Har jag förstått det här rätt nu med intern bluray-spelare, dator --> TV?

Permalänk

Har jag förstått det här rätt nu med intern bluray-spelare, dator --> TV?

Hej!

Jag tänkte bara höra om jag har förstått det här rätt nu

Tänkte köpa Samsung SH-B123L och använda den i min stationära dator för att spela upp bluray-filmer. Datorn kopplas sedan till receivern och därifrån till TV:n.

Jag tänkte prova att spela upp 3D-filmer också, Avatar följde t.ex. med TV:n, så krävs det något utöver detta? Jag har ett Geforce GTX 470 som grafikkort med en mini-hdmi port, så det är väl bara att köpa en adapter till denna och sedan en hdmi-kabel därifrån in i receivern så ska det fungera?

Tyckte jag läste att de flesta nyare bluray-spelare med en viss läshastighet ska klara av den ökade datahastigheten som 3d innebär, och adaptern påverkar väl inte signalen sedan? Ska väl vara hdmi 1.4 och inte 1.3 om jag förstått rätt

Om någon sedan vill länka till en hdmi som klarar detta (utan något överpris) med tillhörande adapter ser jag det som en bonus! 7,5 meter eller motsvarande behöver jag nog

Vielen dank!

Permalänk
Medlem

Misco har hyfsat billiga HDMI-kablar, 7m för 166kr... eller 116kr om du skriver in "facebook" eller sweclockersrabatten (står i Misco-delen på forumet på leverantörer) i personalkod på kontot

http://www.misco.se/product/product.aspx?P_ItemId=164682

Adapter med mini HDMI hane (in i kortet) och HDMI hona (för kabeln) 56kr, 49kr med rabatten

http://www.misco.se/product/product.aspx?P_ItemId=85143

EDIT: Jag köpte en Bluray-brännare t.o.m. men det var bulk från CDOn så jag fick inte med några program, då jag i min enfald trodde att VLC, WMP m.fl. skulle kunna köra Bluray precis som DVD, men så är visst inte fallet. Så kolla upp hur det funkar med program först, för om du bara ska ha den till film kanske en separat spelare är bättre?

Jag letar vidare efter gratis program, då jag inte har lust att betala lika mycket för en mjukvaruspelare som hela driven kostade.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX