Corsair 120GB GT - Flasha innan installation?

Permalänk

Corsair 120GB GT - Flasha innan installation?

Kommer att sätta ihop en dator med Corsair GT SSD idag. Ni som satt ihop en liknande setup, har ni haft några problem? Bör jag flasha till senaste firmware redan innan jag ger mig på att installera Windows?
Detta moderkort samt denna SSD

Permalänk
Medlem

Ja, det är alltid bra att ha den senaste firmware:en innan du installerar. Men se bara till att du gör det rätt.

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Skrivet av vikham:

Ja, det är alltid bra att ha den senaste firmware:en innan du installerar. Men se bara till att du gör det rätt.

Corsair rekommenderar ju att man inte flashar innan man konstaterat att det faktiskt inte fungerar, därför jag funderar på om någon haft en liknande setup

Permalänk
Avstängd

Intresserad av detta jag med då jag har beställt en likadan!

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem

Jag fick hem min GT i tisdags, och jag har inte behövt flasha om den

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem

En nära vän till mig inhandlade en Corsair 120GB GT här om veckan tillsammans med en blueray brännare och ett asrock extreme 4 gen 3 mobo.

Stötte på ett problem och det var att datorn inte ville installera windows på ssd'n under installationen - misstänkte att det var blueray läsarens fel och testade att installera ssdn i min egna dator och det gick snabbt och smärtfritt!

Kort och gott - ingen flashning behövdes där heller även fast det övervägdes ett tag.

Detta är den omtalade bluray brännaren i fråga.

Permalänk

Marvel eller Intel?

Tack för svar!
Kommer att prova utan att flasha då det verkar fungerat för många. En fråga till när jag ändå är pågång. Vilken controller körde ni? Marvel eller Intel?

Permalänk

Jag hade problem när jag körde marvell, men försvann helt och är utan problem när jag kör den i Intel... Det verkar som en del haft problem med sandforce och marvell.
Edit: Har inte flashat den heller.

Visa signatur

Case Labs M8 | ASUS WS Revolution B3 | i5 2500K | Zotac GTX580 3gb | Corsair AX 850 | Corsair 8gb Vengance CL8 | ASUS Xonar Essence STX | Corsair GT 120gb + 4tb WD black/green | Vattenkylt |

Permalänk
Medlem

Force GT'n släpptes efter firmware buggarna upptäcktes och så säljer dom rätt bra så de borde levereras med nyaste firmwaren?

Permalänk

Läste på lite om det där, verkar onekligen som om Intel är det korrekta valet

Finns det någon möjlighet att enkelt kolla upp firmware version? Skulle kunna göra det utifall någon är intresserad!

Permalänk

Du ser nog det i AS SSD i vänsterfliken

Visa signatur

Case Labs M8 | ASUS WS Revolution B3 | i5 2500K | Zotac GTX580 3gb | Corsair AX 850 | Corsair 8gb Vengance CL8 | ASUS Xonar Essence STX | Corsair GT 120gb + 4tb WD black/green | Vattenkylt |

Permalänk
Medlem

Har också valt en Corsair Force GT 120Gb för ett bygga som startar på måndag. Kommer att uppdatera till 1.3.2 det första jag gör innan installation. Även moderkortsbios kommer att uppdateras till senaste, om det inte redan har den.

Permalänk

Fungerar utmärkt :)

Skrivet av Nico:

Har också valt en Corsair Force GT 120Gb för ett bygga som startar på måndag. Kommer att uppdatera till 1.3.2 det första jag gör innan installation. Även moderkortsbios kommer att uppdateras till senaste, om det inte redan har den.

Jag kan meddela att jag sitter på den här konfigen nu, fullt fungerande Flashade varken BIOS eller Firmware på disken, fungerar felfritt i utlovad hastighet Helöjd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Utbildadninja:

Jag kan meddela att jag sitter på den här konfigen nu, fullt fungerande Flashade varken BIOS eller Firmware på disken, fungerar felfritt i utlovad hastighet Helöjd

Låter bra det !

Permalänk
Medlem

jag har asus sabertooth p67
och de fungerade inte med marvell kretsarna, man kunde instalera windows första gången sen började de spöka med alla möjliga lustiga fel allt från att den inte hittade någon ting på disken till att de bara frös helt random.

där emot när man bytte till intel kretsen fungerade de problem fritt. Har inte flashat verken ssd eller mobo

Visa signatur

skriva kan jag läsa kan jag, men bra de får du bedöma själv. står bara upp till en sak och de är att jag är LAT.
Gigabyte P35 DS4 || Intel E6750 || Corsair XMS2 Xtreme 4096MB || Xfx 9800Gt || 4250Gb Hdd 2x2Tb 1x250Gb || Corsair VX550w

Permalänk
Avstängd

Min ssd fastnar vid installation Expanderar windows files 0%.

Visa signatur

lolclockers