Permalänk
Medlem

Uppgraderingspaket, funkar detta?

Hej,

Nu skulle jag behöva lite köpråd utav kloka sweclockers efter att ha suttit och kollat på inet och varit köpsugen allt för länge.
I min signatur ser ni vad jag har för för dator idag och det jag är ute efter är att kunna maxxa BF3 och andra spel med så bra flyt som möjligt.

Det jag funderar på att inhandla är följande: http://www.inet.se/kundvagn/visa/938044/2011-10-01

Lirar dessa komponenter? Kmr moderkort/nätagg klara att försörja alla delar med rätt ström (VOLT WATT o fan o hans moster)?

Det jag är lite orolig över är att jag har ett trådlöst nätverkskort som kmr sitta placerat under det nedersta grafikkortet och jag undrar om det kmr förstöra och göra kortet för varmt efterssom det kmr sitta ganska nära grafikkortsfläktarna (som ni ser på bifogad bild blockerar nätverkskortet ca 1,5 utav 3 fläktar på grafikkortet).

-Sen undrar jag även om det räcker med ca 1.5 cm mellan grafikkorten?

-Dålig bild på hur det ser ut idag med nätverkskort o grafikkort: http://data.fuskbugg.se/skalman02/d6e43ee0_bild.JPG

-Sen har jag även en fundering på att köpa någonting som är snäppet bättre än standard CPU fläkten som tillåter att man klockar processorn lite. (TANKAR O FUNDERINGAR?)

Så, kära sweclockers, hur tycker ni jag skall göra, jag är en inkompetent person som behöver er hjälp att spendera mina ca 7k på datordelar...

Flummig tråd, skriv om ni behöver mer info eller har funderingar... Tack på förhand!

jusste..... nytt chassi måste jag ha... det jag har idag är gammalt, fult och extremt dåligt och rörigt att "bygg i".

Visa signatur

| Moderkort: MSI P67A-GD55 REV B3 | CPU: I5 2500K | RAM-minnen: Corsair 8GB (4x2048MB) 1600MHz XMS3 1,65V | GPU: Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB OC | Nätagg: PSU Fractal Design 550W Tesla 80+ | HDD: SSD 120GB Intel 510 2.5"/6Gbps, HD1TB Hitachi Jupiter SATA2, 7200rpm |

Permalänk
Medlem

kom igen nu pöjkz! ingen me några visa råd?

Visa signatur

| Moderkort: MSI P67A-GD55 REV B3 | CPU: I5 2500K | RAM-minnen: Corsair 8GB (4x2048MB) 1600MHz XMS3 1,65V | GPU: Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB OC | Nätagg: PSU Fractal Design 550W Tesla 80+ | HDD: SSD 120GB Intel 510 2.5"/6Gbps, HD1TB Hitachi Jupiter SATA2, 7200rpm |

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/kundvagn/visa/934338/2011-09-30 skulle nog kört på det. Sen kan du ju välja mellan H60 och 212. har själv h60 och jag tycker att den e riktigt bra

Permalänk

om de är dator i sign som du ska uppdatera så tycker jag du ska lägga ner lite tid (och lite pengar) på att se till att du har mycket god genomströmning av luft i burken. Windforce kylaren på graffe korten e visserligen bra OM du har god ventilation. Dessa kylare inte blåser ut luften effektiv utan vispar runt den i burken.

Visa signatur

__________________________________________________________

Alla kan göra misstag, även du. Tänk på det innan du flammar någon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nanberg8:

http://www.inet.se/kundvagn/visa/934338/2011-09-30 skulle nog kört på det. Sen kan du ju välja mellan H60 och 212. har själv h60 och jag tycker att den e riktigt bra

Skrivet av zuljin_666:

om de är dator i sign som du ska uppdatera så tycker jag du ska lägga ner lite tid (och lite pengar) på att se till att du har mycket god genomströmning av luft i burken. Windforce kylaren på graffe korten e visserligen bra OM du har god ventilation. Dessa kylare inte blåser ut luften effektiv utan vispar runt den i burken.

@ Nanberg8, det såg intressant ut. Men jag skulle föredra att ha ett chassi som inte är nästa HELT öppet. Och vad är skillnaden på nätagget som du länka förutom att ditt är dyrare och min vare mer "kräm" i ?

@ Zuljin_66, Det ingick två fläktar i det chassit jag länka, sen tänkte jag köpa till de två jag länka för att få en brå luftström från botten till toppen Har du några andra idéer på hur man kan få bättre luftflow?

Förövrigt, någon som tror att det blir FÖR tight mellan grafikkorten eller mellan grafikkort o nätverkskort?

Visa signatur

| Moderkort: MSI P67A-GD55 REV B3 | CPU: I5 2500K | RAM-minnen: Corsair 8GB (4x2048MB) 1600MHz XMS3 1,65V | GPU: Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB OC | Nätagg: PSU Fractal Design 550W Tesla 80+ | HDD: SSD 120GB Intel 510 2.5"/6Gbps, HD1TB Hitachi Jupiter SATA2, 7200rpm |

Permalänk

extrafläktarna borde göra susen. De märker du dock fort om du börjar få oroväckande höga temps på systemet

Visa signatur

__________________________________________________________

Alla kan göra misstag, även du. Tänk på det innan du flammar någon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zuljin_666:

extrafläktarna borde göra susen. De märker du dock fort om du börjar få oroväckande höga temps på systemet

Jo det är det jag hoppas på men vore tråkigt om man fick hem prylarna o så lirar det inte :S

behöver fler experter med goda råd!

Visa signatur

| Moderkort: MSI P67A-GD55 REV B3 | CPU: I5 2500K | RAM-minnen: Corsair 8GB (4x2048MB) 1600MHz XMS3 1,65V | GPU: Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB OC | Nätagg: PSU Fractal Design 550W Tesla 80+ | HDD: SSD 120GB Intel 510 2.5"/6Gbps, HD1TB Hitachi Jupiter SATA2, 7200rpm |

Permalänk
Medlem

Hjälp till, behöver lite fler visa råd innan jag beställer grejerna i början av nästa vecka!

Visa signatur

| Moderkort: MSI P67A-GD55 REV B3 | CPU: I5 2500K | RAM-minnen: Corsair 8GB (4x2048MB) 1600MHz XMS3 1,65V | GPU: Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB OC | Nätagg: PSU Fractal Design 550W Tesla 80+ | HDD: SSD 120GB Intel 510 2.5"/6Gbps, HD1TB Hitachi Jupiter SATA2, 7200rpm |

Permalänk

lira borde det nog göra skulle jag tro. Men har ingen personlig erfarenhet av två kort i sli konfiguration med den typen av kylare. Kan bara ge dig rådet att kolla upp den biten så gott du kan med hjälp av google och söka svar på andras erfarenheter med detta.
För övrigt önskar jag dig lycka till med det nya bygget och hoppas det blir lika bra som du förväntar dig

Visa signatur

__________________________________________________________

Alla kan göra misstag, även du. Tänk på det innan du flammar någon.