Går det byta grafikkort i laptop?

Permalänk
Medlem

Går det byta grafikkort i laptop?

Som Titeln låter, någon som vet om det går det byta grafikkort i laptop?
Och vart jag ska vända mig isåfall.

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem

Till vissa laptop går det att byta ut grafikkortet men inte alla kolla med tillverkaren

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jygge:

Till vissa laptop går det att byta ut grafikkortet men inte alla kolla med tillverkaren

Hur vet man det då?

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av SIR_HanZen:

Hur vet man det då?

Du får kolla med tillverkaren av din laptop, det är då man vet.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Du får kolla med tillverkaren av din laptop, det är då man vet.

Ringde nu 18.01, självklart stängde deras support 18.00 :/

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem

annars brukar det gå utmärkt att googla själv lite. jag vet att jag kan byta grafikkort på min. surfade runt lite och fick info på 5 minuter. så testa att leta lite.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

På de flesta går det inte - men som de andra sagt - bara att googla fram informationen. Den finns där ute tillsammans med sanningen

Permalänk
Medlem
Skrivet av bengt-re:

På de flesta går det inte - men som de andra sagt - bara att googla fram informationen. Den finns där ute tillsammans med sanningen

Skrivet av blade80:

annars brukar det gå utmärkt att googla själv lite. jag vet att jag kan byta grafikkort på min. surfade runt lite och fick info på 5 minuter. så testa att leta lite.

Skrivet av Jalle64:

Du får kolla med tillverkaren av din laptop, det är då man vet.

Det är denna datorn jag vill veta om de går att byta på eller inte..

http://www.sweclockers.com/recension/6123-fujitsu-siemens-ami...

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem

Nej, det går inte.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Jag tjuvar in på denna tråd lite för att ev. få lite bra svar. Min gamla trotjänare (Dell Inspiron 630m) har börjat bete sig märkligt. När jag startar upp datorn så flimrar skärmen till och sen slocknar. Det händer oftare och oftare nu och det känns som om det inte kommer bli bättre. Jag gissar att det är grafikkortet som börjar sjunga på sista versen och frågan är ju då om det går att byta och vad jag i såfall ska ha. Jag har googlat runt en del men inte fått några vettig svar alls.
Jag har tyvärr inte råd att köpa en ny laptop nu och skulle behöva hålla den här vid liv ett litet tag till.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Ebhen:

Jag tjuvar in på denna tråd lite för att ev. få lite bra svar. Min gamla trotjänare (Dell Inspiron 630m) har börjat bete sig märkligt. När jag startar upp datorn så flimrar skärmen till och sen slocknar. Det händer oftare och oftare nu och det känns som om det inte kommer bli bättre. Jag gissar att det är grafikkortet som börjar sjunga på sista versen och frågan är ju då om det går att byta och vad jag i såfall ska ha. Jag har googlat runt en del men inte fått några vettig svar alls.
Jag har tyvärr inte råd att köpa en ny laptop nu och skulle behöva hålla den här vid liv ett litet tag till.

Öppnat upp luckor och blåst ifrån damm?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)