Permalänk
Medlem

Garanti problem med Razer Mamba

Hejsan!

Har fått ett problem min Mamba. Som ni kanske har sett på bilder så har den "gummi" grepp för tummen och lill-fingret och på ena börjar den lossna men på den andra kan man röra runt utan problem. Jag gick till Elgiganten (köpt december 2010), frågade om de kunde göra något, men det kunde de inte eftersom (enligt Elgiganten) det inte är en stor grej (och att det var en "skönhetsgrej", inte nån elektriskt / systemfel) och då blev jag sur >:(
Gick hem och mailade till razers support och sa detta:

Hello,

We are sorry it sounds like your product may be in need of an exchange. If you did not purchase your unit from razerzone.com, your reseller can assist you with any exchange. If you purchased the unit from razerzone.com or are unable to receive an exchange with the reseller, please supply us with the following information and we will further assist you with your exchange. Additional instructions will be provided via email once your information is received and verified.

Full Name:
E-Mail Address:
Phone:
Return Mailing Address:
City:
State/Province:
Postal (Zip) Code:
Country:

Model name/style/color
Serial No (S/N): (it does not start with RZ; that is the model number)

Product No.:

Place of Purchase:

Date of Purchase:

Proof of Purchase: (Please note a proof of purchase would be a scanned copy of a purchase receipt/invoice or your Razerzone order #)

**Please note our system cannot accept .msg or .nfo attachments at this time. These attachments may be dropped from any emails forwarded to us.**

I början står det att ju det behöver bytas och att om jag inte hade köpt det från deras hemsida, kan jag gå till affären jag köpte den, i detta fall, Elgiganten! Om jag nu går tillbaka och visar detta, kommer jag få en ny Razer mamba eller fixar de detta problem eller vad gör de?

Tack!

Edit: tråden kan låsas, allt löst!

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem

Inga?

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem

Gå till Elgiganten och kolla?

Visa signatur

Main. - Fractal Design Meshify C - Corsair AX860 - Asus Strix B550-E - AMD Ryzen 5 3600 - 32gb Corsair Vengeance 3200mhz - Asus Strix GTX 1080 - Samsung 970 Evo 250gb - Kingston A200 1tb - 1x 840 Pro 256GB - 2x 850 Pro 256GB - 2x 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850 Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
2018 Macbook Pro 13" 2018 iPad Pro 12,9"
Projekt 13 - Bygglogg WIP

Permalänk
Medlem

Det bästa är väl att gå till Elgiganten och säga att du mailat Razer och de sa att du skulle vända dig till dem.
Tror säkert de byter ut den om det är så att den gått sönder.

Visa signatur

Fractal Design Arc| Intel i5 2500k@4.3| Antec Kühler H2O 620| GTX 580 DCII| Asus P8P67 PRO| Corsair 4GB XMS3| OCZ Agility 60GB| Corsair HX 1000W| BenQ XL2410T 120hz

iPhone 4 | Xbox 360

Permalänk
Skrivet av Buzz996:

Gå tillbaka till affären då med mailet. Min Razer Mamba har också tappat det vänstra gummigreppet. Jag är inte förvånad, standarden har känts undermålig sedan dag 1. Den känns en femtedel så dyr som den är.

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tandborste:

Gå till Elgiganten och kolla?

Skrivet av osse94:

Det bästa är väl att gå till Elgiganten och säga att du mailat Razer och de sa att du skulle vända dig till dem.
Tror säkert de byter ut den om det är så att den gått sönder.

Skrivet av soderkvist:

Gå tillbaka till affären då med mailet. Min Razer Mamba har också tappat det vänstra gummigreppet. Jag är inte förvånad, standarden har känts undermålig sedan dag 1. Den känns en femtedel så dyr som den är.

Har redan varit där, de sa att det inte ingick i garantin, inget systemfel, bara en "skönhetsgrej"

EDIT: Får jag en helt ny mus eller fixar de bara sidorna?

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buzz996:

Har redan varit där, de sa att det inte ingick i garantin, inget systemfel, bara en "skönhetsgrej"

EDIT: Får jag en helt ny mus eller fixar de bara sidorna?

Har du varit där och visat mailet? Det enda sättet att veta om du får en ny eller om dem lagar den är ju att gå dit.. Man brukar oftast få en ny.

Visa signatur

Main. - Fractal Design Meshify C - Corsair AX860 - Asus Strix B550-E - AMD Ryzen 5 3600 - 32gb Corsair Vengeance 3200mhz - Asus Strix GTX 1080 - Samsung 970 Evo 250gb - Kingston A200 1tb - 1x 840 Pro 256GB - 2x 850 Pro 256GB - 2x 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850 Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
2018 Macbook Pro 13" 2018 iPad Pro 12,9"
Projekt 13 - Bygglogg WIP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buzz996:

Har redan varit där, de sa att det inte ingick i garantin, inget systemfel, bara en "skönhetsgrej"

EDIT: Får jag en helt ny mus eller fixar de bara sidorna?

Min erfarenhet när det är fel på en produkt o en elgigantaffär säger " nej det är inget fel på den" så går man bara till en annan elgigant o dom säger " ja så ska det inte vara, vi bytar direkt"

Permalänk
Medlem
Skrivet av dodo1:

Min erfarenhet när det är fel på en produkt o en elgigantaffär säger " nej det är inget fel på den" så går man bara till en annan elgigant o dom säger " ja så ska det inte vara, vi bytar direkt"

ja, det var så också med oss, första gången gick vi dit, tog inte emot den, kom hem, skrev detta på sweclockers, gick dit nästa helg förberedd med mailet, fast de tog emot den och bytte den genast utan att vi visade den...

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!