Permalänk
Medlem

HD6970 visar 768mb?

Tjo, jag har märkt i vissa saker t.ex 'Dxdiag' och 'Can You Run It' att det står att grafikkortet jag har är på 768mb, något fel eller?, märker inte direkt någon dålig prestanda men vill vara säker

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 || PSU: Cooler Master SilentProM 850W || CPU: i7 4790k || Moderkort: Asus Z97-A || GPU: MSI Gaming X GTX 1070 || Kylning: Noctua NH-U12P || RAM: Crucial Ballistix 16GB || HDD: Samsung 850 EVO 500GB, WD Green 1TB

Permalänk
Medlem

Har sett någon annan här som hade samma fel har jag för mig. Testat söka eller googla?

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxXeNiCe:

Tjo, jag har märkt i vissa saker t.ex 'Dxdiag' och 'Can You Run It' att det står att grafikkortet jag har är på 768mb, något fel eller?, märker inte direkt någon dålig prestanda men vill vara säker

Nej, det ska vara så, AMD råkade släppa vissa grafikkort med 768MB minne. Det är ett fel som gjordes när dem gjorde korten. Vissa hade oturen att få ett sådant.

Visa signatur

[CPU:Intel Core i7 7700k [GPU: R9 Fury] [PSU: Corsair TX 650W] [Chassi: NZXT Source 210H] [SSD: Samsung EVO 850 250GB+ M4 Crucial 64GB 2,5] [8GB RAM]

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av cappe:

Nej, det ska vara så, AMD råkade släppa vissa grafikkort med 768MB minne. Det är ett fel som gjordes när dem gjorde korten. Vissa hade oturen att få ett sådant.

Ööö. Har du någon källa på det? Detta har jag aldrig hört talas om innan.
Det är ju ett direkt produktionsfel i så fall. Har kortet inte sålts som ett 768mb-kort så skall det inte heller ha 768mb

Jag tror att det beror på att tjänsterna som använts för att identifiera hårdvaran helt enkelt visar fel. "Can you run it" är väl exempelvis ganska känt för att inte ge riktigt korrekt information.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Ööö. Har du någon källa på det? Detta har jag aldrig hört talas om innan.
Det är ju ett direkt produktionsfel i så fall. Har kortet inte sålts som ett 768mb-kort så skall det inte heller ha 768mb

Jag tror att det beror på att tjänsterna som använts för att identifiera hårdvaran helt enkelt visar fel. "Can you run it" är väl exempelvis ganska känt för att inte ge riktigt korrekt information.

Jag trollade. Nej ''Can you run it'' är inte helt pålitligt ladda ner gpu-z bara.

Visa signatur

[CPU:Intel Core i7 7700k [GPU: R9 Fury] [PSU: Corsair TX 650W] [Chassi: NZXT Source 210H] [SSD: Samsung EVO 850 250GB+ M4 Crucial 64GB 2,5] [8GB RAM]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Ööö. Har du någon källa på det? Detta har jag aldrig hört talas om innan.
Det är ju ett direkt produktionsfel i så fall. Har kortet inte sålts som ett 768mb-kort så skall det inte heller ha 768mb

Jag tror att det beror på att tjänsterna som använts för att identifiera hårdvaran helt enkelt visar fel. "Can you run it" är väl exempelvis ganska känt för att inte ge riktigt korrekt information.

Haha nej, jag får 5.5gb vram med 6870CF

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av AxXeNiCe:

Tjo, jag har märkt i vissa saker t.ex 'Dxdiag' och 'Can You Run It' att det står att grafikkortet jag har är på 768mb, något fel eller?, märker inte direkt någon dålig prestanda men vill vara säker

Nej det är inget fel på ditt kort.
http://www.sweclockers.com/forum/126-radeon/1046832-grafikmin...

Skrivet av cappe:

Nej, det ska vara så, AMD råkade släppa vissa grafikkort med 768MB minne. Det är ett fel som gjordes när dem gjorde korten. Vissa hade oturen att få ett sådant.

Om det var ett försök till skämt var det inte lyckat, tänk om han hade lurats att göra RMA på kortet? om man lämnar in en felaktig RMA kan man ibland behöva betala några hundra för felsökning och frakt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av cappe:

Jag trollade. Nej ''Can you run it'' är inte helt pålitligt ladda ner gpu-z bara.

Ja, det var ju ganska onödigt att hitta på falska grejer medvetet när någon sitter och faktiskt är orolig.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Inaktiv

Var ganska uppenbart att han inte var seriös.

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

Var ganska uppenbart att han inte var seriös.

Ja jo det trodde jag också....

Visa signatur

[CPU:Intel Core i7 7700k [GPU: R9 Fury] [PSU: Corsair TX 650W] [Chassi: NZXT Source 210H] [SSD: Samsung EVO 850 250GB+ M4 Crucial 64GB 2,5] [8GB RAM]

Permalänk
Medlem

Thanks

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 || PSU: Cooler Master SilentProM 850W || CPU: i7 4790k || Moderkort: Asus Z97-A || GPU: MSI Gaming X GTX 1070 || Kylning: Noctua NH-U12P || RAM: Crucial Ballistix 16GB || HDD: Samsung 850 EVO 500GB, WD Green 1TB

Permalänk
Skrivet av El_Raspberry:

Var ganska uppenbart att han inte var seriös.

Skrivet av cappe:

Ja jo det trodde jag också....

För oss kunniga kanske men inte för nyburgarna. Ironi fungerar inte bra på internet och bör undvikas på forum där legitima frågor ställs.

EDIT: Hade inte jag själv vetat bättre och varit mer uppdaterad så hade jag också absolut tagit ditt inlägg på allvar.