Permalänk
Medlem

Personer som saknar förstånd?

Snappat upp lite i Steve Jobs tråden där folk tycker det är bra han är död osv.

Man skäms över hur en del människor är.
Att en del tycker det är bra att han dött osv.

Undra fan om föräldrarna har tappat dom i trappan eller dylikt.
Verkar vara mycket vanligare nu att dessa "personer" kommer fram eller har det alltid varit så tydligt att många skiter i att andra har känslor osv?

T.ex steve jobs dör, folk hurrar.
Folk torterar djur,lägger upp filmer
Folk mobbar/plågar/torterar andra och är road över detta.
Osv liknande saker.

Jag som är född 83, känner att på "min tid" när jag var, säg runt 15år inte höll på med den skit som dagens ungdomar gör.
Styckmord osv är inte direkt vanligt i Sverige, men att man tar trofé filmer osv och slänger upp visar ju att det saknas all slangs normala känslor innanför pannbenet.

Man ska inte riktigt tro på allt man ser i TV, men finns ett program föräldrar följer dolt sina barn när dom är utomlands och festar.
T.ex killar skryter om att knulla horor osv osv osv.
Föräldrarna som är runt 30-40 sitter och påpekar m.m

Men när dom väl ska ta ett snack med barnen så är det som allt är glömt och dom sväljer precis allt som ungarna säger.

När började det "gå utför" för dagens ungdomar?
Vad har gått fel egentligen?
Vems fel? Varför verkar det som om även om många blir tillsagda så lär dom sig fan inget?

Känns som om jag börjar bli för gammal för att förstå dagens tänkande.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

I de flesta fall tror jag att det helt enkelt handlar om få reaktioner genom att provocera.

Visa signatur

"Nightcrawl tipsar om Kvinnofängelset, som alternativ till den kan jag rekommendera att du istället skär av stora kroppspulsådern på dig själv och lägger dig ner och dör en utdragen, smärtsam död. Kan garantera att det är roligare än att se 700 avsnitt av den serien." -Loaded

Permalänk
Medlem

Vad Samus sa. Ingen skillnad på personerna med de inläggen och en vanlig camwhore.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Vad Samus sa. Ingen skillnad på personerna med de inläggen och en vanlig camwhore.

Någon skillnad är det väl, camhororna kan ju vara fina att titta på ibland.

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Känns som om jag börjar bli för gammal för att förstå dagens tänkande.

Vad är det med dagens tänkande? Idioter har alltid och kommer att finnas ett bra tag till.

Permalänk
Medlem

Our youth now love luxury. They have bad manners, contempt for authority and disrespect for their elders. Children nowadays are tyrants. - Socrates

Det har alltid funnits idioter och troll, ända sen Sokrates tid. Jag tror inte det är så att det antalet ökar, utan det är snarare så att fler har tillgång till yttrandefrihet och internet så man blir utsatt för deras "fyndiga" kommentarer oftare. Sen kan det ju faktiskt bara vara så att många är unga och känner sig odödliga framför datorskärmen. Samus har sammanfattat det fint också.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cloudstone:

Our youth now love luxury. They have bad manners, contempt for authority and disrespect for their elders. Children nowadays are tyrants. - Socrates

Det har alltid funnits idioter och troll, ända sen Sokrates tid. Jag tror inte det är så att det antalet ökar, utan det är snarare så att fler har tillgång till yttrandefrihet och internet så man blir utsatt för deras "fyndiga" kommentarer oftare. Sen kan det ju faktiskt bara vara så att många är unga och känner sig odödliga framför datorskärmen. Samus har sammanfattat det fint också.

