Permalänk

modifikationstävling?

Hej

Eftersom Väldigt många fina mods/ chassi byggen har gjorts på den senare tiden här på swec, så tänkte jag att vi kunde ha en tävling för custom byggda/moddade chassin. Priset (om någon moderator gick med på det) kunde väl bli en symbol typ som foldinglaget symbol fast mera unik.

REGLER

budget max 600, chassit ingår inte i budgeten. Pengarna ska också användas till kylning

chassit får ha valfri storlek och färg

Man får vara flera personer i ett lag

varje person/lag får max ställa upp med 3 chassin

de flesta verktyg får användas, Men mera extrema varianter som crn fräs får inte användas

säg bara till om ni gillar ideen eller om ni har några synpunkter

Om ni vill vara med i tävlingen,skriv i tråden eller skicka ett pm

Personer som har anmälts sig

borz
memoryofrage

Permalänk

Var uppe på tapeten förut, men vart ingen större grej av det. Känns som swec är för litet för det, finns knappt något intresse

btw, varför skulle man bara få ha en budget på 300-400kr för? Samt vad innebär specialverktyg? Grejen med moddning innebär väl att man kan göra precis vad man vill och hur man vill...

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Kaptendum:

Var uppe på tapeten förut, men vart ingen större grej av det. Känns som swec är för litet för det, finns knappt något intresse

btw, varför skulle man bara få ha en budget på 300-400kr för? Samt vad innebär specialverktyg? Grejen med moddning innebär väl att man kan göra precis vad man vill och hur man vill...

Precis. Vi hade ju en "Vårterminens Moddare". Men de var bara ca 200st som röstade. De skulle förstås vara roligt att få ihop något men tror de inte finns varken byggen eller intresse för de. Tyvärr.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem

om man sätter en viss summa man får använda måste man börja använda huvudet lite mera en att det är fritt..blir mera av en utmaning på ett annat sätt då. så jag ser inget fel i den idéen, samma sak gör man ju i olika tillställningar..tex snabbast på 402 m med bil för max 20tusen ..dvs inköp av bil samt valfritt trimmande. så på det sättet kan du ju tillämpa regler inom moddning oxå..

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av C4B12:

Precis. Vi hade ju en "Vårterminens Moddare". Men de var bara ca 200st som röstade. De skulle förstås vara roligt att få ihop något men tror de inte finns varken byggen eller intresse för de. Tyvärr.

varför lägger inte vi omröstningen på framsidan utav sweclockers som en artickel ?
om vi ska göra detta möjligt så måste vi göre precis som bit-tech har sina edeer om detta, Gör ett inlägg i förumet, Lägg upp en Artickel på framsidan där man kan bli hänvisad till omröstningen i forumet... när detta är klart så är det bara att göra en till artickel på framsidan som visar den mest röstade projekten, påsåvis kommer det bli mycet mer än bara 200röster...förhoppningsvis blir det bra denna gången så vi även kan fortsätta... jag ska försöka ta upp detta med grabbarna grus och se vad dem säger angående idén

Permalänk

En sak som jag tror kommer bli positivt med 300-400 kr reglen är att nybörjare som har ett intresse kommer att göra ett försök för att det är så lite pengar att om det går åt skogen så händer ingenting. detta resulterar förhoppningsvis i att fler personer deltar. det jag menar med speciella verktyg är till ex datorstyrda sågar.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av KsKz_91:

varför lägger inte vi omröstningen på framsidan utav sweclockers som en artickel ?
om vi ska göra detta möjligt så måste vi göre precis som bit-tech har sina edeer om detta, Gör ett inlägg i förumet, Lägg upp en Artickel på framsidan där man kan bli hänvisad till omröstningen i forumet... när detta är klart så är det bara att göra en till artickel på framsidan som visar den mest röstade projekten, påsåvis kommer det bli mycet mer än bara 200röster...förhoppningsvis blir det bra denna gången så vi även kan fortsätta... jag ska försöka ta upp detta med grabbarna grus och se vad dem säger angående idén

Jo de är ju klart men de försökte vi som starta förra tråden med. De är ju inte bara att "lägga upp" en artikel. De är ju helt upp till redaktionen.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem

tror att om vi ber dom lägga upp en artikel så gör dom nog det. varför skulle dom inte liksom?

Visa signatur

i5 3570k / Asus p8z77-i Deluxe / Asus Gtx680 DCII / Corsair Ax 750w / Ocz Petrol 256GB / Corsair Vengeance 16GB

Permalänk
Medlem

400 kr låter som något väldigt många skulle kunna vara med på!
Man kan välja ut ett chassi och sedan tävla i vem som kan göra de bästa modden?

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Mr.Azum:

tror att om vi ber dom lägga upp en artikel så gör dom nog det. varför skulle dom inte liksom?

Vi gjorde ju de.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk

Vi kan börja med att göra en lista över personer som vill vara med.

Permalänk
Medlem

Ta upp intresseanmälan.
Kan också hjälpa att sätta upp preliminära regler och välja ut lämpligt moddobjekt. Vissa kanske ryggar tillbaka för att de inte vet vad de kommer att behöva modda. har ni några konkreta förslag så kanske det blir lättare att få med folket!

Mitt förslag är FD Core 1000 - http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=807664
Relativt billigt och Inet kanske vill sponsra med en liten rabatt!

Permalänk

Jag tycket att man skälv ska välja vilket chassi man ska använda, man får ta ett gammal chassi från skroten och använda resten av pengarna till fläktar om man vill.

ps ska jag byta trådens namn till modifikationstävling: inga kunskaper behövs intresse anmälan

Permalänk
Medlem

Jo fast, bedömningar blir då olika! Med ett gemensamt utgångsobjekt blir det lite enklare att jämföra och bedöma svårighetsgraden.

Permalänk

Nja om alla använder samma chassi blir det tråkigt i längden

Permalänk
Medlem

Javisst, spelar egentligen ingen roll. Tänkte mest på att vissa chassin är enklare att modda än andra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av borz:

Jo fast, bedömningar blir då olika! Med ett gemensamt utgångsobjekt blir det lite enklare att jämföra och bedöma svårighetsgraden.

Instämmer. Skulle vara kul med en tävling med en gemensam utgångspunkt och en given budget. Tänker dock inte deltaga själv eftersom jag inte är vidare händig.

Visa signatur

I'd tell you a chemistry joke... But all the good ones Argone

Permalänk

Inte JAG iheller men JAG ställer upp

Permalänk

Vi kan väl låta en erfaren person ha ett nytt chassi ätt modda så ätt nybörjare kan få hjälp medan resten kan göra vad de vill.

Permalänk
Skrivet av borz:

Javisst, spelar egentligen ingen roll. Tänkte mest på att vissa chassin är enklare att modda än andra!

Min plan var att modda och förlänga ett boxee chassi och modda en h50

Skickades från m.sweclockers.com

eh hur gör jag för att lägga ihopa alla mina inlägg

Permalänk
Medlem
Skrivet av memoryofrage:

En sak som jag tror kommer bli positivt med 300-400 kr reglen är att nybörjare som har ett intresse kommer att göra ett försök för att det är så lite pengar att om det går åt skogen så händer ingenting. detta resulterar förhoppningsvis i att fler personer deltar. det jag menar med speciella verktyg är till ex datorstyrda sågar.

Precis, det är roligare om fler kan delta och inte budgeten sätter stopp för fler deltagare. Och precis som du säger, specialverktyg så som cnc maskiner osv gör ju bara att dom få som har tillgång till det förmodligen kommer vinna tävlingen.

Permalänk
Medlem

Jag skulle kunna tänka mig att delta. Men definitivt inte med ett förutbestämt chassi som inte faller mig i smaken det allra minsta. Och som dessutom inte fyller mina behov. Hur tänker ni? modda och sen kasta bort det eller? Tanken med att modda är väl ändå att skapa något personligt som både passar ens behov och faller en själv i smaken.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av jycken:

Jag skulle kunna tänka mig att delta. Men definitivt inte med ett förutbestämt chassi som inte faller mig i smaken det allra minsta. Och som dessutom inte fyller mina behov. Hur tänker ni? modda och sen kasta bort det eller? Tanken med att modda är väl ändå att skapa något personligt som både passar ens behov och faller en själv i smaken.

Mycket sant. Sen tycker jag man kan lyckas med riktigt fina riggar utan att slänga ut massvis med pengar också.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk

ska vi dra igång tävlingen har börjat på ett cm10001 chassi. Bara en fråga får jag göra reklam för tävlingen i byggloggen?

Permalänk
Proffsmoddare

Vad är reglerna? Jag har ju också börjat på ett Lian Li PC-8nb chassi.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Är också intresserad av regler samt vilka som deltar (jag är med för övrigt).
Deadline måste också sättas!

Permalänk
Skrivet av sack:

Vad är reglerna? Jag har ju också börjat på ett Lian Li PC-8nb chassi.

Skrivet av borz:

Är också intresserad av regler samt vilka som deltar (jag är med för övrigt).
Deadline måste också sättas!

Ska uppdatera reglerna nu!

Mitt förslag är att man har en månad på sig från nu att anmäla sig till tävlingen och tävlingen slutar på nyårs afton

Permalänk
Medlem
Skrivet av memoryofrage:

Hej
om man är en känd moddare typ sack eller skaparen av cold winter får inte ens namn stå med i trådens namn detta för att alla ska ha lika förutsättningar

Den här förstår jag inte alls. Skulle det vara en fördel att vara "känd" moddare? Om det har någon effekt så är det väl isf negativ då folk tenderar att ha högre förväntningar om man har hållit en viss kvalitet innan.

Visa signatur

| Ryzen 5800X | ASUS X570 TUF | 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 CL16 | Asus RTX 3080 Strix OC | 2x Samsung 970 Evo 1TB M2 SSD | Seasonic 850W Focus Gold modulärt || Kylning: Corsair H115i PRO, 9x 140mm Be Quiet! Silent Wings 3 PWM || Skärm: ASUS MG279Q || Chassi: Fractal Design Meshify 2 Dark TG

Permalänk
Medlem

Reglerna ang budgeten gäller alltså att man inte får använda mer pengar än startbudgeten eller vadå?

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av memoryofrage:

Hej
budget max 300-400 kr, pengarna ska användas till inköp av chassi,fläktar och delar typ fläktgaller

de flesta verktyg får användas, Men mera extrema varianter som crt fräs får inte användas

om man är en känd moddare typ sack eller skaparen av cold winter får inte ens namn stå med i trådens namn detta för att alla ska ha lika förutsättningar

Så för 300-400kr ska man köpa chassi, fläktar osv, hårdvara?
Och om man har rejäla verktyg får man inte använda de?
Det där sista förstår jag inte ens.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC