigt sur

Minimum CPU requirement, P4 2.8Ghz. Det gör det till en Northwood, 2.8'an släpptes november 2002. Crysis släptes 2007... Minimum grafik är de mer svävande på, vad som helst som är DirectX 9c certifierat, och har 256MB minne. Minimi kraven är med andra ord långt från svårslagna med ett system som är mer än 2 år gammalt vid spelreleasen...

Skrivet av astrob0y:

Ej heller sanning. Beta brukar ha många funktioner avstängda, du kan omöjligen påstå dig veta hur kraven kan komma att bli. Du kan gott anta.

Den här diskutionen har varit uppe tidigare, blandannat när Starcraft II var på gång. Bara tiden kan utvisa, men som sagt, jag är inte ett dugg fårvånad om Diablo III är fullt spelbart på en gammal P4 baserad spelburk, så långt tillbaka som till Northwood CPUerna. Det verkar rimligt att det kommer krävas en HT CPU, och 3GHz+. Jag har aldrig varit med om en Beta som har haft lägre systemkrav än final release, utom möjligtvis Microsoft olika Windows betor...

Skrivet av astrob0y:

Troligen kommer du kunna lira spel med icke uppdaterad hårdvara, men det beror på högst subjektiva viljan att kompromissa med bild och uppdatering av bild. Vi vet att minimum krav oftast brukar betyda krav som gör spelet till en ganska trist upplevelse.

Det får vara upp till var och en. Det är spelutvecklaren som avgör vad som är minimum med tanke på vad de är villiga att lämna support på, när eventuella köpare klagar på spelbarheten.

Skrivet av astrob0y:

Spelet kommer crackas snabbt och kommer med stor sannolikhet toppa nerladdningsstatistik. Och därmed behovet av att ha spelet i online läge för att få till en schysst försäljning - folk verkar vara tämligen förtjusta i att lira online med andra. Se även övriga pc-spels som inte har haft denna typ av skydd och hur tråkig deras försäljningstatistik kontra dess nerladdningsstatiskt har blivit och onlineskyddet blir till ett rationellt beslut.

Att inkludera en online funktion är ett utmärkt kopieringsskydd, likväl som att inkludera online aktivering. Men att tvinga uppkopplingstillgänglighet under spel av ett singelplayer läge är definitivt att gå för långt, eftersom singelplayer inte har något med online funktionalitet att göra.

Skrivet av astrob0y:

Du menar att ditt tekniska bekymmer med internet är ok, men mitt som gör att jag inte har tillgång till el under delar av resa är ej godkänt? Tämligen konstigt sätt att fundera på.

Förlåt, men vilket ressätt har du som inte ger dig el? Bill, buss, tåg, flyg, båt...? På rak hand är det väll bara helikopter taxi som jag kan tänka mig, som inte erbjuder el, men samtidigt kan vara så långa resor att elen i den bärbara tar slut.

Skrivet av astrob0y:

Jag kommer köpa spelet och lira det hemma vid mån av tid. Jag har en stabil internetuppkoppling som inte kommer orsaka förhinder. Om mitt internet inte kommer fungera så kommer det inte betyda så mycket då det finns andra saker jag kan göra. DRMet är bra då det förhoppningsvis kommer öka på försäljningen och pc-spelaren kanske kommer slippa dåliga konverteringar från maskiner med föråldrade teknik.

Vilket bara bekräftar vad jag misstänkte hela tiden. Du skiter egentligen i alla andra, så länge det bara fungerar för dig, är allt Blizzard gör ok. Jag tänker inte lägga mer tid på det här. Du skiter i att andras värld inte ser ut som din, och det får stå för dig. Men så länge du inte är villig att acceptera att andras värld ser annorlunda ut, är din åsikt inte vatten värd för mig. Till skillnad från dig, är jag villig att se världen ur ditt perspektiv, och vet du vad, Det som fungerar i min värld fungerar i din med. Titta exempelvis på Starcraft II. Ett spel som trots allt är mer än möjligt att piratkopiera, och har så varit sedan release. Fullt spelbart offline, och rekordsäljande.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av -=Mr_B=-:

Jag hoppas det är okaj att jag inte ens bryr mig om att skriva ett nytt svar...
B!

Ah okej, hoppas det är okaj att jag inte orkar läsa hela tråden innan jag svarar pga allt gnäll...

Det suger för dem som är utan internet, men dem som har får ju en bättre produkt med allt premium godis som brukar finnas online i spel som kräver att man är uppkopplad. Är man ute med sin laptop så finns det ju ändå spel man kan lira under tiden tills man sätter sig bakom datorn hemma. Utvecklarna har funnit sitt svar på piratkopieringen och jämfört med andra lösningar så tycker jag online konto är en av de bättre.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

ah okej, hoppas det är okaj att jag inte orkar läsa hela tråden innan jag svarar pga allt gnäll...

Inte egentligen, eftersom svaret definitivt fanns i tråden, men eftersom du ler så sött...
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av -=Mr_B=-:

Inte egentligen, eftersom svaret definitivt fanns i tråden, men eftersom du ler så sött...
B!

gott, ibland så räcker ett bra humör långt i en konversation!

uppdaterade mitt svar ovan också om det inte uppmärksammats.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av hersses:

Oh plz forgive me and blizzard for wanting some security, men visst fildela spel o fuska/modda dem hur mkt ni vill, det är ju det enda som betyder nått. För det är igentligen vad det hela handlar om. Blizzard har infört detta onlinekravet för att förhindra att folk stjäl deras produkt samt ändrar den så att det inte är fair game. De som klagar är de som ser detta som ett hinder. För Blizzard har ju inte rätt till detta!!!!!

Med din logik borde Blizzard gått i konkurs och knappt sålt en enda kopia av Diablo 2 och Starcraft 1. Eftersom att dessa gick utmärkt att spela offline och knappt hade DRM skydd (det gick t.o.m. att spela flera i lan med en enda skiva).

Nu råkade det inte bli så utan Starcraft 1 har sålts i över 11 miljoner kopior och Diablo 2 nästan lika många. De går fortfarande hitta i sågott som alla datorbutiker 13 resp. 11 år efter att de släppts.

Dessutom går båda spelen lira utan skiva i efter patch. Det är helt fritt att använda dem när och hur man vill, och jag tror att det faktiskt är en av anledningarna till deras framgång. Diablo 3 har ännu mer onlinefunktionalitet än 2:an (med AH osv) vilket skulle göra att ännu fler som provar singleplayer vill köpa en riktig nyckel och spela med sina polare.

Så ditt argument att det är för att förhindra att diablo 3 stjäls håller inte för fem öre.

Sålänge man höll sig borta från open battlenet i Diablo 2 slapp man fusk också med riktig nyckel. Så det argumentet ger jag inte heller mycket för. Det har dessutom inget alls att göra med hurvida det går att spela en helt separat karaktär i singleplayer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Med din logik borde Blizzard gått i konkurs och knappt sålt en enda kopia av Diablo 2 och Starcraft 1. Eftersom att dessa gick utmärkt att spela offline och knappt hade DRM skydd (det gick t.o.m. att spela flera i lan med en enda skiva).

Diablo II var utrustat med en avsiktligt "LAN-spel" installation, om jag inte minns fel. Det enda som gick att spela, var LAN, och då med en "värd" som hade en "större" installation / skiva tillgänglig. Avsett för att inte alla spelare i ett LAN spel skulle behöva en unik nyckel. Något Blizzard var mycket stolta över att de fått att fungera bra.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.