Permalänk
Medlem

Steve Jobs (1955-2011) R.I.P

Finns inte så mycket att säga förutom nyheten att Steve Jobs nu avlidit
http://www.apple.com/stevejobs/

Man får tacka för de goda sakerna Apple har givit oss under åren.
Och hoppas att de fortsätter så!

Vila i frid Steve.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Ja det är grymt sorgligt. En stor man som revolutionerat marknaden. Utan honom hade inte vårt sätt att kommunicera sett ut som det gör idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MooD:

Ja det är grymt sorgligt. En stor man som revolutionerat marknaden. Utan honom hade inte vårt sätt att kommunicera sett ut som det gör idag.

Nog för att jag uppskattar Steve för hans driv och klippskhet, men på vilket sett har han påverkat vårat sätt att kommunicera med varandra?

SMS? Nej
Email? Nej
Telefon? Nej
Snigelpost? Nej

EDIT: Måhända har han förbättrat vårat sätt att interagera med våra telefoner, men det klassas knappast som att revolutionera vårat sätt att kommunicera med varandra.

Permalänk
Medlem

Han måste ha varit riktigt svag när han lämnade sin position. Dedikerade verkligen sitt liv åt företaget.

Permalänk
Musikälskare

Alltid hemskt när någon går bort, likadant med Steve

Han har gjort så mycket bra i världen och jag vill tacka honom för det! Hoppas han har det bra i himlen

EDIT: Inget PC vs MAC i denna tråden är ni snälla, visa lite respekt!

EDIT2: Detta känns overkligt ugh :/

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

RIP

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Murer:

Nog för att jag uppskattar Steve för hans driv och klippskhet, men på vilket sett har han påverkat vårat sätt att kommunicera med varandra?

SMS? Nej
Email? Nej
Telefon? Nej
Snigelpost? Nej

EDIT: Måhända har han förbättrat vårat sätt att interagera med våra telefoner, men det klassas knappast som att revolutionera vårat sätt att kommunicera med varandra.

Mobiltelefonen är ett kommunikationsverktyg, det kan man inte riktigt blunda för. Hans iphone är kanske den största disruptionen i mobiltelefonens historia. Kanske till och med den största i telefonens historia. På detta sätt har han revolutionerat det sätt vi kommunicerar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MooD:

Mobiltelefonen är ett kommunikationsverktyg, det kan man inte riktigt blunda för. Hans iphone är kanske den största disruptionen i mobiltelefonens historia. Kanske till och med den största i telefonens historia. På detta sätt har han revolutionerat det sätt vi kommunicerar.

Jag tycker mig fortfarande inte se på vilket sätt han revolutionerade sättet vi kommunicerar på. Om han hade uppfunnit en ny teknik för kommunikation som alla använder (vilket man kan säga om telefoni och SMS) så hade jag förstått vad du menade, men det "enda" han gjort är att skapa en smartphone som den större massan finner attraktiv. Smartphones är väl än inte en majoritet av telefoner i världen för övrigt?

EDIT: Det jag tror du menar är att han revolutionerade smartphonemarknaden, vilket jag håller med till fullo. Innan iOS så var det Windows Mobile-lurar mer resistiva skärmar som gällde. Han satte en press på en väldigt liten industri och den är idag en av världens största. Väldigt imponerande faktiskt.

Permalänk
Medlem

Tråkigt, apple lever vidare i hans anda.

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Hedersmedlem

För att underlätta modereringen låser jag den här tråden och hänvisar till https://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?t=1046962 (tråden med nyhetskommentarer).

*tråd låst*