Tänkte också dra till med det citatet. Men när jag googlade så fick jag reda på att det var ganska tveksamt huruvida Sokrates faktiskt någonsin har sagt det där. Då kändes det fel

Visa signatur

"Nightcrawl tipsar om Kvinnofängelset, som alternativ till den kan jag rekommendera att du istället skär av stora kroppspulsådern på dig själv och lägger dig ner och dör en utdragen, smärtsam död. Kan garantera att det är roligare än att se 700 avsnitt av den serien." -Loaded

Permalänk
Medlem

Tror att det finns bara 2 anledningar:

Uppväxt och Uppmärksamhet.
Tror nog att dom flesta tidigare 80-talare tycker att från 90 och efter har allt gått åt helvete. Medans 70-talarna tycker att allt började gå åt fel håll från 80 och uppåt. Och så håller det nog på till tidernas begynnelse. Det är nog pga uppväxt.
Jag vill påstå att vi hade strängare föräldrar, lärare. m.m. Tex var inte en örfil helt ovanligt, eller hade man kissat på grannes katt så såg föräldrarna till att man rengjorde katten medans man bad om förlåtelse till grannen med tårar i ögat

Idag får ju lärarna sparken om dom råkar kolla snett på någon snorunge. Dom flesta 80tals föräldrar är mesiga fjollor som inte kan lära upp sina barn. Ursäkta ordvalet.

Dagens fina gulliga ungar skulle nog först kissa på katten, sedan elda upp den medans dom filmar allt på mobilen. Sedan springer dom hem och kallar mamman för hora.

Visa signatur

| E8400 | GA-P35-DS4 | REAPERX HPC 4GB | 8800 GT | Raptor 74GB | 320GB | 500GB | Tagan 480 |

Permalänk

Jag håller med dig Toivo83 där. jag tillhör nog själv samma skara och tycker att 90 talet och framåt har gått utför. spec med internet som följd.
Fan på min tid så fick man nästan stryk om man kom hem sent eller hade kört och vält med cykeln etc.
Nå skämt åsido. Men Jag har varit rätt hårt uppfostrad så att man alltid säger var man tar vägen eller att man inte sticker 'ner på stan' osv.
Sen är det väl till stor del man bestämmer själv om man gör de sakerna eller inte.

Men jag kan tycka att många av dagens ungdomar har 0 repekt för vare sig natur eller polisen eller sådär.
När jag gick i skolan så var det väldigt sällan någon skadegörelse . eller iaf vad man visste om. Någon skrev VÄS på någon väg eller ringde ett bussamtal till 90 000.

Idag är de titt som tätt att hela väggar är nedklottrade med 'tags' och mängder med rutor krossade. ett tjugotal rutor eller en väg av folk som klottrat kan man följa sen dagen efter om man tittar lite.

Hur sällan ser man idag folk som ens bemödrar sig att ta sitt cigarett paket och slänga det i soptunnan eller sitt godispapper? Nä det slänger man bara rätt ut. När man var lite så var de på sin höjd ett helätit äpple in till kärnan man fick lov att slänga ut i dikes kanten.

Det tråkiga är att man börjar se det här mer och mer i jobben. Jobbiga personer som kommer dit och gör ett hyfsat jobb men sticker tidigt eller bara slänger ner allting i 3-4 högar och sen låter det ligga i den tron att någon annan ska plocka upp efter de.
Det är nästan lite Din Mamma jobbar inte här man får lust att använda ibland. Jävla ventilationare.

Det är väldigt sorgligt att det känns som det går utför. Detta är nog inget Sverige jag vill bli gammal i. Jag vet att polisen kom och hade information om allt möjligt och DDD och massa sånt. Idag hör man aldrig att de ens syns till om de inte känner för att ta någon trimmad moppe eller sådär. Fast Dagens poliser kan känns som överspända översittare istället för de lite äldre som tar det lite mer piano och för en vettig dialog istället.

Nu kommer jag ifrån ämnet känner jag men som det näms så var de ju förr lagligt att binda händerna på folk i skolan om de var vänster hänta eller ta fram linjalen och slå lite. idag sitter ungdomar och provocerar lärare och leker med mobilen och utöver det så får de skoldatorer till ingen som helst nytta alls.

Klarare regler och strängare lärare och föräldrar som inte tar de där att barn ska vara barn snacket. Lite AGA kan det faktiskt få finnas tycker man.

