AMD visar upp nästa generations grafikprocessor in på bara kislet

Permalänk
Melding Plague

AMD visar upp nästa generations grafikprocessor in på bara kislet

På konferensen Fusion 2011 i Taiwan passar AMD på att visa upp en rykande färsk grafikprocessor i 28 nanometer, av allt att döma en medlem i familjen Southern Islands.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Show 'em who's the BAWS! way to go i alla fall AMD

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Nyfiket och se hur de presterar när de väl lanseras!

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk

Yey!

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk
Medlem

trevlans

Visa signatur

• AMD Phenom II x4 B50 @ 3.7GHz • Noctua NH-U12P SE2 • Kingston HyperX 8Gb 1600MHz • MSI GTX 560 Ti 1GB • ASUS M4A88T-V EVO • Fractal Design Define R3 Black Pearl USB 3.0 • Western Digital Caviar Blue 500GB • OCZ Agility 3 120GB • Western Digital Caviar Green 2TB • Sapphire FirePSU 625W • Dell U2311H • ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♣ ♠ ♣ ♦ ○ ◘ • ♠ Google Galaxy Nexus ♠

Permalänk
Medlem

Som jag skrev på deras sida: I'd hug him with a rainbow to get a 7970

Visa signatur

4770k | GTX 760 | 32GB Dominator platinum 2133MHz | OCZ Vertex 4 256GB | Dell U3011 | Asus MG279Q

Permalänk
Avstängd

Nu jäklar, kom igen nu. Vill ha info om nästa generation

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

KOM IGEN UT MED DE NYA KORTEN FÖR FAN SÅ ATT PRISET PÅ 6000 SERIEN GÅR NER!

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Avstängd

giggity!

Visa signatur

CPU: I7 2600K MB: P8P67 Deluxe GFX: GTX 580 SLI RAM: HyperX Genesis Grey SSD: Corsair Force 120gb HDD: WD Caviar Black 500gb PSU: Corsair AX850 COOLING: Noctua NH-D14 OS: Windows 7 Ultimate CASE: NZXT Phantom 3DMARK 11: P11244 STEAM: Montalva

Permalänk
Medlem

Glansigt!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Uzor:

KOM IGEN UT MED DE NYA KORTEN FÖR FAN SÅ ATT PRISET PÅ 6000 SERIEN GÅR NER!

Chilla... Var ju inte länge sedan de utnämnde minst 6 månader till nästa gen..

Permalänk
Musikälskare

"in på bara kislet"

Så jävla dirty sexigt värre

Hade varit skoj att uppgradera ja

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Ser riktigt bra ut! Håller tummarna för ett passivt kylt 28nm kort med liknande prestanda som mitt HD6870 från antingen AMD eller Nvidia.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Skrivet av cider123:

Chilla... Var ju inte länge sedan de utnämnde minst 6 månader till nästa gen..

Var det inte bara 6månader tills nästa high end? typ dagens 6900serie eller var det verkligen 6mån till 7000serien :S

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka
:P

Permalänk
Medlem

Så chippet klarar av Dragon Age 2? Det säger ju inte mycket. Skillnad om det var The Witcher 2 eller BF3.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzor:

KOM IGEN UT MED DE NYA KORTEN FÖR FAN SÅ ATT PRISET PÅ 6000 SERIEN GÅR NER!

5000-serien gick väl inte ner så mycket när 6000-serien lanserades och har väl fortfarande inte gjort några jätte hopp neråt, iaf på modellerna man kan tänkas vilja ha.

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk
Medlem

En snabb fråga, imej att det är 28nm istället för 40 (?) så blir det alltså ungefär 70% bättre prestanda/watt?
Går det räkna så?

Varit sugen på en gaminglaptop med prestandan av ett 6870-6950 (stationärt) men inte hittat något jag gillar. Hade varit skönt att kunna ersätta dumburken med en släpbar stationär vid slutet av året

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

En snabb fråga, imej att det är 28nm istället för 40 (?) så blir det alltså ungefär 70% bättre prestanda/watt?
Går det räkna så?

Varit sugen på en gaminglaptop med prestandan av ett 6870-6950 (stationärt) men inte hittat något jag gillar. Hade varit skönt att kunna ersätta dumburken med en släpbar stationär vid slutet av året

Jag är övertygad att man inte kan räkna så, ledsen att göra dig besviken.

Visa signatur

Three men can keep a secret if two of them are dead

Permalänk
Medlem

mmmmm 7990 med 10gb minne o stöd för 15 skärmar

Permalänk
Medlem

Störande länge det dröjer till nästa generation prestandagrafikkort... man är ju lite sugen.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Avstängd

Hoppas båda dom röda och gröna kokar ihop nåt exklusivt från båda fronterna i dessa nya gen kort vill se nåt revolutionerande nu!

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Copy:

Jag är övertygad att man inte kan räkna så, ledsen att göra dig besviken.

stämmer. Har att göra med att det finns en massa andra problem som stoppar perfekt skalning vad gäller effektivitet.

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk

Kanske dax att ersätta mitt 4850 när denna serien kommer ut!:)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

En snabb fråga, imej att det är 28nm istället för 40 (?) så blir det alltså ungefär 70% bättre prestanda/watt?
Går det räkna så?

Varit sugen på en gaminglaptop med prestandan av ett 6870-6950 (stationärt) men inte hittat något jag gillar. Hade varit skönt att kunna ersätta dumburken med en släpbar stationär vid slutet av året

Är oxå sugen på en gaminglaptop till nyårsskiftet, dehär låter ju perfekt. Hoppas de blir hyfsad prestanda bara!

Visa signatur

Intel 3550K@4,2GHz, GTX 1060 (I know, old stuff..)

Permalänk
Medlem

Känns som att de gjort liknande med en viss processor tidigare och vi alla vet ju hur det har sett ut för den hitintills... Kanske dags att sakta ner hypen lite AMD?

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Skrivet av thorsama:

Känns som att de gjort liknande med en viss processor tidigare och vi alla vet ju hur det har sett ut för den hitintills... Kanske dags att sakta ner hypen lite AMD?

Dålig jämförelse;)

Visa signatur

| Nzxt 530 bigtower | Asus X99 deluxe | 5820k @4,2Ghz | Noctua D15 |
| 2x 280X | | 16GB 2667Mhz | Corsair TX 850W | Asus P287Q |
| samsung 850 evo 250gb |

Permalänk
Skrivet av Rba:

5000-serien gick väl inte ner så mycket när 6000-serien lanserades och har väl fortfarande inte gjort några jätte hopp neråt, iaf på modellerna man kan tänkas vilja ha.

Nix, det brukar ju vara så att föregående serie helt enkelt slutar tillverkas och den nya serien tar över samma prissegment. Det finns sedan kvar ett gäng äldre kort i butik, men butikerna vill inte sälja utan marginal, så de äldre korten sjunker inte nämnvärt i pris (så småningom finns bara korten kvar i uddaex. i vissa butiker och priset kan då i vissa fall t.o.m gå upp).

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem
Skrivet av MightyKLARA:

Dålig jämförelse;)

Sant, det är ju lite skillnad på AMD's processorer och GPUer om man ska se prestandamässiga jämförelser. Intel/AMD där Intel ligger en del före, eller NVIDIA/AMD där kampen är rätt jämn :<

Tycker ändå det är lite väl risk-tagande att hypa så här tidigt, de har ju trots allt inga hela produkt-lösningar ännu så det är i stort sätt omöjligt att veta hur den slutliga produkten kommer att bli. Men det är väl trots allt kul att se att någon händer antar jag ;p

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.