Windows Phone 7.5 "Mango" till Sverige

Permalänk
Medlem

Nu har jag suttit i snart en timma och försökt, jag tror jag har problem med timingen då den bärbara datorn (som är den enda som jag har tillgång till för tillfället) har någon delay innan det trådlösa stängs av. Jag ger det mer tid imorn då jag förhoppningsvis kan använda en stationär som går på kabel.

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem

De nya som e på G är bland annat
HTC's Titan --> http://www.htc.com/www/smartphones/htc-titan/ eller Radar --> http://www.htc.com/www/smartphones/htc-radar/

Jag är själv grymt sugen på en WP telefon, men även en Samsung Galaxy Note som tyvärr kör Android.

/Homer_S1

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Några nya telefoner på g ut med Windows 7 som är intressanta? Tycker de flesta man ser nu har varit ut ett bra tag och börjar bli lite ålderdomliga..

Nokia har ju ett gäng på g i oktober tror jag det var. Samsung ska släppa något nytt HTC har nytt på väg, ZTE är p g. Så nu under hösten kommer det nyheter

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

HTC modellerna verkar inte vara någon större hit... Single core och bara 512Mb ram är inte mycket att hänga i julgranen. Hoppas Nokias eller Samsungs modeller är bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

HTC modellerna verkar inte vara någon större hit... Single core och bara 512Mb ram är inte mycket att hänga i julgranen. Hoppas Nokias eller Samsungs modeller är bättre.

Och ändock så är den gamla WP7 modellerna snabbare än din iPhone...

Tydligen så behöver inte WP7 kraften på det sättet (även om det aldrig är fel med kraft).

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Några nya telefoner på g ut med Windows 7 som är intressanta? Tycker de flesta man ser nu har varit ut ett bra tag och börjar bli lite ålderdomliga..

Kommer en ersättare till omnia 7 som heter omnia w, sen kommer det dyka upp en troligtvis fler nokia modeller. Det kommer även komma en del fler, men det är dessa som jag tycker verkar mest intressanta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Trist trist.:/ Har inga förväntningar på MS så kallade mobiler.:/

Skrivet av MacEnkronan:

Det är bara det att de flesta av mobilerna är rätt så sega, eller dom var det i alla fall.:P

Skrivet av MacEnkronan:

Hmm...har för mig att denna --> Sony Ericsson Xperia X2 skulle vara sjukt seg. Och om jag inte missminner mig så stod MS bakom mjukvaran till denna modellen.:P

Skrivet av MacEnkronan:

Kanske inte helt på allvar, men lite i alla fall: MS stod ju bakom mjukvaran om jag inte missminner mig helt.:)

Det här är Microsofts största problem, samt generella MS-haters. Nu ska jag inte peka ut dig speciellt eftersom att du ändrade sig senare. (Det är iofs fortfarande lite klantigt att bara anta att inget har ändrats på vad har det gått, 3 år?)

För många kommer ihåg det gamla Windows Mobile (som någon idiot på MS iofs fick för sig att döpa om till Windows phone i dess sista livsfas). Microsoft såg vad som behövdes och gjorde det, en ren omstart. Det ända som WP7 har kvar från gamla Windows Mobile är kernelens kodbas och även den är kraftigt uppdaterad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

HTC modellerna verkar inte vara någon större hit... Single core och bara 512Mb ram är inte mycket att hänga i julgranen. Hoppas Nokias eller Samsungs modeller är bättre.

Ngt annat än singelcore stöds inte av WP7 i dagsläget och ingen högre upplösning än 800*600 osv. Så det blir nog inte så mycket bättre på ett tag tyvärr.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gambit_2K:

Ngt annat än singelcore stöds inte av WP7 i dagsläget och ingen högre upplösning än 800*600 osv. Så det blir nog inte så mycket bättre på ett tag tyvärr.

Helt rätt faktiskt
Alla modeler kör på 800x480
Snapdragon singelcore SOC i valfri hastighet (Minst 1Ghz) med medföljande andreno grafik
Minst 512mb ram
Minst 5mp kamera
minst 8gb inbyggt minne

Hårdvaran ligger i linje med en mainstream/highend android eller iphone 4, visst kanske det känns tråkigt att inte galaxy 2:s soc eller nyare går att bygga på. Men hade man inte haft så pass strikta krav hade det varit mer eller mindre omöjligt att optimera så pass bra som det är gjort i wp telefonerna då dom är sjukt snabba och responsiva.

Visa signatur

Chassi: Antec 300 ][ CPU: AMD FX 8320 4,2Ghz ][ Kylning: Zalman CNPS14X ][ Ram:8,00 Gb DDR3 1600 ][
Moderkort: ASUS M5A99 ][ Skärm: ASUS MX279H ][ Grafik: ______ ][ Psu: Corsair CX600M ][
SSD:OCZ Vertex plus 120gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av skewgen:

Kommer en ersättare till omnia 7 som heter omnia w, sen kommer det dyka upp en troligtvis fler nokia modeller. Det kommer även komma en del fler, men det är dessa som jag tycker verkar mest intressanta.

