video stream app till honeycomb

Permalänk
Medlem

video stream app till honeycomb

har letat efter en app som jag ska ha för att komma åt filmer musik och bilder på min server hemma. men har inte haft någon lycka. hittat några men inte någon som passar till honeycomb. har läst runt men ser inte ut som att honeycomb har någon bra app för detta.. vet att asus eee pad har en, men den är anpassad för just den plattan så den kommer jag inte åt:/

Permalänk
Medlem
Skrivet av maccan_8:

har letat efter en app som jag ska ha för att komma åt filmer musik och bilder på min server hemma. men har inte haft någon lycka. hittat några men inte någon som passar till honeycomb. har läst runt men ser inte ut som att honeycomb har någon bra app för detta.. vet att asus eee pad har en, men den är anpassad för just den plattan så den kommer jag inte åt:/

Kör själv plex media server till min acer a500 och fördelen är att programmet konverterar om filmerna till passande format innan dom streamas över till plattan.
För musik kör jag bara spotify. Och bilderna skulle du kunna köra ES File explorer

Permalänk
Medlem
Skrivet av zillen4:

Kör själv plex media server till min acer a500 och fördelen är att programmet konverterar om filmerna till passande format innan dom streamas över till plattan.
För musik kör jag bara spotify. Och bilderna skulle du kunna köra ES File explorer

bara påtal om acerplattan! min kompis funderar på att köpa en sån men har fått höra/sett att filmer och dyligt laggar på den. eller har dom fått till den bättre med upd av android!

tack för tipset ska kika på det

Permalänk
Medlem
Skrivet av zillen4:

Kör själv plex media server till min acer a500 och fördelen är att programmet konverterar om filmerna till passande format innan dom streamas över till plattan.
För musik kör jag bara spotify. Och bilderna skulle du kunna köra ES File explorer

hur får du till så att programmet kopplas till servern? använder du interna ipn? och tar du porten du får eller har du lagt till någon port? kan du komma åt filmerna utifrån hemmet? som jag förstått det så måste man installera ett program på datan som den den tar filmerna ifrån.., jag har ju en server ståendes, readynas. kan den ens komma åt filerna från den servern?

Permalänk
Medlem
Skrivet av maccan_8:

hur får du till så att programmet kopplas till servern? använder du interna ipn? och tar du porten du får eller har du lagt till någon port? kan du komma åt filmerna utifrån hemmet? som jag förstått det så måste man installera ett program på datan som den den tar filmerna ifrån.., jag har ju en server ståendes, readynas. kan den ens komma åt filerna från den servern?

Har inte provat dom andra honeycomb plattorna så kan inte utala mig om dom flyter på bättre, men har min rootad och flashad så den rullar på i 1,6ghz nu och de är inget fel på flytet;) finns även asus och samsung romar portade som flyter på lika bra.

Och man måste ha ett program installerat på servern kan inte uttala mig om hur det funkar med en nas, kör själv Windows homeserver 2011 och där funkar det klockrent. Men vill du bara komma åt filerna via nätverket borde ES Fileexplorer hitta nasen.

Permalänk
Medlem

Tackar hade missat det..

Permalänk
Medlem

Här Qloud Media Server

Har testat ett antal alternativ, där ibland plex, men finner att Qloud Media Server är snäppet bättre en de övriga. Funkar i princip som Airvideo till ios.

Permalänk
Medlem

Nu vet jag inte hur det är på plattor men på min androidtelefon kör jag ES File Explorer för att utforska mina samba nätverksshares, spelar sen videon direkt därifrån med MoboPlayer.

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aletheia:

Här Qloud Media Server

Har testat ett antal alternativ, där ibland plex, men finner att Qloud Media Server är snäppet bättre en de övriga. Funkar i princip som Airvideo till ios.

Det som är med det programmet är att det endast är kompitabelt med pc men inte en nas server...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aletheia:

Här Qloud Media Server

Har testat ett antal alternativ, där ibland plex, men finner att Qloud Media Server är snäppet bättre en de övriga. Funkar i princip som Airvideo till ios.

Vad transcodar den till?

Har kört med subsonic, men den transcodar till FLV och jag är inte helt nöjd med den.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."