Kommer ni ihåg det där tabubelagda ni hittade i skogen när ni var yngre?

Permalänk
Medlem

Kommer ni ihåg det där tabubelagda ni hittade i skogen när ni var yngre?

Gömslen med skogsporr, buskporr, eller container/soprumsporr (även farsans/brorsans porrgömslen.) När man som liten grabb var ute på äventyr i skogen och råkade hitta någons porrgömma. Hade man tur hittade man i alla fall utrivna nakenbilder. Hade man extra tur hittade man en hel blaska, eller som den gången man var ute med kompisen och rotade i en sån där gammal blå tidningsåtervinningscontainer (man var ju så liten då att man kunde krypa in i dom) fullproppad med Rapport och andra diverse porrblaskor. Det var ju som rena rama julafton. Själv tog jag aldrig med mig något hem, utan det gömdes i skogen för att sen glömmas bort och bli taget av nån annan överlycklig grabb. Kompisen där emot tog med sig en hel del hem, även regnskadade tidningar som knappt gick att bläddra i. Rykten gick om det var nån gammal äcklig gubbe som blottade sig för barnen i de trakterna jag bor, och att det var hans tidningar som han gömde i skogen.

Detta verkade vara vanligt under 70-80-90-talen, sen kom internätet och en förlorad generation som aldrig fick sin sexualundervisning i skogen. Barnen får nu sin porrkick genom ett par klick. Förr fick man ju slita och rota i buskage och under tunga stenar för att ibland hitta den där gömman som någon så snällt lagt ut där för alla barnen. Detta fenomen verkar inte vara så ovanligt som man kan tro. Erkänn att du hittat porrgömmor/slängda tidningar när du var yngre? Dela med dig av dina minnen, för sånt här är nostalgi. Tråden kan ju också kanske ge en diskussion om vad internetporren nu för tiden gör för dagens ungdom.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hittade några blöta porrtidningar i skogen när jag var liten och nysvensk. Det var första gången jag såg en kvinna gå ner på en man. Jag trodde jag skulle spy! Vem fan ville ha någons snopp i sin mun? Man kissar ju därifrån tänkte jag. Massa kisspartiklar som letar sig ner i halsen på en. Jag tyckte också synd om mannen som verkade ha ont.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Jag kommer ihåg när en 6-åring till granne och hans kompis hade rotat runt på vinden i sitt hus och där hittat lite gamla porrtidningar som med största sannolikhet var hans pappas.
Glatt gick dessa två runt i hela kvarteret och berättade fascinerade om sin upptäckt och hur de hittat den på vinden och hur äckligt det var med en massa tanter som sög på snoppar på bilderna i tidningen.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk

Jag hade en grymt rolig luch för några månader sedan när jag och en kollega försökte förklara detta fenomen för några indiska konsulter Hmmm... nu när jag tänker efter så började flera av dem med Geo-caching efter kort efter detta, kan det ha ett samband?

Och ja, jag har hittat tidningar i skogar under min uppväxt. Antar att det mesta härrör från barns containerfynd. Jag tror också att det är de nya smala öppningarna på pappersinsamlingarna som har begränsat antalet skogstidningar.

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~

Permalänk

Jag hittade lite varstans, nu var jag dessutom och snokade överallt också. Gamla byggnader där inget hade bott på en +20 år eller så kunde innehålla en hel del. Jag låt dem dock ligga kvar. Skogarna var självklart fyllda med porr, t.om. mer porr än svamp i vissa skogar..

På senare tid så har jag inte sett lika mycket, den där hypotesen att det beror på att folk nu enklare fixar porr via internet tror jag inte på, utan jag tror mer på att gubbar idag har tröttnat på porr och mer ser på annat istället som trav

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bud_bundy:

Jag hittade lite varstans, nu var jag dessutom och snokade överallt också. Gamla byggnader där inget hade bott på en +20 år eller så kunde innehålla en hel del. Jag låt dem dock ligga kvar. Skogarna var självklart fyllda med porr, t.om. mer porr än svamp i vissa skogar..

På senare tid så har jag inte sett lika mycket, den där hypotesen att det beror på att folk nu enklare fixar porr via internet tror jag inte på, utan jag tror mer på att gubbar idag har tröttnat på porr och mer ser på annat istället som trav

Det tror jag också: när man ser medelålders gubbar (affärsmän?) på tåget sitta och försöka xD skriva på sin bärbara dator så ser man hur de fäster blicken på tangenten "F" och liksom tar fart med pekfingret för att de tror att man inte missar bokstaven då...efter ett tag hör man ett tangentbordsliknande "pang" och så upprepar de proceduren (och i slutet av resan kaaanske de har skrivit klart mailet eller vad de nu skrev på), tills de är klara.:P

Det jag försöker få sagt är att jag tror inte att gubbar är så tekniska (och villiga heller för den delen) att de orkar sitta framför en dator och dra i giraffen utan de gör nog som man gjorde förr, sticker ner till Neger Greger's närlivs och köper tidningen.xD:P

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av MacEnkronan:

Det tror jag också: när man ser medelålders gubbar (affärsmän?) på tåget sitta och försöka xD skriva på sin bärbara dator så ser man hur de fäster blicken på tangenten "F" och liksom tar fart med pekfingret för att de tror att man inte missar bokstaven då...efter ett tag hör man ett tangentbordsliknande "pang" och så upprepar de proceduren (och i slutet av resan kaaanske de har skrivit klart mailet eller vad de nu skrev på), tills de är klara.:P

Det jag försöker få sagt är att jag tror inte att gubbar är så tekniska (och villiga heller för den delen) att de orkar sitta framför en dator och dra i giraffen utan de gör nog som man gjorde förr, sticker ner till Neger Greger's närlivs och köper tidningen.xD:P

Jag har gjort observationer som stöder tesen att äldre män inte kollar porr på internet.
Jag och en kompis gick för ett tag sedan och besökte diverse porrbutiker på Andra Långgatan i Göteborg. Vi var på jakt efter ett par handbojor utan fånig säkerhetsspärr. För övrigt väldigt kul att se folks blickar när två killar går in och ber att få titta på handbojor. Hur som helst såg vi ett par äldre herrar klädda i brun tenchcoat driva runt i och runt affärerna. Vissa var lite fega och vågade inte gå in när någon såg på så de kryssade fram och tillbaks utanför tills de kunde smyga in. Andra drev runt bland porrfilmerna. De såg precis ut som den stereotypa blottare.
För övrigt såg jag världens bästa skylt inne i en av butikerna som hade visning av porr på plats. De hade pensionärsrabatt vilket jag tyckte var väldigt fint.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Kommer ihåg att jag drömde mardrömmar hela natt efter att jag hade hittad en porrtidning. Kunde inte förstå hur någonting sånt kunde ske :S

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

Hittade farsans porr bakom ett par böcker i bokhyllan när vi (jag och min bror) var små. Vi blev jättearga och pappa fick lova att inte titta på porr mer.

Nu vet man bättre och har lite dåligt samvete.. Har inte hittat någon porr sedan dess...

Kom ni på ämnet efter gårdagens Gustavsson 3-trappor?

Visa signatur

(Hackintosh) late 2011: Gigabyte H61M-DS2 | i5 3470T | MSI N210 D512D2 | 8 GB XMS3 | Crucial m4 265 GB | Windows 10

Permalänk
Medlem

Bodde för långt satans ut i ingenstans för att få tag i porr i vare sig skog eller vindskrömslen
Så jag fick ta till det enda som var tillgängligt, mammas erotiska diktsamling :q

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Klassiskt. Jag och en polare hittade massa under en sten i skogen när vi gick i sjuan, strax innan det att adsl och sånt kom. Det måste ha funnits något smidigare sätt för tidigare generationer att lösa sånt där än att stå och flukta i en tidning i skogen. Faschinerande.

