Permalänk
Medlem

Planer på att bygga en HTPC

Hallå! Det är såhär att brorsan har ett gammalt chassi som bara står. Jag har ett Ace 460W nätagg som ligger och är helt oanvänt och har även ett AMD Grafikkort med HDMI utgång som också bara ligger. Nu är det så att i min stationära dator har jag 2st 460 768mb som jag kör i SLI. Men jag blev enormt besviken när jag skulle lira BF3 betan. Kan få feta dropps och ligger på runt 50 fps med high settings. Tror det kan bero på att jag har en AMD 955 processor som känns lite halv bra.

Då tänkte jag ta och beställa ett 1155 moderkort med SLI stöd och en i5 2500k och sätta i min stationära istället och ta de gamla 955 och moderkortet och bygga i de gamla chassit så har jag en HTPC ( Behöver egentligen ingen nu, men vill ha när jag flyttar hemifrån ).

Är detta värt 3000kr som nytt moderkort och processor kommer kosta till min stationära eller är det helt enkelt inte 955:an det är fel på i BF3 ?

Permalänk
Medlem

Jag kör en 955 och ett HD5870. Mitt system klarar BF3 BETA på high utan problem. (Har dock inte kollat fps, men ser det bra ut och flyter så bryr jag mig inte.)

Och btw, Använd inte det där aggregatet...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uggmull:

Jag kör en 955 och ett HD5870. Mitt system klarar BF3 BETA på high utan problem. (Har dock inte kollat fps, men ser det bra ut och flyter så bryr jag mig inte.)

Och btw, Använd inte det där aggregatet...

"fick" det av skolan.

När jag kom in på Caspian Border blev det kaos... 20 fps och helt ospelbart

Permalänk
Medlem

Kan inte ge ett omdömme om hur väl min dator klarar sig på "Caspian Border" då jag ej spelat kartan.

Permalänk
Medlem

Jag tror att det är dina grafikkort som flaskar, jag sitter med ett 460 1gb och får 60fps i 1400x900 med texture quality på high, shadows på low AA & AF på 2x och allt annat på medium. När jag höjde terrain quality till high sjönk fps till 50, med allt på high har jag svårt att tro att det skulle gå att spela alls. Min 1055t är långt ifrån att belastas till max.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cruentusa:

Jag tror att det är dina grafikkort som flaskar, jag sitter med ett 460 1gb och får 60fps i 1400x900 med texture quality på high, shadows på low AA & AF på 2x och allt annat på medium. När jag höjde terrain quality till high sjönk fps till 50, med allt på high har jag svårt att tro att det skulle gå att spela alls. Min 1055t är långt ifrån att belastas till max.

Jag körde 3D mark 11 och fick typ 5800 points. Min kusin som har 560 Ti och i5 2500k kan lira BF3 på ultra utan problem. Känns inte som grafikkorten är kassa. Två stycken 460 768mb i SLI är ju ganska kraftigt.