Hjälp! (e-bok,Sagan om is och eld)

Permalänk
Medlem

Hjälp! (e-bok,Sagan om is och eld)

Hej, jag har tänkt köpa en läsplatta till min sambo i present, och skulle verkligen vilja få tag på Sagan om is och eld av författaren George R.R. Martin.
som e-bok. Någon som vet var man kan få tag i den? har googlat o sökt utan resultat.

Mvh

Visa signatur

[Antec three hundred][MSI 970A-G45][AMD Phenom II X6 1100T 3.3GHz Black Edition][XFX Radeon HD6970 2GB][WD VelociRaptor][CORSAIR 750w PSU][Corsair 16GB 1600Mhz VENGEANCE][Samsung T220]

Permalänk
Medlem

Vill du ha de på Svenska eller på Engelska? Vet inte om de går att få tag på på Svenska, men på Engelska är det ju inte så svårt. Exempelvis www.ebooks.com eller www.amazon.com säljer de.

Permalänk
Medlem

Så här säger wiki, vilket kan vara intressant. Kanske har de inte hunnit fixa till det i e-boksformat än. Men, det verkar ju vara på gång med fler böcker, så förhoppningsvis är det bara en tidsfråga.
Kanske går det att kontakta nån butik/förlag för att se om de vet nått?

Skrivet av wikipedia:

Översättningar
Den svenska översättningen av Sagan om is och eld har påbörjats och avbrutits ofullbordad två gånger.[2]

Ny översättning av böckerna har påbörjats, Kampen om Järntronen (A Game of Thrones) finns åter att köpa på bokaffärer. Kungarnas krig och Svärdetsmakt släpps under Oktober och November.

Här är också de tre första böckernas namn på svenska. Kanske kan det hjälpa dig att fortsätta söka.

Kampen om järntronen (A Game of Thrones) – 1996 (ursprungligen som två böcker I vargens tid och Kampen om järntronen)
Kungarnas krig (Clash of Kings) – 1998
Svärdets makt (A Storm of Swords) – 2000

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Har beställt dom 3 första!

Har nästan läst hur den första boken på en helg. Kan inte sluta läsa ligger bara kvar i sängen.

Bästa boken jag nånsin läst, hoppas bara på att dom andra böckerna hänger ihop bra så karaktärerna inte har åldrats 10 år.

Permalänk
Medlem

Helt okej bokserie, enligt min mening. Lite lång tid mellan böckerna ibland bara vilket gör att entusiasm hinner svalna lite tyvärr - annars helt klart läsvärda. Serien är också kanon - en av de få serierna om böcker som gjorts bra. Är väldigt nyfiken på hur säsong 2/bok 2 kommer se ut :).

Mitt tips - Köp böckerna och läs dem "riktigt".

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Janav:

Helt okej bokserie, enligt min mening. Lite lång tid mellan böckerna ibland bara vilket gör att entusiasm hinner svalna lite tyvärr - annars helt klart läsvärda. Serien är också kanon - en av de få serierna om böcker som gjorts bra. Är väldigt nyfiken på hur säsong 2/bok 2 kommer se ut :).

Mitt tips - Köp böckerna och läs dem "riktigt".

Har lagt dom nya svensk utgåverna på bokning, hoppas dock inte några av mina favorit karaktärer dör. Skulle ju förstöra allt haha!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cubebenq:

Har lagt dom nya svensk utgåverna på bokning, hoppas dock inte några av mina favorit karaktärer dör. Skulle ju förstöra allt haha!

Hoppas du skämtar då just denna serien är notoriskt känd för just att huvudkaraktärer droppar av titt som tätt? Jag läser "Dance of dragons" just nu. Hitills har bara tre huvudkaraktärer gått åt i just denna boken så den är rätt lugn.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Hoppas du skämtar då just denna serien är notoriskt känd för just att huvudkaraktärer droppar av titt som tätt? Jag läser "Dance of dragons" just nu. Hitills har bara tre huvudkaraktärer gått åt i just denna boken så den är rätt lugn.

Nej jag skämtar verkligen inte, säg inte mer nu !

Permalänk
Medlem

Läser själv de engelskspråkiga böckerna. Trevligt, det är sällan jag fastnar i böcker. Har nu läst tre böcker á ~8-900 pocketsidor per styck vilket säger något om dom :).

Hur är de att läsa på svenska? Jag är lite rädd för knepiga översättningar av namn och platser, så engelska var givet. Att inte alla böcker finns på svenska är ju också en bra anledning till det.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Vet ej, jag läser dom också på engelska.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.