Tror dock samsung kommer släppa en något mer "high-end". Omnia w känns som en finjusterad omnia, framförallt gällande priset.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem

Jag gråter över att jag bytte bort min omnia 7 mot en Optimus 2x som är genom rutten om jag jämför. Det jag skanar just nu på wp7 är dock bättre kamera samt spotify. När det kommer så köper jag direkt en ny wp7 lur.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk

Hej! Någon som vet hur man "hackar" för att få igång Wifi Hotspot? Sitter på en Samsung Omnia 7 och
behöver verkligen använda den funktionen! Tack för hjälp!

Mvh

Permalänk
Medlem

Så Spotify finns nu till Mango?

Då är det bara invänta Nokias släpp och se vilken prisklass dem hamnar på.
Men var i h*lvete håller dem hus?

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

Helt otroligt, äntligen är väntan över...nästan! Ska bli skönt att kunna använda denna fantastiska lur fullt ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av adamkarlssons:

Hej! Någon som vet hur man "hackar" för att få igång Wifi Hotspot? Sitter på en Samsung Omnia 7 och
behöver verkligen använda den funktionen! Tack för hjälp!

Mvh

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1233612

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk

Någon som vet hur man fixar svensk display språk ?

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, XFX 7900XTX Merc, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pnorberg:

Så Spotify finns nu till Mango?

Då är det bara invänta Nokias släpp och se vilken prisklass dem hamnar på.
Men var i h*lvete håller dem hus?

Spotify kommer någon gång nu när mango finns sa dom i somras tror jag. Nokia ska släppa sina i Oktober har jag fått för mig

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Var idag inne på Mediamarkt och klämde och provade en äldre htc trophy med wp7 samt en HTC sensation.
Regerade på hur SJUKT snabb telefonen med WP7 var i menyer och att hoppa mellan olika program.
Min HTC desire som har väldigt snarlik hårdvara är extremt mycket tröttare. Många funktioner verkar också väldigt bra genom arbetade. Tangentbordet var mycket enklare att skriva rätt på än min Desire.
Tyvärr följde ingen PDF läsare med vad jag såg så jag kunde inte göra mitt obligatorsika PDF test.
Ett test som inte HTC sensation eller S2 klarar speciellt bra i min mening.
Tyvärr kunde jag inte testa telefonboken eller kalendern. Men jag hoppas att speciellt telefonboken har kvar gamla winmobile 6,x oslagbara kontaktbok med möjlighet att filtrera efter företag.
Skulle vilja veta hur telefonen beter sig när man lastar ner den lite med tyngre program.
Min Desire klarar detta extremt dåligt.

HTCs Titan ligger helt klart bra till för att byta ut min Desire

Permalänk
Medlem

Nu är det Mango som tuffar på i min Optimus 7:a!
Jag rekomenderar alla som inte fått uppdateringen att forca den!
Det flöt på bra innan, men nu flyger det fram!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Skulle vilja veta hur telefonen beter sig när man lastar ner den lite med tyngre program.
Min Desire klarar detta extremt dåligt.

Har dratt in ett helt gäng med spel + tvåsiiffrigt antal appar i min Trophy med Mango, kan inte uppfatta någon som helst hastighetsskillnad på telefonen!

Har ironiskt nog faktiskt fått höra av kamrater som kör iPhone3gs + 4 hur oehört snyggt operativsystemet(wp7) ser ut o vara när ja klickar runde i telefonen.

Det roliga är dock att dom inte har en susning om att det är Windows Phone 7, dom tror att de är någon form av Android

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Medlem
Skrivet av r:Grid:

Har dratt in ett helt gäng med spel + tvåsiiffrigt antal appar i min Trophy med Mango, kan inte uppfatta någon som helst hastighetsskillnad på telefonen!

Har ironiskt nog faktiskt fått höra av kamrater som kör iPhone3gs + 4 hur oehört snyggt operativsystemet(wp7) ser ut o vara när ja klickar runde i telefonen.

Det roliga är dock att dom inte har en susning om att det är Windows Phone 7, dom tror att de är någon form av Android

Du råkar inte ha en typ 6 mb stor PDF du kan starta upp? Kolla hur det går att rendera upp nya sidor samt flytta sig i dokumentet med zoom etc?

Ingen android med de pdf läsare jag testat klarar detta speciellt bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Du råkar inte ha en typ 6 mb stor PDF du kan starta upp? Kolla hur det går att rendera upp nya sidor samt flytta sig i dokumentet med zoom etc?

Ingen android med de pdf läsare jag testat klarar detta speciellt bra.

Avslutade precis ett konceptarbete till Ericsson så har deras 8mb stora grafisk profil o testa me, 59 sidor sprängfylld me bilder e den. Vad jag vet finns endast Adobe reader till wp7 så det är den ja kör.