Man blir ju bara förbannad på ungdomar med nytaget körkort som inte ens kan parkera bilen rätt utan står både mot färdriktningen och på trottoaren. Det är tur som fan att man har backvarnare på bilen (Dragkrok) så att man kan backa bäst man vill och lära de en läxa när de ställer utanför sin garageinfart.

Fan vad man kan bli sur på småsaker egentligen. Det förstör fan en hel dag eller veckorvis med något så jävla simpelt som att man tar hand om sitt och städar efter sig.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om den procentuella andelen sympatilösa svin ökat.
Psykopater har antagligen alltid funnits.

Dock så gör få saker mig så förbannad som den här typen av personer.
Man får dock tänka på att på nätet finns det ju folk som bara tycker det är kul att se vad man kan få för reaktioner genom att trolla lite, utan att för den sakens skull vara så sjuka i huvudet i övrigt.

Överhuvudtaget personer som bara skiter i andra, beter sig som svin och bara tycker att det är de själva som räknas är något jag föraktar så mycket det bara går.
Jag är verkligen för att det måste sättas hårt mot hårt mot sådana personer. Saknar de all form av empati och sympati för andra så är det enda sättet för dem att förstå om de själva drabbas. För varje grej de utsätter samhället eller någon för kan de gott få dubbelt tillbaka.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk

Jag tror mest på slapphet vid indoktrineringen när de är små, dessutom för att indoktrinering ska fungera bra, så förutsätts det i princip att folk inte får motsäga sig de sociala normerna utan att detta får stora konsekvenser.
Sa man vissa saker förr som bröt emot de sociala reglerna så blev man straffad, idag får man mer säga vad man tycker, speciellt när man kan vara anonym.

Så lite brott emot de sociala normerna ser jag inte som något fel, däremot när folk börjar skada andra, så ser jag mer efter filosofin att folk ska bli behandlade som de behandlar andra. T.ex. finns det flera filmer på internet där folk slänger ut hundar från höga höjder, där ett lämpligt straff är att göra detsamma emot dem.

*edit*
För övrigt har många individer många tankar som kan anses vara sjuka, vilket kan visa sig när de är i grupperingar som tillåter detta, t.ex. i en främlingsfientlig. Däremot är det bara en liten skara som skulle kunna få för sig att göra något dumt på egen hand.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Jag vet inte om den procentuella andelen sympatilösa svin ökat.
Psykopater har antagligen alltid funnits.

Dock så gör få saker mig så förbannad som den här typen av personer.
Man får dock tänka på att på nätet finns det ju folk som bara tycker det är kul att se vad man kan få för reaktioner genom att trolla lite, utan att för den sakens skull vara så sjuka i huvudet i övrigt.

Överhuvudtaget personer som bara skiter i andra, beter sig som svin och bara tycker att det är de själva som räknas är något jag föraktar så mycket det bara går.
Jag är verkligen för att det måste sättas hårt mot hårt mot sådana personer. Saknar de all form av empati och sympati för andra så är det enda sättet för dem att förstå om de själva drabbas. För varje grej de utsätter samhället eller någon för kan de gott få dubbelt tillbaka.

visst är det så.
Men det hemska är när det inte stannar vid trollandet utan det går ut i sammhället.
Som fullmoon skrev, skadegörelse osv.

Det är för fan deras egna föräldrar som betalar notan i slutändan via skatten som dom betalar in.
Tar dom pengarna slut i kommunen så börjar men skära ner på saker och ting och bollen rullar vidare.
Svårt och veta vart man ska ta tag i det, men det känns lite som om när 70-talisterna blev föräldrar så "skiter" dom kort och gott i vad som sker.
Dom säger till lite lätt så är det bra sen,och ungarna har 0 respekt ifall föräldrarna har sagt till.

Dom får bli hårdare mot ungarna,själv fick man skapliga utskällningar,indragen veckopeng osv när man t.ex pallade äpplen när man var 10år.
Lite ser man när man t.ex spelar på nätet "din jävla bög "horjävel" osv osv osv, glåporden bara flyger fram.
Blir fan i mej rädd och bli förälder en dag i livet kan jag lova.