Permalänk

Kommer ihåg att jag och min kusin hittade ett vhs-band i hans farsas filmsamling när vi var kanske 8.
Fodralet avspeglade såklart inte innehållet höhö.
Kommer ihåg att det var kopierat och svajjigt, vi kollade på det för bara något år sen av nostalgiska skäl. Det sög haha

Jag minns fortfarande texten som visades innan själva filmen "Kopiering förbjuden, MEN om du gör en kopia och skickar till "x-tveksamtföretag" kan du tjäna pengar"

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk

Haha jag tänkte direkt på gamla minnen. Vet att man vid ett par tillfällen hittade tidnignar i stenrös och lite buskage ute i skogen vet att flera av dåvarande kompisar besökta dessa platser flitigt

ja det var före ADLS och före folket hade normaltsett Mobiltelefon eller ens en dator.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Nog hittade man någon gömma i Vattentornsskogen i V-ås när man var där. Man kände ju till varenda vrå i skogen, så det var kanske inte helt konstigt att man stötte på sånt. Även en hel del sprutor och annat suspekt. Minns jag rätt så tyckte jag att det mest var "äckligt/smutsikt" och inget man direkt ville ha att göra med.

Minns att en polare visade i smyg upp sin fars gömma som var dold som en andra vägg bakom garaget. Tror att dess egentliga funktion skulle vara förvaring, och, det levde det ju upp till.

Skrivet av anton_mjor:

Kommer ihåg att jag och min kusin hittade ett vhs-band i hans farsas filmsamling när vi var kanske 8.
Fodralet avspeglade såklart inte innehållet höhö.
Kommer ihåg att det var kopierat och svajjigt, vi kollade på det för bara något år sen av nostalgiska skäl. Det sög haha

Jag minns fortfarande texten som visades innan själva filmen "Kopiering förbjuden, MEN om du gör en kopia och skickar till "x-tveksamtföretag" kan du tjäna pengar"

Det där med feldöpta vhs-band har jag något vagt minne av att jag stött på när jag hade tråkigt någon dag och gick igenom alla VHS-band i jakt på någon film som jag inte sett förut. Vill minnas att det iallafall var en film där som inte var riktigt vad jag sökte. Ännu mer nostalgi, spela in film från tv på vhs-band. Longplay var helt awesome.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Bodde för långt satans ut i ingenstans för att få tag i porr i vare sig skog eller vindskrömslen
Så jag fick ta till det enda som var tillgängligt, mammas erotiska diktsamling :q

Ellos katalogen :3

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Hade en kompis på den tiden, han var lite feminist och tuschade över porrsidor (rita dit bh&trosor) och la ut på såna ställen. Rätt skoj på nåt sätt när man tänker efter. Det var länge länge sen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Ellos katalogen :3

JA! Faktiskt.
Fast morsan hade aldrig sådana tidningar, nej usch och fy. Syrrans OKEJ, eller vad som än gällde på den tiden, fick duga. Hade man tur kanske man kunde sno hem Sverigehäftet från polarens utedass när de var ute med båten.
Shit, det går ju inte att förneka. Alla "mode"-tidningar och reklam för vad som än hade med kvinnokroppen att göra sågs ju som enbart badrumsporr på den tiden. Man kan liksom inte kolla på ett liknande glanspapper idag utan att tänka "Första gången hann jag bara till sidan fem".

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Även jag har minnen från både skogar och containrar i Västerås som grabb (10-12 år). Man var ju runt lite överallt och snokade, och hittade både det ena och det andra ^^

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Frågan är dock, hur kom alla dessa porrblaskor ut i skogen? Jag minns själv att jag funnit massor med FIB och AR när jag varit ute i skogen med kompisar.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Haha ja.. Nog väcker det minnen till liv allt Hittade endel när man var yngre, runt början av tonåren bland träden på en pulkabacke här i stan. Sen lyckades man ju även hitta farsans samling vhs-band Dock inget jag sagt och aldrig kommer prata om heller.

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Skrivet av P-NILZ:

Frågan är dock, hur kom alla dessa porrblaskor ut i skogen? Jag minns själv att jag funnit massor med FIB och AR när jag varit ute i skogen med kompisar.

På samma sätt som crop circles uppstår i sädesfält, alltså utomjordisk aktivitet. Det vore något för "ufo sverige" att gå igenom porrblaskor i skogen för att hitta genetisk spår efter extraterrestrial life.

Nej porr var mycket skamligt att inneha förut, både för ungdomar och gifta personer. Så folk hade dessa utanför hemmet. T.ex. skulle inte frugan bli så glad av att hitta en porrblaska. Desamma gällde inköp av porrblaskor, vilket folk gjorde när de var i okänd ort.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Skrivet av bud_bundy:

Nej porr var mycket skamligt att inneha förut...

Porr är väl fortfarande skamligt att inneha?

Jag undrar dock om dessa människor tycker det var mindre skamligt att sätta sig i en buske och dra i långe John. Eller man kanske tog med tidningarna hem?

Visa signatur

---

Permalänk
Skrivet av Gorian:

Porr är väl fortfarande skamligt att inneha?

Jag undrar dock om dessa människor tycker det var mindre skamligt att sätta sig i en buske och dra i långe John. Eller man kanske tog med tidningarna hem?

Tidningar kanske men inte datorfiler vad jag upplever, där det t.o.m. hör till att se och inneha riktigt sjuka grejer. Nu pratar jag främst inte om sex, utan mycket annat skumt som finns på internet. Men visst mycket sjukt porr finns, som typ alla med internetuppkoppling har beskådat dessa.

Angående hur folk gjorde med tidningar så var det nog individuellt, där vissa säkerligen lekte med sig själv utomhus, medans andra tog in tidningarna med jämna mellanrum.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Skrivet av bud_bundy:

Tidningar kanske men inte datorfiler vad jag upplever, där det t.o.m. hör till att se och inneha riktigt sjuka grejer. Nu pratar jag främst inte om sex, utan mycket annat skumt som finns på internet. Men visst mycket sjukt porr finns, som typ alla med internetuppkoppling har beskådat dessa.

Men då gömmer man sig ju bakom att det är just "riktigt sjuka grejer", och inte vanlig porr som enbart är till för upphetsning.
Gammal hederlig, sedvanlig porr får väl ändå ses som skamligt och något de flesta håller undangömt fortfarande?

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Nu är jag av fel generation för att ha upplevt detta, men jäklar vilken skum tråd detta är alltså!

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Nu är jag av fel generation för att ha upplevt detta, men jäklar vilken skum tråd detta är alltså!

Du har missat något

Visa signatur

REFUSED

Permalänk
Medlem

Jag renoverade min gamla lägenhet och tog ner ett fult innertak, den där modellen med lösa ljudisolerings skivor. Ovanför en av skivorna låg det en rejäl bunt med gamla p-blaskor någon gammal hyresgäst hade glömt kvar.
Blev inte lite snopen när dom rasade ner i huvudet på mig

Permalänk
Skrivet av Kryll:

Jag renoverade min gamla lägenhet och tog ner ett fult innertak, den där modellen med lösa ljudisolerings skivor. Ovanför en av skivorna låg det en rejäl bunt med gamla p-blaskor någon gammal hyresgäst hade glömt kvar.
Blev inte lite snopen när dom rasade ner i huvudet på mig

Var det vildvuxet eller renrakat?

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk

då mitt barndoms/ungdoms hem låg typ 40 meter från ett pappersbruk där bla tidningar tillverkades och som ständigt fick inbrott utav andra ungdomar som ibland gömde undan sitt byte i en närliggande skog som bla jag använde som genväg till min skola, så ja, jag hittade en hel del "hmm hmm" i skogen i mina yngre dar.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

Vill minnas att jag en gång på väg till skolan hittade en spännande tidning i ett dike, kollade bara lite snabbt då jag hade bråttom till skolan, och när jag passerade samma ställe på väg hem igen för att fortsätta kolla bar tidningen borta:(.