Mjukheten i scrollningen såklart inte lika bra som i operativsystemet i övrigt, vilket såklart är rättså självklart. Sidorna är dock i de flesta fall redan förenderade när du byter till nästa sida, och är dom inte de sker det på bråkdelen av en sekund. Pinch to zoom är förhållandevis snabbt, men åter igen inte som att typ zooma i webläsaren, som är nästan löjligt mjuk i animationerna. Överlag är de sällan några väntetider i pdf gransking iaf, o detta med musik i bakgrunden och efter att ha kört flera olika appar, spel(angry birds) etc.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Medlem
Skrivet av r:Grid:

Avslutade precis ett konceptarbete till Ericsson så har deras 8mb stora grafisk profil o testa me, 59 sidor sprängfylld me bilder e den. Vad jag vet finns endast Adobe reader till wp7 så det är den ja kör.

Mjukheten i scrollningen såklart inte lika bra som i operativsystemet i övrigt, vilket såklart är rättså självklart. Sidorna är dock i de flesta fall redan förenderade när du byter till nästa sida, och är dom inte de sker det på bråkdelen av en sekund. Pinch to zoom är förhållandevis snabbt, men åter igen inte som att typ zooma i webläsaren, som är nästan löjligt mjuk i animationerna. Överlag är de sällan några väntetider i pdf gransking iaf, o detta med musik i bakgrunden och efter att ha kört flera olika appar, spel(angry birds) etc.

Skickades från m.sweclockers.com

Låter ju riktigt Nice.
Med en 1,5ghz processor under huven kommer det ju bli än lite bättre.
Riktigt sugen på att gå tillbaka till MS os nalle nu.
Bara att invänta HTC titan då.

En annan fråga.
Finns det några gratis program för att syna outlook (utan exchange) över internet, dvs kalender, kontakter och uppgifter?
Kontaktboken. Går den att som i 6,5 att sortera kontakter efter företag? En funktion som är EXTREMT värdefull i mitt arbete.

Dock LITE tråkigt att deras appstore är mer eller mindre "öde". Många program som man hoppas skall tillkomma snart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

En annan fråga.
Finns det några gratis program för att syna outlook (utan exchange) över internet, dvs kalender, kontakter och uppgifter?
Kontaktboken. Går den att som i 6,5 att sortera kontakter efter företag? En funktion som är EXTREMT värdefull i mitt arbete

Det går ju skapa grupper. Någon annan sortering känner jag inte till.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem
Skrivet av holmberg:

Det går ju skapa grupper. Någon annan sortering känner jag inte till.

Skickades från m.sweclockers.com

F*N. Då har de tagit bort det UNDERBARA filtret.

Permalänk
Hedersmedlem

Skulle inte Mango fixa in fler språk i mobilen?
Min chef är urbota trött på sin lur och säljer den snart om det inte går att få den på svenska. :/

(Förövrigt oerhört dåligt av några så stora som MS att inte ha med alla 35 språk som finns till vanliga windows...)

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phukkitt:

Skulle inte Mango fixa in fler språk i mobilen?
Min chef är urbota trött på sin lur och säljer den snart om det inte går att få den på svenska. :/

(Förövrigt oerhört dåligt av några så stora som MS att inte ha med alla 35 språk som finns till vanliga windows...)

Kanske din chef blir gladare nu..

"Nu är de första mobilerna med senaste versionen av Windows Phone på väg ut i svenska butiker. Nytt är framförallt att systemet nu finns officiellt på svenska."
Läs mer här!
http://www.nyteknik.se/nyheter/it_telekom/mobiltele/article32...

/biben

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av biben:

Kanske din chef blir gladare nu..

"Nu är de första mobilerna med senaste versionen av Windows Phone på väg ut i svenska butiker. Nytt är framförallt att systemet nu finns officiellt på svenska."
Läs mer här!
http://www.nyteknik.se/nyheter/it_telekom/mobiltele/article32...

/biben

Fast han har ju installerat uppdateringen och kan ändå bara välja bland 5 språk. Tror han kunde välja Svenska som T9-språk, men inte mycket mer än så... :/

Ingen annan som har uppdaterat och kan bekräfta huruvida det går att få telefonen på svenska eller ej?

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Avstängd

Pacta Sunt Servanda!:)

Skrivet av mrvision:

Ok jag ber om ursäkt (igen) för en otrevlig ton.

MEN, du kan väl anta min utmaning? Om du tycker att en WP7 telefon är slö, ful otrevlig eller....eller...eller helt underbar?

Någon som kan vara snäll och tala om (jag lovade att ge den ett försök, i detta fallet "känna och klämma" på den och ge en recension på mobilen) var man kan hitta en sådan här telefon? Jag vill gärna hålla löftet!:)^^

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Någon som kan vara snäll och tala om (jag lovade att ge den ett försök, i detta fallet "känna och klämma" på den och ge en recension på mobilen) var man kan hitta en sådan här telefon? Jag vill gärna hålla löftet!:)^^

MediaMarkt brukar väl ha telefoner för test? Även vissa Elgiganten.
Har lekt med WP7 telefoner hos både MediaMarkt och Elgigantens nyare butiker som inte har bara dem här dummytelefonerna.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."