Hade min unge hållt på med något liknande, samma jävla uppläxning som en annan fick, och det verkar fungera bra på oss som är födda början av 80-talet och bakåt.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Skrivet av Toivo83:

Hade min unge hållt på med något liknande, samma jävla uppläxning som en annan fick, och det verkar fungera bra på oss som är födda början av 80-talet och bakåt.

Uppläxning på 80talet, efter 79 fick man knappt ta på en unge.

Folk har alltid som nämns upplevt att ungdomarna har blivit värre, när det till stor del handlar om attityd förändringar. En stor del av dessa attityd är bara socialt normtrams, som man inte bör bry sig om.

Tar vi mord, våldtäkter, misshandel m.m, så ser jag inte på BRÅ att dessa ökar. Dessutom har samhället blivit så extremt politisk korrekt idag, så man knappt kan säga något. Ord som horjävel, Bög, n-ger m.m var det knappt någon som reagerade på förr.
Skulle någon i min ungdom komma ut att han/hon var homosexuell, så skulle person inklusive dens närmsta släktingar få fly trakten. Hade någon invändningar emot detta, så skulle den bli rejält mobbad den också.

Skadegörelse, så handlar det nog mycket om att ungdomar idag tillåts göra detta. För när de åker fast så blir det knappt något straff, förr så fick släktingarna betala om personen inte hade råd. Likaså fick släktingarna skämmas hela tiden och knappt kunde handla mat i butiken.

*edit*
Att hedern har "försvunnet" tror jag har påverkat samhället mycket, både negativt och positivt. Det positiva var personer som gjorde dumma saker blev rejält straffade hemma, föräldrarna gjorde allt, eftersom föräldrarna också straffades av samhället. Det negativa är ganska så uppenbart, speciellt när föräldrar etc ej kan hjälpa allt. Likaså att man tvingas följa de sociala normerna till punkt och pricka, nåde den som föddes med fel sexualitet som exempel.

*edit2*
Sedan kan man fråga sig om en stor del beror på föräldrarna. Det börjar ju idag bli populärt att överge barn, med argument som att man har blivit sexuellt upphetsad av en ny person och därmed inte vill veta av barnen längre. Förr så krävdes det allt lite mer för att överge barnen än så.. Det förekom allt en massa otrohet förr i tiden också, skillnaden var än en gång hedern. Folk som strullades straffades av samhället, idag så hittar vi på nya politisk korrekta ord som bonusbarn m.m istället, när det redan finns ord som styvbarn. Detsamma med horunge, vilket knappt används idag. (alltså barn från ej gifta föräldrar)
Och jag undrar hur detta påverkar ungdomars värderingar, när t.ex. fadern helt överger barnen, inte för att det var några konflikter i familjen och det gjorde för familjens bästa. Utan enbart för att han ville ha en ny kvinna.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Inte så konstigt att vissa glädjs över hans död då han var VD för ett företag som många ogillar på många sätt. Ungefär som när bin Laden eller Hussein dog, dom var ju också människor med familjer och vänner men det dom stod för väger mycket tyngre för allmänheten. Tortyr av djur och mobbing har funnits i tusentals år och filmer på detta har spelats in sen den första filmkameran kom. Skillnaden nu är väl att materialet sprids över internet och blir tillgängligt för alla som söker det. Kom ihåg att det alltid var bättre förr.

Permalänk
Medlem

Dagens ungar jämför Steve Jobs med Bin Ladin...

Visa signatur

| E8400 | GA-P35-DS4 | REAPERX HPC 4GB | 8800 GT | Raptor 74GB | 320GB | 500GB | Tagan 480 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av WaR:

Inte så konstigt att vissa glädjs över hans död då han var VD för ett företag som många ogillar på många sätt. Ungefär som när bin Laden eller Hussein dog, dom var ju också människor med familjer och vänner men det dom stod för väger mycket tyngre för allmänheten. Tortyr av djur och mobbing har funnits i tusentals år och filmer på detta har spelats in sen den första filmkameran kom. Skillnaden nu är väl att materialet sprids över internet och blir tillgängligt för alla som söker det. Kom ihåg att det alltid var bättre förr.

Visst är det så.
Men det förklarar inte varför folk är så hjärnskadade och gör så.
Bara för du söker på det,behöver du inte göra sånt.
Varför många av dagens ungdomar inte kan skilja på rätt och fel?

Att dom inte förstår att en människa lider av bli mobbad.
Att ett djur lider när man tex slår det.
Att man behöver inte stjäla en annans t.ex mobil.

Sen att man gör bus som vi gjorde när vi va 13-16 år.
Plinga på dörren och stack.
Pallade lite äpplen, men våra "otyg" stannade i den graden.

Visst fast det folk som klev steget längre, men inte alls lika många som det finns i da i mitt tycke.

Ett annat exempel,morsan hoppar in som städare på en lågstadie och mellanstadie skola.
Hon frågade mig om vi gjorde så här:
skruvade av avloppsrören på handfaten.
Pissade på väggar,i papperskorgar,i handfaten.
Sprutade kola på vägar,tak golv.
Stängde av vattnet till toaletterna
Kletade skit på toa sitsen osv.

Tänk er själva era ungar från klass 1 till klass 6 som gör sånt här.
Något står inte rätt till innanför pannbenet enligt mig.

EDIT http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13748164.ab

5åring slogs blodig.
Alltså en fem åring, vad fan har han lyckats göra för ont?

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Musikälskare

Avundsjuka? Omognad? Empatistörningar? Behov av att hävda sig? Dålig uppväxt?

Listan kan göras lång, men i de flesta fall tror jag det är ungdomar/småbarn som inte har fått in tillräckligt intryck av världen för att göra en korrekt uppfattning

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Det som stör mig är att folk tror att när någon dör så ska de ha creds för saker de inte gjort. Med det sagt så tycker jag inte någon förtjänar att dö, speciellt inte Jobs.

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem

Föräldrarnas fel, det är källan till varför många av dagens ungdomar saknar social kompetens och andra värderingar som hör till en normalt uppfostrad människa.

Sen är det skolans fel som inte kan eller får fostra ungarna enligt lag.

Släpper man tyglarna om barn som många föräldrar gör så blir dom som djur och fortsätter som detta i vuxen ålder för dom har aldrig lärt sig vad som är rätt eller fel.

Skrivet av bud_bundy:

Uppläxning på 80talet, efter 79 fick man knappt ta på en unge.

.

Precis, när jag gick i grundskolan på 80-talet fick man sig många örfilar emellanåt av läraren om man strulade för mycket, visst man lärde sig och gjorde inte om det igen för man visste att det blev ett jävla liv.

Det där psykoligiska dravlet som dom kör med idag är bara flum och det vet ungarna men dom tycker det är bra för då kan dom göra vad dom vill.

Permalänk
Medlem

Bara för att några gjorde det betyder inte att varje 15 åring håller på sådär

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Toivo83:

T.ex steve jobs dör, folk hurrar.
Folk torterar djur,lägger upp filmer
Folk mobbar/plågar/torterar andra och är road över detta.
Osv liknande saker.

Djurmisshandel... usch, sådant gillar jag inte... de som pysslar med sådant borde få vård/straff.

Mobbare... samma sak här.

Men att folk ogillar andra och hurrar över någons död... ja det kan jag förstå.

Ge mig EN bra anledning till o vara empatisk o visa hänsyn till de anhöriga? Han är död... so what, det kan fan ingen göra något åt. Glöm o gå vidare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReZZiE:

Djurmisshandel... usch, sådant gillar jag inte... de som pysslar med sådant borde få vård/straff.

Mobbare... samma sak här.

Men att folk ogillar andra och hurrar över någons död... ja det kan jag förstå.

Ge mig EN bra anledning till o vara empatisk o visa hänsyn till de anhöriga? Han är död... so what, det kan fan ingen göra något åt. Glöm o gå vidare.

Varför skulle man inte visa hänsyn till det anhöriga?
Kanske bara är jag som är överkänslig...men men.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |